Kompatibilita motoru v6

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od petrAR156 » 8.3.2020, ned 23:08

Je to už dvanáct let, jak se řešila klika si nepamatuju, jestli se přehazovala taky nebo dovažovala... spíš dovažovala, ten 3.0 byl kleklej právě na spodek. Převodovka je původní 2.5. nejede to rychleji, ale jede to rychleji rychleji :-D

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od riprex » 20.3.2020, pát 18:34

Celá ta akce je nesmysl. Klika 3.0 a 2.5 je jiná. Busso má všude stejné ojnice a rozdílného zdvihu se dosahuje právě tou klikou.
2.5: 88 mm × 68.3 mm
3.0: 93 mm × 72.6 mm
Tedy pokud někdo použil 2.5kovou kliku ve 3.0 tak máš spíš tak něco mezi 2.7 a 2.8 V6. Toto se dělá za účelem přeplňování (na to je třeba nižší kompresní poměr). Dál pak vidím i problém v použití 2.5 bloku na 3.0 přestavbu... ono tam bude dozajista jiný průměr vložek a tím pádem by se blok musel převrtávat pro větší vložky... celá ta akce se mi nezdá :smt102 Dávalo by smysl spíš prostě vzít celej 3.0 motor a přerazit mu číslo než dělat takto masivní úpravy a přehazovat komplet vnitřnosti. Jo co se udělat dá je přehodit do 3.0 bloku vložky, písty a kliku z 3.2. To se tak dělá například u starých 116 sérií protože mají lepší pumpu hnanou z rozvodů a ne řetízkem z kliky. Na tu pak nelze nasadit starou vanu a nevleze se to tam rozumně.

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od petrAR156 » 20.3.2020, pát 19:07

Jó kamaráde, jak jsem psal, co je všechno měněnýho si nepamatuju. Dělali to kluci v Ostravě na motoru který uvařil Goes, chvíli pak jezdil v Markově Žluťáku , než ho rozflákal...
Jinak kliku z 2.5 a válce z 3.0 mělo malosériové Busso 2.8 Gleich.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od riprex » 20.3.2020, pát 19:47

To není pravda. Gleich vzniknul v době, kdy v Alfě ještě ani neměli tušení, že nějakej třílitr kdy budou dělat. Konkrétně někdy tuším přelom 81/82 pro GTV6ku. Ofiko třílitr se na trhu neobjevil před uvedením 164 v roce 1987 a to konkrétně pro 164 a 75, později pak pro SZ/RZ...
Ale ano, vrtání Gleichu je shodné s vrtáním sériového třílitru. Liší se však dosti významně písty, které jsou v Gleichu více kompresní než ty, co má standartní 3.0 Jinak by u toho nedosáhli nárustu kompresního poměru na nějakých 10.5 přičemž původní třílitry měly asi 9 a QV motory 9.5 :wink:

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od petrAR156 » 20.3.2020, pát 20:21

Jj. Zmátl mě stejný objem (a stejné vrtání válců) jak u sériového 3.0

2,5 vrtání zdvih 88 mm × 68.3 mm
3,0 vrtání zdvih 93 mm × 72.6 mm

415,41×6 2492,46 cm3 - st. 2.5
463,96×6 2783,76 cm3 - zdvih 2.5 válce 3.0
493,17×6 2959,02 cm3 - st. 3.0

Kamil Veselý
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Kamil Veselý » 28.7.2020, úte 22:41

otazka jsou stejne vstriky u motoru 2.5V6 140KW a 2.5V6 141kw ??
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Duso » 29.7.2020, stř 21:23

Kamil Veselý píše: 28.7.2020, úte 22:41 otazka jsou stejne vstriky u motoru 2.5V6 140KW a 2.5V6 141kw ??
asi nie, majú iné výrobné číslo, tvar, aj inú farbu, CF2 sú žlté a majú hrubšie telo CF3 čierne, ale možno že by fungovali (Okrúžky vyzerájú že sú rovnaké) ťažko povedať. Palivová lišta je tiež iná, CF3 má plastové rýchlospojky a CF2 závit (na hlavný prívod).
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od razorcz91 » 30.7.2020, čtv 13:46

Nejsou stejné, CF2 má jednobodové vstřiky a CF3 od roku 2001 má 4 bodový vstřiky + liší se ještě tím co vypsal Duso
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od WhySoSad » 30.7.2020, čtv 14:51

156 s 3.0 jsem jel, s tou krátkou převodovkou to byla dobrá šílenost :D
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

Kamil Veselý
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Kamil Veselý » 31.7.2020, pát 16:32

dobře díky borci
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů