rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Odpovědět
George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2576
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od George.KHE » 17.10.2009, sob 14:46

jaké jsou rozdíly mezi těmito motory? Díval jsem se do eperu a většina dílů je stejná, tak čím je dán rozdíl 10PS? mapou ŘJ?
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od HonzaR » 17.10.2009, sob 19:12

:-D už to řeším..

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od HonzaR » 17.10.2009, sob 19:52

Setrvák i vačky jsou stejný blok atd taky.. tím pádem zbejvá mapa a to by se
muselo porovnat přímo po stažení..jinak je to spekulace. :-D

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od Petan » 17.10.2009, sob 20:04

Nerad bych se pletl ale pes je zakopanej v ŘJ, četl jsem to kdysi v nějakém článku po představení GTA na českém trhu.
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Pavli
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 245
Registrován: 5.4.2008, sob 20:51
Bydliště: Silesia

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od Pavli » 17.10.2009, sob 20:16

V6 Busso byl příliš koncepčně starý motor, aby vyhovoval z pohledu požadavků EURO4 v r.2005 (již EURO3 byla při uvedení 156 GTA na hraně), proto v GT/166/GTV/Spider byl výkon snížen v ECU z tohoto důvodu a také z toho důvodu zmizelo označení GTA, neboť by se jednalo o degradaci v té době nejsilnější verze 147/156.

Mechanika by měla být shodná, nejsem si však jist, zdali nepřibyla jedna/dvě lambda sondy na výfukovém potrubí (potažmo jiná škrtící klapka apod.)
33 S 16V

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2576
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od George.KHE » 18.10.2009, ned 10:49

tak jsem zase mrkl do eperu a škrtící klapka je stejná, lambdy tady (4 kousky) tak pokud by ty motory byli identické jako, že asi ano, tak proč třeba autodelta když má chip na 147GTA a na 3.2 GT tak je tam furt rozdíl po chipu mezi něma nějakých 11ps, jestli by teda GTčko nešlo chipnout rovnou na tu hodnotu GTA. Nebo je to udělaný kvůli emisím? aby se to vešlo do hodnot?
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od HonzaR » 18.10.2009, ned 15:11

Pokud jde o navýšení výkonu -je jasný, že běžnej benzín slušný konstrukce má potenciál
atmošky asi 100 koníků z litru, bez nějakejch extrémních zásahů..
Myslím ,že v sousedním vlákně kdosi zmiňoval prakticky odzkoušený možnosti 2.0 Fiat Tipo, asi 220-230 koní z atmosféry.No na seriový mapě to není,a emise to neplní ani náhodou..
Tak jde o to zvolit prioritu,reálný určení auta-hobby nebo naopak denní pohyb po městě- a pak je možný do toho šáhnout . Výkon GTA asi 180kW není přece žádnej výkonovej strop pro 3.2 v roce 2009--to byly výkony speciálů ve 30.letech.
No úprava v garáži k reálnému zvýšení povede jen vyjímečně, protože lidí kteří vědí co dělají zas tak moc přes všechny ty reklamní kecy není a pokud není limitem spotřeba, může převrtaná V6 na 3.7 klidně dávat třeba těch 350koníků v atmosféře..
S mapama se dá čarovat, většina úprav vychází z GTA a pokud se trochu přilízne hlava + pár dalších věcí, i na 3.0 15-20kW bez lazenýho sání a s aspoň trochu úpraveným vejfukem tam je..No zase to pak chce 100+oc a nic jinýho tomu nechutná.. a samozřejmě emise budou stát za... :)

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od Kleofáš » 31.10.2009, sob 12:23

Já vím, že z pozice člověka, který má tu silnější variantu to zní blbě, ale připadá mi, že řešit úpravu na GTA nemá smysl, i kdyby to byla jen otázka ECU. Mluvíme o deseti koních, tj. o 4% výkonu. Jinak jak psal Pavli - bylo to kvůli emisím, ale taky nevím, jestli je to změna hardware nebo jen software.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18536
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od Kubas » 31.10.2009, sob 12:59

já si taky myslím že je nesmysl do toho auta kvůli pár koním vrtat... To do toho můžete lít nějaký V-pover racing a ty koně navíc vám dá taky :wink: To už bych spíš tunil tlumiče, diferák atp..... Ono ve finále spousta lidí řeší 5 koní, aby pak na autě šetřila třeba na pneumatikách, což je jaksi.... :oops:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od hyde21 » 31.10.2009, sob 19:30

O emisiach to obmedzenie urcite nie je -> toto su oficialne udaje o vylucovani CO2 motormi busso 3.2 V6 24V :

156 GTA - 287 g/km
147 GTA - 287 g/km
GT 3.2 - 295 g/km
GTV 3.2 - 315 g/km
166 3.2 - 297g/km

Papierovo maju teda GTA motory dokonca najnizsie emisie.

Vsetky 3.2 motory, ci uz 250ps alebo 240ps, boli povodne dizajnovane ako EURO3, vyrabali sa od roku 2002 az do roku 2005. Doteraz nie je jasne preco alfa presla neskor na motory s GM blokom, kedze v roku 2005 kedy prisla EURO4, boli busso 3.2 V6 motory schopne po urcitych upravach (alfa 166 a GT to tak mali - 3.2 sa predavali az do 2007) splnit aj EURO4, cize by sa mohli vyrabat az do tohoto roku kedy prisla EURO5 norma.

Na nejakom zahranicnom fore, tusim alfaowner.com, som niekedy davnejsie videl vysledok z brzdy, ze realne maju na kolesach 147 GTA a GT 3.2 ROVNAKY odbrzdeny vykon :smt023
Cize to predsa len moze byt marketingom alfy.
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od Kleofáš » 31.10.2009, sob 22:43

hyde: O emisích to opravdu určitě je. Hodnota C02 je naprosto irelevantní argument, podívej se do kartičky z emisí, co se měří. Emisní normy se týkají úplně jiných plynů - jde hlavně o oxidy dusíku a CO (oxid uhelnatý). CO2 je závislé především na spotřebě, takže pochopitelně 166 bude mít se stejným motorem vyšší emise C02 než o 300 kg lehčí 147.

Co se týče srovnání výkonů: nemůžeš vyvozovat obecný závěr ze dvou konkrétních exemplářů aut. Když se sejde GT v dobré kondici s vylítaným GTA, tak můžou mít stejný výkon, když to bude naopak, tak tam třeba bude 20 koní rozdíl.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 901
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od hno3 » 1.11.2009, ned 09:02

hyde21 píše:O emisiach to obmedzenie urcite nie je -> toto su oficialne udaje o vylucovani CO2 motormi busso 3.2 V6 24V :

156 GTA - 287 g/km
147 GTA - 287 g/km
GT 3.2 - 295 g/km
GTV 3.2 - 315 g/km
166 3.2 - 297g/km


Papierovo maju teda GTA motory dokonca najnizsie emisie.
.....

na tohle číslo má velký vliv i váha auta :smt023
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od hyde21 » 1.11.2009, ned 09:34

Je mi jasne ze vylucovanie oxidu uhliciteho je zavisle od efektivity hmotnost / vykon a naslednej spotreby, len mi nie je jasne preco ma najvyssiu hodnotu PRAVE GTV 3.2 ktore vazi 1445kg.
166 3.2 ktora vazi 1540kg ma rovnaku hodnotu ako GT 3.2 ktore ma 1410kg (rovnako ako 156GTA). V kazdom pripade to moze byt zapricinene X dalsimi aspektami ako rozlozenie hmotnosti, aerodynamika, priechodnost vyfuku (GTV ma najviac nepriechodne a utlmene potrubie), rozmer pneu a kolies atd a je to jedno lebo su to len papierove udaje cize skoda sa tym zaoberat.


Kleofáš: tie dve auta (147 GTA a GT 3.2) boli v cca zrovnatelnom stave (vek aj kilometre), obidve boli uplne seriove a obidve mali vykon na kluke cca 248bhp a na kolesach okolo 210bhp. Moze to by samozrejme nahoda lebo kazdy motor je jedinecny kus, uviedol som to len ako priklad. :smt024
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od Harous » 16.11.2009, pon 11:53

A jsou všechny typy stejně zpřevodovaný?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8672
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od Hampice » 24.1.2010, ned 17:51

Pánové.... Řešit 4% výkonu???? Jasně, že každý chceme co nejvíc, ale.... Jedná se o 4% na výkonové špičce... Zamyslel jste se někdo nad tím, jakej rozdíl asi bude v provozních otáčkách??? Jestli se teda vůbec o nějakém rozdílu třeba v 3.500 - 5.000 ot/min dá mluvit. Kdo a jak často jezdíme v 6.300??? \:D/
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od woche » 20.2.2010, sob 18:04

Nedávno jsem měl možnost se projet s GT 3,2 a musím říci, že nějaký rozdíl tam je, GTA mi přijde citelně ostřejší, lépe se vytáčí a i při prošlápnutí plynu na nautrál reaguje jinak, ale i s GT je to moc hezké svezení, jen mi přišlo takové trošku tupější než GTA. Je ale těžký porovnávat dvě takový auta, někdy rozdíl 10ti koní udělá i horší benzín.
147 GTA

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od PetrGTV » 2.3.2010, úte 17:34

Je to možná OT ,ale nechtělo se mi zakládat nový vlákno. Jen se chci zeptat, jestli by šlo dát sání z GTA na 3.0 24V v GTV a jestli to bude mít nějakej vliv na výkon a jeho průběh? praskla mi hadice a na vrakáči maj právě jen kousek z GTA .... :(
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od woche » 2.3.2010, úte 17:51

si myslím, že pokud to tam bude rozměrově pasovat, tak je to uplně jedno, respektive to pojede stejně.

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: rozdíl mezi 3.2 V6 a 3.2GTA

Příspěvek od PetrGTV » 2.3.2010, úte 17:56

to je právě to jestli to bude pasovat:-( navíc mi přijde že ten kousek z GTA má i jinou váhu vzduchu, ta krabice tam je prostě větší :???:
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů