Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5771
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od speedy » 17.10.2020, sob 21:03

Jj, ale je to z kapitoly pro nouzový start. V kapitole pro dobíjení v rámci údržby se píše o připojení na póly baterie.
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

Pete Biggy

Příspěvky: 55
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Pete Biggy » 17.10.2020, sob 21:06

Speedy: Jojo. Přesně tak to vidím já, že by se asi nic nestalo, ale asi to úplně optimální není. Nejdřív mi to takhle říkali i v servisu, ale když jsem argumentoval, že v manuálu to je jinak, tak si vzali VINko a že mám teda zavolat za chvilku. No a pak mi řekli, že teda vskutku jen z toho kufru u baterky a z motorového prostoru opravdu nenabíjet. A že to je teda nejspíš jen pro ten start přes kabely, jak jsem říkal já. Ale přijde mi prostě velmi smutné, že to není jasně dané a ani ten servis pořádně neví na první dobrou.
Očividně nabíjení dneska není v módě a spousta lidí třeba i nechápe, proč jako něco takového řeším. Ale já mám v tomhle fakt vyloženě špatný provoz pro aku. Jako, kdyby to auto jezdilo denně, jezdilo velké nájezdy, tak klíďo píďo. Ale, mám jako daily car ještě jiné auto, takže Alfa vyjede třeba jen jednou, dvakrát, max. třikrát do týdne. K tomu navíc ale časté startování, nutnost vyjíždět/vjíždět z/do garáže, jak tam chci něco dělat a nebo vyjet s mašinou, no a když se k tomu ještě pak přičte ten způsob "inteligentního" dobíjení u SS.... Pro představu, jen vyjížďka na motorce znamená, že musím s Alfou uhnout a to jsou hned dva až čtyři starty aniž by auto někam jelo..... Proto fakt musím nabíjet a aku udržovat....

Rosso: No Speedy to tam tak má, ale já ne, já mám v manuálu zmíněné vyloženě nabíjet tak, jak jsem psal....

Nooo, nicméně, tohle je nabíjení, druhá věc je to, že po tom rozpojení nefunguje to, co má.... No uvidím, buď si zítra dodám odvahu a vyjedu s tím ven a nebo počkám na pondělí a co na to servis.... Kubas, Bobas - kéž by jste měli pravdu
Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech /2020/
Peugeot 206c 1,4i /2007/
KTM SMT /2010/

Ex Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Pete Biggy

Příspěvky: 55
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Pete Biggy » 18.10.2020, ned 10:28

Tak to vidím bledě. Nejde mi zavřít kufr, doufám, že se tam něco neodpálilo, elektrika, motorek..... :( Kdyby to byla aspoň jen pojistka. Takže ani projet to nemůžu. Násilím ručně to snad zavírat raději nechci, dokud mi to teda neřekne servis bo někdo kdo ví. Zrcátka se vyklopila, jak jsem předpokládal, ale naštěstí to vyšlo a neopřely se o zeď.... Jako fakt nevím co s tím, jsem zvědav co v pondělí řekne servis, ale pokud se nezavřenou ty páté dveře, tak tam ani nemám jak dojet. To jsou teda radosti :roll:
Naposledy upravil(a) Pete Biggy dne 18.10.2020, ned 11:51, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech /2020/
Peugeot 206c 1,4i /2007/
KTM SMT /2010/

Ex Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3862
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Adamsquare » 18.10.2020, ned 11:05

Nečetl jsem vše, takže nevím co přesně se řeší, ale kamarádce takhle blbly zadní vrata na X3. Pomátly se čidla proti přivření, takže se stále otevíraly. Nakonec se přišlo, že v kufru byla netěsnost a pod podlahou vznikal kondenz. Baterka byla pohledově zcela ok, ale ten filc pod baterkou byl mokrý.
159SW 2.4JTDM
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Pete Biggy

Příspěvky: 55
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Pete Biggy » 18.10.2020, ned 15:17

Hip hip huráá :smt026 Tak snad vše OK! :D Dodal jsem si odvahu a ručně zatlačil páté dveře. Pak už se samy normálně rozfachaly. Ale v manuálu se nic takového neuvádí, píše se, že po odpojení baterky je potřeba rozchodit páté dveře zamknutím a následným odemknutím vozidla. Což teda v mém případě rozhodně nepomohlo, proto jsem se bál, že něco shořelo. No, pak jsem to jel projet, vše bylo rozstřelené, dokonce i naváděcí pásy u couvací kamery vůbec neodpovídaly natočení volantu. Po celou dobu jízdy svítily všechny ty kontrolky (ESP, AST, automatická světla...). Chcípnul jsem motor, zamknul auto, po minutce odemknul, nastartoval a světe div se, vše OK :smt023 Zdá se, že tedy vše funguje a už není žádný problém. Ale jsem s pokorou a doufám, že se ještě něco neukáže. Noo, miluju takové samospravovací věci :-D Ale přesto bych si příště raději takové šoky odpustil :roll: Takže díky, především Kubasovi a snad třeba touto zkušeností a sdílením zde takto pomůžu zase já někomu jinému....
Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech /2020/
Peugeot 206c 1,4i /2007/
KTM SMT /2010/

Ex Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2813
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od rosso155 » 18.10.2020, ned 16:17

Vítej ve světě alfistů, na to samoopravování si zvykneš :-D .
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2015 Volvo FH 13 460 + tandem SVAN CHT202
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7752
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Hampice » 18.10.2020, ned 17:04

Hele, jak píšeš, že s tím často jen vyjíždíš z garáže a zpět... Než baterku bych teda mnohem víc řešil motor, kterej tím dostává neskutečně na prdel. Máš tam přímovstřikovej multiar a tohle co děláš je nejrychlejší cesta, jak ho popravit.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)

Pete Biggy

Příspěvky: 55
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Pete Biggy » 18.10.2020, ned 18:28

Hampice píše: 18.10.2020, ned 17:04 Hele, jak píšeš, že s tím často jen vyjíždíš z garáže a zpět... Než baterku bych teda mnohem víc řešil motor, kterej tím dostává neskutečně na prdel. Máš tam přímovstřikovej multiar a tohle co děláš je nejrychlejší cesta, jak ho popravit.
Tak samozřejmě, že to není ideální ani pro motor. A to jakýkoli, samozřejmě pro turbo přímovstřik o to víc. Ale zase až tak černě bych to neviděl. Když jsem po dvou letech prodával XTčko (turbo, přímovstřik a ještě boxer), tak bylo absolutně ve stavu nového vozu, jakkoli sám nemám rád, když se toto často v inzerátech zmiňuje. Takže ty dva roky to ten italskej křáp snad taky snese, a jak se znám, déle mi to nevydrží :-D Nicméně, ke zmíněnému, "tohle co děláš je nejrychlejší cesta, jak ho popravit" : ono to jaksi moc jinak dělat ani nejde. Jediné co, že budu častěji měnit olej, což při mém nájezdu je jasná věc. A teď po záběhu to mám taky v plánu. Víc s tím asi nevymyslím..... :roll: Max rozloučit se s výkonem a vyměnit za doprodávající se Outback :-D
Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech /2020/
Peugeot 206c 1,4i /2007/
KTM SMT /2010/

Ex Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7752
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Hampice » 18.10.2020, ned 19:13

Jako chápu tvoji situaci, mám to podobně, když potřebuju něco z garáže, 164 taky musí ven. Ale vždy ji rovnou alespoň kousek projedu, aby se prohřála. Navíc je to jen mpi*, kde není problém se zasíráním ventilů karbonem. Ten multiair mudul tohhle taky vyloženě nesnáší, rychle se zakarbonuje a je konec. Chce to prostě při každým startu trochu projet. Tím i eliminuješ problém s nabíjením.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)

Pete Biggy

Příspěvky: 55
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Pete Biggy » 18.10.2020, ned 19:29

No projíždět to jen tak po městě určitě nebudu, to se stejně pořádně nezahřeje a jezdit dál jen tak, no nevím. Jako já v garáži nemám ponk, že bych tam úplně každý den něco dělal a každý den tak vyjížděl ven a po pár hodinách zase startoval nazpátek. Spíš jde o to, že se v sezóně třeba jednou za týden potřebuju dostat k té motorce a že to auto zkrátka tak často nejezdí (což už je samozřejmě bez těch startů)..... Jinak samozřejmě se snažím tankovat benzín bez klasické biosložky, s aditivací.... Jako za mně, ideální to není, ale tragicky bych to zas až tak neviděl. Nicméně tu baterku cca jednou za měsíc či dva je podle mě rozumné na ten CTEK hodit.....
Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech /2020/
Peugeot 206c 1,4i /2007/
KTM SMT /2010/

Ex Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1136
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Jakub_mt » 18.10.2020, ned 19:53

Pokiaľ to máš na dva roky, vôbec by som neriešil.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15845
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Kubas » 18.10.2020, ned 21:31

Hampice píše: 18.10.2020, ned 17:04 Hele, jak píšeš, že s tím často jen vyjíždíš z garáže a zpět... Než baterku bych teda mnohem víc řešil motor, kterej tím dostává neskutečně na prdel. Máš tam přímovstřikovej multiar a tohle co děláš je nejrychlejší cesta, jak ho popravit.
no hele (drobný OT) ta naše rodinná Giulie taky denně jezdí 5km do práce a zpět.... což mě taky mrzí, ale co se dá dělat.... aspoň jednou za měsíc to projedu tak jak má Alfa jezdit, ale ideální to není no.... (nájezd tak 10tkm ročně :-D ) tak snad se to nějak neprojeví.... A u svých aut ve stodole mám vždy zařazený neutrál (i na automatu) a prostě ty auta raději 2 minuty různě tlačím abych si udělal místo, než abych je startoval....

Pete: rád jsem pomohl, hlavně že to dobře dopadlo..... :D Jinak já jsem tohle teď řešil s Giulií taky a svítil Start-Stop, v servisu řekli že si auto myslelo že je pořád slabá baterie tak ho odpojilo, přitom ji co dva měsíce dobíjím.... tohle bylo poprvé za tři a půl roku co s tím byl problém.... ale taky jsem z toho neměl dobrý pocit, když odpojíš baterku a pak to svítí jak stromeček..... Mimochodem mě teda v servisu řekli to s tou baterkou, chybu smázli a už se neobjevila, pročistili kontakty na baterii (no.... nevim....) a prej když se to zopakuje tak vymění IBC dokud je to v záruce....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15845
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)

Příspěvek od Kubas » 18.10.2020, ned 21:35

jinak pánové, na nabíjení akumulátoru u Giulie/Stelvia máme spešl vlákno, tak kdyžtak možná raději tam - ať se to tady neztratí a je to dostupné i do budoucna pro další zájemce.... viewtopic.php?f=129&t=25034&start=50
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů