Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Odpovědět
.myc155
Štamgast

Příspěvky: 955
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od .myc155 » 17.3.2016, čtv 10:55

a delal jsi to na 166?

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1486
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od petrAR156 » 17.3.2016, čtv 11:24

No na 156 jsem to dělal taky, má to jedinou "nevýhodu". Pokud je nějaké čidlo vadné může motor jet ještě hůře, nebo vůbec nenastartovat (je třeba se nevyděsit, lambdu máš novou tak by to s největší pravděpodobností byla ta váha), proto jsem ti radil tu jízdu, to se buď zlepší nebo ne.
Data do adaptivních hodnot se ukládají z nějakýho defaultu smíchanýho komplementárním filtrem s daty ze senzorů dle stylu tvé jízdy a stavu senzorů. Pokud tam nejsou sáhne ŘJ po defaultních hodnotách a to v případě vadného čidla může být problém protože není z čeho průměrovat.
Reset ŘJ lze i takto

1) Disconnect the battery for 45 minutes.

2) After 45 minutes, reconnect the battery, start the engine, but DO NOT touch the throttle or attempt to drive the car.

3) Leave the car to idle for 15 minutes (yes, I'm told it will take this long!!!)

4) Turn the engine off and leave to stand for 10 minutes.

5) Start the car and go for a drive, driving as you normally would (i.e. not going slower or faster than usual).

Kdysi jsem to na 156 dělal, je to onanie ale funguje to, tady je to vzato z fóra 166 tak by ti to mělo zabrat též.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3403
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od Danni » 17.3.2016, čtv 12:52

V 166 taka moznost neni ale na TS viem ze je bo tam som to mazal
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od Erik166 » 6.4.2016, stř 23:19

Po dlhšej dobe podávam aktuálne info.
Alfa jazdí jak drak, jedine čo mi vadí je zlý termostat, kedy auto má za jazdy nejakých 50 stupňov na budiku a smrdí benzínom silno. Sranda je že aj keď ho nechám na voľnobeh zohriať na 90 tak za autom to stále smrdí benzínom. = síce ide ale nenormalne papá benzín :D
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3403
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od Danni » 7.4.2016, čtv 22:38

Vstreky ok?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od Erik166 » 7.4.2016, čtv 23:55

Myslím že áno
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3403
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od Danni » 8.4.2016, pát 09:58

Vyber a vyskusaj ci nejaky netecie jak kohutik :-D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od Erik166 » 11.4.2016, pon 19:41

Až keď dám new termostat.
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od Erik166 » 11.3.2017, sob 22:26

Alfa keď je studená tak pri kludnej jazde po meste cítim že motor jemno cuka. Pôvodne som si myslel že by to mohol robiť palivový systém ale ten je ok. Keď je motor zohriaty tak to nerobí. Môžu to robiť sviečky? Sú rok staré nejaké febi.
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 801
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od hno3 » 12.3.2017, ned 07:48

to cukání a smrad benzínu spolu souvisí...

pokud motor na volnoběh břede jak kotě bez zakašlání, asi to pálí OK, pokud kašle, je nějaká cívka KO - stačí prasklej obal, a jiskra si najde nejkratší cestu na kostru...- ne přes elektrody svíčky... KO cívku na bussu jsem řešil opravou :) jelikož byla KO dosedací plocha na hlavu, stačilo pod cívku dát izolátor - provizorně teplu odolnej gumovej plát a je to OK, později jsme prasklinu vybrousil a vylil epoxidem... samozřejmě diagnostika neukázala nic, takže pěkně nechat motor běžet ve tmě a sledovat při zakuckání kde přeskočí jiskra...

svíčky - po loňský laboraci s motorem v coupe, kdy sem řešil jeden problém s výpadky výkonu od 5000 (vypadalo to že zapalovací soustava/kostra/KO kabeláž, nakonec restriktivní vejfuk...), tak svíčky, pokud není zlomenej izolátor můžou bejt jakýkoliv..
samozřejmě tepelnou hodnotou vhodný pro použití motoru (zjistíš zkouškami v ostrým provozu, kterej je někdy odlišnej od doporučení výrobc,e ale je dobrý alespoň toto brát jako základ....), ideálně s klasickým designem elektro, ne žádný multijiskřiště apod.. Nakonec jedu obyč NGK za 70kč/ks...o 2 stupně studenější než by mělo v serii bejt..

pokud ale přede jak kotě a smrad benzínu je stále, změřil bych tlak paliva - může bejt vysokej, může bejt ucpaná zpátečka za regulátorem (pokud je), může bejt blbý čidlo teploty pro řj (to ti ukáže diag...).... možná i váha..

tekoucí vstřik- marně vzpomínám kdy jsem za 15 let řešil KO vstřik krom 1 vstřiku na GII GTI 16V s Kčkovou kostkou..což je těžká mechanika a úplně jinej systém a vlastně ani nebyl tekoucí, jen nerozprašoval jak měl -vlivem poškození ústí vstřiku... současný vstřiky jsou poměrně spolehlivý a většinou je spíš problém na straně zapalování či získávání údajů pro řj...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od Erik166 » 15.3.2017, stř 10:17

Pozrem sa na to
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od Erik166 » 26.7.2017, stř 21:27

Takže po dlhej dobe sa hlásim, dnes som na skúšku vymenil váhu vzduchu a cítim znatelne zvýšenie záťahu pekné v celom spektre otáčok.
Trhanie som nejak nesledoval ale zdá sa mi že je to aj v tomto ohľade lepšie.
Taktiež som si všimol príjemnejšiu jazdu mestom kedy pri prejazde retardermi a pustani spojky bolo to auto také neohrabane. Teraz teraz len minimum plynu a pekne hladko ide.
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

mfuska
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 12.4.2009, ned 18:57

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od mfuska » 3.8.2017, čtv 16:04

Erik166, akú značku váhy vzduchu si dával? origo BOSCH alebo napr. PIERBURG, MAGNETI.... diky ;)
________________________
AR 166 2,5 V6 - BA/LPG, 140kW, r.v. '99
Gina - AR 156 SW 2,4 JTDm, 129kW, r.v. '04
AR 156 2,5 V6, 140kW, r.v. '99 ex

gonzalos16v
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 115
Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
Bydliště: Praha

Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.

Příspěvek od gonzalos16v » 9.2.2020, ned 13:56

hno3 píše:
12.3.2017, ned 07:48
to cukání a smrad benzínu spolu souvisí...

pokud motor na volnoběh břede jak kotě bez zakašlání, asi to pálí OK, pokud kašle, je nějaká cívka KO - stačí prasklej obal, a jiskra si najde nejkratší cestu na kostru...- ne přes elektrody svíčky... KO cívku na bussu jsem řešil opravou :) jelikož byla KO dosedací plocha na hlavu, stačilo pod cívku dát izolátor - provizorně teplu odolnej gumovej plát a je to OK, později jsme prasklinu vybrousil a vylil epoxidem... samozřejmě diagnostika neukázala nic, takže pěkně nechat motor běžet ve tmě a sledovat při zakuckání kde přeskočí jiskra...

svíčky - po loňský laboraci s motorem v coupe, kdy sem řešil jeden problém s výpadky výkonu od 5000 (vypadalo to že zapalovací soustava/kostra/KO kabeláž, nakonec restriktivní vejfuk...), tak svíčky, pokud není zlomenej izolátor můžou bejt jakýkoliv..
samozřejmě tepelnou hodnotou vhodný pro použití motoru (zjistíš zkouškami v ostrým provozu, kterej je někdy odlišnej od doporučení výrobc,e ale je dobrý alespoň toto brát jako základ....), ideálně s klasickým designem elektro, ne žádný multijiskřiště apod.. Nakonec jedu obyč NGK za 70kč/ks...o 2 stupně studenější než by mělo v serii bejt..

pokud ale přede jak kotě a smrad benzínu je stále, změřil bych tlak paliva - může bejt vysokej, může bejt ucpaná zpátečka za regulátorem (pokud je), může bejt blbý čidlo teploty pro řj (to ti ukáže diag...).... možná i váha..

tekoucí vstřik- marně vzpomínám kdy jsem za 15 let řešil KO vstřik krom 1 vstřiku na GII GTI 16V s Kčkovou kostkou..což je těžká mechanika a úplně jinej systém a vlastně ani nebyl tekoucí, jen nerozprašoval jak měl -vlivem poškození ústí vstřiku... současný vstřiky jsou poměrně spolehlivý a většinou je spíš problém na straně zapalování či získávání údajů pro řj...
Potvrzuji, mel jsem praskle 2ks, za studena fugovaly, po zahrati to cukalo.Ty praskliny jsou mini, skoro nejdou videt.
J
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti