AR 159 SW, 2,4 JTDm 154 kW

Milq85
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 1.4.2014, úte 11:48
Bydliště: Tetčice

Re: AR 159 SW, 2,4 JTDm 154 kW

Příspěvek od Milq85 » 30.9.2015, stř 19:22

Pánové zdravím,

mám technickou, po dlouhém studování zdejšího fóra se musím zeptat, alfons má následující problém: když se zahřeje motor tak při řekněme pomalejším rozjezdu je slyšet v rozmezí (bar na budíku v kabině) 0,8 - 1,2 většinou cca do 2000-2200 ot. takový svištění, každopádně to souvisí nějak s plnícím tlakem. Při rychlé akceleraci to jen tak "prohvizdne". Při plným výkonu tj 1,5 bar je slyšet jen klasický hvízdání turba.

V okamžiku kdy dojde k poklesu tlaku (tady zmíněno někde na foru) při stejné akceleraci což se většinou děje právě kolem těch 2000 - 2200 ot. svištění utichne a při dalším stoupání tlaku už slyšet není (pokud ho nepřehluší teda motor).

Dnes jsem na to koukal, ale je tam prd přístup, svody vypadají ok, nebo aspoň šrouby. Pod auto jsem nelezl, ale co jsem vyděl z vrchu, že přívodní hadice vzduchu od turba se dá z té příruby povytáhnout tak o 1 cm, možná netěsnost.

Další podezřelosti co jsem si všiml, že okolí vstupu i výstupu plastových hadic do/z turba je od šmíru nebo co je to za sajrajt. Vypadá to jako hodně mastný saze.

Tady o tom zvuku vím už delší dobu cca aspoň 30000 km, auto má v tuhle chvíli najeto 210000. V zimně to nedělalo, v létě na to nebyl čas u nás se stavělo.

Pokud někdo uvažujete o řemenu tak ten je dělanej včetně kladek, tlumiče a řemenice která se v létě utrhla.

Auto nehulí jede si myslím pořád stejně (subjektivně sedím v něm každej den, se to těžko hodnotí), spotřeba taky bez změny. Olej žere konstantně stejně na 15000 km tak 1 l, podle toho poznám kdy mám jet na výměnu.

O víkendu to ještě prolezu víc i zespodu ale za typy děkuju.

Zkusím dneska ještě upload nějakýho videa aby jste si to mohli poslechnout.

Edit: video: https://sdilej.cz/7330874/IMG_1634.MOV zase začalo to dělat až po ujetí cca 15 km


Tak co myslíte??
Off... Honda Civic 1,4i 66kW
Off... Mitsubishi Carisma 1,6 73kW
Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2,4 JTDm 154kW swirl off

MaWa
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 408
Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 SW, 2,4 JTDm 154 kW

Příspěvek od MaWa » 30.9.2015, stř 23:28

Dělá mi to to samý (tedy cuknutí a hvízdnutí při akceleraci kolem 2000 ot a jen někdy) už cca 4 roky a nikdy jsem nepřišel na to, čím to je. Nezhoršuje se to, nezlepšuje se to, je to stále stejný +-. Tudíž bych tipnul, že to nebude umírající turbo, protože kdyby to umírající turbo bylo, tak už by za ty 4 roky zcela jistě dodělalo...nebo by se to alespoň zhoršovalo.
Ne teda, že bych to nějak hodně řešil a hledal závadu...spíš na to kašlu.

Každopádně můžu ti napsat seznam věcí, který u mně nepomohly

- vyndané DPF
- zaslepený EGR včetně úpravy ŘJ
- nové rozvody
- komplet rozebraný motor včetně nového těsnění pod svody, srovnané svody, zkontrolované vstřiky, těsnění pod vstřiky, těsnění pod hlavou, nová hlava, těsnění pod víkem, těsnění pod sáním, vyčištěné sání, kontrola turba
- zaaretovaný swirl klapky

Tím, že se rozebíral celý motor si troufám vyloučit nějakou vypadlou nebo lehce povytáhlou hadici nebo něco podobného, protože když se to skládalo dohromady tak se to dělalo pořádně a přesto ten problém stále pokračuje.

Můj názor, co by to mohlo být:

- váha vzduchu (prý se dá ověřit jednoduše dočasným odpojením, ale nezkoušel jsem to)
- někde nějaká prasklá hadice ale tak blbě, že jsme to neviděli, když se ten motor rozebíral
- ovládání turba (nevím, jak se to jmenuje technicky, ale prý je to nějaký ventil, co říká turbu, kolik má tlačit)
- čidlo tlaku v sání (ale to prý když odejde tak pak to na budíkách vevnitř píše tlak vyšší než 0 bar i na volnoběh, a to mi nedělá)

Pokud by jsi to vyřešil, tak dej vědět, celkem rád bych to měl taky z krku :???:
AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 SW, 2,4 JTDm 154 kW

Příspěvek od pedro m » 1.10.2015, čtv 06:41

ten skok o kterem pise mawa se resit neda, je to v mape, kdo umi mapy, umi te toho i zbavit

Milq85 : to ze ti na turbu beha saci hadice je blbe, MOC blbe. Turbo nesaje jen filtrem ale pouzije i tuto netesnost, nesedi pak hodnoty z vahy, turbo saje bordel/nefiltrovany a ocesava se, zbytek motoru taky trpi - okamzite na teto hadici vymen sponu a doufej ze turbu uz nechybi tretina sacich lopatek
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

MaWa
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 408
Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 SW, 2,4 JTDm 154 kW

Příspěvek od MaWa » 1.10.2015, čtv 09:11

pedro m píše:ten skok o kterem pise mawa se resit neda, je to v mape, kdo umi mapy, umi te toho i zbavit
Poradíš někoho konkrétního ?
AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1571
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: AR 159 SW, 2,4 JTDm 154 kW

Příspěvek od MikeC » 1.10.2015, čtv 09:17

Co se týče toho "šmíru" u turba, taky ho tam mám, je to pokud vím u 159tek celkem běžné, holt tam trochu prolíná olej a prach/etc. z okolí se na něj nachytá a dělá to tenhle maras.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 SW, 2,4 JTDm 154 kW

Příspěvek od pedro m » 1.10.2015, čtv 09:34

MaWa: konkretniho upravce mapy neporadim, zkus Yanka jestli nevi.
Ten dela projekty na velmi silne JTD takze mapy bud umi on nebo nekdo koho on zna, taky uzivatel R-A-K by asi vedel, pokud mu mapy nedela Yanko :smt033 .
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

MaWa
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 408
Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 SW, 2,4 JTDm 154 kW

Příspěvek od MaWa » 1.10.2015, čtv 09:49

pedro m píše:MaWa: konkretniho upravce mapy neporadim, zkus Yanka jestli nevi.
Ten dela projekty na velmi silne JTD takze mapy bud umi on nebo nekdo koho on zna, taky uzivatel R-A-K by asi vedel, pokud mu mapy nedela Yanko :smt033 .
ok napsal jsem mu, uvidíme... :wink:
AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.

milosh

Příspěvky: 2
Registrován: 29.12.2020, úte 21:27

Re: AR 159 SW, 2,4 JTDm 154 kW

Příspěvek od milosh » 29.12.2020, úte 21:42

Milq85 píše: 26.5.2014, pon 19:12 Tak Vám všem řeknu, že získat objektivní infomace o DPF je asi nemožný :smt013


a k tomu tohle: ...WWW... ve zkratce důležitá informace je existence dvojího software, jeden regeneruje každých 1000 km a druhý regeneruje každých 300 km (pro městský provoz)
Správný link je tento https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =33&t=4110

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 22 hostů