Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Odpovědět
hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od hno3 » 1.5.2020, pát 12:37

spíš tam vytvoříš určitý podtlak (jakoby fixírka), ale vzhledem k objemu toho nárustku jde o minimum vzduchu v porovnání s tím co leze přes filtr a co potřebuje motor na volnoběh byť i při půl otáčce......

takže jak jsem řek.. primárně to jsou 2 helmholtzovy komory (jeden hrb je ejště zespodu) naladěný an potačení(či vylepšení -což se taky často děje)) zvuku motoru
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1552
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od petrAR156 » 1.5.2020, pát 15:05

Vytvořit podtlak (který saje přes filtr) na určitou hodnotu je rychlejší v menším objemu vzduchu. Tedy v každá dutině která je mezi filtrem a klapkou je zásoba přefiltrovaného vzduchu (ještě tam ústí odvětrání motoru, ale to je omezené průměrem) kterou motor nemusí v okamžiku zvýšené potřeby nasát přes filtr (podtlak je v sání za chodu motoru pořád, jen se mění jeho hodnota). V tom že je to marginální oproti celkovému objemu co motor saje a že primární účel komor je zvuk nejsme ve sporu.

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Giocatore » 1.5.2020, pát 16:49

Chlapy co tu trubku co jde z airboxu říznout kousek za tím prvním kolenem? Tak aby šel nasávaný vzduch vlastně náporem proti směru jízdy. Chápeme? :)
Podle mě by to mohlo pomoct, teoreticky nasaje více vzduchu
Přílohy
IMG_20200501_163544.jpg

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od hno3 » 1.5.2020, pát 17:18

to už rovnou výrazně zvětš díru v obalu filtru a natáhni tam z nárazníku co největší hadice se vejde... :) tenhle chobot drží na 1 šrobu..škoda práce ho řezat..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Giocatore » 1.5.2020, pát 20:59

Pravda taky řešení 👍 akorát bude potřeba měnit filtr častěji, řekneme s každou výměnou oleje...
hno3, jak to máš teda ty ten filtr box? Máš foto? Diky

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od hno3 » 1.5.2020, pát 21:16

v aflách jedu serii :)

v coupe a tipu jedu takhle Obrázek z boku vyvrtáno 6 děr, aby byl co nejlepší přístup vzduchu a násos z nárazníku... k tomu odpojenej vodní předehřev klapky...

postupným zkoušením a měřením to takhle bere nejstudenější vzduch.. nejprve byl jen spodek airboxu bez chobotu .... po jízdě poznáš teplotu co motor sál snadno, kdy na sání udržíš ruku... v seriovým stavu s předehřevem, či kombinaci bez násosu rozhodně ne...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Giocatore » 3.5.2020, ned 19:30

Pěkný, je vidět že jsi chvíli laboroval než jsi našel top řešení 👍 :D
Sundal jsem tu přívodní rouru k airboxu,viz foto, teď je ten vstup do airboxu přesně v úrovni mřížky v nárazníku kudy proudí vzduch.
Podle ještě lepší bude nechat udelat koleno rouru s větším průměrem a vyvést někam k té mřížce v nárazníku, nebo 2 možnost vyříznout celý obal airboxu,ale jen z té strany vstupu, takže jedna strana by byla komplet otevřená?
Otázka co bude lepší? :-k
Přílohy
IMG_20200503_190302.jpg

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od hno3 » 3.5.2020, ned 19:45

udělal bych díru co největší na násos z trubky co největší tam dokážeš dostat/sehnat.. ono i když to je zespoda zakrytovaný, tak tam v tomhle místě lítá dost bordelu od kol.. a to není zrovna věc co by člověk chtěl....bejt filtr někde nahoře jako mam u coupe, no problem.. (popravdě..2.5tka má v tomto místě nádobku chlazení, ale některý motorizace ji maj na druhý straně.. takže bych přemejšlel, jak třeba dostat filtrbox z coupe turbo do místa jako to má coupe, tipo, bravo, 145 ajiné.. nádobku použiješ z jinejch mtoorizací (třeba GTA, nebo twinspakry ve 145/6atd).. tím narovnáš sání a trochu třeba uklidíš v motoráku :)

u některejch aut jsem jezdil třeba jen vršek airboxu s torzem spodku, který mělo za úkol jen držet na kastli a držet filtr..ale prostě to nebylo takhle dole na ráně vodě, prachu bordelu...... ten papírák má nejlepší filtrační schopnost a díky svý ploše v rozloženým stavu má srovnatelnou tlakovou ztrátu jako bavlna...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Giocatore » 3.5.2020, ned 20:11

Zrovna teď jsem měnil chladící kapalinu a kupoval novou nádobku, která se ne zrovna dobře sháněla 😃🙈 myslím že nejjednodušší a nejlepší řešení bude dát tam trubku jen s jedním kolenem ke spodnímu nasosu vzduchu z nárazníku o průměru 95mm, ta origo má cca 80mm a 3 kolena. Dále vyměním od boxu ke klapce za hliníkovou s o něco větším průměrem než ta origo s rezonátorem a ta gumová. To musí být znát

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od hno3 » 3.5.2020, ned 20:33

s většíma průměrama bacha na poloměry ohybu...o bezztrátovým poloměru ohybu se můžeme bavit okolo CLR=2xD a víc,

větší průměr trubky, pokud má menší poloměr ohybu se pak chová jako trubka s průměrem kterej vecpeš do toho co máš, ale má to CLR ty 2D... takže to sice může bejt průměrově koleno třeba 80mm, ale průtokově se chovat jako bídná 50...

s tím CLR to ve fabrice znaj moc dobře tak to jak na sání, i výfuku docela dodržujou.. zrovna tu dělám reverze enginnering jedněch fabrickejch svodů, a tam všechno tohle je dodrženo... (což se třeba nedá říct o některjch rádoby sportovních aftermarket..)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9810
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Petr147 » 22.7.2020, stř 13:05

https://www.facebook.com/motoservispetr ... 0Zsxy3LldW

Rozborka motoru motorky se špatně ošetřeným filtrem... jinak tem chlap je celkem frajer :)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od hno3 » 22.7.2020, stř 14:08

.. říkám to furt.. nejlepší do normálního provozu je papírák.. jen trochu probrat airbox :) což mě neomezuje ani u motoru s o 70% navýšeným výkonem oproti serii..

do terénu - např. autokross bavlna s molitanovým převlekem, a ten mezi rozjížďkama prát... nabo.. pokud sledujete dakar.. tak co největší papírák se vleze :)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti