Kompatibilita motoru v6

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1530
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od petrAR156 » 8.3.2020, ned 23:08

Je to už dvanáct let, jak se řešila klika si nepamatuju, jestli se přehazovala taky nebo dovažovala... spíš dovažovala, ten 3.0 byl kleklej právě na spodek. Převodovka je původní 2.5. nejede to rychleji, ale jede to rychleji rychleji :-D

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3151
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od riprex » 20.3.2020, pát 18:34

Celá ta akce je nesmysl. Klika 3.0 a 2.5 je jiná. Busso má všude stejné ojnice a rozdílného zdvihu se dosahuje právě tou klikou.
2.5: 88 mm × 68.3 mm
3.0: 93 mm × 72.6 mm
Tedy pokud někdo použil 2.5kovou kliku ve 3.0 tak máš spíš tak něco mezi 2.7 a 2.8 V6. Toto se dělá za účelem přeplňování (na to je třeba nižší kompresní poměr). Dál pak vidím i problém v použití 2.5 bloku na 3.0 přestavbu... ono tam bude dozajista jiný průměr vložek a tím pádem by se blok musel převrtávat pro větší vložky... celá ta akce se mi nezdá :smt102 Dávalo by smysl spíš prostě vzít celej 3.0 motor a přerazit mu číslo než dělat takto masivní úpravy a přehazovat komplet vnitřnosti. Jo co se udělat dá je přehodit do 3.0 bloku vložky, písty a kliku z 3.2. To se tak dělá například u starých 116 sérií protože mají lepší pumpu hnanou z rozvodů a ne řetízkem z kliky. Na tu pak nelze nasadit starou vanu a nevleze se to tam rozumně.
166 2.0 V6 TB - summer car...
159 2.4JTDm 2007 - winter car...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - v rekonstrukci...

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1530
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od petrAR156 » 20.3.2020, pát 19:07

Jó kamaráde, jak jsem psal, co je všechno měněnýho si nepamatuju. Dělali to kluci v Ostravě na motoru který uvařil Goes, chvíli pak jezdil v Markově Žluťáku , než ho rozflákal...
Jinak kliku z 2.5 a válce z 3.0 mělo malosériové Busso 2.8 Gleich.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3151
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od riprex » 20.3.2020, pát 19:47

To není pravda. Gleich vzniknul v době, kdy v Alfě ještě ani neměli tušení, že nějakej třílitr kdy budou dělat. Konkrétně někdy tuším přelom 81/82 pro GTV6ku. Ofiko třílitr se na trhu neobjevil před uvedením 164 v roce 1987 a to konkrétně pro 164 a 75, později pak pro SZ/RZ...
Ale ano, vrtání Gleichu je shodné s vrtáním sériového třílitru. Liší se však dosti významně písty, které jsou v Gleichu více kompresní než ty, co má standartní 3.0 Jinak by u toho nedosáhli nárustu kompresního poměru na nějakých 10.5 přičemž původní třílitry měly asi 9 a QV motory 9.5 :wink:
166 2.0 V6 TB - summer car...
159 2.4JTDm 2007 - winter car...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - v rekonstrukci...

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1530
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od petrAR156 » 20.3.2020, pát 20:21

Jj. Zmátl mě stejný objem (a stejné vrtání válců) jak u sériového 3.0

2,5 vrtání zdvih 88 mm × 68.3 mm
3,0 vrtání zdvih 93 mm × 72.6 mm

415,41×6 2492,46 cm3 - st. 2.5
463,96×6 2783,76 cm3 - zdvih 2.5 válce 3.0
493,17×6 2959,02 cm3 - st. 3.0

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti