Kompatibilita motoru v6
Re: Kompatibilita motoru v6
Je to už dvanáct let, jak se řešila klika si nepamatuju, jestli se přehazovala taky nebo dovažovala... spíš dovažovala, ten 3.0 byl kleklej právě na spodek. Převodovka je původní 2.5. nejede to rychleji, ale jede to rychleji rychleji
Re: Kompatibilita motoru v6
Celá ta akce je nesmysl. Klika 3.0 a 2.5 je jiná. Busso má všude stejné ojnice a rozdílného zdvihu se dosahuje právě tou klikou.
2.5: 88 mm × 68.3 mm
3.0: 93 mm × 72.6 mm
Tedy pokud někdo použil 2.5kovou kliku ve 3.0 tak máš spíš tak něco mezi 2.7 a 2.8 V6. Toto se dělá za účelem přeplňování (na to je třeba nižší kompresní poměr). Dál pak vidím i problém v použití 2.5 bloku na 3.0 přestavbu... ono tam bude dozajista jiný průměr vložek a tím pádem by se blok musel převrtávat pro větší vložky... celá ta akce se mi nezdá Dávalo by smysl spíš prostě vzít celej 3.0 motor a přerazit mu číslo než dělat takto masivní úpravy a přehazovat komplet vnitřnosti. Jo co se udělat dá je přehodit do 3.0 bloku vložky, písty a kliku z 3.2. To se tak dělá například u starých 116 sérií protože mají lepší pumpu hnanou z rozvodů a ne řetízkem z kliky. Na tu pak nelze nasadit starou vanu a nevleze se to tam rozumně.
2.5: 88 mm × 68.3 mm
3.0: 93 mm × 72.6 mm
Tedy pokud někdo použil 2.5kovou kliku ve 3.0 tak máš spíš tak něco mezi 2.7 a 2.8 V6. Toto se dělá za účelem přeplňování (na to je třeba nižší kompresní poměr). Dál pak vidím i problém v použití 2.5 bloku na 3.0 přestavbu... ono tam bude dozajista jiný průměr vložek a tím pádem by se blok musel převrtávat pro větší vložky... celá ta akce se mi nezdá Dávalo by smysl spíš prostě vzít celej 3.0 motor a přerazit mu číslo než dělat takto masivní úpravy a přehazovat komplet vnitřnosti. Jo co se udělat dá je přehodit do 3.0 bloku vložky, písty a kliku z 3.2. To se tak dělá například u starých 116 sérií protože mají lepší pumpu hnanou z rozvodů a ne řetízkem z kliky. Na tu pak nelze nasadit starou vanu a nevleze se to tam rozumně.
Re: Kompatibilita motoru v6
Jó kamaráde, jak jsem psal, co je všechno měněnýho si nepamatuju. Dělali to kluci v Ostravě na motoru který uvařil Goes, chvíli pak jezdil v Markově Žluťáku , než ho rozflákal...
Jinak kliku z 2.5 a válce z 3.0 mělo malosériové Busso 2.8 Gleich.
Jinak kliku z 2.5 a válce z 3.0 mělo malosériové Busso 2.8 Gleich.
Re: Kompatibilita motoru v6
To není pravda. Gleich vzniknul v době, kdy v Alfě ještě ani neměli tušení, že nějakej třílitr kdy budou dělat. Konkrétně někdy tuším přelom 81/82 pro GTV6ku. Ofiko třílitr se na trhu neobjevil před uvedením 164 v roce 1987 a to konkrétně pro 164 a 75, později pak pro SZ/RZ...
Ale ano, vrtání Gleichu je shodné s vrtáním sériového třílitru. Liší se však dosti významně písty, které jsou v Gleichu více kompresní než ty, co má standartní 3.0 Jinak by u toho nedosáhli nárustu kompresního poměru na nějakých 10.5 přičemž původní třílitry měly asi 9 a QV motory 9.5
Ale ano, vrtání Gleichu je shodné s vrtáním sériového třílitru. Liší se však dosti významně písty, které jsou v Gleichu více kompresní než ty, co má standartní 3.0 Jinak by u toho nedosáhli nárustu kompresního poměru na nějakých 10.5 přičemž původní třílitry měly asi 9 a QV motory 9.5
Re: Kompatibilita motoru v6
Jj. Zmátl mě stejný objem (a stejné vrtání válců) jak u sériového 3.0
2,5 vrtání zdvih 88 mm × 68.3 mm
3,0 vrtání zdvih 93 mm × 72.6 mm
415,41×6 2492,46 cm3 - st. 2.5
463,96×6 2783,76 cm3 - zdvih 2.5 válce 3.0
493,17×6 2959,02 cm3 - st. 3.0
2,5 vrtání zdvih 88 mm × 68.3 mm
3,0 vrtání zdvih 93 mm × 72.6 mm
415,41×6 2492,46 cm3 - st. 2.5
463,96×6 2783,76 cm3 - zdvih 2.5 válce 3.0
493,17×6 2959,02 cm3 - st. 3.0
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Re: Kompatibilita motoru v6
otazka jsou stejne vstriky u motoru 2.5V6 140KW a 2.5V6 141kw ??
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6
Alfa Romeo 156 2.5V6
Re: Kompatibilita motoru v6
asi nie, majú iné výrobné číslo, tvar, aj inú farbu, CF2 sú žlté a majú hrubšie telo CF3 čierne, ale možno že by fungovali (Okrúžky vyzerájú že sú rovnaké) ťažko povedať. Palivová lišta je tiež iná, CF3 má plastové rýchlospojky a CF2 závit (na hlavný prívod).Kamil Veselý píše: ↑28.7.2020, úte 22:41 otazka jsou stejne vstriky u motoru 2.5V6 140KW a 2.5V6 141kw ??
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210
Re: Kompatibilita motoru v6
Nejsou stejné, CF2 má jednobodové vstřiky a CF3 od roku 2001 má 4 bodový vstřiky + liší se ještě tím co vypsal Duso
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
Re: Kompatibilita motoru v6
156 s 3.0 jsem jel, s tou krátkou převodovkou to byla dobrá šílenost
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti