čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Franik » 10.4.2010, sob 20:54

Předem velké díky Kurkynovi za telefonickou výpomoc. Tak předně pokud se budete někdo chystat vyměnit čidlo klepání na tomto motoru tak obrňte nervi! Anabáze výměny začíná: vyjměte motor z karoserie!!!!! Ano vypadá to jednoduše čidlo je mezi hlavama válců, ale bohužel z auta u 156 nelze vytáhnout trubku jež vede od vodní pumpy k termostatu a nedovoluje čidlo tedy odšroubovat. Připadal jsem si jak při opravě lakatoše. Půl motoru rozdělanýho a stejně jsem čidlo nevyměnil :smt021 auto jsem tedy složil zpět jelikož jsem potřeboval jezdit a čeká druhá rozborka s tím že onu trubku po částečném vytažení až k levému podběhu rozříznu pilkou a při opětovné montáži ji spojím kusem hadice a páskama. to je podle mne nejjednodušší řešení než vytahovat motor ven nebo sundávat jednu hlavu dolu. Jinak až zbyde trochu času přidám nějaké foto a potom i při druhé rozborce vše popíšu a napíšu zdali se zadařilo. :smt089
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Ladin 164V6 » 10.4.2010, sob 21:39

Jj zrovna jsem na to pri rozvodech koukal ze obe ty cidla jsou pod tou trubkou... Na druhou stranu jsem jeste neslysel ze by nekomu odeslo, to mas dost smulu :???:

Jedine bys musel shodit rozvody, vodni pumpu a pak by mozna sla ta trubka vysunout smerem k prevodovce?
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od JendaV6 » 11.4.2010, ned 21:05

Franik píše:...z auta u 156 nelze vytáhnout trubku jež vede od vodní pumpy k termostatu a nedovoluje čidlo tedy odšroubovat...
A nepomohlo by motor vlevo (u ridice) uvolnit ze silentbloku a trosku ho vyheverovat zespodu?
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Franik » 12.4.2010, pon 17:08

Laborovali jsme nad tím s Jardou Ptáčkem a toto bude asi nejjednodušší řešení posílám nějaký fotky jak to vypadalo:
DSC00322.JPG

tady je fotka jak to vypadá když je vytažená na maximum po podběh:
DSC00323.JPG
DSC00324.JPG
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Kůrkyn » 12.4.2010, pon 19:53

Nestačilo by převodovku pustit trochu níž a tu trubku povytáhnout do blatníku?

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Franik » 13.4.2010, úte 10:18

bohužel tolik by to nebylo :cry:, musím si udělat čas v týdnu a pustit se do toho znova.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Kůrkyn » 13.4.2010, úte 11:48

Ten kabel z instalace je nějakej divnej, zkus ho proměřit proti pinům na řídící jednotce, jestli není zlomený.

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od coyote » 13.4.2010, úte 14:45

To je na to aby motor věděl jestli na něj někdo klepe :-D

Né to je čidlo detonačního spalování. ŘJ si pak podle něj upravuje některé parametry - např předstih. Což Ti stejně zase nic neřekne :smt016
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Ladin 164V6 » 13.4.2010, úte 17:06

coyote píše:To je na to aby motor věděl jestli na něj někdo klepe :-D
A pozna kdyz motor zaklepe na klice? :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od coyote » 13.4.2010, úte 17:23

Ne, osobně odzkoušeno :-D
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Franik » 13.4.2010, úte 18:31

Kůrkyn píše:Ten kabel z instalace je nějakej divnej, zkus ho proměřit proti pinům na řídící jednotce, jestli není zlomený.
Dík ale toto nevím jak, a kde to hledat. Už z tohohle jsem jak výš měl strach abych nedopadl jako Robert, neboj díru do převodovky jsem si zakryl. Bohužel jsem klempíř elektrika a mechanický věci mě nic neříkají. Co se týče plechu a laku vím víc, ale nic víc. Napadá mě ještě zkusit připojit to nový čidlo jen volně a zkusit smáznout chybu jestli pujde vymazat. Co ty na to?
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Kůrkyn » 13.4.2010, úte 18:34

To by šlo, můžeš ho připojit volně a projet to. Jen ho položit někam do hadru, aby případně nekecalo.

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Franik » 14.4.2010, stř 14:30

dnes tedy vyzkoušeno zapojeno nový čidlo motor se zklidnil otáčky přestaly houpat. Ale objevila se závada čidlo klepání 2 vadná funkce že by to bylo tím že nebylo na motoru přidělaný a bylo na stojato? Jinak Kurkyne co je to druhý čidlo na straně u vodní pumpy. Doufám že na tom motoru nejsou ty čidla 2 jelikož předtím to nic o čidle 2 nepsalo. Takže nejspíš příští týden bude nová rozborka motoru.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .myc155 » 14.4.2010, stř 15:29

cidla jsou dve
166 busso

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Ladin 164V6 » 14.4.2010, stř 18:41

jj :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od JendaV6 » 15.4.2010, čtv 10:47

Franik píše:dnes tedy vyzkoušeno zapojeno nový čidlo motor se zklidnil otáčky přestaly houpat.
Hele jak se to vlastne projevovalo? Houpaly otacky kdy? Na volnobeh nebo to cukalo?
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Ladin 164V6 » 15.4.2010, čtv 11:20

Podle mne pokud je to cidlo KO a jede se na normalni benzin s dostatecnym okt. cislem tak se to nemuze na chodu projevit, jen diag vyhodi chybu (preruseny obvod...). Koukal jsem co to vlastne je a je to obycejnej mikrofon, kterej pri zvuku klepani "generuje" napeti, a ridici jednotka upravi predstih. Jediny nebezpeci pritom je pokud by se jelo na benzin s malym okt. cislem.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Franik » 15.4.2010, čtv 18:26

studenej motor pohoda klid pokud byl ohřátý tak houpaly volnoběžný otáčky a občas to zaškubalo, to nebylo ale pravidlem. vždy když to srovnala lambda na emisích a byl klid za chvíly zas vyhodnoceno a začalo houpat pak zas klid a takhle dokola se to opakovalo po zapojení novího čidla vše ok, stabilní otáčky, zkusím viměnit a pak se uvidí co to bude dělat.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Franik » 26.4.2010, pon 22:27

Takže čidlo vyměněno. :smt021 . Zkusil jsem tu trubku od vodní pumpy k termostatu rozříznout, povedlo se čidlo jsem vymněnil. Trubku spojil silnostěnnou hadicí bohužel již není místo na zapáskování ani obyč páskou se závlačkama. :smt068 . Takže jsem zvolil zkušební řešení koupil spec lepidlo na gumu a kovpý který odolává vysokým teplotám a hadici na trubku nalepil. nevým čím to bylo ale po prvním projetí vše ok, pak jsem absolvoval výlet na Kunětickou horu a při cestě tam byly vysoko volnoběžný otáčky i při ohřátém autě cca 1500 voda se neztrácí, při cestě zpět už otáčky normál. No ještě musím na diagnostiku. tak uvidíme. Jinak foto té trubky s převlečenou hadicí.
P1070007.JPG
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Kůrkyn » 26.4.2010, pon 22:56

Nechci Ti kazit radost, ale dříve nebo později to začne téct.

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Ladin 164V6 » 27.4.2010, úte 00:00

Ja zas neverim ze projevy motoru byly zpusobeny cidlem klepani. :D

Ale samozrejme Ti preju at je to OK :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Franik » 27.4.2010, úte 20:42

kurňa nestrašte už to znova rozdělávat nechci, ale pokud to tak bude nic jinýho nezbude a musí se zatím něco vymyslet.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Kůrkyn » 28.9.2011, stř 23:14

Teďko jsem to zkoumal na 166 a na to čidlo klepání, resp. trubku mezi termostatem lze jít od rozvodu. Tzn. vyndat vodní čerpadlo a pak by šla trubka krásně vytáhnout do podběhu pravého kola. U 156 to bude asi horší, tam by se musel motor svěsit níž.

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od Franik » 29.9.2011, čtv 12:54

A proto u všeho je vedeno bod 1. vyndejte motor ven z vozu. To je jednodušší tu trubku říznout a spojit tlakovou hadicí.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

yesper26
Pozorovatel

Příspěvky: 295
Registrován: 6.5.2012, ned 09:34
Bydliště: Liptovsky Mikulas

Re: čidlo klepání na 2,5 V6 24v

Příspěvek od yesper26 » 23.10.2013, stř 12:01

Slo by to tak ako pise Kurkyn ? Vybrat vodne cerpadlo a potom tu ruru vytiahnut od podbehu ? A potom k tym cidlam je pristup netreba vyberat motor ? Ruru moc pilit nechcem. Ak nie tak sa na to vys... auto jazdi.
Alfa RoDeo 156 2.5 V6

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů