Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Odpovědět
Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Petr147 » 25.1.2012, stř 21:28

:smt044

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od yan.ko » 25.1.2012, stř 21:35

Ne, tim pranim v pracim prasku je to vlakno takove jinaci, tlustsi a hebci :-D
Alfa Romeo Perfection

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Petr147 » 25.1.2012, stř 21:42

před nějakou dobou jsem se připletl k praní KNka a když jsem to postavil před foťák s kukátkem na focení detailů a přes ty díry jsem viděl na druhou stranu, tak jsem se ujistil, že mi to nesmí do auta... přes to by se dal cedit jemný písek :D

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Lukyn » 26.1.2012, čtv 07:56

Petr: ten chlapec má pravdu "na vnitřních hranách" starého filtru je vidět průchodnost.

Takže nakonec si odpovím sám. Petr mě ale na tuto myšlenku dovedl. Ta průchodnost jetého KN filtru (najeto ca 100tis. km) je již znatelná, čili je vidět drobné dírky v bavlně, čili není zajištěna 100% filtrace vzduchu, čili o "nesmrtelnosti" sportovního KN filtru jsem si udělal obrázek a marketingové informace výrobce o životnosti brát s rezervou v řádech 100tis km!
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od lada.blaha » 2.2.2012, čtv 16:25

Včera mi přešel filtr tak ho zítra namontuji na auto. Pak třebas přidám video ,,před" a ,,po" :wink: Docela sem zvědavej co to udělá se zvukem u V6.
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Lukyn » 6.2.2012, pon 12:51

Takže všechny fámy o nesmrtelnosti bavlněného sportovního filtru (KN) tímto padly. Mrkněte na foto filtru, který byl pravidelně čištěný co 10 000km, a bylo na něm najeto ca 100 000km. Všimněte si titěrných dírek na "vnitřní hraně pletiva".
Přílohy
P2044890_1.jpg
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od cuhan » 6.2.2012, pon 13:25

No jo,komu není rady.......
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od HonzaR » 7.2.2012, úte 00:32

Tady než kilometry, radši počítat motohodiny.. :smt044 :-({|=

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od PetrGTV » 7.2.2012, úte 08:40

nevim no .... jako že po 100 000 filtr vypadá takhle mě nepřekvapuje, je to jen filtr, snad jste nikdo nevěřil těm kecům o neomezený životnosti. ta životnost je podle mě tak těch 50 000 max 100 000 s tim že se často a správně pere.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od HonzaR » 7.2.2012, úte 14:17

Problém je spíš v tom. že nevíš, jak dlouho tam místo filtru díky důvěře v reklamu máš filtr typu "dámská punčocha"..
Na životnost v motohodinách má tohle naprosto zásadní vliv..

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od PetrGTV » 7.2.2012, úte 14:36

no to víš protože to dvakrát do roka máš venku a pereš ....
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od HonzaR » 8.2.2012, stř 07:25

Půl roku je sakra dlouhá doba..motor je co se prachu týká "dost kvalitní vysavač"--průtočným množstvím určitě--ty objemy který protečou sáním za půl roku jsou příšerný číslo...jaký-- koli pochybení v tomhle /čištění nasávanýho vzduchu od prachu/ má na celkovou životnost agregátu fatální dopad..

Druhá věc je, že existuje cosi jako "ideální odpor na sání, kterej souvisí i s typem výfuku
a pokud se "zprůchodní sání při seriovým výfuku, tak výkon jde dolů--at si reklamy říkají co chtějí..zbyde jen ten syrovější zvuk...brzda před a po má pravdu, všechno ostatní je placebo--
Cím se jednoduchý věci řeknou složitějc, tím víc vzniká pocit, že by tam mohla existovat nějaká "záhadná finta" , jak tyhle kupecký počty obejít--bohužel-neexistuje..no nebo teda existuje, ale chci vidět, kdo doma na koleni odladí "rezonanční sání"..to je krapet jiná robota, než nacpat na sání konus..

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Lukyn » 8.2.2012, stř 10:49

HonzaR: bavíme se o filtru jako náhradě papíráku do origo airboxu. Nebudeme se bavit o době (motohodinách), ale najetých km. Dejme tomu, že se mění papírák co 10 - 20k km, KN obvykle lidi čistí po 10k km. Co se děje během těchto 10k km neřešíš (nějaké negativní následky na motoru) ani ty s papírákem ani já s KN...
Jinak firma KN působí i motorsportu a je v oblasti prodejů sport.filtrů jedna z největších na trhu.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od yan.ko » 8.2.2012, stř 11:52

Je to neco za neco. Pripoj si manometr k hadici sani tesne pred turbem a zmer si podtlak s papirovym a bavlnenym filtrem. Pak je treba si uvedomit, ze vykon turbodmychadla je popisovan rozdilem tlaku mezi vstupem a vystupem, nikoliv mezi vystupem a atmosferickym tlakem! Bavlneny filtr proste turbu ulevuje a umoznuje z nej po uprave software ridici jednotky zdimat vice.
Alfa Romeo Perfection

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od yan.ko » 8.2.2012, stř 11:57

tonasumik píše:Na to je dusík chlapci. / neplest s hliníkem :D /, prudce ochlazuje v sání vzduch a proto to má výkon.
Pokud nedodas i dalsi palivo, mas prd. Na vzduch motor nejezdi ;-)
Alfa Romeo Perfection

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od cuhan » 8.2.2012, stř 13:10

Na vzduch motor nejezdi
Jenže bez vzduchu ti je benzín víš na co :-D
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od yan.ko » 8.2.2012, stř 13:14

No jeje :D Ja jen narazel na to, ze NOS neni palivo. Tak abych usetril nekomu zklamani pred tim, nez si namontuje NOS a bude si myslet ze mu to pojede :wink:
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od HonzaR » 8.2.2012, stř 16:14

yan.ko:

Je to neco za neco. Pripoj si manometr k hadici sani tesne pred turbem a zmer si podtlak s papirovym a bavlnenym filtrem. Pak je treba si uvedomit, ze vykon turbodmychadla je popisovan rozdilem tlaku mezi vstupem a vystupem, nikoliv mezi vystupem a atmosferickym tlakem! Bavlneny filtr proste turbu ulevuje a umoznuje z nej po uprave software ridici jednotky zdimat vice.


No jo, kdo tady ale mluví primárně o turbu, jde v diskuzi především o plnění atm. motoru..
¨To ochlazení vzduchu na sání na dejme tomu-40 až -60 stupnů umožnuje nacpat do atm.motoru ůplně jiný váhový množství vzduchu--dát k němu i odpovídající množství benzínu už je řádově menší problém...proto podchlazením zvyšovat výkon / je to sakra hodně procent/ je starej trik--

JInak klíčem k efektivnímu plnění atm.notoru je /aspon pro konkrétní předem zvolenou oblast otáček/
REZONANCE NA SANI ...pokud otevřeš sání a máš seriový výfuk, brzda ukáře, že výkon šel dolů..
Představa, že bavlna pochytá reálně mikroprach je reklamní masírka..v tom bude mít Kurkyn zcela pravdu--něco jinýho jsou filtry z microvlákna--ty chytaj víc než papír.., při nižším odporu..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.2.2012, stř 16:21, celkem upraveno 1 x.

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od yan.ko » 8.2.2012, stř 16:18

Jo, podobne to funguje i s vodou, kde se v podobe metanolu (WM mix) dodava i palivo.

Co se filtru tyce, reagoval jsem na Lukynuv dotaz a ten ma 2.4JTD.
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od HonzaR » 8.2.2012, stř 16:25

Tak vstřik vody , MIXU VODA/METANOL na sání posouvá hlavně octan číslo KLASIK. paliva /BENZÍNU/ZA CENU RELATIVNĚ LACINÝHO ŘEŠENÍ hodně nahoru, čímž umožnuje u turbomotoru, kterej bojuje se samozápalem jít na vyšší kompresní poměr..
Ochlazení válců PALIVEM--U EXTRÉMNĚ NAMÁHANÝCH APLIKACÍ-se děje HLAVNĚ kopletním přechodem /pokud pravidla dovolí/ NA METANOLOVOU SMĚS JAKO PALIVO--MÍSTO BENZÍNU..
s TÍM VSTŘIKEM vody/mixu vody/metanolu ZAČALY STÍHAČKY ZA DRUHÝ VÁLKY, KDYŽ BYLO MÁLO 130 OCT PALIVA../Merlin a spol../, německý stíhači taky..

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od yan.ko » 8.2.2012, stř 16:49

Oktanove cislo vysledne smesi posouva hlavne ten metanol, ktery ma sam oktanove cislo 110-130, voda pak ochlazuje a snizuje tlak. Se vstrikovanim vody s metanolem (MW50) zacali BMW a Junkers u druhovalecnych leteckych motoru.
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od HonzaR » 8.2.2012, stř 16:58

Kecy , prdy, bedary...voda..příteli sama prudce posouvá oct. číslo/to je fakt z oblasti chemie/, dávala se do soutěžních směsí pro GP ve vznosu víc než 2%...to oct číslo metanolu není při vstřiku na sání klíčový, to začne být důležité při přechodu na metanolový palivo jako takový..můžeme se bavit, proč se dával do směsi aceton a td.
/silně polární rozpouštědla mají zvláštní vlastnosti../
Originály výzkumných zpráv /amaričané/ z druhé války o vstřiku vody do paliva a vlivu na posun detonačního hoření v závislosti na faktický posun oct. čísla mám k dispozici..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.2.2012, stř 17:09, celkem upraveno 1 x.

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od PetrGTV » 8.2.2012, stř 17:01

řešíte ještě pořád "sportovní filtr sání" jo? :smt044
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od HonzaR » 8.2.2012, stř 17:23

9 z 10 atm. motorů po použití bavlněného konusu přijde o pár koní..jedna věc je tuning-masírka a druhá reál na brzdě..to je prostý fakt... že to má syrovější zvuk o tom žádná..
A proto to tam taky 9 z 10 lidí má..co uděláš na sání a výfuku, není nic nahodilého a přímo ovlivnuje výkon..nevím proč to -yan.ko- otočil tímto směrem /vstřik vody a nebo vody/metanolu na sání ...to je už trochu mimo...chlazení nasávaného vzduchu je k věci, protože je to o objemovém množství kyslíku, který se reálně do válců dostane.., o nic jiného na sání v podstatě nejde /:smt064
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.2.2012, stř 17:29, celkem upraveno 3 x.

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Ladin 164V6 » 8.2.2012, stř 17:25

Kdyz uz to nejede, at to aspon rve :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 5 hostů