T-jet (pokec)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16101
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

T-jet (pokec)

Příspěvek od Kubas » 9.3.2009, pon 11:24

tak pomalu se tyhle malé turbomotory dostávají i do modelů AR, takže zakládáme příslušné vlákno...

Zajímavý článek o nové generaci (nejen) T-jetů je tady: http://news.auto.cz/technika/fiat-multi" onclick="window.open(this.href);return false; ... otory.html - obzvlášť potěšitelné je, že první nové motory Multiair se budou montovat právě do Alfy, čímž dává koncern najevo, kdo je tady vlajkovou lodí :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2806
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 9.3.2009, pon 13:14

možná jste to mohli dát do sekce TS a JTS a celou ji nějak přejmenovat, třeba R4 :). T-jet je jméno, které používá jen fiat, ne? Alfa má TBi, tuším..

já to chápu tak,že ti selže někde drát(Multiair) tak jsi na tom jako kdyby jedna vačka (u dvouvačkové hlavy) přestala fungovat,tímpádem stojíš,tedy je to potkaný..třeba bude špatný ukostření motoru ke kastli a ventil systém otevře, jenže v tu chvíli spadne napětí...prostě přišli na elektronickou berličku c umožní nižší výrobní i prostorově materiálové řešení a snad přidá i na efektivitě.. což ej oboba Q2/eQ2,akorát tam ten elektronický bazmek nemá podle mě proti železnému šanci.. ale určitě je fajn že mají vývojový potenciál a do těch malých motorů to bude dobré.
Alfetta GTV Lusso, 159 SW 2.4 JTDm
Ex: Giulia GT 1300 Junior, Maserati 4.24v, 156 2.4, 3x lybra...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16101
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kubas » 9.3.2009, pon 13:28

s tím názvem máš pravdu, ani mi nedošlo že Alfa T-jetům říká jinak.... Nevím, asi úplně správné by bylo to nazvat "turbo-benzín od r.2009"... Nevím... Mezi TS a JTS už bych je právě netahal, tohle už s nima nemá zas tak moc společného....

Jinak dnes jsem ve stavu že se zmůžu jen na kopírování odkazů, takže technické diskuse nechávám na jindy.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 9.3.2009, pon 13:38

Radim píše:možná jste to mohli dát do sekce TS a JTS a celou ji nějak přejmenovat, třeba R4 :). T-jet je jméno, které používá jen fiat, ne? Alfa má TBi, tuším..

já to chápu tak,že ti selže někde drát(Multiair) tak jsi na tom jako kdyby jedna vačka (u dvouvačkové hlavy) přestala fungovat,tímpádem stojíš,tedy je to potkaný..třeba bude špatný ukostření motoru ke kastli a ventil systém otevře, jenže v tu chvíli spadne napětí...prostě přišli na elektronickou berličku c umožní nižší výrobní i prostorově materiálové řešení a snad přidá i na efektivitě.. což ej oboba Q2/eQ2,akorát tam ten elektronický bazmek nemá podle mě proti železnému šanci.. ale určitě je fajn že mají vývojový potenciál a do těch malých motorů to bude dobré.
Myslím že v Itálii nejsou takový másla, že kvůli špatné kostře by se motor potkal.
BMW 730d, Superb TDI

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 9.3.2009, pon 14:45

Radim píše:možná jste to mohli dát do sekce TS a JTS a celou ji nějak přejmenovat, třeba R4 :). T-jet je jméno, které používá jen fiat, ne? Alfa má TBi, tuším..

já to chápu tak,že ti selže někde drát(Multiair) tak jsi na tom jako kdyby jedna vačka (u dvouvačkové hlavy) přestala fungovat,tímpádem stojíš,tedy je to potkaný..třeba bude špatný ukostření motoru ke kastli a ventil systém otevře, jenže v tu chvíli spadne napětí...prostě přišli na elektronickou berličku c umožní nižší výrobní i prostorově materiálové řešení a snad přidá i na efektivitě.. což ej oboba Q2/eQ2,akorát tam ten elektronický bazmek nemá podle mě proti železnému šanci.. ale určitě je fajn že mají vývojový potenciál a do těch malých motorů to bude dobré.
Radime, podle mě ventil drží normálně v poloze zavřeno pružinka, jakmile tam pustíš napětí, ventil se otevře. Pokud by vinou kostry napětí padlo, tak se zase zavře a zůstane tak. Ono je to tak i nejlogičtější.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2806
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 9.3.2009, pon 14:58

zatím k tomu není širší info.ale určitě je to materiálově nějak provedené, jinak by to nepustili ven. přehlídl jsem tuhle větu: "Zvýšené hlučnosti i riziku poškození ventilu a jeho sedla předchází hydraulická brzda dovření, umístěná na dříku ventilu." takže jo,jen tak dál :)
Alfetta GTV Lusso, 159 SW 2.4 JTDm
Ex: Giulia GT 1300 Junior, Maserati 4.24v, 156 2.4, 3x lybra...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4894
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 9.3.2009, pon 21:43

to nemá cenu, včera jsem si koupil nové měrky na ventily :D

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 10.3.2009, úte 11:29

Nový MultiAir od FIATu pro MiTo.
Včetně videa.
http://www.sauto.cz/news_detail?news_id=4354
BMW 730d, Superb TDI

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2806
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Radim » 30.6.2009, úte 17:31

tak ten nový 1750 TBi má prý litinový blok. což je dobrý z hlediska honby za výkonem (materiál) ale zatížení čumáku je proti lehký slitině enormní.
Alfetta GTV Lusso, 159 SW 2.4 JTDm
Ex: Giulia GT 1300 Junior, Maserati 4.24v, 156 2.4, 3x lybra...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5123
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Milano75 » 30.6.2009, úte 21:03

mno zní to slibně, ale v případě poruchy to bude případného majitele stát to co mě celá alfa 75 :D

Myslím, že raději zůstanu u OHV rozvodů :smt023
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4894
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Kůrkyn » 30.6.2009, úte 21:05

Např. blok ze škodovky nebo favorita je čtyřválec cca 1300 ccm a váží přibližně 16 kg. Jsou v něm navíc 4 vložky válců, které mají dohromady cca 4 kg. To je řekněme 20 kg blok s vložkami. Litinový blok o stejném objemu materiálu by měl cca 40 kg, takže rozdíl je 20 kg.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7931
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Harous » 30.6.2009, úte 23:52

Ten blok by mel vychazet z motoru TS a JTS. Ale zatim jsem nevidel porovnani vahy treba s 1.9JTS a 2.2JTS, natoz s 3.2. Zatim neni moc s cim porovnavat... :smt102
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2806
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Radim » 1.7.2009, stř 09:02

v testu na auto.cz tam redaktor psal, že motor se jeví good a byla tam informace o tý litině. uvidíme.
Alfetta GTV Lusso, 159 SW 2.4 JTDm
Ex: Giulia GT 1300 Junior, Maserati 4.24v, 156 2.4, 3x lybra...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16101
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Kubas » 17.7.2009, pát 18:44

http://news.auto.cz/dojmy/alfa-romeo-15 ... dojmy.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak v článku autor píše:"Čtyřválce od VW jsou možná stále o krůček vpředu, zbývající přeplňovaná konkurence ale bude mít o jednu velkou starost více."

A v diskusi pod článkem pak uvádí:" Ano, v nízkých otáčkách na mě skutečně rychlostí reakcí a plynulostí náběhu působí na dálku TSI o něco lépe, což spolu s větším rozsahem využitelných otáček a stejně rychlými reakcemi ve vyšších otáčkách a srovnatelnou dynamikou převažuje misky lehce ve prospěch TSI, i tak ovšem souhlasím, že je TBi špičkový motor, ale to se přece s již řečeným nevylučuje.

Srovnávám pochopitelně s výkonově bližším 2.0 TSI, ovšem charakteristikou se 1.8 a 2.0 prakticky neliší, navíc dvě deci objemu u turbomotoru nehrají příliš roli."

Takže sice Audi třeba v objemu 1.8 s TFSI nabízí jen 118kw, ale nevadí, srovnáme to s dvoulitrem a tam už se náskok díky technice zase projeví :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4894
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Kůrkyn » 17.7.2009, pát 21:47

1,75 a má parametry jak šestiválec turbo v 164 nebo gtv z roku 95 :)

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1173
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od kravitzUL » 18.7.2009, sob 13:03

TBi mi přijde jako super motůrek..ale pořád tu VW trochu kraluje. 1.4 TFSI má myslim 120kw a 2.0 TFSI má 200kw. Takže bych od sportovní zn. čekal náskok před lidovým vozítkem. Netvrdim, že výkon je vše, nebo že výkon něpřeplňovaných zažehových motorů od A.R. stále neni na výši..a je to tak i u dieselů. Ale pořád mi tu chybí nějakej pořádně nadupanej benzín a to ať o objemu více jak 3.0...tak i něco mezi 2.0 a 2.5. Až bude nějaký 2.5 V6 s krásným vzhledem biturbem o výkonu nad 220 kw.. tak budu spokojen.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7931
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Harous » 18.7.2009, sob 13:10

en dvoulitr od VW ma 147kW ne? A to mi jako zazrak neprijde, to mela Delta HF Integrale v roce 89...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1173
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od kravitzUL » 18.7.2009, sob 15:09

Harous píše:en dvoulitr od VW ma 147kW ne? A to mi jako zazrak neprijde, to mela Delta HF Integrale v roce 89...
Jo klasickej VW má 147 ale v audi je trochu výkonější verze. Známej ty motory dělá..tady je

audi TT S

Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2500 - 5000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.2 / 8

http://magazin.auto.cz/testy/audi-tts-r ... vazne.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7931
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Harous » 18.7.2009, sob 15:19

Tak to jo. Uvidime, verim tomu, ze se casem ukaze i nejaka ostrejsi verze ty 1.8T.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

raffo155
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 141
Registrován: 13.10.2008, pon 22:47
Bydliště: Levice,Slovensko

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od raffo155 » 1.5.2010, sob 14:09

Myslim ze 1,4 T-jet odvedie tolko prace co 2,0 T.S. 16v akurat ze na dvesto sa dostanem za chvilu co alfe trvalo dlhsie.Ale chybaju mi emocie s alfi.Ten zvuk filtra ked som jej nalozil sa neda opisat :supz: .Zatial co na fiate nepocujem motor :shock: a sportovy vyfuk (original) neexistuje alebo som zle hladal :smt102
alfa 155 2,0 T.S. 16v
fiaťáč linea 1,4 T-jet

raffo155
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 141
Registrován: 13.10.2008, pon 22:47
Bydliště: Levice,Slovensko

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od raffo155 » 1.5.2010, sob 14:14

kravitzUL píše:
Harous píše:en dvoulitr od VW ma 147kW ne? A to mi jako zazrak neprijde, to mela Delta HF Integrale v roce 89...
Jo klasickej VW má 147 ale v audi je trochu výkonější verze. Známej ty motory dělá..tady je

audi TT S

Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2500 - 5000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.2 / 8

http://magazin.auto.cz/testy/audi-tts-r ... vazne.html" onclick="window.open(this.href);return false;

a kolko vydrzi ten motor?Neviem ako u vas ale tu mame radari na cestach (policajna dan) skoro kazdy den a nemyslim ze vyuzijes ten vykon.
alfa 155 2,0 T.S. 16v
fiaťáč linea 1,4 T-jet

raffo155
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 141
Registrován: 13.10.2008, pon 22:47
Bydliště: Levice,Slovensko

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od raffo155 » 1.5.2010, sob 14:17

pre mna je najlepsi motor 2,5 v6 a nepochopim preco ho presatali vyrabat.Bol by idealny do 159ny a nie tie GM sracky! *plesk
alfa 155 2,0 T.S. 16v
fiaťáč linea 1,4 T-jet

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Honza R. » 11.8.2010, stř 21:01

raffo155 píše:pre mna je najlepsi motor 2,5 v6 a nepochopim preco ho presatali vyrabat.
Zřejmě nesplňoval nové přísnější emisní limity:
http://www.nazeleno.cz/nazelenoplus/emi ... obily.aspx
Alfa Brera 1750 TBi

raffo155
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 141
Registrován: 13.10.2008, pon 22:47
Bydliště: Levice,Slovensko

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od raffo155 » 11.8.2010, stř 22:42

parada...mame nizke emisie a poruchove motory...co viac si mozeme priat \:D/
alfa 155 2,0 T.S. 16v
fiaťáč linea 1,4 T-jet

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16101
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet: novinky

Příspěvek od Kubas » 12.8.2010, čtv 08:06

ty víš něco o poruchovostí nové generace italských turbomotorů? Sem s tím, to mě zajímá....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Odpovědět

Zpět na „T-jet & Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti