Rady při koupi AR75 (a jiných transaxlů)

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Rady při koupi AR75 (a jiných transaxlů)

Příspěvek od Kubas » 1.3.2010, pon 11:00

Pánové myslím že už si to taky zaslouží samostatné téma....

**********************************************************
il ciuffo píše:Jak všichni píšete o opravách a ležení pod autem, to je ten třílitr tak poruchový? Nebo jde o to, že jsou to 20 let stará auta. A jak je to s náhradními díly, jdou tu sehnat?
**********************************************************

Věřím, že náš "gang 75" bude v tomto vlákně aktivní :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od jindřich 333 » 1.3.2010, pon 12:11

Myslím si, že základem je dobrá kastle, mechanické věci se dají opravit celkem jednoduše - je to taková zemědělská technika.
Bohužel u nás asi žádná opravdu pěkná 75 v rozumné motorizaci nebude a za hranicema už ty ceny jenom stoupají.

Navíc si myslím, že pokud člověk strávý nějaký čas na opravách 75, zamiluje si to auto ještě víc, než kdyby s ním jen jezdil.

Bohužel pokud si to auto postupně renovuji, bude mě to ve výsleku stát mnohem víc, než kdybych koupil zdravej kus třeba za 50 000.

PS: už se těším na komentáře k výběru 75
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Milano75 » 1.3.2010, pon 22:12

alfu 75 a podobná transaxle bych Vám nikdy nedoporučoval, protože to není auto pro slabochy :supz:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od il ciuffo » 2.3.2010, úte 20:09

Jak to myslíš? Čeho se to týká? :-D

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Milano75 » 2.3.2010, úte 20:42

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Radim » 2.3.2010, úte 21:01

no, už jsem někde zaslechl že jsou cenově na dně, ale skutečnost je taková, že za 10-30t jsou jen vraky a něco rozumného začíná na 80-100tisících. sice jich bylo vyrobeno skoro 400tisíc, ale konkrétně 75ky my přijdou neskutečně olítaný. (obecně jsou všechny starší alfy takový, ale tady je to ještě víc markantní).
Alfetta GTV L

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od hondzik » 2.3.2010, úte 21:05

Hledal bych slušnou kastli- zaměřit se na místa: Lavor rezervy,zadní tažné oko, místa na hever, klasika lemy ,prahy ( tady ztížený tím že je přes to plast), pomyslný spoj zadní okno-blatník- víko kufru, místou u ele antény

Ostatní je tvrdá mechaničina, díly jsou sehnatelný, něco to stojí, ale dá se

Elektrika- barevná diskotéka jménem Alfa Control, jinak je to vcelku primitivní auto ještě

padaj benzínový čerpadla u verzí s nádrží pod nárazníkem, lítá na ně bordel
reznou benzínový nádrže u verzí s nádrží pod nárazníkem. Většinou jsou na cedník
zadní brzdy jsou blbě přístupný, hřejou se, zatuhávaj, zkusit ručku
vymlácený silenty, vše jde sehnat a i když jsou v loji tak je auto překvapivě klidný
převodovka- odchází uložení, prověsí se, je namáhaná, odchází synchrony
kardan- zkontrolavat HD spojky, pokud jsou vytrhaný tak nový+ vyvážit je cca 10t ,-


Jinak klasika 20 let starý auto, kusy v top stavu u nás moc nejsou, za hranicema už stojí dost

Ostatní mi myslím doplní alfaromeo1
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Majkll » 2.3.2010, úte 21:26

Na ty olítanosti něco je asi to bude tím že malokterý majitel se 75kou jezdil jen tak v klidu třeba do prace do tesca a občas na dovolenou to auto přímo vybízí k divočení hodně jich taky proto skončilo opřených někde o strom u mně je rozdíl když sedím v 155 tak je pocit z řízení už takový utlumeny kdežto v 75 cejtíš na 100pro každej průjezd zatáčkou a nejradši by jsi ho projížděl zadníma dveřma napřed :) Kdybych dnes kupoval 75 tak se poohlednu po slušném kousku v relaci 80 až 100tísíc nejlépe asi V6 nebo TS u kousku za 15000 až 20000 do toho ty prachy časem stejně dáš . Jinak 75ku a každou starší alfu rozhodně doporučuji jízda v moderních plechovkách je nuda
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Milano75 » 2.3.2010, úte 22:07

sem tu napsal sáhodlouhej pokec a když jsem to odesílal ,tak MiTo spadlo a neodeslalo se, takže nic extra už se mi psát nic nechce

jinak pod nohama řidiče je to nejvíc schnilé- pokud by se narazil na kousek, který je tam OK, tak se dá považovat, že i zbytek kastle bude fajne,dále hnijou dost prahy a kufr

jiank osobně bych volil TSko, je dobře vyvážená poměr/váha/ a cena dílů

prvotní investice bude kardan, který bude mět steřelé hardy spojky, které se musí vyměnit a nejlépe všechny 3 + středové uložení kardanu a nechat vyvážit, což u modelu V6 3,0 je jen za HSky 8000, kdežto TSko je má menší a samozřejmě levnější


dával bych si pozor na řazení přes zuby, pokud se stane při ostrém zařazení, že počítáš zuby, tak budeš potřebovat GO převodovky jinak časem bude na vyhození a hlavně dát nové silenty i když převodovka bude řadit dobře!!!(pokud nebudou vyměněné)
staré se pak vytrhnou a člověk pak musí dojíždět 80km skoro na volnoběh

jinak alfa 75 a poddobný koncepty je jsou jediná auta, kde se při výměně spojkové lamely nemusí vyndávat převodovka :smt023


mám ameriku která má 150 000km a je schnilá na podlaze, prahy a zadní lemy :smt102

což bych řekl, že je ještě akceptovatelné(prahy se dají udělat z kusu plechu)

ohledně motorů dávat pozor na všeobecný rady a nekupovat 2,0 td- je to ta nejhorší varianta co u 75ky může být( a proto jí mám a na sprintech porážím Twin spárky) 2,4td je v pohodě respektive kladivo na ochcávky

jinak tu je odkaz asi na nejlepší stránku o 75tce- přehled motorů a jejich parametrů:

http://alfa75.macroware.cz/index.php?url=tech4.html
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od hondzik » 3.3.2010, stř 07:21

napadla mi ještě interiérová vada-
zkusit okna a šíbr. Trhaj se rády lanovody....
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Milano75 » 3.3.2010, stř 22:29

jop ještě brzdy jsou slabá stránka, musí být schopné zaflekovat, pokud ne, je to pak docela sranda dávat dokupy :oops:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od RV147 » 7.3.2010, ned 20:06

Takže kolegové už všechno napsali. Takže jenom stručně. Nekupovat auto co jste si neprohlédli zespodu, dá tím se odhalit koroze, bouračka, úniky oleje, ko zadní brzdy a stav hardyn. Reznou nohy pro zvedák, prahy, lemy blatníků, nádrž ,piksla pro rezervu, rohy pod zadníma světlama, díra pro anténu, podlaha vepředu v rohách. Převodovka musí normálně řadit, auto jet rovně, neklepat při otáčkách nad 4000 ot, brzdit. A vyplatí se vyzkoušet komplet elektriku, včetně větráku stěračů, šíbru oken atd, blbě se hledají zaoxidovaný spoje.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Sejny » 8.3.2010, pon 10:26

No a když tohle všechno uděláš tak zjistíš že si žádnou nekoupíš :-D Hlavně aby nebyla bořená a rezatá. Zbytek se dá dát do pořádku, záleží pak zda do toho jsi ochoten jít, jestli si na autě budeš dělat sám anebo s kamošem. Pokud bys měl takovouhle káru svěřovat do rukou servisů asi by sis na tu srandu musel opatřit docela tučnej paklík tisícovek.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Milano75 » 8.3.2010, pon 17:46

:) kdybych si 75 ku vybíral podle těchto návodů, tak ještě pořád hledám:)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od RV147 » 10.3.2010, stř 19:50

Já taky a nakonec jsem se na to vykašlal a jednu prostě vzal. Nelituju toho, ale časem jsem prostě musel všechno udělat a zatím není lak a motor. Takže esteticky je to pořád vrak s proinvestovanou kupou peněz.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Milano75 » 10.3.2010, stř 20:07

RV147 píše:Já taky a nakonec jsem se na to vykašlal a jednu prostě vzal. Nelituju toho, ale časem jsem prostě musel všechno udělat a zatím není lak a motor. Takže esteticky je to pořád vrak s proinvestovanou kupou peněz.

moje řeč- nacpanejch cca 70 000 a stejně zase měním silenty na nápravě, kardan budu vyvažovat, převodovku skládat a motor překroužkovávat

ale ted už bycch zbytečně neinvestoval do některých oprav(třeba koupit prefektní převodovku a dát jí na staré silenty), dřív to prostě bylo : pokus omyl
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od A.J.Michal » 15.3.2012, čtv 12:00

http://allegro.pl/alfa-romeo-75-3-0v6-i2205037401.html

Myslite si ze by melo cenu ji dotahnout dom a udelat na ni komplet renovaci? Celkem nad ni uvazuji, ale prace na ni je tak na dva roky minymalne.

Dale nevim co by k tomu bylo potreba, nikdy jsem auto v cizine nekupoval, na toz v takovemto stavu.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od RV147 » 15.3.2012, čtv 21:09

Podle mýho ne. Podívej se kde to je. Chce za to 5000 Plzáků což je 30000+700km tam a 700 km zpátky. Když budu počítat 8Kč/km má to dalších 12 litrů+eko poplatek a pořád máš vrak. Schnilý je to už na pohled, třeba i roh u motorovýho prostoru a ten se vyváří opravdu blbě (vím o čem mluvím), interiér vybydlenej, převodovka píše, že dvojka KO, brzdy potřebují odvzdušnit atd... Cenu tam má asi jen motor. Jako jestli si chceš udělat takovej soukromej kurz na automechanika, klempíře lakýrníka atd. jako já tak to vezmi, když to bude někdo dělat na kšeft tak tě to zruinuje.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od A.J.Michal » 15.3.2012, čtv 21:15

Asi si pockam , az se objevi nejaka ta V6 blize. Ono, plechariny se nebojim, ale nesmi ta kastle byt zase jako cednik.

EDIT: napsal sem mu, at mi posle detailnejsi fotky podvozku a rezavych mist :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Kubas » 15.3.2012, čtv 23:19

RV má pravdu.... Dobrá kastle je základ... zbytek nějak pořešíš, ale celé to odstrojovat, vařit, lakovat a já nevím co, to by byla drahá sranda a toho času.... :-k
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Milano75 » 16.3.2012, pát 07:27

RV147 píše: Jako jestli si chceš udělat takovej soukromej kurz na automechanika, klempíře lakýrníka atd. jako já tak to vezmi, když to bude někdo dělat na kšeft tak tě to zruinuje.

lakýrnik mě ještě schází :wink:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od PetrGTV » 16.3.2012, pát 09:49

Já za sebe řikám, kupovat KUPOVAT cokoliv co ještě je, zvlášť V6. I "blbej" TS je dneska na autoscoutu 5000Eur!! Ameriky se až nestydatě blížej 200 000Kč, zachvíli bude ze 75tky ekvivalent Delty Integrale co se cen týče. Za dva roky už ty auta nezaplatíme, a stejně tak je nikdo nezaplatí nám až je budem prodávat :D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od A.J.Michal » 16.3.2012, pát 15:25

takze mi poslal fotky a je festovne zhnila, zespod to asi radeji nefotil, ale zadni lemy KO, rezerva to same, dno kufru tez. Vyfuk prodal zvlast a jeste je tam jeden zadrhel ze je nepojizdna( asi KO hardyna), polsky neumim a google mi to tak nejak prelozil, takze odvoz na podvalu.

No uz me ta chut na ni presla :???:
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: AR 75 - jak vybrat?

Příspěvek od Kubas » 16.3.2012, pát 15:32

to by bylo na hraně i kdyby byla zadarmo.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Larini

Příspěvky: 5
Registrován: 5.8.2010, čtv 07:41
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady při koupi AR75 (a jiných transaxlů)

Příspěvek od Larini » 30.3.2013, sob 20:33

Osobně pro mě není nijak extrémně důležitý stav karoserie.
Dnes se stejně nesežene nic bez koroze (to možná rezlo už v Miláně na parkovišti za výstupní kontrolou kvality...) - hlavní je, aby to nebylo něco co se válí 10 let v kopřivách - když i rezavá jezdí, rezne to úplně jinak a dá se s tím pracovat. Nebouraná se dá poznat i podle dovírání dveří. Většina už má druhé lemy zadních blatníků, původní kusy mají děrvé vany rezervy, rohy na spojích plechů pod kufrem, rohy zadních světel, roh u spojkového pedálu, zvedací body. Spodky dveří taky dost trpí stářím.

Spíš se bojím investice: hardyspojky-kardan-převodovka-zadní brzdy. Nevím jestli jsou hardyny a unašeče kardanů původní díly, ale je to dnes všechno v kelu - na každém autě je to potřeba měnit. Kdo ví jak dlouho to zase na oplátku vydrží...

Problém je sehnat TS s pěknými nerozpadlými sedadly. Ze tropnic po letech vlhkost odfoukne čalounění - strašně špatně se to čalouní zpět, je to všechno za ty léta aus...madla dveří jsou fórový, nejeden plast poškozen... to je daň za věk. Dnes se těžko sežene plechařina, nejsou skoro žádné výfuky, i když sehnat se dají, pokud si na ně člověk vezme hypotéku ...

Rozhodopádně to auto stojí za ty nervy. I v naftě to jede na tu dobu nadprůměrně a krok drží i v dnešním provozu. Problém vidím v dostupnosti některých ND (i mezi lidmi na půdách) a jejich cenách...
Transaxle heaven

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů