pokec....

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

pokec....

Příspěvek od crashta » 2.3.2014, ned 21:45

Hele sefe, chybi nam v Gtv/spider kratke dotazy... Nechcd se mi kvuli pi.. Vytvaret nove... Slo by to? Sefe....
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: pokec....

Příspěvek od Kubas » 2.3.2014, ned 22:45

... realizuj se... :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: pokec....

Příspěvek od crashta » 4.3.2014, úte 08:04

no většinu sem vyresil telefonicky, ale abych nebyl ot:
Resil ste někdo "pomalost" servorizeni? Když tocim pomalu (normalne), tak funguje jak ma, když ale potrebuju zatocit rychle - a mam male otáčky motoru - tak de neskutecne ztuha. Napr. při jizdach zrucnosti ci rychlem zaparkovani to je otres. Funguje to i vam takhle normalne, nebo mam nekde* problém. Jedna se o 3.0 V6 12v.
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: pokec....

Příspěvek od HonzaR » 4.3.2014, úte 23:03

to je blbě..projdi pumpu i servo

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: pokec....

Příspěvek od Hampice » 9.3.2014, ned 21:24

Na bývalý 164ce mi to dělalo taky. Viděl bych to spíš na konstrukční záležitost, zvlášť pokud máš nějaký širší kola. Na týhle se mi to moc zkoušet nechce, jsem rád, že zatim neteče :-D
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Demontáž převodovky a setrvačníku 2.0 TS

Příspěvek od petrvi » 11.3.2014, úte 09:52

Ahoj, chystám se sundat převodovku, spojku, setrvačník (chci vyměnit zadní těsnění klikovky a vyvažovacích hřídelí - někde to kape...) a nevím:
1) jestli hraje nějakou roli, jaká je zařazená rychlost při odpojení táhel řazení od převodovky - nevíte někdo?
2) díl výfukového potrubí, který jde dolů od svodů (mám tam dva katalyzátory, motor EURO 3 AR32310), je ke svodům a i ke střednímu dílu utěsněn tmelem nebo tam patří těsnění?
3) abych sundal setrvačník, potřebuji přípravek na jeho zablokování nebo se obejdu bez něj? jde mi o to, že při povolení šroubů setrvačníku bych mohl pohnout klikovkou a nevím, jestli nehrozí riziko přeskočení zubu na rozvodovém řemeni (resp. asi spíš při dotažení, to by bylo směrem dozadu)
Díky za případné rady
Petr
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: pokec....

Příspěvek od Hampice » 11.3.2014, úte 10:00

1) ne, dej si tam takovej kvalt, aby se ti to dobře rozpojovalo
2) všude má být těsnění
3) nehrozí nic, přípravek žádnej nepotřebuješ. Díry na setrvačník jsou excentricky uspořádáné, takže si ani nemusíš značit polohu.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 11.3.2014, úte 10:51

Díkes :-)
ad 2)tedy těsnění + tmel , nebo jen těsnění?
P.
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 12.3.2014, stř 10:41

tak zřejmě pouze tmel, pro typ s dvěma katalyzátory za svodama (EURO3) žádná těsnění nejsou k dostání, ani v EPERU se o tom nic nepíše
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: pokec....

Příspěvek od Hampice » 12.3.2014, stř 10:58

Zajímavý, těsnění by tam mělo být vždy, pokud se trubky do sebe nevsunují. Nevím, jak je to u GTV
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 12.3.2014, stř 13:08

Tak ze svodů dolů tam prý není klasické těsnění, ale jen nějaké těsnící kroužky... na druhém konci klasické těsnění. Tak zkusím ve Fiatu
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: pokec....

Příspěvek od Hampice » 14.3.2014, pát 09:21

Nejlépe se podívat do ePeru...
Mezi svodama a katalizátorama jsou kónické kroužky a mezi katama (2.díl) a 3. dílem je klasické těsnění...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 14.3.2014, pát 11:53

jasně, díky moc.
Teď se pokouším odmontovat pomocný rám- kompletně jsem jej uvolnil, i ramena jsou sundaná, ale nejde vytáhnout přes dvě dvojice malých šroubů, ze kterých jsem odšrouboval matky - pomocný rám je tam zasunutý pod plech kryjící tunel řadící tyče. Nemáte někdo nějaký tip, jak pomocný rám v tomto místě uvolnit ?
díky
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: pokec....

Příspěvek od crashta » 15.3.2014, sob 08:25

Na 145 sem musel sundat i kryt razeni.
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 19.3.2014, stř 12:06

kryt stačilo jen uvolnit, takže nápravnice pak šla vymanévrovat ven.
teď řeším následující:
1) nevíte někdo, jak odpojit táhla řazení? resp. jedno jsem odpojil, u ostatních dvou (se svislými šrouby a matkami, jedno z nich je se závažím) jsem odšrouboval matky, ale nějak se nechtějí rozpojit - je potřeba násilí, nebo nějak vycvaknout?
2) šrouby, které drží poloosy (6 imbusů) mi nejdou povolit, podle manuálu by neměly být dotaženy nějak extrémně (40-52Nm), tak nevím, jestli to nepovoluju nějak špatně? Z druhé strany jsou matky, ale tak těsně, že na ně nejde ani nasadit očkový klíč, tak nevím? Jinak šrouby vypadají hezky, žádné stopy rzi zvenku, pěkně čisté. Polil jsem to ještě WD 40 tak snad...
3) nemáte někdo gumovou prachovku na spojkový váleček, který je na převodovce a vypíná spojku? (třeba ze starého nefunkčního, eventuélně tip na nějakou náhradu?)
díky
Petr
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 20.3.2014, čtv 07:05

tak bod 2) z předchozího příspěvku vyřešen, šrouby (resp. matky) za ty roky zatuhly fest, pomůže druhá osoba, která šlápne na brzdu, aby se poloosa při povolování nemohla točit, a pak trubkou nasazenou na imbus klíč pořádně zabrat. Bohužel na potřebnou povolovací sílu (moment) jsou 6mm imbus hlavy příliš subtilní... takže jsem tři šrouby zničil tak, že už nešly povolit - tzn. odřezat matky zezadu a hotovo. Sice se to pod autem zvedlým na podpěrách dělá dost blbě, ale jde to.

zůstávají mi nevyřešeny body 1) a 3) - nevíte někdo, jak odpojit táhla řazení? nevíte někdo, kde sehnat gumovou manžetku na pomocný spojkový válec na převodovce?
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 20.3.2014, čtv 10:22

tak bod 3) vyřešen - gumová manžetka objednána na netu u českého výrobce pryžových výrobků za pár kaček

zůstává bod 1) - nevíte někdo, jak odpojit táhla řazení? (jedná se mi o táhla 2 a 3 na obrázku)

Obrázek
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 23.3.2014, ned 09:30

bod 1) vyřešen - táhlo č.2 (dle schématu výše) s válečkem (závaží?) jsem odšrouboval na druhém konci (na fotkách níže), mám podezření, že jinak to asi nejde, leda vycvaknout z kloubu. Táhlo č.3 jsem normálně odšrouboval, jen bylo potřeba přidržet 10 mm klíčem protikus nad matkou, aby se celý čep neprotáčel.

Jinak převodovka je dole, je docela těžká :D cca 40 kg? nasadit ji zpátky bude zřejmě výzva...
teď ještě povolit šrouby na přítlačném talíři (opět za ty roky zatuhlé na kámen) a šrouby setrvačníku - mám pouze ráčnu, nemám vzduchovou pistoli, tak snad to půjde?

Obrázek

Obrázek
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 25.3.2014, úte 20:21

Sundal jsem spojku, teď bych chtěl sundat i setrvačník. Bohužel se mi nedaří povolit šrouby, jsem se ani vlastně nedostal k pořádnému povolování šroubů, protože jak zaberu, začnu točit motorem (i proti kompresi) a nic tak nepovolím. Zkoušel jsem to pod různými úhly, ale vždy při povolování šroubu otočím celým setrvačníkem...
Je teda možné povolit šrouby setrvačníku bez přípravku k jeho zablokování? Eventuelně kde se dá takový přípravek sehnat?
Díky předem za radu, Petr
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: pokec....

Příspěvek od crashta » 26.3.2014, stř 10:15

rozeprit velkym sroubovakem nebo pajcrem a trhakem přes stred povolit.
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 27.3.2014, čtv 21:03

crashta - díky, měl jsi pravdu, akorát jsem se trochu bál o zuby setrvačníku, takže jsem použil dřevěný hranolek, zašprajcoval ho mezi podlahu a zuby setrvačníku a pak jsem povoloval právě ten šroub, který byl přes osu naproti tomu šprajcu. jedině tenhle šlo vždy povolit, jinak se motor nadzvedl v uloženích a ten šprajc jakoby "přeskočil". Každopádně se mi podařilo postupně povolit všech šest šroubů :D
takže teď už jsem u cíle, na řadě je těsnění klikovky a vyvažováků.
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

výztuha spodního uchycení motoru

Příspěvek od petrvi » 15.4.2014, úte 07:19

ahoj, nevíte někdo, jestli na je na gtv/spiderech twinspark standardem výztuha na spodním uchycení motoru? jedná se mi o tu černou trubku na obrázcích, já jsem ji tam neměl, tak nevím, jestli tam patří. Fotka je ze 147.
dík
petr

Obrázek

Obrázek
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: pokec....

Příspěvek od crashta » 15.4.2014, úte 08:00

hehe, na 145 1.6 TS sem ji na jedny mel a na druhy ne. Obe rok 97.
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

petrvi

Příspěvky: 34
Registrován: 9.10.2012, úte 12:00

Re: pokec....

Příspěvek od petrvi » 15.4.2014, úte 09:18

hmm, no to je teda zajímavé, nevím, jestli ji třeba v minulosti někdo nedal pryč (servis, předchozí majitel...). Nejde mi teď se přihlásit do on-line eperu na http://eper.fiatforum.com/ (nefunguje?), tak se ani nemůžu kouknout, jestli ho tam uvádí k mému VIN. Ten horní konec se přišroubuje matkou k převodovce na ten oboustranný závitový šroub nebo jak?
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: pokec....

Příspěvek od Ladin 164V6 » 15.4.2014, úte 09:22

petrvi píše:Sundal jsem spojku, teď bych chtěl sundat i setrvačník. Bohužel se mi nedaří povolit šrouby, jsem se ani vlastně nedostal k pořádnému povolování šroubů, protože jak zaberu, začnu točit motorem (i proti kompresi) a nic tak nepovolím. Zkoušel jsem to pod různými úhly, ale vždy při povolování šroubu otočím celým setrvačníkem...
Je teda možné povolit šrouby setrvačníku bez přípravku k jeho zablokování? Eventuelně kde se dá takový přípravek sehnat?
Díky předem za radu, Petr
Uz jsi to sice poresil, ale mne se osvedcil ockovej klic a dva srouby, jeden do bloku motoru a druhej do diry pro pritlacak v setrvaku...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Odpovědět

Zpět na „GTV/Spider 916“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti