zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

HonzaV6
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 103
Registrován: 7.9.2009, pon 11:46
Kontaktovat uživatele:

zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od HonzaV6 » 25.11.2009, stř 11:02

Potřeboval bych poradit jak zvýšit výkon bez kompresoru a převrtávání?? :diky
Alfa Romeo GT 3.2

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2009, stř 11:05

Kup si Ferrari :)

HonzaV6
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 103
Registrován: 7.9.2009, pon 11:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon

Příspěvek od HonzaV6 » 25.11.2009, stř 11:09

Dobrej nápad ale nejsou prachy jinak by tam stálo už dávno a díky za radu :smt023
Alfa Romeo GT 3.2

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon

Příspěvek od kejml » 25.11.2009, stř 11:53

Nejsou prachy - nebude výkon. Levná varianta u atmosferického benzínu neexistuje.
Nejlevnější je při jízdě zavřít okna, pořádně nahustit gumy, vytahat z kufru bordel, který zbytečně vozíš a sundat liščí ohon z antény.
A jezdi sám, s poloprázdnou nádrží.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

HonzaV6
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 103
Registrován: 7.9.2009, pon 11:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon

Příspěvek od HonzaV6 » 25.11.2009, stř 11:59

Nejsou prachy na to Ferrari to jsem myslel jinak fakt díky jste tady moc ochotný!!
Alfa Romeo GT 3.2

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Je reálné levně zvýšit výkon 3.2 V6?

Příspěvek od Kubas » 25.11.2009, stř 12:34

jo jo, škoda že si někdo nepřečte tohle naše sdělení...
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=31&t=4497

nemusel bych se 5 minut drbat s přejmenováváním vlákna a jeho přesouváním do správné sekce.... Příště už to neudělám, vlákno zamknu a vyzvu zadavatele, aby to zkusil znovu a pořádně....

Jinak souhlasím s výše uvedeným, levně výkon u takovéhoto motoru nikdo nezvýší.... Můžeš si koupit jiný vzduchový filtr, který údajně přidá pár koní.... U těch 250 se 3 koně navíc určitě hodně projeví.... :-k

Jediná smysluplná úprava je instalace Q2, info viz tady:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=28&t=385
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Výkon

Příspěvek od r-a-k » 25.11.2009, stř 15:55

kejml píše:Nejsou prachy - nebude výkon. Levná varianta u atmosferického benzínu neexistuje.
Nejlevnější je při jízdě zavřít okna, pořádně nahustit gumy, vytahat z kufru bordel, který zbytečně vozíš a sundat liščí ohon z antény.
A jezdi sám, s poloprázdnou nádrží.
Kejml sorry,ale z tvého humorného výkladu vždy uchcávám :smt044 .Jen tak dále :smt023
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od r-a-k » 25.11.2009, stř 16:04

HonzaV6 píše:Potřeboval bych poradit jak zvýšit výkon bez kompresoru a převrtávání?? :diky
Bohužel u atmosfery bez kompresoru,turba nebo převrtání ba výměny komponentů určených ke zvedání výkonu to nemá až takový význám aby se dalo nad tím uvažovat.Jediný co přichází k jednoduchému,částečně učelnému a finančně dostupnému je výměna celého výfukového segmentu+svody od Ragazzon nebo Supersprint a jmenovaný otevřený filtr.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od Milano75 » 25.11.2009, stř 16:08

jak už tu podotknul kejml, odlehči auto, to je nejlevnější
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od hno3 » 25.11.2009, stř 19:15

1) odlehčit
2) podvozek+brzdy
3) kratší stálý převod + Q2
4) za ne razantní zásah do motoru se daj považovat nějaký rozumný vačkový hřídele
- sice cena ne moc příznivá, ale přidají znatelně .. koukej po parametrech - časování do 280°/0mm, 240° při 1mm vůli... zdvih v HU do 1,5mm aby se s tím poprala seriová elektronika a nebyl problém skolizí ventil vs. píst a taky aby si nemusle šahat na již poměrně vysokou kompresi..a zdvih ventilu do 11mm.. k nim patřičnej SW - ale než budeš dělat SW je dobrý udělat další kroky jako zprůchodnění výfuku (svody ..jednotlivý větve cca 90cm dlouhý, průměr trubek 35-38mm vnitřkem, pak 1 trubka 60-65mm a 2-3 plněprůchozí tlumiče..)...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2009, stř 19:39

a jsi v tom za 100 jako víno. A Ferrari se dá koupit za půl mega. :)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od RV147 » 25.11.2009, stř 20:09

No kromě hno3 Ti všichni poradili, ale nečil se oni nejsou zlí. :smt021 . Samo, že Q2, brzdy,poloslicky, podvozek pomůže GT-čku v čase na kolo na okruhu a zvětší požitek z jízdy. ale na to ses neptal že jo.
Takže motor :
1. začal bych vejfukem a vyházel ty 4 lamdy a katy. Nechal bych si od někoho spočítat a vyrobit vejfuk. Třeba tady : http://www.hr-svody.eu/vyrobky.htm
2. Ač to ostatní nebudou chtít slyšet u GTA bych do toho šel už kvůli posunutýmu omezovači.
tj. čip. Třeba tady : http://www.squadra-tuning.nl/NL/index_nl.html
3. No a na závěr jak říkají motoráři 90 % koní se schovává v hlavě (hlavách) takže v první řadě vačky, třeba tady, ale u GTA má smysl až ta poslední a ne zrovna levná varianta : http://www.chevron-racing.com/index.php ... f1fba703c8
Můžeš zkusit hlavy sundat a malinko snížit (max.-0,2mm), trocha komprese navíc vadit nebude a snad to ještě nebude zasahovat do sedel. To se musí vidět. Jinak co si pamatuju tak dobrý výsledky dávala i větší škrtící klapka z Ferrari.
Máš o čem přemýšlet a hlavně jestli to Ferrari, kompresor nebo převrtání na 3,7 nevyjde levněji.
Co se týká změny objemu popř. vaček, zkus tohohle pána :
http://www.albrechtmotorsport.cz/
Víc mi momentálně nenapadá, klidně se ptej.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2009, stř 21:13

Ono právě od třílitrový alfy k Ferrari je takhle malinkatej krůček.
(Když mě po dálnici předjížděla nějaká červená placka, tak jsem si připadal jak v trabantu)
:smt015
Tohle je celkem dostupná vstupenka do koňského světa a hlavně to má jednou tolik válců:)
http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... CAoQ9QEwAA

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od Sgt. » 26.11.2009, čtv 08:28

A navíc to není auto to je Ferrari. :-D
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od hno3 » 26.11.2009, čtv 10:22

RV147 píše:.....
Co se týká změny objemu popř. vaček, zkus tohohle pána :
http://www.albrechtmotorsport.cz/
Víc mi momentálně nenapadá, klidně se ptej.
doporučuju..ohledně čehokoliv kolem motoru- mam od něj motor a jeho zaměstnanec nám jako bokovku ladí TAZe do stříkaček PS12.. jinak p. Albrecht loni(letos?) dělal nějaký V6 alfy do itálie pro placky.. takže i alfy umí a italové chválej =D> ale nebude to zadarmo... doporučuju hlavně, že to k němu mam cca 10 minut chůze...

dále na motor, či elektroniku p. Nemeth (mnmotor.net)

a na výfuk - jedině p. Grabiec(http://www.martin-ramy.unas.cz/vyfuky.htm) ostatní mě při rozhovorech o tom jak má výfuk vypadat nepřesvědčily (kdo na 2l NA motor dá 70mm potrubí je jeliman, protože 70mm jezdí tovární WRCy i 500 bestie v divizi 1..a věř, že hodně lidí co se tím živí toho je thohodle schopno)...sice od objednání k realizaci to trvalo skoro 2 roky, ale vyplatilo se to...

klapku nechat být, to už spíš klapkový tělesa jenvey... klapkou nezískáš vůbec nic..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od JendaV6 » 8.12.2009, úte 11:50

Hele hlavne jde o to co od auta chces a kolik do toho chces narvat. Kone prodavaj auta, ale kroutak vyhrava zavody. Takze honba za konikama je sladka ale pridanim 5ti koni v 7mi tisicich za cenu ztraty 10 Nm v 5ti tisich je s*ani si do bot protoze auto bude hur odjizdet ze zatacek. Kazdopadne Tvuj dotaz plne chapu protoze nad zvysovanim vykonu kouma asi vetsina z nas.

Vetsina podstatneho uz tady bylo receno tak jenom doplnim...

Origo dily jsou na tuning vzdycky nejlevnejsi, tudiz jestli muzes jit pro mapu z GTA, jdi do toho. Budes mit jistotu ze to bude fungovat protoze to je fabricky tj. odzkouseny ve vsech moznych i nemoznych vyskovych i teplotnich podminkach, a je to deset koni a nakej ten Nm navic...

Vacky jsou samozrejme klic ke konim, bohuzel stoji co stoji. 3.2 ma 243° saci vacku (9.3 mm zdvih) coz je kompromis mezi spodkem a vrskem. 270-280° vacka s vetsim zdvihem bude na sprinty senzacni, ale kvalita jizdy v nizsich otackach bude horsi. Coz na poskakovani v kolone cestou do prace neni nejidealnejsi. Mit variabilni casovani, byla by to jina story protoze by tam bylo tech 15-20° k dobru. Jsou firmy co umej udelat jinej profil na origo vackach. AHM motorsport (http://www.ahmotorsports.co.uk/index2.htm) to dela asi za 400 liber ale vsadim se z u nas se najde nekdo sikovnej kdo to udela levnejc (Kurkyn bude urcite vedet). Bohuzel co jsou z origo vacky schopny nabrousit za profil to nevim, zazrak to asi nebude, ale dela se to tak to asi castecne funguje. Krom Albrechtmotorsport muzes poptat i v Motordesignu u pana Smata, ktery nejakou tu Alfu ladil v minulosti taky. Nicmene bych poznamenal ze placka na vrchy co vazi 600kg a funguje mezi 6000-8000 tisici je neco jinyho nez temer seriovy auto co ma jeden a pul tuny a melo by ject od volnobehu do omezovace. Plus cena nebude zadna lidovka.

Kazdopadne bych v tomhle pripade nespolehal jen na ceskou kotlinu a poptal specialisty v Anglii, uz jenom proto ze (diky celkove vic bohatymu obyvatelstvu), se tam tech aut ladi mnohem vic, tudiz casto maj uz odladeny street komponenty skladem za velice priznivy ceny.

Kdyby sly hlavy dolu, uprava kanalu, vetsi ventily (3.2 ma ventily z 3.0) a komprese by byly urcite perfektni. Ovsem to uz neni levna uprava, spis se budem bavit o nekolika desitkach tisic plus namapovani. Samotny sliznuti hlav bude samozrejme levnejsi. Ale osobne kdyz uz bych daval dolu hlavy, asi bych rovnou skocil i do 3.7 litru (kit od AHM staval asi 2000 liber?). Pak uz by chtelo zapremejslet jestli by nebylo dobry vyhodit hydrostely a jit s omezovacem bezpecne pres 7800 otacek. Coz by ovsem chtelo kovany ojnice a pisty... A zacina neverending story a jama na prachy...

Vetsi klapky se davaji z Ferrari nebo Maserati protoze to je prima vymena snad vcetne konektoru. Ale to se dela hlavne na prevrtany motory s divokejma vackama, u 3.2 by to nahore mozna neco malo pridalo, ale jinak by byl vysledek jenom mizerna reakce pri lehce pootevreny klapce a pokles krouticiho momentu v nizsich otackach. Daj se koupit ruzny kity s sestiklapkovejma telesama, ale to je financne uz taky bliz Marsu nez Zemi, za dalsi na jinak seriovy GT bych to rozhodne necpal.

Setrvacnik ma 3.2 celkem lehkej, asi 8.1 kg (narozdil od trilitru co mely dvouhmotovy setrvacniky). Dalsi odlehceni by pomohlo akceleraci ale zas motor nebude mit tak rovnomernej chod, poskakovani v kolonach bude horsi a muze to mit projevy jako napriklad rachtani kolecek v prevodovce na volnobeh nebo pri jizde v nizsich otackach.

Co se svodu tyce, Supersprint svody jsou krasny, ale sedesat klacku za ne se mi zda trosku luxus. Vyroby na zakazku taky nebude zadna levna sranda. Takze pro zacatek muzes pouzit alternativu v originalnich dilech a sice zajet na vrakac a schrastit svody ze starejch Euro 2 (a min) trilitru co nemely katalyzator na svodech. Bude to prima vymena, a za svody das tak litr za kus. Co se tyce tehle svodu, jako levnejsi varianta se pouzivaji i pro prestavby na 3.7 litru a rika se ze jsou dostacujici do cca 300 koni - maji priruby tj. ne uplne idealni proudeni plus nemaji stejne dlouhy vetve (coz ale ve finale nemusi bejt uplne na skodu hlavne kvuli prubehu momentu).

Bez sportovniho katu to asi nepujde, a kolik si tam nechas tlumicu je na tobe kolik budes chtit revu, vyndani zadnich tlumicu uz toho moc neprida, spis z toho bude na dalnici bolet hlava.

Kity sani jsou kontroverzni tema. Kuzely namontovany primo na klapce opomijim uplne jako blahovost. Filtr je hlavne o velikosti tj. o plose. Nevim jak GT ale GTV ma filtr jak z Avie takze tam se u cistyho filtru neobavam nejaky nepruchodnosti. Nicmene studenym kitem sani napriklad od BMC nic nezkazis. Ale aby mel prinos, bude to chtit premapovat, na seriovy mape bych se nedivil kdyby to kone ztratilo at si reklamni brozurky pisou co chtej.

Ackoliv se na to neptas, presto bych Ti zaverem doporucil ze vseho nejdriv namontovat Q2jku a posunout trosku fungovani auta v zatackach. S GT nemam moc zkusenosti ale, i pres to ze ma sofistikovanou predni napravu, ma porad tezkej predek (co vim jeste vic zatizenej nez GTV) takze mu Q2 ani omylem neuskodi. A je to origo dil tj. polovicni cena co konkurencni Quaife.

Hodne stesti a jestli se do neceho nakonec pustis, dej nam vedet jaky jsou vysledky.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od kejml » 8.12.2009, úte 15:58

JendaV6: Klobouk dolů před Tvými znalostmi. Věřím, že někomu pomůžou.
Jen se obávám, že zrovna Tvůj návod je Tvému jmenovci HonzoviV6 spíš k prdu.
HonzaV6 píše:Potřeboval bych poradit jak zvýšit výkon bez kompresoru a převrtávání?? :diky
Kůrkyn píše:Kup si Ferrari :)
HonzaV6 píše:Dobrej nápad ale nejsou prachy jinak by tam stálo už dávno a díky za radu :smt023
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od JendaV6 » 8.12.2009, úte 18:48

Kejmle, muj prispevek ber jako techicke vysvetleni Tveho prispevku nejsou prachy neni vykon... :wink:
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od hno3 » 8.12.2009, úte 19:12

ad výfuky - v čechách očekávej cenu za komplet potrubí vč. svodů od 15000,- výše (u V6 tipuju u p. Grabiece či Doupovce kolem 20-25 za celé potrubí... oba dva pánové jsou TOP ve svém oboru v české kotlině) a názor na kupovaný vejfuky s přídomekm supersprint, ragazon, omp atd ... "leštěnej prd pro tuningáře -leštěnkáře "..kdo jde po výkonu tyto výrobce (a jiné) rovnou pouští z hlavy..


koně prodávají auta, krouťák vyhrává závody..ano..ale ten co přeneseš na silnici, ne ten co je na motoru.. takže zde hraje velkou roli zpřevodování ( pouhou záměnou SP uděláš z auta na běžný ježdění auto s dynamikou nejvyšší motorizace danýho auta - to jest citace z jednoho fora s doloženejma výpočtama a grafama síly přenášené na silnici před a po výměně SP u acury GSR a srovnání s acurou Type-R.. http://www.team-integra.net/forum/displ ... mmon+Topic)


..popravdě V6tky už takovej rozsah mají - 6500 P Max, ~5000 Mk max... takže vačky s větším zdvihem zvednou a posunou Pmax výše, přičemž do oblasti původního Mk max zůstane charakteristika stejná, nebo velice podobná (např. u mého coupe je pásmo volnoběh-2000ot/min nic moc, ale od 2000 výše je motor silnější než serie.. a to nemám vůbec "soft" profil vaček - Pmax posouvají z 6000 na 7500 a Mk max z 4500 na 5500...)

dále pozor na hodnoty seriových vaček ... ty jsou udávaný většinou při nějaký kontrolní míře (koncern fiat 0,8mm) a jsou poměrně malé, ale úpravci vaček udávají "advertised duration" , který je měřeno při kontrolním míře 0mm, což ale o profilu říká kulový ... pak ale taky udávají při kontrolní míře (vůle) 1mm (nebo 0,04"/0,05") a tento údaj o profilu vypovídá hodně, protže už je měřen čistej profil, bez náběžných ramp (běžne cca 20-40°) ..takže např. seriová vačka pro coupe 16v NA má papírově při 0,8mm 229°, ale při 0mm má skoro 270°...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od kejml » 8.12.2009, úte 19:32

JendaV6 píše:Kejmle, muj prispevek ber jako techicke vysvetleni Tveho prispevku nejsou prachy neni vykon... :wink:
respekt
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od PetrGTV » 9.12.2009, stř 10:34

čumim a smekám .....
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od Ferro » 9.12.2009, stř 21:30

Skoda jen, ze zakladatel toho vlakna dostal zezacatku natolik ,,dobre" rady, ze od te doby toto forum nenavstevuje. :smt021 Asi je od te doby nonstop vparci aby mel na to Ferrari

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od Kubas » 10.12.2009, čtv 07:49

jestli si tazatel myslel, že na první pokus se mu ozvou tak čtyři machři, kteří mu obratem poradí, jak to auto upravit, tak tohle fórum trošku přecenil..... Chce to trpělivost, pak se i občas dostaví dobrá rada.... A jestli chce pán spolupracovat s opravdovými profíky, tak ať zajede do Británie do Autodelty, vysype na stůl pár tisíc liber a řekne jim:"čiňte se, hoši....".
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od JendaV6 » 10.12.2009, čtv 12:28

To hno3:

Se "znackovejma" vejfukama absolutni souhlas (ackoliv Chevron nebude mit radost... :wink: ). Naopak 25 tisic za komplet vyfuk na sestival by mi prisla velice ferova cena, osobne bych cekal vic. A jit do takovyho vejfuku je logickej krok pokud to clovek mysli vazne (coz je z Tvyho auta vic nez jasny). O tom ze je p.Grabiec kapacita nikdo nepochybuje. Nicmene vzhledem k temer nulovym nakladum, ktery vetsina lidi celkem uvita, bych pro zacatek vyzkousel ty pred euro trojkovy svody. Vychazim z toho ze emisema tolik netlumena AR 164 3.0 V6 24V Q4 mela pres 232 koni a 276Nm pri identickych vackach jako GTV (236°), ktery uz melo jen kolem 220 koni. Tzn. na emisema zaduseny 3.2jce (jak jinak nazvat ty strasny katy na svodech) s v serii jeste ostrejsi vackou by to mohlo zafungovat. A pomer cena/kone by mohl byt vice nez priznivy.

Se stalym prevodem mas samozrejme pravdu, ten dokaze udelat divy. U fandu okruhovyho jezdeni byla v UK dost popularni montaz prevodovky z 2.5 V6 s kratsim stalym prevodem 3.938 do trilitru (3.563) resp. tri dvojek (3.73). Krom dynamiky to ma vyhodu ze to setri spojku, na druhou stranu zas dostanou vic do tela diferencial, hnaci hridele a ulozeni motoru. Jenze ono je to dvousecny a zalezi kde a jak s autem jezdis. Pocitove je auto rychlejsi protoze ma vetsi zatah, jsou trate a silnice kde by jsi se neustale trapil razenim mezi 2 a 3 a tady uz jedes v poho na 3 a podobne, v prudkych zatackach zas budes na dvojku lip odjizdet. Jenze trebas na dalnici pri 130km/h na sestku toci trojka GTV na 17tkach dejme tomu 3100 min-1 ale s kratsim stalym prevodem z dva a pulky uz pres 3500 min-1 coz pro dalnicni jezdce neni vlastnost zcela vitana. Pri mereni zrychleni z nuly na sto bude auto pomalejsi, protoze zatimco u delsiho stalyho prevodu udelas stovku na 2jku v omezovaci, u kratsiho budes muset radit za tri a to uz coz znamena dejme tomu okolo 0.5s ztraty (bohuzel, nemame ani DSG co by nam radilo za 0.15s ani Ferrari F1 prevodovku co to udela za 0.06s). Pri sprintu na 400m by to chtelo dukladnejsi propocet (tohle ber jako diskutovani nad pivem). Napriklad trilitr GTV ma celkem dlouhej stalej prevod takze pri case okolo 15.1s a koncovy rychlosti dejme tomu okolo 150km/h budes koncit v cca 6800 otackach coz je sice nad maximalnim vykonem a temer omezovac, ale motor tolik nevadne a rekl bych ze to bude to rychlejsi nez radit na ctyri a ztratit pul vteriny. Zatimco s kratkym prevodem do ctyrky budes muset jit tak jako tak. Plus je tam vetsi riziko protoceni kol na jednicku protoze i jednicka bude mnohem kratsi a na kolech bude vic sily (o par set Nm). Nicmene trebas by se na tom 400m sprintu dalo neco urvat, kor s posunutym omezovacem. Jina situace zas bude kdyz jezdis spis nejaky serpentynky kde porad skaces mezi dvojkou trojkou jak uz sem zminoval. Nekde by to chtelo kratsi, jinde zas delsi. Proto maj zavodnici tolik sad prevodu, jeden univerzalni neexistuje...

K tomu rozsahu, pokud koukas jen na maximalni moment a vykon tak ano. V6 je podctverec a tocivej motor. Ale 3.2 ma krivku celkem plochou , a uz v 1500 otackach mas cca 200Nm, pri 2000 uz kolem 220 Nm. Coz cloveka samozrejme rozmazluje takze jizda s takovy motorem trebas prave ve meste je neskutecna pohoda. Trilitr takhle plochej neni ale stejne kolem 1500 funguje perfektne. Takze bych se obaval ze jakykoliv razatnejsi zasah do vacek timhle zamicha. Coz rozhodne neni na skodu pokud vis do ceho jdes a co chces! Takze s tvou poznamkou o vackach ve strednich otackach souhlasim. Jenze leckoho neznalyho pak muze prekvapit ze auto uz dole nefunguje tak jak fungovalo, a rozjezdy nejsou tak plynuly, protoze bez varialniho casovani proste ztracis moznost zahejbat prekrytim ventilu. Muj kolega ma trilitrovy Porsche 968, coz byl sveho casu nejsilnejsi atmosfericky trilitr na trhu. To auto funguje famozne (ne nadarmo se rika ze Porsche kone jsou proste vetsi...:-k) krom jinyho diky Variocamu, takze diky malyho prekryti dole ma prakticky na volnobeh 200Nm, spicku momentu 305Nm v 4100 a pri velkym prekryti pak vykon 240k v 6200min-1. Co vic si pak prat... Nerikam ze mu Alfa nestaci plus navic Alfa ma sakra rychlej zvuk :wink: takze lidem to neprijde, a jede taky slusne, ale je to zajimavy videt a cejtit jak motor muze fungovat.

K casovani vacek neni co dodat... :smt023 Snad Evropska unie, po presny specifikaci tvaru a velikosti jablek a jinyho ovoce, trosku zamicha trhem s vackama a dalsima komponentama... :) Ono by to chtelo k vacce uvadej celej profil, protoze ta hodnota v O.O5" napovi, nicmene dve v 0.05" identicky vacky muzou mit v 0.1" klidne o 15° jinej prubeh atd. Coz je jeste vyraznejsi u ostrejsich vacek. Ja sem ve svy poznamce o rychlejsich vackach vychazel z moji "bible" tuningu motoru a sice knihy Four Stroke Performance Tuning (A. Graham Bell) ktera pro street pouziti vacky 270° (pri 0.05") doporucuje, nicmene samozrejme uvadi ze uplnej spodek uz nebude tak stavnatej jako byl predtim (ve strednich otackach uz samozrejme narust je) protoze valce se dole proste hur vyplachujou. Coz muze byt podporeny hodne fungujicima vyfukovyma kanalama a svodama co jsou upraveny pro vetsi vykon nahore.

Cely tohle moje poselstvi bych uzavrel tim ze proste si clovek musi uvedomit na co to auto bude pouzivat. Ja v sezone s Alfou jezdim vsude, tj. krom litani nekde na okreskach s ni jedu i do centra Prahy do prace. A kdyz pak skacu hodinu na magistrale v kolone, tak je pro me nemozny mit v aute motor co sice dela pres 300 koni ale pod 2000 nefunguje, a mit zavodni keramickou spojku co funguje on/off. Naopak kdyz to auto je vyslovene sprintovy resp. na nedelni dopoledne, tak je tohle cloveku uplne jedno a jde mu o to jak to jede nahore.

Takze tuneni zdar! :drivers:
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: zvýšení výkonu 3.2 V6? (bez kompresoru)

Příspěvek od hno3 » 10.12.2009, čtv 17:55

no jakékoliv publikace od A.G. bella mám také ve sbírce společně s knihou od G.C o dvouvačkových fiatech..

ale nemůžeš to brát 100% co tam píše.. některý hodnoty nárustu , nebo poklesu parametrů jsou občas zcela mimo realitu (škrtící klapka,) ... jsou tam ale taky věci co fungujou.. (např. výfuk), ale teorie 12-15" primárních větví u svodů 4-2-1 tam už taky není aktuální... jelikož se v průběhu let od napsání knihy osvědčily velmi dlouhé (70- a více cm) a krátké sekundární:) líbí se mi popsání teorie zapalování, komprensího poměru atd

PS: s coupe s tímto motorem občas jezdí táta do práce, někdy jedem na dovolenou atd a není problém.. jen lidi např. v koloně na baranďáku čuměj co to je za sekačku:)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti