Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Richie » 20.7.2009, pon 09:53

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Majkll » 22.7.2009, stř 18:36

Pěkné , když už do alfy naftu tak tento motor
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Lukyn » 2.5.2011, pon 07:52

Jaká vlastně je? Alfa romeo 156 /2003/ 2,4jtdm – 129kw. Aneb 2 roky a 50 000 km /dle tacho 150 000 – 200 000 km/ s italskou dámou v černých večerních šatech.

Máme ji, známe ji, aneb malé shodnocení života s 156 FL.

Často se setkávám s názory na nespolehlivost značky Alfa romeo. S čistým svědomím toto každému vyvrátím. Proběhly opravy/ výměny spotřebního materiálu, a to: mot. oleje, ol. filtru, paliv. filtru, rozvodů (nezapomenout na řemen vodní pumpy), žhavicích svíček (blikala kontrolka žhavení – jedna byla po smrti), převodového oleje (při výměně vnitřního kloubu poloosy – odešel z důvodu poškození prachovky – úniku vazelíny ), xen. výbojek (byly vysvícené), zadních brzd, pilových filtrů (u FL jsou dva kusy – výměna zespodu od nohou spolujezdce) , termostatu (neznalost charakteristického chování ručičky teploty chl. kap. u AR v naftě = ručička jde postupně k 88°C, poté spadne k 73°C, kde plus mínus drží, dle diagnostiky 73°C – odpovídá 85°C, vše je dále ovlivňováno venkovní teplotou a intenzitou topení do int.). Samostatnou kapitolou je přední náprava, říká se, že z důvodu těžkého motoru trpí přední náprava. Výměna horních a spodních ramen s tyčkami stabilizátorů proběhla ve 177 000 km, a ven šli ramena originální se značkou AR! Nově nainstalovány byly značky ATP (německý prodejce kousek za Rozvadovem) s cenovkou 120 Eur, dále pak tyčky a čepů řízení (také ATP 4ks za 50 Eur). Geometrie až na malý odklon (v normě) kol do A, vlivem opotřebení v pořádku. Doporučuji částečné zaslepení EGR ventilu (úplné není možné – ŘJ hlásí chybu) – dovolí motoru více čerstvého vzduchu – i na výkonu by to mělo být znát.
Motor při výměně pojme 5,4l Selenie wr diesel 5w40 k horní rysce měrky, za 20 000km spotřebuje 2/3 rozmezí rysky. Spotřeba 6,8 l/100km, mé minimum 6,3l/100km, dálniční spotřeba /180kmh/ 7,3l/100km.
Jízda – Patří do zatáček a kopců nahoru, tam je doma, miluji předjíždění, přebytek výkonu dává řidiči jistotu napráskat od tunerů v Golfech, přes firemní Ochcávky s A-čkovýma SPZ, přes Prasáty T/červený/D/červený/I/klidně až fialový - to jim nepomůže. Na rovinkách je na šestý kvalt nechám vydýchat /6ka – 140kmh – 2,5tis ot/, a těším se na první kopec. Kde všechny Okty končí a 5-ti válcová nafta začíná. Že správný sportovní auto má brát benzín, proč? Má tolik krouťáku /od 1700 do nejlépe 3800 ot/., že vám bude úplně jedno, že na pumpě berete do rukou tu černou pistoli a s úsměvem od ucha k uchu jí dáte plnou. Miluji stažené okýnko a zvuk vzduch. filtru KN – to podmanivé sání vzduchu stále nutí jet stylem brzda – plyn. Krátká 1 a 2 nutí se soustředit (danke Opel – das Auto), poté již funguje jak má. Rychlosti sbírá jak má a nechá Vaše srdce rozbušit.
Chytne každého již na první pohled. Promyšlené sportovně řezané tvary v nero colore ve spojení s 17“ vybízí k seznámení. Každé nastartování, každé sešlápnutí plynu a každé zpomalení vyvolávají emoce – takové, které chtějí příště znovu nasednout. Vynikající boční vedení kožených sedadel, skvěle padnoucí volant s ovládáním radia, vše je na svém místě, krom spínačů mlhovek, dole u řadicí páky (stále jsem si nezvykl), na páčku tempomatu jsem si rychle zvykl (občas pozlobí a nezapne se – údajně stačí mrknout na čidlo na brzdovém pedálu), rádo odchází vyhřívání sedadel (vyhřívací dečka v sedačce – nutná její výměna – rozebrání sedačky). Daly jsme již 800km nonstop, bez problémů, bez znatelnější únavy (až na bolest zadku po 300km).

Tuto verzi čiré italské srdcovky bych krom kvalitních okrsek, kde díky výkonu a motoru a podvozku je královna, doporučil jako lovce dálničních kilometrů. Dálniční rychlosti v ČR jsou pro ni výletním tempem. S grácií neopouští levý pruh ani ve stoupáních. S lehkostí a cestovním komfortem nechává posádku si užívat třeba sound americké Bose. 4 koax repra ve dveřích, zesilovač a woofer v kufru odvádí slušnou práci.
Nezbývá než říci, díky, že žiješ Alfo Romeo, navždy v srdci a navždy Cuore sportivo.
L.
Přílohy
P7223607.JPG
P7223604.JPG
P4024207.JPG
P4024204.JPG
P4024203.JPG
P3274184.JPG
P4094227.JPG
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od il ciuffo » 2.5.2011, pon 18:32

:smt023

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Ladis » 2.5.2011, pon 18:49

Lépe bych to nenapsal =D>
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od speedy » 2.5.2011, pon 21:45

super článek :smt023
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

hellasx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 115
Registrován: 29.11.2010, pon 16:10
Bydliště: Praha 4

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od hellasx » 3.5.2011, úte 11:09

...super text a ještě lepší fotky nádherného auta!
Actual: Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTDM (103 KW)
Actual: Alfa Romeo 33 1.7 16V QV (95kW)

tonasumik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 22.7.2009, stř 14:55
Bydliště: někde u Brna

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od tonasumik » 4.5.2011, stř 17:03

T :weedman: eču-orgasmus
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS

Hory
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1050
Registrován: 13.1.2010, stř 20:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Hory » 4.5.2011, stř 18:06

opravdu pěkná barva, slečna, kola, pěkná výbava = výborný auto
Moc se mi líbí. Nedá se nic vytknout. Jen dodat :smt023 :smt023 :smt023

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Lukyn » 15.8.2011, pon 13:02

Díky za reakce.
Přidávám pár fotek z minulého víkendu ze šplhání na Grossglockner.
Při zpáteční cestě jsem ji dal plnou rakouské JET nafty a ejhle spotřeba šla ze 6,3 na 5,8 l/100km (stejný styl jízd a obsazení). Danke und Gruss Gott und scheiss tschechische ropa :smt040
Přílohy
P8074527_1.jpg
P8074531_1.jpg
P8074532_1.jpg
P8074534_1.jpg
P8074554_1.jpg
P8074583_1.jpg
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od speedy » 15.8.2011, pon 15:48

jak se jí vlastně dýchalo v takové výšce?
fota jsou parádní :smt023
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Lukyn » 16.8.2011, úte 10:55

Byly jsme ve 4ech a ve stoupání bylo potřeba držet nad 2,5t ot., níž to byla mrtvola a motor se jen tak převaloval, nad 2,5t ot. začal klasicky žít svůj život a dral se dopředu do kopce, jinak pokles nějakého toho koně znát nebyl. Kdo by taky poznal, když se tam nějaký z těch 175 začne flákat, že. :D Poprvé jsem viděl ručičku teploty na 100°C, výš ale již nešla. Při zastavení na odpočívadle na focení a kukačku se motor na volnoběh vždy v poho uchladil zpět na 88°C. Venkovní byla od 15°C do +5°C v 2500mnm.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Lukyn » 18.6.2012, pon 17:26

… příběh pokračuje…

I když jsem koketoval s myšlenkou upgradu na 159 2,4jtdm rosso TI, rozhodl jsem se pokračovat v tomto italském vztahu, 3 roky za námi.

Ke třetím narozeninám dostala nová kola. To nejlepší co se dá pořídit. Posuďte sami.

Nikdy nekončící příběh přední náprava : Životnost ATP dílů na přední nápravě : horní – 25k km, spodní ramena – 44k km a stále drží, tyčky řízení – 24k km, čepy řízení – 27k km a stále drží), v další vlně nahrazuji TRW díly. Poté co jsem vyměnil přední tlumiče, začaly gumy při 80kmh hučet a následně sjíždět vnitřní hranu. Geo poté nastavena na nultou sbíhavost, hučení je pryč, sjíždění pravděpodobně také.
Přílohy
DSC00440.JPG
DSC00407.JPG
DSC00433.JPG
DSC00452.JPG
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od speedy » 18.6.2012, pon 21:27

byla by škoda loučit se s takovou fešandou :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Joe » 19.6.2012, úte 19:48

Lukyn píše:… příběh pokračuje…

I když jsem koketoval s myšlenkou upgradu na 159 2,4jtdm rosso TI, rozhodl jsem se pokračovat v tomto italském vztahu, 3 roky za námi.

Ke třetím narozeninám dostala nová kola. To nejlepší co se dá pořídit. Posuďte sami.

Nikdy nekončící příběh přední náprava : Životnost ATP dílů na přední nápravě : horní – 25k km, spodní ramena – 44k km a stále drží, tyčky řízení – 24k km, čepy řízení – 27k km a stále drží), v další vlně nahrazuji TRW díly. Poté co jsem vyměnil přední tlumiče, začaly gumy při 80kmh hučet a následně sjíždět vnitřní hranu. Geo poté nastavena na nultou sbíhavost, hučení je pryč, sjíždění pravděpodobně také.

Děláš si srandu :-D Jak si je tak rychle sehnal. Pochlub se SZ pls :smt033
Je to pecka. Opravdu sluší a ač nerad musím říct, že sluší víc než té mojí :roll:
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Lukyn » 20.6.2012, stř 16:12

Joe: na Tvoji reakci jsem se těšil nejvíc :D Jejich koupě byla jen náhoda :smt033 . Objevil jsem je u Krempl motors. V tu chvíli jsem měl skoro prodané ty 17"ky, takže prodej/nákup proběhl jako kulový blesk :-D Samozřejmě už je mám na autě skoro týden, jen jsem čekal, až bude příležitost řádně nafotit, takže jakou máš velikost bot? :smt040 Jsou parádní, pocitově lehčí než předchozí 17" (zapomněl jsem je při přezutí zvážit, škoda). Zdá se, že lépe tlumí a žehlí české silnice.
Na jaký tlak se mají vůbec foukat?
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Joe » 20.6.2012, stř 21:14

Lukyn píše:Joe: na Tvoji reakci jsem se těšil nejvíc :D Jejich koupě byla jen náhoda :smt033 . Objevil jsem je u Krempl motors. V tu chvíli jsem měl skoro prodané ty 17"ky, takže prodej/nákup proběhl jako kulový blesk :-D Samozřejmě už je mám na autě skoro týden, jen jsem čekal, až bude příležitost řádně nafotit, takže jakou máš velikost bot? :smt040 Jsou parádní, pocitově lehčí než předchozí 17" (zapomněl jsem je při přezutí zvážit, škoda). Zdá se, že lépe tlumí a žehlí české silnice.
Na jaký tlak se mají vůbec foukat?
Tak tos je sehnal fakt fofrem. Botky mám 44 :D No lehčí než ty 17tky se mi moc nezdáli, ale s tím tlumením těch našich tankodromů máš pravdu je to lepší než 17tky. Já je foukám předek na 2,5 a zadek na 2,3.
Jestli náhodou pojedeš někdy přes Opavu dej vědět, rád bych viděl tuto kombinaci naživo.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

perry69
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 1.12.2011, čtv 23:39
Bydliště: Milovice

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od perry69 » 5.7.2012, čtv 01:13

No nééé gratulace k osumnáctkám :smt023 tak přece jsi se taky dočkal... Co na nich máš obuto?
Alfa Romeo GT 1.9 JTD ROSSO

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Lukyn » 6.7.2012, pát 23:04

:-D Dekuji. Jezdim Vredestein Centuro design Guigiaro :D (fakt to je na gume napsany) a Pirelli Pzero rosso 225/40. Na kolik je foukas. Me prijde akorat 2,6 pro 2 v aute.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 7.7.2012, sob 09:28

Pekny, 18 jsou na 156 optimum :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

perry69
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 1.12.2011, čtv 23:39
Bydliště: Milovice

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od perry69 » 12.7.2012, čtv 00:06

No hele s tim foukáním, to je teda pro mě záhada. Mám na Hankookách nalítáno kolem 6ti tisíc a furt se nemůžu předkem trefit, aby to jelo po části vzorku kterou chci... Ať tam mám 2,1 nebo 2,7 tak furt to nejde tak hezky ke kraji vzorku jako na zadku. (Z vrchu vidím, kde je guma špinavá a tím pádem, kde má styk s vozovkou) prostě nevim :D
Alfa Romeo GT 1.9 JTD ROSSO

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Hampice » 12.7.2012, čtv 07:14

To bych hledal problém spíš v geometrii, než v tlaku :roll:
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Lukyn » 12.7.2012, čtv 12:45

Taky nemám grip na kompletní šířce pneu, asi je to dáno rozměrem a typem pneu, 17" ky byly cajk. Takže tlak pneu z příručky GTčka:
Přílohy
DSCF3918.JPG
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Joe » 17.7.2012, úte 23:16

Lukyn píše:Taky nemám grip na kompletní šířce pneu, asi je to dáno rozměrem a typem pneu, 17" ky byly cajk. Takže tlak pneu z příručky GTčka:
Foukám jak jsem psal výše a po přeměření se mi sjíždí pneu rovnoměrně, ne jak posledně 17tky se mi sjel prostředek a kraje byly ještě ok, tak foukám míň. :smt023
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lukyn - Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20V (2003)

Příspěvek od Lukyn » 23.7.2012, pon 17:05

Nějaké ty fotky ze srazu s Joe.
Přílohy
P72151200.jpg
P7215124.JPG
P7215137.JPG
P7215148.JPG
P7215107.JPG
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů