Multiair (pokec)

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od cuhan » 28.1.2015, stř 13:18

zmulin píše:Vyhodíš prachy za pseudočip,chvilku budeš mít trochu lepší pocit a za 14 dní už si rozdíl (i kdyby tam nakrásně vážně byl...) ani neuvědomíš a bude Ti chybět výkon dál :wink:
Přesně,když jsem měl 166ku 3.2 tak to bylo něco,když jsem koupil eRko s 350k,tak to bylo úplně něco jinýho,dneska po třech letech se mě zdá že mě polovina koní zdechla..
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Ladis » 28.1.2015, stř 16:16

Třeba jo :D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

mv_cz
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 139
Registrován: 22.12.2014, pon 09:43
Bydliště: Rathova Středozem

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od mv_cz » 1.2.2015, ned 11:50

Jinak tady http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ement.html už je uveřejněný návod na DYI výměnu multiair modulu :smt041 Níže kromě fotek jsou i odkazy na chování motoru před/po výměně a jeho příčinou.
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)

mv_cz
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 139
Registrován: 22.12.2014, pon 09:43
Bydliště: Rathova Středozem

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od mv_cz » 5.2.2015, čtv 20:45

Jůlinka je konečně doma, má nový multiair modul. Cvaká to v něm teď trochu jinak, to se ví, snad už pojede na správné notě :D
Samotná výměna v servisu netrvala ani tak dlouho, problém byl pak spíše jednání ohledně (ne)uznání záruky. Kopii servisky jsem poslal, ale potřebovali pak vidět ještě fakturu z poslední servisky, tu jsem naštěstí z původního servisu získal.

Totiž nevěřili, že tam byl olej někdy měněn a já se jim už taky nevidím, viděl jsem fotky starého multiairu. A byl řádově černější než na odkazu výše, prostě okolí černé na uhel, jako by ho někdo vyndal z grilu. Nakonec jsem díky ochotě servisního technika neplatil nic, záruku uznali, shodli jsme se na tom, že long-life interval výrobce prostě není dobře.
První rok asi dobrý, to auto najelo za rok a něco za těch 30 tisíc km a bylo na první výměně. Další výměna byla ale téměř po dvou letech a i když olej v červenci tedy vyměnili, zkáza mezitím dávno započala.
I tak mi ale vrtá hlavou, když si někdo pořídí auto za 800k, tak řeší pár tisíc ročně za ušetření na výměně oleje :roll:
Jinak výměna by prý stála tuším 23 nebo 26 tisíc Kč, ale nevím, jestli v tom byla započtena i práce.
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Petr147 » 5.2.2015, čtv 21:11

oni by tam jeli, kdyby je tam palubák poslal...

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od zmulin » 12.3.2015, čtv 16:41

cuhan píše:
zmulin píše:Vyhodíš prachy za pseudočip,chvilku budeš mít trochu lepší pocit a za 14 dní už si rozdíl (i kdyby tam nakrásně vážně byl...) ani neuvědomíš a bude Ti chybět výkon dál :wink:
Přesně,když jsem měl 166ku 3.2 tak to bylo něco,když jsem koupil eRko s 350k,tak to bylo úplně něco jinýho,dneska po třech letech se mě zdá že mě polovina koní zdechla..
Třeba Ti na tom číňanovi fakt ty koně pochcípali :smt019 :weedman:

Je fakt,že na výkon nahoru si člověk zvyká relativně dobře a rychle.Horší je to na sestupu,ale to je jako se všim...
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od zmulin » 12.3.2015, čtv 16:42

Petr147 píše:oni by tam jeli, kdyby je tam palubák poslal...
Přesně tak.Možná by stačilo si při koupi auta moct zadat připomenutí zkrácenýho intervalu výměny oproti doporučení
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od zmulin » 12.3.2015, čtv 17:11

Jinak já už měl na svým motóře hlášení zatím 2x a to teď nedávno.Poprvý nevim proč,páč to naskočilo po natankování asi blbýho benzínu.Zmizelo hned jak sem to dolil při zpáteční cestě půlkou nádrže V-Poweru 100.
Vymazali sme to fejklou dia.
Podruhý sme to napíchli na chytřejší a ta zahlásila špatnou polohu řadící páky... :smt102
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Petr147 » 12.3.2015, čtv 17:58

zmulin píše:
Petr147 píše:oni by tam jeli, kdyby je tam palubák poslal...
Přesně tak.Možná by stačilo si při koupi auta moct zadat připomenutí zkrácenýho intervalu výměny oproti doporučení
nedávno jsem četl uživatelskou recenzi na jeden VW a chlápek si tam stěžoval, že mu neaktivovali prodloužený interval, tak si ho musel jet nechat aktivovat... nebo jsem měl v ruce servisku na Superba, který lítal stále po dálnici a měl tam interval 45-50tis na olej...

ale ono to je o tom, že když je to auto na operak, tak s tím chtějí maximálně jezdit a pak při těch 80-120tis se to prostě vrátí, na krku dvě výměny oleje a pak je to jedno, to je starost nového majitele

Vrtis

Příspěvky: 1
Registrován: 7.10.2015, stř 16:01
Bydliště: Slovensko

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Vrtis » 7.10.2015, stř 16:24

Caute alfisti. Chystam sa kupit Giuliettu s motorom bud 1.4 t-jet alebo Multiair. Len sa chcem opytat ako je to so spotrebou medzi tymito dvoma motormi a poruchovostou ? Hlavne ten multiair cital som tu ze odchadza. Turba su u oboch verzii rovnake alebo ma multiair vacsie? Nikde som nenasiel nove turbo ku kupe a jeho cenu taktiez ani multiair, ma to len origo servis?

stefan2

Příspěvky: 18
Registrován: 17.8.2014, ned 20:14

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od stefan2 » 2.1.2016, sob 20:54

Já mám 1.4 s Multiairem 125kW a po zajetí je spotřeba víceméně 7 - 8 litrů ať s tím jezdím jak chci. Spotřeba je víceméně stabilní ať je léto nebo zima - vždy v rozpětí maximálně toho litru.. Nejezdím ale žádné závody - zkrátka normálně, přišlápnu když je potřeba, ale nezávodím - jezdím převážně město.

Itálie a zpět po dálnicích byla nějak za 7,3 litru - bylo to minulý rok v těch tropických vedrech, takže 40tky, klimatizace pořád a naložený auto.

Na ostatní dotazy moc neumím odpovědět. K turbu se to chce chovat zodpovědně - tzn. praktikuji to co se mi osvědčilo u turbodieselů a nikdy jsem na turbodieselovém motoru díky tomu turbo neměnil i když jsem na nich najel stovky tisíc kilometrů - tzn. po nějaké delší jízdě zvolnit - například po příjezdu na benzínku. Než najdu peněženku, vezmu telefon, apod. nechávám ještě nastartováno dejme tomu tu minutu aby se vše vrátilo do normálních teplot. Samozřejmě s tím že už pár set metrů před sjezdem zvolním a dojíždím v klidu..

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 20.5.2016, pát 21:22

Včera jsem narazil na anglickém alfa foru na zajímavý materiál ohledně padlých modulů multiair. Nejde ani tak o věčnou diskuzi teoreticky proč (interval výměny oleje, typ oleje a podobně), ale spíš co je příčinou jeho selhání. V podstatě je modul relativně jednoduchá mechanická věc, která v sobě skrývá sestavu kanálků a komor, kterýma se tlačí olej a hydraulickým tlakem ovládá jednotlivé sací ventily. Průtok je řízen elektroventily (4 kusy, na 2 dva sací ventily jeden). Technicky jde o povolení vložky zašroubované do hliníkového těla modulu (odlitek) a tím k jejímu vyviklání při pohybu tlačného pístu poháněného od vačky. Mimo počáteční netěsnost vlivem vyosení a tím nedostatečnému tlaku oleje působícícho na ventil, dojde postupem času až k vytřískání závitu v hliníkovém těle modulu a je po ježdění. Důvodem je na 99% nedostatatek/špatný typ fixačního přípravku na závit vložky (LOCTITE). Jinými slovy, v rámci prevence jde tomuto průseru relativně snadno předejít, a to demontáží modulu, vyšroubování všech 4 vložek a zajištění jejich závitu solidním přípravkem proti samovolnému povolení. Mám "vykradené" foto dokládající popis.

poškozený modul
Obrázek

pohled na servaný závit zblízka
Obrázek

sestava píst, vložka ve které chodí, rolna, přes kterou na něj tlačí vačka a jeho vratná pružina
Obrázek

detail téhož
Obrázek

Každopádně, pokud má někdo podezření na odcházející modul MAIR, tak doporučuju ihned provést rozborku a případně za pár korun předejít výměně celého modulu za dost peněz. Pokud se s tím jezdí do té doby, než se definitivně rozsype, tak už je potřeba sofistikovanější oprava (navaření materiálu a výroba nového závituú případně až výměna.
Naposledy upravil(a) Jarouš01 dne 27.6.2018, stř 20:06, celkem upraveno 1 x.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Frozz

Příspěvky: 10
Registrován: 15.1.2017, ned 10:48

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Frozz » 15.1.2017, ned 11:38

MiTo - Multiair nebo radši t-jet?

Mám informace, že MA je celkem problémový a tjet by byla vhodnější volba.
Ročník 2009-2011, nalítáno kolem 80-110.000km, jedná se o ty silnější motory 100/114/127kw (nepamatuju si přesná čísla).
A co spotřeba? Je tam výrazný rozdíl Multiair/Tjet?

Co tedy vybrat? Děkuji za všechny rady.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Kubas » 15.1.2017, ned 12:56

ve spotřebě asi výrazný rozdíl nebude, max 1 litr ve prospěch MA....
Jinak MA není zas až tak problémový, aspoň co tady nějak čtu.... když se tomu pravidelně mění v nějakém rozumném intervalu tak by to mělo být bez problémů.... je ale pravda, že T-jet je totálně blbuvzdorný motor pokud ho neměl vyloženě někdo kdo na údržbu kašlal, tak je tam riziko problémů malé.... Asi bych osobně šel raději do T-jetu.... ale spíš bych stejně vybíral podle konkrétních nabídek.... (raději udržovaný MA než pochybný T-jet.... :wink: )
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Frozz

Příspěvky: 10
Registrován: 15.1.2017, ned 10:48

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Frozz » 15.1.2017, ned 13:37

Děkuju za odpověď.

A ještě se zeptám - na co si dát při koupi Mita (případně Punta Evo Abarth) pozor? Co zkontrolovat a na co se zaměřit? Po čem se ptát zda bylo měněno?

A ohledně ročníků, je asi jedno jestli 2009/10 nebo 11....?

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Kubas » 15.1.2017, ned 23:08

hele s těma motorama se ozve třeba ještě někdo další.... sám mám zkušenost jen s T-jety a opravdu zcela bez problémů (snad až na občas neklidný volnoběh po startu když vezmeš obyč. benzín, ale to je banalita....).

Jinak Mito ani Punto nějaké zásadní chyby nemají, jsou to jednoduchý auta, co se dělají už nějaký pátek.... ale zrovna u Mita jsem kdysi četl že v průběhu výroby ho celkem vylepšovali (odladění podvozku atd.), čili asi bude platit mladší = lepší.... ale přesně v jaký rok se dělalo co, to fakt nevím....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Frozz

Příspěvky: 10
Registrován: 15.1.2017, ned 10:48

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Frozz » 16.1.2017, pon 11:15

Díky.

Nevíte někdo, jaká výbava je vyšší, jestli Turismo nebo Progression? Nebo se to dá nakombinovat tak, že na tom nezáleží?

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od rbiciste » 16.1.2017, pon 19:04

Turismo je vyšší výbava. Nakombinovat se to podle mne nedá. V Turismo jsou jiná sedadla, inserty ve dveřích a další ...
Radovan
Frozz píše:Díky.
Nevíte někdo, jaká výbava je vyšší, jestli Turismo nebo Progression? Nebo se to dá nakombinovat tak, že na tom nezáleží?
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 18.6.2017, ned 19:12

tak jsem se dneska pustil do "repase" multiaru dle anglánů

důvody:
- objevila chyba check engine, nefunčkní start stop
- nastartuje na všechny 4, postupně, po asi 15s ztratí 1-2 válce, který se zas po čase chytěj a pokud motor běží (libovolně jak dlouho, chyba se neopakuje).. jasná známka problému v hydraulice
- setkal jsem se s tím poprvé po výměně oleje a sítka multiaru v servise... (nechtěl jsem si špinit ruce..) od tý doby jsem s tím jezdil minimálně, abych eliminoval případné škody .. v servise svádějí problém na MA modul, kterej než budu hrotit výměnu, tak se na něj trochu podívám :smt098

postup:
- v postatě stejný jako na anglických stránkách, kde je to pěkně popsáno, jen Torx není torx ale RIBE a chybí tam zmínka o povolení 1 šroubu držícího kryt rozvodvého řemene, resp. demontáž tohoto krytu ..nebudu to tady popisovat, předpokládám, že anglicky ta část populace, co si může dovolit pořídit GIU umí :)
víc zde:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ement.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... rnals.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... laced.html

poznatky:

- zatím je MA modul sundaný a probíhá očista
- míra karbonu v celém motoru je značná - auto má najeto 98000+,výměny dle servisky na 30, 60 tkm + za mě hned po koupi (88tkm a 14 dní z5)
- můj MA modul nejeví známky některých problémů co měli ostatní - např vypadávajicí pístky ovládajicí ventily -kde chybí pojistnej kroužek..toho jsem se sakra bál...
- proč je na všem co se nějak sere v italskejch autech Made in Germany :smt068 .. MA je výrobkem INA... ano INA Schaeffler umí pěknou strojařinu, dělají i pro nás (vlastně jsou "matkou našeho koncernu..")

časová náročnost:
kompletní rozborka. vč. demontáže a mytí krytu hlavy "do čista" a předmytí MA modulu zatím trvala 4 hodiny.. samozřejmně jsem nenechal bez povšimnutí i 3 klemy vačkové hřídele (je jich ale 5, krajní, kvůli těsnosti jsem nechal tam kde jsou, jen očistil hadrem s benzínem), na kterých byla taky solidní vrstva humusu bez mytím si myslím není po hodině co dělat.... tj. výměna MA kus za KUS je max na 2-3 hodiny i se svačinou a kontrolou stavu 24h LeMans :D

foto:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

PS- rozebral jsem mnoho motorů, ale takovýhle svinstvo jsem nikdy neviděl...

pokračování:

- pokračuju v mytí a rozborce... vzal jsem do ruky gola sadu s nástavcem vel 17 a zkouším "matky" nebo spíše uložení pístů pod vahady.... zde naprosto OK, mám problém je povolit, resp. vůbec...ale stala se mi nepříjemná věc... zjišťuji velkou vůli "zdvihátek" ventilů a to takovou, že jsou vyndat...

postižené válce jsou č. 4 (1 zdvihátko) a č.1 (obě dvě) ostatní jsou OK.. Příčinou je opotřebení podobné "matky" vedoucí i píst přes vahadlo, která v tomto případě drží a vede zdvihátko na místě a kde se časem zvětšuje průměr z ideálního na příliš velký- že lze zdvihátko vyndat i přesto, že na něm je titěrnej pojistnej kroužek (drátek) - tudíč tudy zdrhá i dost oleje...

Obrázek
Obrázek

takže zejtra navštívím FIAT, kde s úspěchem snad převezmu těsnění pod MA a pod ventildekl a rovnou poptám celej MA... no mam radost :smt013

možná takovej technickej - odccházejicí MA (resp. projev netěsnosti) lze asi poznat po delším stání, kdy je třeba napumpovat olej do jednotky MA... sice se mi to stalo 2x (a auto potom jelo normálně), ale už to značí to, že ten olej ze shora mizí rychleji než zdrávo (po 2 dnech, navíc v zimě je si myslím moc rychle..)

EDIT2:

dnes přišla krabice z anglie:

Obrázek

tak šup rozbalit a honem s tím do motoru..

Obrázek

datum výroby 2/2017 na tom píšou... tak snad budou mouchy vychytaný..

Obrázek

je tam:
Obrázek

pozn- jde tam namontovat nahovno..resp. bez zmáčknutejch pístů to jde těžko (je dobrý mít vhodnej přípravek na zamačkávání pístů, aby si vačka, rolna apod edly a vzájemně nepřekážely..- v anglii to řešily 4x M8 šrouby, já postupně, opatrným přitahováním za současnýho tlaku -pozor je to vedený na čepech, ať se to nevzpříčí)..šrouyb utahujem podobně jako hlavový, od vnitřku ven, "do spirály" aby si ta kostka rovnoměrně sedla.. nejdřív rukou an dosed šroubu, pak momenťákěm na cca 22-25Nm

pak to celý složíme (pokud si nevěříme, tak ještě ne :)...:
Obrázek

a jdeme startovat...

jelikož jsme přirozebírání odpojily "rychloodpojovač baterky" tak ho připojíme, pokud jsme do MA moduly nenalily olej (plnící otvor je pod hrdlem nalévání oleje - taková kulička těsněná pružinkou, jde to nalevat blbě, já to po 2 injekcích, kdy velká část vytekla stejně pryč, vzdal....) tak točíme asi 3xstartérem než to řj sama schodí... vždy dostatečně dlouho počkáme na vychladnutí (ona by ani řj neměla pustit,kvůli regeneraci baterky)... na 4 či 5 pokus je načerpáno a motor chytne... zpočátku s eot hádaá, po malé chvíli chod celkem napohodu, chvíli bude trvat než se vymezej hydra.
Pokud svítí různý chyby a nechce se nám tahat diagnostika pro zhasnutí (v mým případě hill holder, ASR, VDC, posilovač řízení, chyba motoru - souvisejicí s rozhádaným startem..) tak motor chcípnem, odpojíme odpojovač - pólu baterie a počkáme 5-10 minut... a znovu připojíme.. další start by měl bejt OK.. pokud svítí chyba řízení, zarejdujem zprava doleva -vždy plnej rejd napravo, plnej nalevo, několikrát.. řj si nakalibruje pozici volantu a je hotovo..

POZNATKY:
- oproti starýmu MA, kdy auto až na posledních 250km po výměně oleje začínalo zlobit to jede jako kráva...
...co to znamená:
1) režim N ...stejný jako předtím, ale bez občasnýho zakuckání na volnoběh (bylo slyšet z vejfuku..), lepší rozjezdy...
2) režim D.... auto nabralo tak 20koní oproti předchozímu stavu... turbo nastupuje asi o 300-500ot/min dřív, celkově rozjezdy i ve městě/pojíždění v koloně se daj praktikovat i na 2jku (to na co jsme zvyklej z Tipa, coupe, a bussa..)..což dříve šlo s těžkostmi a člověk si tam tu 1tku msuel dát i dkyž nechtěl a při pojíždění tam ani moc nešla....)

teď chvíli pojezdím, šoupnu ta nějaký aditivum an proplach, dám novej olej s nějakým čistícím aditivem (asi zkusím Bishopa..), protže s emi nelíbí jak to je zevnitř zahnojený.. takhle nevypadá žádnej můj motor...

druhej multiair mam v záloze, kdybych si časem ze 2 chtěl složit 1 funčkní... *varim varim
Naposledy upravil(a) hno3 dne 18.6.2018, pon 06:17, celkem upraveno 5 x.
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 18.6.2017, ned 20:00

No do prdele, taky už jsem paá motorů viděl zevnitř, ale toto je mazec. Pro srovnání fotky mého po 80 tkm, když jsem to koupil. viewtopic.php?f=61&t=20011 Dneska má najeto 120 a po pravidelnýc výměnách co 10 tisíc je vevnitř jen takový povlak světle medové barvy. U tebe to vypadá, že při výměně sítka multiairu se něco z toho bordelu dostalo do hydraulického okruhu modulu.

Každopádně dík za fotky, další zkušenost se vždycky hodí. :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Kubas » 18.6.2017, ned 20:16

no fuj, v Giulii budu ten olej taky měnic max co 15tkm....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 18.6.2017, ned 20:27

Jarouš01 - nechci děsit, ale stav MA neodpovídá zbytku motoru... měly by bejt stejně černej jako klemy na vačkách.. z toho ususzuji, že někdo zvládnul výměnu za tebe a to poměrně nedávno :)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 18.6.2017, ned 21:38

Tak to mě vůbec neděsí, spíš naopak. Ale podle dohledatelné servisní historie u Alfy se na tom modul neměnil a OEM číslo na něm taky odpovídá prvním typům. Tak uvidíme :-) Nový zase nestojí takový ranec.

Nevím, jestli je to kvalitou fotek, ale to je ten vnitřek skutečně tak černý? Máš vyfocený ventildekl?
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 19.6.2017, pon 06:08

ano je černý.. kvalita fotek je mizerná, fotím to 100letým telefonem, co už ěnoc pamatuje... drahej foťák do pařátů an dílně brát nehodlám :) a lepší telefon si kupovat taky nebudu... já vlastně takový bejkárny neptořebuju.. mě stačí ke štěstí fungujicí auto(a), a hromada kol (=biciklů.. :) )
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 19.6.2017, pon 17:02

do mýho příspěvku doplněn další postup... ne zrovna optimistický info.. :(
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „T-jet & Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti