čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 16.2.2013, sob 12:49

jak je napsáno v popisu tématu, budu řešit instalaci přídavných budíků pro sledování teploty a tlaku oleje. V minulé motorizaci 2.0TS jsem to řešil dokoupením podložky pod olejový filtr s tím, že tam byly 3 otvory pro instalaci těchto čidel.
Obrázek

Ale zde bych chtěl čidla naistalovat přímo do bloku motoru. Koukal jsem do Eperu, že v konzoli pro olejový filtr je záslepka :

Pozice č.7

Obrázek

pak by to mělo vypadat asi takhle:
Obrázek

šlo by zde instalovat čidlo pro tlak nebo teplotu? a dále je potřeba zachovat originální čidlo na tlak? protože toto čidlo má pouze jeden vývod a já bych potřeboval 2 vývody pro možnost připojení na budík, tak bych toto originální čidlo vyměnil za 2 vývodové. Bylo by pak možné pripojit originální signalizaci na toto čidlo?
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 16.2.2013, sob 14:29

ať žijí redukce--

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 16.2.2013, sob 15:42

HonzaR resili jsme toto na TS motoru, v minulosti pro moje GTVcko. Nevim jestli si to jeste pamatuje. Je to tady i na foru :D

Nemas zkusenost s 2.5 V6? jestli je ta redukce jedina moznost nebo lze umistit cidla, tak jak je na obrazku vyse?
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Kůrkyn » 19.2.2013, úte 12:04

taky budeš muset vyndat motor, abys to tam vůbec našrouboval :)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 19.2.2013, úte 12:09

Taky si myslím a pak bude problém tam dostat možná filtr, toho místa tam není moc.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 19.2.2013, úte 12:12

no to snad ne???? jeste tedy nebyl cas to zvednou, ale pokud bych musel vyndavat motor, jenom kvuli tomu, abych mohl instalovat cidla, tak dam proste podlozku pod olejovy filtr (jako u TS) a bude to jednodussi?

Je tedy na 2.5 misto pod filtrem? nebude zvednuti o cca 1cm filtru nicemu vadit???

Dik Kurkyne za zhorseni nalady :smt040
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 19.2.2013, úte 12:14

Ono bude problém tam dostat tu redukci, a hlavně taky to čidlo na tlak. Okoli filtru tam je místo max. na dlaň, ale když se to možná nějak vytočí...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 19.2.2013, úte 12:25

ted jsem hledal a nasel jsem toto. nemuzu ty stranky poradne otevrit (firemni zabezpeceni z Nemecka :butthead: )

Obrázek

takze by teoreticky stacil jenom Y rozbocovac jak to tak vypada. Ale bude potreba pro 3 cidla
1. originalni
2. teplota oleje
3. tlak oleje

:cry:

To jste nikdo, nikdy cidla a budiky na V6 neinstalovali?
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8661
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Hampice » 19.2.2013, úte 12:29

Většina starších V6 (155 a 164) mají tlak (155 i teplotu) v budíkách už standardně...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 19.2.2013, úte 14:52

Těma redukcema jsem myslel "instalační redukce", pomocí kterejch si nabastlíš takovej tvar a
polohu a průměr, kterou budeš potřebovat--hodím sem ev. odkaz--existují "sdružená čidla tlaku a teploty,
který ti jednu pozici ušetří a pak rozdvojka ze záslepky by měla stačit--vzadu u V6 je teplo jak prase--připálený prachovky řízení při neomotaných svodech žáruvzdornou páskou jsou při živějším stylu jízdy standart--takže v tomhle uspořádání by to chtělo buď tepelnou pásku na svody,nebo tím aspoň obalit čidlo teploty oleje-který by bylo vystrčený na redukci do prostoru--aby to zbytečně "nešilhalo"..před časem jsem si všiml, že někteří výrobci pro GTV 3.0 myslím dělají filtr "nižší konstrukce"-podle fotky--,pokud ho měníš co výměnu oleje, mělo by to stačit..musel by se projít rozměr podle nabídek..čili prošel bych důkladně nabídku filtrů na V6 ..

redukce..
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... na-senzory

případně si navrhnout tvarově redukci podle svého a nechat si to u zručnýho zámečníka
vyrobit z mosazi..to není žádnej průser..dělá se s tím dobře včetně tvrdýho pájení

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Ladin 164V6 » 19.2.2013, úte 16:54

164 24V ho ma na predni hlave, takze bych se inspirovat tim... :wink: Udelam foto, myslim, ze tam uz bude i priprava na vyvrtani dirky, hlavy jsou stejny...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 19.2.2013, úte 17:05

Díra tam bude, akorát tam bude šroubová záslepka. Nejspíš
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 19.2.2013, úte 17:33

Taky by bylo jednoduchý dát redukci na připojení hadice směrem do chladiče oleje--přece jen není problém s přehříváním prostoru a jednoduchá pohodlná manipulace..v prostoru nárazníku..

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 19.2.2013, úte 19:03

No pokud byste mi mohli někdo udělat foto,bylo by to fajne. Jsem cely týden mimo CR a vymyslim na dálku,jak to udělat :D

Jinak,jak bylo v jednom foru napsáno. Pro jakoukoliv cinnost je potřeba vyndat motor *varim varim :D
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od JendaV6 » 21.2.2013, čtv 10:37

Ahoj, cidla jsem daval presne jako Alan z Alfaowners.com odkud mas tu fotku.

Zdalo se mi to nejlepsi protoze cidla jsou primo v hlavnim kanalu ktery vede z filtru do motoru, tj. tlak neni zkresleny filtrem a je to za chladicem oleje takze to ukaze skutecnou teplotu ktera jde do motoru (narozdil trebas od cidla teploty oleje ve vane). Na adaptery mezi filtr zapomen pokud nechces resit mensi filtr (trebas z Clia Sport), filtr bude moc blizko svodu a bude se Ti zbytecne hrat. Uz normalne je blizko a je tam malo mista.

Dost jsem uvazoval o tom filtr vytahnout nekam do podbehu (dela se to casto na zavodnich autech) ale tohle bylo jednodussi.

Motor vyndavat nemusis. Ale budes muset vyndat pravou poloosu a alternator aby jsi to tam dostal. Jinak je to relativne bez problemu. Cidla jsem kupoval od VDO.

Na adaptery mam vykresy, je tam metricky zavit s malou kuzelovitosti aby to samo tesnilo (plus trosku Loctite a je to uplne v pohode). Vecer to sem hodim plus jeste nejaky fotky, mam to koukam vsechno doma v kompu.

Popravde cidla byly jednoduchy vymyslet, jen jsem jeste nevymyslel kam dat ty budiky v kabine. Vsechno to vypada strasne tunersky, at uz A sloupek tak jakykoliv pridavny kaplicky... :(

Btw. budiky teploty jsem doma nekolikrat testoval na presnost. Ackoliv mam budiky od VDO ktery by meli byt z tech lepsich, teplota lita az o 20 stupnu (budiky maji velky zpozdeni). Cim bliz stovce tim presnejsi, nicmene zadny slagr to neni. Doporucuju kazdopadne otestovat.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 21.2.2013, čtv 10:48

tak to je dobrá i špatná zpráva.

Konečně někdo, kdo už taky instaloval na V6 čidla. Už jsem se bál, že budu průkopníkem :-D

jinak poprosím o ty fota, jestli můžeš nahrát. Rád se podívám do čeho pujdu.

Už mám vymšleno co a jak. Zruším popelník, protože jsem nekuřák a v autě se stejně kouřit nesmí :smt040

takže instalace bude taková:

Obrázek

jenom bude použit jeden sdružený budík

a jak přesné budou budíky? já jsem si objednal vyrobení digitálního ukazatele od tohoto člověka:
http://www.jfperformance.cz

který vyrábí zakázkově duální ukazatel teploty a tlaku oleje:
Obrázek

tak jsem zvědavý, jak to nakonec bude celé vypadat _Q4_
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od JendaV6 » 21.2.2013, čtv 10:58

Super, diky za tip!!!! Ten digital je bomba. A bude nastopro presnejsi nez ty rucickovy. Budiky pujdou na Aukro. GTV bohuzel nema v palubce moc co rusit, popelnik je mezi sedackama.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 21.2.2013, čtv 11:06

zaleží jakou variantu přístrojové desky máš.

Pokud uplně první pred FL tak by mne napadlo, vyndat prostřední hodiny a místo nich nainstalovat tento digitální budík. Nebo zaslepit jeden výdech topení uprostřed.

Pokud máš po FL tak bych použil jeden ze 3 prostředních výdechů a zaslepil ho.

nic jiného mne nenapadá
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od JendaV6 » 21.2.2013, čtv 11:12

Mam tu po faceliftu. A prave nic se mi tam zaslepovat nechce. Ale jeden budicek uz tam nekam narvu... :wink:
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od HonzaR » 21.2.2013, čtv 20:32

JendaV6--ty máš obalený svody /jestli si to dobře pamatuju/ ale pokud to někdo vyvede
v těhle místech do externích redukcí bez tepelný izolace buď svodů, nebo tepelnýho odstínění tohohle slepence --v tomhle stísněným místě--, bude to kecat o hodně víc, než když bude brát teplotu v některým míň exponovaným místě než těsně vedle svodů V6, rozdíl tlaku mazání je pro provoz cestovního auta mimo provoz třeba na okruhu zanedbatelnej, vzhledem k tomu, jaká je běžná provozní hodnota a co je hodnota "kritická"
---já ty prachovky na řízení bez obalení svodu měl v GTV slušně propálený.--
/Na šroub se ev.mrknu zejtra--budu akorát měnit v GTV olej../
Většina V6-/třeba ve 164 kde je na palubce tlak i teplota /ukazuje, že na běžný silnici při přítomnosti chladiče oleje a při oleji normálních parametrů /rozumná viskozitní skupina i báze/
nehrozí jakýkoli problémy..jestliže jedu v GTV na vodě necelých 80st pod palbou, olej ve vaně kritických 130stC pro řekněme 10W-60 /kde už jde o každý stupeň/mít rozhodně v žádným případě nebude --to není celkem možný....
Ruční spínání sahary ev.je taky dobrá věc--, a pokud se teplota vody podrží okolo 90 i v zácpě , je teplota oleje max nějakých 110 ve V6--není to TS..kde je to i výrazně víc..
.. ty rozdíly v "odběru informací"co se umístění týká nejsou pro cestovní provoz kritický a zvolit snadněji dostupný místo u V6 2.5 ve 156 než je místo v bezprostřední blízkosti horkýho svodu není úplně od věci---okruh je logicky jiná situace, tam ta naprosto přesná hodnota stojí za tu námahu s odstíněním i montáží..
130stC na oleji jsem třeba ve 164 3.0 V6 ještě nikdy neviděl....a myslím ani nikdo tady..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 21.2.2013, čtv 20:59, celkem upraveno 2 x.

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Ladin 164V6 » 21.2.2013, čtv 20:48

Jinak ja to snimani tlaku mam tady (c.3), vsadim se, ze tam budes mit jen spunt... :wink: Jeste vyfotim na aute, az se tam dostanu.

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 21.2.2013, čtv 20:51

to vypada hooodne zajimave :D a byla by to nejsnazsi cesta i bez prehrivani od svodu :D
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Ladin 164V6 » 21.2.2013, čtv 21:06

::s29:: :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od Dallen » 21.2.2013, čtv 21:19

Zátek je na tom bloku více.
Jinak ten dislpej nech si udělat černo-zelený ten zeleno-černý nebude vypadat moc pěkně.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku a teploty oleje 2.5 V6

Příspěvek od jouda » 21.2.2013, čtv 21:26

no bohuzel, display nejde nijak zmenit. Je to dano konstrukci a cenou.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host