Rozvody

Odpovědět
Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 305
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Rozvody

Příspěvek od Duso » 12.7.2020, ned 14:31

Tak vyzerá že je to ozaj nepresná výroba (gates), viď foto, tu vidiet ako je krivo odrezaný, objednať sa dá ešte contitech, asi teraz skúsim pre zmenu ten...
Přílohy
remen copy.jpg
AR 156 2.5 v6 (06/2001)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3237
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 14.7.2020, úte 12:14

Toto vidno na kazdom remeni
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 305
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Rozvody

Příspěvek od Duso » 14.7.2020, úte 14:34

Danni píše: 14.7.2020, úte 12:14 Toto vidno na kazdom remeni
čo ? Vlákna medené trčať ? Nemá to čo iné byť (vidno že chodí do strany na každej kladke), buď remen alebo ho musí niečo ťahať, remenice z vačiek som dal dole tak ako sa majú, nové kladky a napínak snáď krivé nebudú. Kluku by som snáď nezohol pri povolovaní matice na remenici :shock: :-D Akurát tú vačkovú remenicu pri chladiči čo je som nedotiahol momentovým lebo sa nevošiel ani po popustení motora...alebo ešte možnosť že to robilo aj so starým remenom, a tie vačkové remenice sú skrátka nanič aj keď nevyzerajú.

Aktuálne čakám na nový remeň, nahodím aj remenice na vačky z druhého motora čo mám (otázka je či sú aj tie dobré), dotiahnem ich všetky momentovým, ak sa mi podarí zhodiť ten pravý predný silent motora. Potom by to teoreticky mohlo ísť - spustiť motor pri prevodovke a dvihnúť pri rozvode (aby som sa dostal nad nosník). Ak ma nebude držať poloos.
AR 156 2.5 v6 (06/2001)

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 14.7.2020, úte 19:35

Danni píše: 14.7.2020, úte 12:14 Toto vidno na kazdom remeni
Néé, tolik ne. Dnes jsem se díval a chodí to tak do 1mm.
Jestli tam ten řemen ještě máš, vytáhni svíce ať se nedřeš a změř řemenice na vačkách hodinkama, jestli neháží do strany. To je ale nepravděpodobné, jedině že by se ti na kužel nalepil nějaký bordel.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3237
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 14.7.2020, úte 23:02

Si pozri remen prislusenstva bude tam to iste... Je to namotane vlakno do zavitu zabalene gumou ta ze ak ho rozrezu niekde musi vytŕčať
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 761
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Rozvody

Příspěvek od hno3 » 15.7.2020, stř 06:38

něco musí zákonitě šmajdat... nebo je nějaká řemenice blbě nasazená...

https://www.gatestechzone.com/en/news/2 ... t-tracking
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 25.7.2020, sob 15:31

Tak jak to dopadlo?

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 305
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Rozvody

Příspěvek od Duso » 25.7.2020, sob 18:16

petrAR156 píše: 25.7.2020, sob 15:31 Tak jak to dopadlo?
Zatial nebol čas, teraz to robím, akurát som zhodil remeň, dral kus o rolnu napinaku, je tam trochu gumy nadrobenej.
Mám nachystaný nový remeň aj vačkové remenice z druhého motora idem to nahodiť ale ešte jedna otázka k napnutiu.

Teraz keď som zhadzoval remeň tak po zaaretovaní v tdc už bolo vidno na napínaku že je 2mm pod rysku. Keď ho budem teraz napínať tak v návode píšu že dať 1-3mm nad rysku, podoťahovať, potočiť motorom, a skontrolovať či je na ryske. Lenže on si za tie dve otáčky motorom nesadne natolko aby bol na ryske. Otázka je či ho teda nehať nad ryskou ? Lebo vtedy som ho povolil na rysku a ako som teraz zistil o to čo som ho povolil si sadol, keby som ho nepovoloval tak je teraz pekne na ryske (po 500km ?). čo vy na to ? Lebo v návode píšu že ak nieje po otočení motorom na ryske tak nanovo a napnúť tak aby bol na ryske...aspon tak som to pochopil.

hno3: pozeral som aj či sú rovnobežne aj som ich premeral odchylkomerom (v rámci priestorových možností) aj niťou aj uholníkom. A nič mimo os som nenašiel. Remenice som zmeral na "čele" tam to hádzalo max do 0,1mm, kluka na čape nič som nenameral max 0,02 ale zlý prístup, kluka na remenici do 0,1. Akurát tú vačkovú remenicu prvú z lava sa mi nepodarilo zmerať kvoli prístupu.

Ešte otázka k štartu, keď to chcem pred štartom napázno potočiť cez štartér aby si natlačil oleja, tak len tie konektory priamo z riadiačky odpojiť ?
Přílohy
IMG_20200717_192700_HHT copy.jpg
IMG_20200725_143352 copy.jpg
IMG_20200717_182830 copy.jpg
AR 156 2.5 v6 (06/2001)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3237
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 26.7.2020, ned 10:34

Staci ked odpojis snimac kluky
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 305
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Rozvody

Příspěvek od Duso » 29.7.2020, stř 21:30

Tak snáď je to už OK, ešte kus behá ale myslím si že už je to v norme, hlavné je že už o nič nederie. Myslím si že to bolo tým, že som sa vtedy vykašlal na tú prvú vačkovú remenicu (kvoli prístupu) a nedotiahol som ju momentovým. Teraz som ich dotiahol všetky na 84NM. Sú tam aj vačkové remenice z druhého motora a nový remeň. btw. na videu sa zdá že remenice na vačkách hádžu, ale našťastie iba zdá :)
https://www.youtube.com/watch?v=ZiDJruOQsoI
AR 156 2.5 v6 (06/2001)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3237
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 29.7.2020, stř 23:25

Sranda tiez mi tak na ženinom motore cvaka nejake zdvihatko
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 305
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Rozvody

Příspěvek od Duso » 30.7.2020, čtv 07:19

Danni píše: 29.7.2020, stř 23:25 Sranda tiez mi tak na ženinom motore cvaka nejake zdvihatko
to bol studený motor po dlhej odstávke :D v predošlom videu za tepla...

inak písal som si s človekom z liptova ktorý tie motory robí...tak vraj postupovať ako v manuále a napnúť 1-3mm nad max hodnotu na ryske, následne naštartovať nechať pár minút bežať, a potom skontrolovať či je na ryske. Ja som ho povolil tak ako som to pochopil z manuálu - po 2x ručnom potočení motorom, remenice som už nepovoloval iba som skontroloval časovanie...čiže bolo by asi fajn keby som ho ešte dopol, ak začne niekde drhnúť tak sa do toho pustím :twisted: tvl ja už by som to dal aj so zavrenými očami :smt040 ale zatial beží pekne tak už do toho nejdem rýpať, len priebežne občas zhodiť kryt a skontrolovať či pri napinaku nieje nadrobená guma :)
AR 156 2.5 v6 (06/2001)

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1148
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Rozvody

Příspěvek od Jakub_mt » 5.10.2020, pon 18:40

Chlapi ja neviem. :D Prvýkrát som postupoval nasledovne - napnúť cca 2mm za rysku, potočiť rukou, trochu si to sadlo, bolo to cca 1mm za ryskou, hovorím si OK, to si ešte sadne. Trochu som s tým povrčal, po pár dňoch pozerám, remeň cca 5mm za ryskou a hluk ako z príliš napnutého remeňa.

Takže rozobrať a hurá odznova. Druhýkrát napnuté na rysku s povolenými remenicami:
rozvody1.jpg
Opäť pár minút voľnobehu a remeň zas napnutý príliš.
rozvody2.jpg
Čo robím zle? Asi ma neminie rozoberanie na tretíkrát, ale rád by som to spravil tak aby sa to už nenaplo :diky
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 5.10.2020, pon 18:55

Já to dělám s jemně povolenými řemenicemi a řemenem doplým na risku. Postupuji od vačky po řemenu nejblíže k napínací kladce (našteluji, utáhnu). No a protože řemenice povoluji jen na tolik, aby mě svornost udržela vačku v poloze, tak si na dalších hlídám abych moc netahal za řemen. Klíčem si při štelování předchozí vačku přidržím. Tenhle problém jsem nikdy neměl.
Ale pokud ti motor jede normálně tak bych jen došteloval tu kladku ...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3237
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 5.10.2020, pon 20:31

Najprv to napnem na doraz nasledne povolim na rysku a nazdar... Uz potom jak to kde ostane neni podstatne po vypnuti motora to vacky tahaju kde tam... skor ked motor bezi ma to kmitat niekde na ryske
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 305
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Rozvody

Příspěvek od Duso » 6.10.2020, úte 00:35

A pozeráš to pri vychladnutom motore a v TDC ? Lebo keď pozriem trebars dve hodiny po jazde tak to mám tiež podobne ustrelené, ale za studena keď pozriem tak je na ryske (musí byť v TDC aspon približne fixou na remenici poznačené). Ani som kryty nezakladal aby som mohol kontrolovať.Ešte sa k tomu asi budem tiež vracať.

Ale malo by sa to robiť asi tak ako píše danni aspon si myslím, tiež som to mal tak spravené na prvý krát, ale mne potom behal ten remeň do strany, tak som ho ešte došponovával a zistil som že bol 2mm pod ryskou min. tak som ho dal na rysku a remeň prestal kmitať a už ani nederie.

Ten hluk čo spomínaš to asi aj mne robí ale napínak mám na ryske, myslíš také kvílenie od 2500ot ? Inak robilo to aj keď som ho mal 2mm pod ryskou vtedy čo mi ten remen kmital lebo bol asi slabo našponovaný, takže neviem čím to je...mám podozrenie že tie napínaky litens sú nanič ale bohvie, našiel som 3 výrobné čísla napínakov v eperi tak ťažko povedať či sú ešte aj nejaké iné.

Inak čo som pozeral videá ohladom napnutí remeňa tak vtedy je vraj správne napnutý remeň keď sa dá otočiť prstami o 90° - a toto chcem ešte vyskúšať ak bude čas niekedy a budem mať už iné auto, toto bude len víkendovka len momentálne nemám na čom jazdiť tak musí počkať :D
AR 156 2.5 v6 (06/2001)

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1148
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Rozvody

Příspěvek od Jakub_mt » 14.11.2020, sob 11:59

Vyzerá to tak, že tá odchýlka je naozaj vlastnosť - napnutie pri zohriatí motora. Včera som len tak jedným okom kukol na úplne studený motor a bolo to na ryske. Po zohriatí opäť mimo. Takže neriešim, je to tak ako to má byť :D.
Tým hlukom myslím presne to kvílenie, ale keď hovoríš, že to robilo aj na povolenom remeni tak neriešim ani to. Okrem toho sa mi zdá, že taký zvuk to malo aj keď som s tým naposledy pred dvomi rokmi jazdil. Myslel som, že to je vlastnosť Thesisu, lebo na videách som to u iných busso motorov nevidel, ale video môže skresľovať.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 305
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Rozvody

Příspěvek od Duso » 14.11.2020, sob 17:29

to je asi vlastnosť, takto nejak mi to znie...keď je prehriaty motor v lete tak možno kus viac
https://www.youtube.com/watch?v=nVJrD7j ... ByebyeAlfa

Na britoch to jeden riešil tiež, ale jemu to ešte kus viac pišťalo, tak že povolil remeň a už to menej robí. Inak všimol som si že mi to kvili viac keď je motor zohriaty (keď sa mocem po meste v lete). Takto v zime to v kabíne skoro nepočujem, ale akonáhle sa mocem po meste tak to trošku viac počuť. Asi čím teplejšie, tým viac šponuje ten napínak. No keď som dával dole starý remeň tak bol asi milimeter dva pod ryskou (min - slabo našponovaný - ako bol vyťahaný a robilo to tiež to som si 100% istý).

Možno by to chcelo nájsť dáku tú medzu kde to kvili najmenej a zároveň drží stopu, uvažujem že ho ešte skúsim o milimeter povoliť. A čo som sliedil po youtube, tak takéto kvílenie pripisovali vadným pevným kladkám (na iných autách). Ešte ma napadlo reku skúsiť do tých kladiek natlačiť viac vazeliny :D .

Ale asi seriem na to už, už som najazdil zo 5tis od výmeny a šlape ako má. Uvidím, musím ísť na dáky alfazraz a porovnať s ostatnými bussami :D
AR 156 2.5 v6 (06/2001)

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů