honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Odpovědět
honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 2.6.2021, stř 09:39

@speedy Doufám, že jsou na fotce trochu vidět přelakované ty panely s ovládáním oken ve dveřích. Je to taková ta klasika - originály jsou stříknuté jakousi gumovou barvou, která se za ty roky hnusně loupe a hlavně divně lepí. Tak jsem to odrbal (s použitím "HG Odstraňovač nálepek", doporučuju), obrousil, stříknul základem na plasty a navrch sprejem v odstínu RAL-7023.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 15.6.2021, úte 14:36

Našel jsem ještě fotku těch přešitých věcí - područka a pytel řadičky, tak to sem šoupnu z důvodů dokumentace...
Obrázek
O víkendu jsem opět ležel pod autem a ošetřil nápravnici - sice jsem jí stříkal hned po koupi (Dinitrol Korrotec 485), ale za ty dva roky se to na místech pod výfukem odpařilo a začalo to mírně reznout hlavně na povrchu svárů. Takže flexa s ocelovým kartáčem, Alkyton, navrch znova Korrotec a dovnitř Sikagard 6250S. Nápravnice v lepším stavu, než když to vyjelo z fabriky! :)
Taky dorazily silentbloky od Strongflexu. První pokus nic moc - z osmi byli tři dost nekvalitní, asi bubliny ve formě viz foto. Zákaznický servis Stronglex.eu ale funguje skvěle, poslal jsem jim fotky, za dva dny zvonilo DPD s náhradami. Takže plán na víkend vcelku jasný - Stronglexy do horních ramen, a možná se taky ještě s tím ocelovým kartáčem mrknu na zadní nápravnici... :)
Obrázek
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 17.6.2021, čtv 18:56

Tak Stronglexy jsou na autě...
Obrázek
Obrázek
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od speedy » 17.6.2021, čtv 19:00

Pěkný, je to nějak znát na tvrdosti auta, řízení atd. ?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 18.6.2021, pát 22:23

@Speedy Přijde mi na tvrdší a řízení přesnější, a taky je víc slyšet přejetí příčné nerovnosti - ale možná to je jenom placebo.. :)

Každopádně, jelikož olejová vana v jednom rohu trochu rosila, tak dneska šla dolů. (Nejdřív musí dolů řemeny pohonu příslušenství, olejová měrka, povolit klimakompresor - ale jde to v poho na autě, na nápravnici není vůbec potřeba sahat)Obrázek
Obrázek
Ve vaně celkem čisto, mrknul jsem i na sací košík olejového čerpadla - a pohoda.

Podíval jsem se i na senzor teploty/hladiny oleje (OEM: 55192304). Tahle sranda nejde nikde pořádně koupit, a když jo, tak za strašný peníze... Trochu jsem to prozkoumal, a přišel jsem na to, že senzor samotný (odporový drátek a termistor, haha, 250 GBP na eBay!!!) jsou v pohodě. Problém je v kablíku, kterým dovnitř do konektoru navzlíná olej a rozpustí kontakty uvnitř. Rozdělat ten konektor je hroznej porod, napájet to na packy schované hluboko v mosazném těle konektoru taky, celé je to zalité v plastu - ale nakonec se podařilo a senzor zase fičí!
Obrázek
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 18.2.2022, pát 12:12

Po delší době zase nějaký update.
Někdy od léta jsem pozoroval velmi zvláštní zvuk a kolísání otáček volnoběhu a zvláštní vibrace, které se šířili celým autem. Projevovalo se to ale jen po krátkém couvání (couvám při parkování u baráku) a při teplotě oleje (podle budíku) mezi 80 a 90 stupni. Při studenějším, ani teplejším oleji se nic zvláštního nedělo. Diagnostika čas od času zaznamenala chybu P0505, ale nepřišel jsem na kroky, kterými bych mohl chybu snadno vyvolat. Nejzajímavější na tom bylo, že ten zvláštní zvuk přestal pokaždé pár sekund po tom, co jsem otevřel haubnu, takže jsem nikdy nestihl pořádně si poslechnout, odkud to jde.. Prostě noční můra, hlavně ty vibrace mi dělaly vrásky na čele a taky mi přišlo, že zmizelo trochu oleje..
No, nakonec jsem celé sání rozdělal znovu, a našel malou dírku v membráně PCV ventilu! Tahle malá gumová kravina má ve víčku kanálek, aby na horní stranu membrány mohl působit atmosférický tlak. Při určité teplotě se dírka v membráně otevřela, a tudy se přisával falešný vzduch, který způsoboval kolísání otáček a fakt strašidelný zvuk. Ta dírka taky způsobila, že se ventil zřejmě nikdy nezavíral, a tedy se tudy nasávala trocha oleje - proto ty úbytky! Originál ve FCA stojí něco okolo tisícovky, náhrada (původně pro BMW, např. Vaico V020-0722 stojí dvě stovky). Takhle ten hnus vypadá: Obrázek

Takže, po výměně téhle malé sviňky za dvě stovky auto zase přede, to by mě fakt jeblo...

Jinak na autě proběhl nějaký ten běžný servis, výměna oleje a filtrů (co jsem tak pochopil, tak se přestala vyrábět Selenia StAR, nahradil jsem Miller Oils) a taky výměna vlnovce výfuku, který už měl to nejlepší za sebou.

Taky jsem sháněl nějakou vhodnou autosedačku místo vajíčka, pokud někdo řešíte to podobné, doporučuji Joie iSpin 360, dělá se i v šedé barvě která docela ladí k interiéru. :)

No, a vzhledem k tomu, že s autem jezdí víc i přítelkyně, tak přibyli nějaké šrámy na předním a zadním (ano, i přes parkovací senzory) nárazníku, takže po jarní technické se zřejmě půjde i něco lakovat..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

Slávek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 220
Registrován: 20.11.2013, stř 17:29
Bydliště: Jižní Čechy

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od Slávek » 18.2.2022, pát 13:39

AR 159 JTS 2,2
Lancia Lybra 1,9 JTD ex
a
řada jiných ex

jan.machacek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 28.5.2017, ned 20:34
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od jan.machacek » 18.2.2022, pát 15:04

Ale do budoucna už ten star nebude, je nějakej 5w40 MOPAR olej asi jako náhrada, nevím, ale za majlant. Taky jsem přešel s 2.2 na Millers CFS NT+, myslím, že tím rozhodně motoru spíš pomůžu.

Jinak ta membrána separátoru - to je dobrá volovina. Je dobrý, že už se dá sehnat, dřív se musel kupovat celej ten díl dohromady.
Oprava toho senzoru je super, že jsi to sem dal, to mě taky bude čekat, teplotu mi to ukazuje, ale hladinu 1x za rok :-)
A po delší době nějaký poznatky s tím strongflexem vpředu? Na mě teď čekaj powerflex na zadní příčný ramena, tak jsem zvědavej co to udělá s autem.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2006
OIII 2017 1.4 TSI - firemní + péče o přítelkyně Mitsu Galant 2.5 V6
Ford Escort '93

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 18.2.2022, pát 15:43

Strongflexy vepředu dobrý - asi se mi je povedlo při montáži docela dobře namazat, protože nevržou, vliv na jízdní vlastnosti - teď už to nejsem úplně schopen posoudit, protože jsem si na to zvykl, po namotnování mi to přišlo ale takové "pevnější". Ve předu se chystám ještě na strongflexy do spodních ramen, do těch zadních velkých silentů.

Ten senzor oleje - přemýšlím, jak to vlastně funguje, celý senzor vypadá takto:Obrázek
Je to plošňák s jedním termistorem a třemi tenkými drátky, měření teploty je jasný, ale jak určit hladinu - zaplavení těch tří drátků, když olej není zrovna nejlepší vodič, to moc nechápu.

Jinak, s opravou senzoru držím palce - celá ta část s konektorem je zalitá v nějakém plastu, je potřeba se dostat až k pinům uvnitř konektoru, vypadá to nějak takto:
Obrázek
Ale jestli to občas něco ukazuje, tak bych tipoval, že problém bude v těch samotných drátcích..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 25.4.2022, pon 10:10

Tak, další větší job za mnou: Při studeném startu byl slyšet dost nepříjemné cvakání, hlavně z pravého podběhu. Cvakání trvalo pár vteřin a slyšitelné bylo jen z venku, navíc autem se někdy šířily hodně nepříjemné vibrace. Ale bylo to tak 50:50 - někdy to jelo normálně, někdy hnusně vibrovalo.
V pátek jsem to celé rozhodil, a přišel na to, že plastové vodítko napínáku na řetězovém pohonu vyvažovaček se rozpadlo. Řetízek tedy pěkně cvakal přímo o napínák, je na něm vidět jak ho články řetězu obrousily. Vyměnil jsem pro jistotu i celou sadu hlavního rozvodu, celou sadu rozvodu vyvažovaček, těsnění pod víkem rozvodu i těsnění pod ventildeklem a olej a filtry. Doufám, že už to nikdy nebudu muset dělat - mám dost omezené možnosti, kde to realizovat (na heveru před domem) a přístup z podběhu tam není nic moc.. Každopádně, podařilo se - o víkendu jsem s autem najel 400+ km, nikde se nic nerozpadlo, nepotkalo, nevyletělo ven a motor si opět krásně ševelí.. :)
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od speedy » 26.4.2022, úte 07:37

Jsi prostě kluk šikovnej :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Vaclav 159 2.2 jts

Příspěvky: 1
Registrován: 26.4.2022, úte 21:10

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od Vaclav 159 2.2 jts » 26.4.2022, úte 21:29

Zdravím všechny mám dotaz mam alfu romeo159 2.2 jts.sprtvagon kdepak najdu čidlo teploty oleje litamne rafička nahoru dolu.jak to cidlo vypadá a kolik stoji.diky za info.

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 26.4.2022, úte 22:00

Hele @Vasek 159 2.2 JTS, je fakt nutný psát takový dotaz sem, nota bene když o tom senzoru píšu o pár příspěvků výše?
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 26.4.2022, úte 22:14

Jo, a takhle tedy vypadá rozpadené vodítko řetězu a ohoblovaný napínák:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 13.5.2022, pát 23:45

STK v týdnu s jednou závadou A - povrchová koroze na zadní nápravnici. Hm, vím o tom, vyřeším snad teď o víkendu. Jinak tam technik nic nenašel, i když se tedy docela snažil.. :)
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006

Příspěvek od honzikd » 7.12.2022, stř 11:16

Koukám, že jsem sem už dlouho nic nepsal - takže shrnutí za poslední půlrok:
Obrousil jsem, pasivoval a natřel + zavoskoval zadní nápravnici, na kterou upozorňoval technik na STK.
Někdy v létě jsem měl problémy se startováním. Občas zahřáté auto vůbec nereagovalo na Start tlačítko. Naposledy se mi to stalo zrovna v nejmíň vhodné chvíli - v podzemním parkovišti v Bratislavě, kam jsem potřeboval jen na otočku zajet. Zkontroloval jsem všechny obvyklé věci - baterka, čidlo na klice a tak - a nakonec vyměnil startér. Od té doby zase pohodička.
No, a poslední věc: žena špatně odhadla poloměr zatáčení, když kamsi odbočovala a nabořila lem pravého zadního blatníku. Takže aktuálně čekám na volný termín u karosáře a v lakovně, protože stop po jejím užívání auta už je víc (škrábnutý přední a zadní nárazník + ten promáčklý lem).
Jinak auto jezdí denně a slouží bezvadně...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů