čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 28.2.2013, čtv 10:58

Případně se dá shodit vana a nechat tam udělat přímo otvor pro umístění toho čidla. U toho filtru ti to tu teplotu bude zkreslova sakra hodně.
Tlak dát na hlavu jak bylo uvedeno výše
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od JendaV6 » 28.2.2013, čtv 11:26

Slibeny adaptery... Ten adapter tlaku jsem potom jeste trosku zkracoval protoze to cidlo bylo moc blizko hnaci hrideli. Tusim ze to bylo asi o 3 milimetry... Btw. pokud by ses rozhod dat tu teplotu do ty hlavni vetve jak jsem ji daval ja, obavam se ze to cidlo Bosch ktery dostanes s tim budickem z JFPerformance se pod alternator nevejde protoze je na normalni konektor.
Přílohy
adapter_tlak.jpg
adapter_teplota.jpg
Naposledy upravil(a) JendaV6 dne 28.2.2013, čtv 11:36, celkem upraveno 1 x.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od JendaV6 » 28.2.2013, čtv 11:30

Dallen píše:Případně se dá shodit vana a nechat tam udělat přímo otvor pro umístění toho čidla. U toho filtru ti to tu teplotu bude zkreslova sakra hodně.
Tlak dát na hlavu jak bylo uvedeno výše
Osobne myslim ze nejlepsi je merit teplotu u filtru respektive za, tj. realnou teplotu oleje co jde do motoru. Teplota oleje ve vane je zkreslujici protoze kdyz ma to auto chladic oleje, tak olej jde z vany pres cerpadlo do chladice, pak do filtru a nakonec do motoru. Kdyzbych chtel merit teplotu ve vane, vyresim to merkou oleje ktera ma v sobe cidlo.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 28.2.2013, čtv 12:50

Co si tam měl za čidla? Závit M14 resp. M10 x1.5 většinu bývá 1/8" ne?
Jinak stím měřením u filtru souhlasím, je to za výměníkem u TSka ideál místo, ale u té V6 to je sakra blízko a navíc hlavně v dost malém prostoru
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od JendaV6 » 28.2.2013, čtv 13:37

Ty cidla se delaji s ruznyma zavitama. Bral jsem to na co mel kamos zavitnik a vyslo to za rozumnou cenu... http://www.tachograf-obchod.cz/snimace-tlak-VDO

U V6 je malo mista na vsechno a servisovatelnost je mizerna... :D Ono v tom danym miste je prostoru docela dost, a nejbliz svodum je filtr. Jen se tam blbe dostava.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 28.2.2013, čtv 13:39

Teď jsem si uvědomil u 156 2.5V6 tam místo je u 3.0 166 není (nevím jak to je GTV, ale lepší to asi moc nebude) :-D
Ty snímače jsou pěkně drahé, když běžně stojí budík s čidlem kolem 15stovek
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 28.2.2013, čtv 16:08

Tak nedělal bych na čidle tlaku zas disertaci..,cena jako taková nehraje roli-- určitě ho někde mají i za tři litry.. :-)
běžný čidla-tlak:
http://www.autodesign-tuning.cz/zbozi/n ... e_906.html
http://www.autodesign-tuning.cz/shop/bu ... tml?page=2
teplota :
http://www.hyperzbozi.cz/zbozi/%E8idlo% ... y%20oleje/
http://www.autodesign-tuning.cz/zbozi/c ... y_911.html

ev-rozbočka..
http://www.autodesign-tuning.cz/zbozi/r ... a_913.html

ono jde i o to, na co je to určený...156 V6 se s chladičem oleje mimo teplotní rozsah na běžný silnici /mimo okruh/ nemá šanci dostat..
a na základní informaci o tlaku s rozumnou tolerancí stačí cokoli--ani třeba tohle obyč čidlo tlaku šmajdat nebude..na čidle tlaku není nic zázračnýho-vždyť-i s budíkem slušnej cejchovanej
manometr pro technický použití běžně pár stovek s rozsahem do 10..., takže samotný čidlo za pár stovek není nic problematickýho..nebo nespolehlivýho..--myslím, že ve 156 půjde o to, jestli má tlak provozní rozsah a to u dobrýho neoběhanýho motoru bude s velkou rezervou...a pokles následkem
převaření oleje je nereálnej provozní režim u auta tohohle druhu , když má funkční chladič oleje..
Takže taková ta informace pro klid "že je pohoda" nemusí stát ve finále a v součtu komponent nutně ránu....
určitě bych v diskuzi striktně oddělil auta podle použití--a vyšší nároky jsou z hlediska investic do těhle čidel logický u auta, který bude zatěžovaný na limitě --a bude třeba jezdit i okruh ..,
....................
Na běžnej provoz..
Když mrkneš po menším filtru /pokud měníš "ester olej" řádově někde okolo 10tis, zvládne to hravě/ a šoupneš to na obyč redukci pod filtr, obalíš svod páskou a filtr taky, je po problému..nehledě na to, že poděkujou i další komponenty..
Pak budeš mít teplotu odečtenou zhruba v ideálním místě -u filtru- a současně relativně jednoduchou instalaci-pomocí běžných komponent--když obalíš svod je to v klidu...a i ta zadní montáž --viz precizní řešení JendaV6 do redukcí na míru --kecat rozhodně nebude..prostě obalit svod je začátek každý "zadní instalace"..

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 2.3.2013, sob 11:15

koukal jsem na olejovy filtr, tak jsem nasel nejnizsi 62mm


Nevi nekdo o nejakém nizsim? vymena oleje je planovana klasicky do 10 000km a menim za 10W60 Selenia Racing.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Kůrkyn » 2.3.2013, sob 12:35

proč nízký? Aby jím nic neproteklo? Uvažuj...:)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 2.3.2013, sob 23:24

Schopnost oleje projít filtrem není automaticky daná "papírovou viskozitou"...zkuste si prolejt někde do lahve ohřátej na 100stC 15W-40 minerál přes gázu nebo přeloženou punčochu kterou běžně zvládá filtr z FEldy a potom ohřátej synthetickej olej 10W-60 ester typu...případně se podívejte na použitý olej po X -kilometrech/třeba před výměnou/ jak se viskozitně z tohoto hlediska chová..třeba si "upusťte trochu z vany a zkuste průtočnost jetý synthetický emulze před výměnou právě třeba přes několikrát přeloženou dámskou punčochu, přetaženou přes hrdlo zavařovací láhve.. při teplotě 100stC a porovnejte s "ohřátým novým minerálem 15W-40 a běžným novým olejem 10W-40":-),
--v nouzi lze použít i gázu...
výsledky lecos napoví..
10W-60 ohřátá-v provozním stavu- ve vaně při řekněme teplotě 100stC není žádná rosolovitá "kejda".. :smt023 :smt044 --
Ale i na tomhle je možný dělat disertaci--
je možné to vyhrotit až do extremu a do cestovního auta instalovat třeba bypassfiltr, kterej vezme naprosto všechno..
Na 2.2 blok FRontera /konstrukčně blok 2.2 JTS /se běžně mezi offroad komunitou aplikuje filtr z Feldy.., s ohledem na použití syntetického oleje viskozitní třídy 5W-40 u motoru 2.2 oproti předpokládanému minerálu 15W-40 u FEldy se filtr z hlediska průtočnosti při provozní teplotě 100stC celkem fláká ...

.. představa, že "nižší filtr" nestihne při pracovní teplotě průtočné množství je pitomost, pokud použijeme filtr z podobné kubatury, plus minus půl litru, nemá to na průtok v podstatě logicky žádnej vliv..
Schopnost absorbce a průtočnosti je daná hlavně použitým materiálem vložky. a schopností oleje ., ne primárně hrubou "výškou filtru"
Něco jinýho platí o filtrování oleje třeba u "komůrkáčového " diesel -motoru, kterej je po pár stovkách kilometrů samý saze.., tady je každej centimetr plochy filtru cennej..
u běžnýho benálovýho olejovýho filtru je ale vzhledem k průtočnýmu množství --a použitýmu synthetickýmu oleji ester typu --životnost vložky na cca 20tis a víc..km.
Při výměně na 10tis km není kapacita filtru v žádným případě vyčerpaná.., stačilo by ho teoreticky měnit až při těch dvaceti tisících, který údajně vydrží třeba doporučovaný olej SElenia..20k....

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 2.3.2013, sob 23:43

Pokud se má volit mezi dvojím zlem--pokud jde o montáž dodatečných čidel třeba pod filtr oleje na redukci, je zmenšení plochy filtru u benálovýho motoru použitím filtru z podobný kubatury určitě lepší, než o nechráněnej tepelně neizolovanej ,svod ohřívat olej ve filtru jak pro fritování hranolků..tepelná degradace oleje je daleko závažnější jev--filtr kapacitně u kvalitního oleje na 10 tis nelze vyčerpat --při syntetický náplni--156 V6 2.5 nemá motor z Corvetty..tam bych ty případný obavy trochu chápal-, je to prostě už na pohled objemnej motor---schválně se poptejte,třeba u RV147-- jakej má objem olejovej filtr z Corvetty..C6-a jakou životnost olejový náplně u tohohle osmiválce doporučuje výrobce .. vnější průměr 76 mm-vnitřní průměr?, výška 95.., šroubovací klasika ,, u GTV 3.0 V6 je to běžně 76x 90, ty rozměrem lepší jsou nižší čili používá se 76x 80,5 nejčastěji..

:smt044
/-o poznání větší filtr z hlediska kapacity a účinného povrchu než patří do Corvetty nebo Alfy GTV strkám do báva Z3-2.8 V6--výměnná vložka--čili 82,5-42-104, -předpokládá se provoz LL s výměnným intervalem 30 tis --čili jinými slovy--filtr z báva s polovičním objemem motoru je větší a čili stíhá objemově hravě i Corvettu s motorem okolo 6litrů --opakuju -objemově to filtr stíhá hravě.., čili obráceně majitel báva má minimálně dvojnásobnou jistotu při použití filtru, že ho z hlediska objemu motoru nestihne při řekněme 10tis km do výměny který dávám u esterový náplně--"nasytit sajrajtem"/
:smt023 Nemslím, že by filtr u tohohle motoru BMW byl nějak víc namáhán "sajrajtem" při reálným provozu..
Čili kvalitní "nižší fitr " --i třeba z něčeho s objemem motoru o půl litru jiným-- není to naprosto žádnej problém, při použití kvalitní syntetický náplně..-a dodržení výměnnýho intervalu ester náplně okolo 10tis..,
-to jsou jen přehnaný neopodstatněný fobie...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 3.3.2013, ned 02:58

Čili s ohledem na to, co říkám v předchozím--tady na tý stránce by byly tři "nízké" filtry určené přímo pro 156 2.5 V6==54 nebo 55 mm a nebo 57mm/--to je už dost slušnej rozdíl..a redukce pod filtr už by nebyl problém..
Pro běžnej provoz OK určitě--/pokud ten odkaz překopíruješ do okna -otevře se ..:-)/

http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1&path[]=13&path[]=195&path[]=1830&path[]=10248&path[]=28570&product=3470

pozn.
Někde skoro dole jsou v nabídce i MANN,MEYLE který maj údajně jen 50mm :smt023 --ale to bych si už asi telefonem ověřil, že to není překlep :-)


Všechny mají oba pojistný--přepouštěcí i zpětnej ventil...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 3.3.2013, ned 03:24

Filtron :popis pojistné funkce přepouštěcího ventilu..

Funkce přepouštěcího ventilu
Přepouštěcí ventil (by-pass valve) je vždy součástí olejového systému s plně průtokovým filtrem (zapojeným v soustavě sériově). Často bývá vestavěn přímo do filtru, avšak existují také konstrukce, u kterých je tento ventil umístěn v těle motoru. Nezávisle na tom, kde se nachází, plní jednu důležitou úlohu: zprůchodnit průtok oleje v motoru, když je průtokový odpor filtru příliš velký a vzniká nebezpečí nedostatečného mazání pracujících částí motoru. Je známo, že menší škodu způsobí mazání a chlazení znečištěným olejem než jeho nedostatek, který může způsobit i zadření motoru. Důvody, pro které průtokový odpor oleje filtrem otvírá přepouštěcí ventil, mohou být zásadně dva. Prvním je vysoká hustota oleje, která se projevuje v zimě při značném poklesu teploty. Když spouštíme motor po delší odstávce (např. před ranní cestou do práce), studený a hustý olej naráží na filtrační přepážku a protéká jí mnohem obtížněji. Současný vzrůst tlaku způsobí otevření přepouštěcího ventilu. Dalším důvodem otevření přepouštěcího ventilu je opotřebení filtrační přepážky filtru. Pokud je filtr příliš znečištěn, jeho filtrační přepážka je zablokovaná nahromaděnými nečistotami. Tehdy se může stát, že přepouštěcí ventil bude otevřen celou dobu. Abychom se vyvarovali této situace, je třeba pamatovat na výměnu filtrů a oleje v souladu s doporučením výrobce automobilu.


grafické znázornění konstrukce viz tady ...
http://www.filtron.pl/cz/index.php?idp=37

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Kůrkyn » 3.3.2013, ned 08:45

jednou větou vysvětlím svůj příspěvek výše a to, že jsem měl na mysli, že nížší filtr začne díky své menší ploše plnohodnotně filtrovat olej mnohem později, protože obtokový ventil bude déle uzavřený.
To co je na nějakém e-shop katalogu radši vůbec neuvádět, protože tam je to někdy snad orientované jen podle průměru závitu, aneb jestli to tam jde našroubovat, tak to tam může být.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 3.3.2013, ned 09:24

Osobně mám takovou zkušenost, že například filtry od mannu/bosche jsou vždy o dost menší než filtr od tutely který běžně kupuju
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 3.3.2013, ned 10:22

Jde tu o materiál, použitý na filtraci a -strategii výměny ---pokud volíme interval po 10tis o kterým se tu pořád bavíme a taky o použití důsledně OPRAVDU SYNTHETICKÉHO OLEJE /čili 10W-60 ester typu/ --tyhle faktory posílají tuhle diskuzi o "dostatečnosti filtru" do autu--rozdělal už si někdo z vás filtr po 10tis proběhu na benálovým motoru na syntetickým oleji ? A jak vypadá po "polosynthetice " která má převážně minerální bázi?
Filtr bude pracovat vždy , pokud se neotevře obtok--ta prostupnost je ale jiná na synthetice a jiná na "polosynthetice" uplácaný z 80 proc. z minerálu a šmrncnutým trochou HC, která v podstatě o PAO ani neslyšela..
I tuhle "kejdu" která z toho při provozu vzniká musí filtr stíhat--čili nemyslím, že by nižší filtr byl problém--co je ale velkej problém, je TEPELNÁ DEGRADACE SYNTHETICKÝHO OLEJE PŘEHŘÍVÁNÍM O SVOD...JAKÁKOLI TEPELNÁ DEGRADACE SYNTHETICKÝHO OLEJE JE NEVRATNÁ.. tohle je hlavní rizikovej faktor pro mazací emulzi...schválně si udělejte těch pár pokusů --/na prostupnost../
Jakej jinej máte návrh na řešení blízkosti svodu a celkové "přetopenosti V6 v zadním prostoru"
při svižným provozu-krom obalení svodu.žáruvzdornou páskou --.který tady pořád avizuju..pokud ev .převáříte náplň -třeba jen v jednom místě okruhu, stykem s příliš horkým plechovým obalem filtru, v horizontu minimálně 100hodin , který náplň je v motoru to udělá svoje-mimo pochybnost-kvůli tomuhle faaktoru v létě dávaj rozumný lidi 50-ku olej na "cestu na jih "i do HTP :smt044 -/a to uvažujeme pouze jízdu v rychlosti 100km/hod ustáleným způsobem --co to udělá v momentě, kdy okolo motoru prakticky neproudí vzduch a je léto někde v koloně , kdy motor nenatáčí kilometry ale olej motohodiny ano si dokáže leckdo představit--v zadní části za motorem V6 je "peklo"--asi nebudu línej, a ty propálený prachovky řízení od GTV sem nafotím..--V6 ve 156 je na tom jen o chlup líp--

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Kůrkyn » 3.3.2013, ned 19:40

Zrovna u V6 výška filtru rozhodující není, co se týče vzdálensoti od svodů. U TS je to jasné, CF3 mají blízko filtru katalyzátory a taky od té doby se tam dává nízký filtr. Propálenou manžetu na řízení jsem viděl u 166 V6.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 3.3.2013, ned 22:20

U báva mám filtr v teflonový bandě "nahoře" vedle sání jak hrnek na kafe..-akorát pod ním a vedle něj nic netopí a místa je tam všude okolo R6 až hanba..bohužel, .filtr v poloze kde ho má V6 ALFA je prostě určitej problém. a konstrukční kompromis ...sámo o sobě--není tam kdoví jakej rozumnej tepelnej režim--, asi dám dozadu za motor vysokorozsahový tepelný čidlo vedle filtru , a hodím sem konkrétní čísla, pro různý režimy,aby to bylo naprosto transparentní--třeba tepelný podmínky právě při tom poskakování v letních kolonách...pokud se na filtr podíváme jako na "ohřívač" a !někdy taky skoro připalovač"olejové náplně-- spolu s tenkostěnným plechem -proti kterýmu je pánvička na palačinky hotovej pancíř, dokážeme si při teplotě dost nad kilo okolo tohohle hrnečku představit, co se v tom hrnečku uvnitř na tý vrstvě oleje,která se plechu dotýká děje./nalejte si olej na pánvičku, co má hodně nad kilo.pokusně v kuchyni/..a protože to trvá stovky hodin do výměny, není na škodu využít klidně "menšího teplosměnného povrchu"--když situace a režim výměn dovolí..takhle vnímám možnost použití výškově ale tím nutně i "plošně"-co do velikosti plechovýho obalu --menšího filtru..
Obalený svody žáruvzdornou páskou jsou logický- konečný řešení všech těhle otázek --viz třeba JendaV6..

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Franik » 4.3.2013, pon 10:03

ale olej ve filtr nestojí ale proudí a tudíž sice teplo nějaké přebere ale to u tohoto motoru s chladičem zas nemůže být za běžných podmínek až tak devastující zvláště na selenii racing. Nemluvím o jízdě na okruhu. Ale osobně by mě zajímaly ty hodnoty teplot u filtru. Třeba i u filtru v JTDm 20v který je vedle turbíny.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 4.3.2013, pon 11:13

V létě to bude, tak to sem napíšu. Podle hodnot v jakých se bude telota pohybovat zvážím rovnou i ten chladič
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od JendaV6 » 4.3.2013, pon 11:32

HonzaR píše:Obalený svody žáruvzdornou páskou jsou logický- konečný řešení všech těhle otázek
Dneska bych mozna misto obmotavky vyzkousel tohle http://www.streetpro.cz/index.php?id=5
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 4.3.2013, pon 12:25

Pokud by to "zázračně tlumilo prostup tepla na takhle tenký vrstvě " a teda opravdu fungovalo, stejně aspoň jako "páska", byla by to bomba...jinak k tý keramice--kdysi jsem v nouzi zkoušel žáruvzdornej keramickej laminát--"sklo plátno" v nízký gramáži , kterým se přetahujou křídla modelů letadel-do keramickýho žáruvzdornýho vypalovacího tmelu..jako pojiva --a postupně provozem v podstatě "vypálit"--vzniká dost odolná silná keramická vrstva dlouhodobý životnosti, která díky tkanině snadno odolává i vibracím..
..pokud bylo to sklo s gramáží cca 60g/m2 několikrát,přes sebe jako fáč,bylo to sakra účinný---dělalo se to v pohodě a zaschlý za pár hodin-opravil jsem tak kdysi prasklej svod z nouze a výsledek při použití kovový "dlahy kvůli rázům" byl hodně překvapivej.., než jsem sehnal jinej -pokud jsou svody venku, bylo to důkladný, současně ale poměrně snadno případně odstranitelný řešení..--ale i při tloušťce přes několik milimetrů určitě ne zase úplně zázračný -jestli shodím svod GTV-možná to udělám --.
extra malá, tenká keramická vrstvička tenhle "dramatickej izolační účinek "asi mít může sotva---přece jen je tam taky nějaká teplosměnná plocha x schopnost teplelný prostupnosti materiálu v týhle ceně .., --na úplnej zázrak v podobě vrstvy tlusté řádově pod desetinu milimetru a následně "studenej svod " za cenu 1500-2000 zase nevěřím..-rád bych se nechal ale přesvědčit že to takhle funguje--vidět to nejlíp naživo.. :smt023.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 4.3.2013, pon 12:57

Ta keramika bude fungovat dobře, ale spíše bych se obával uvolnění vrsty a co to pak udělá s turbem apod. Páska je klasika co funguje dobře

emisní součinitel keramiky 0.93 např. ocel 0.144-0.344
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od yan.ko » 4.3.2013, pon 13:10

Tu keramiku jsem videl na svodech delanou zvenku (mozna prave kvuli onomu pripadnemu popraskani a odloupnuti). Bylo to drahe jak valka.
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 4.3.2013, pon 13:32

Zvenku ten žárovej laminát přišel na pár korun..zvenku to umím...ještš si to prubnu s carbonem do žáruvzdorného tmelu a zkusím to vyžíhat hořákem,aspoň PB na tvrdý pájení, jak se to bude chovat...sklo fungovalo slušně..

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti