Alfa Romeo Brera / Spider (pokec)

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Alfa Romeo Brera / Spider (pokec)

Příspěvek od Kubas » 6.9.2007, čtv 15:42

Docela povedený testík a video http://www.motortv.cz/index.php?stranka ... lonu-cs-37 . Jasně, hmotnost neukecáme, ale ten design je skvostný no a ty powerslidy, za ty by se nikdo na ARC Cupu stydět nemusel - je božská a já bych ji bral ;-)))
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Radim » 6.9.2007, čtv 16:06

nejak mi to nefunguje.. jasne, hezka je ale tlusta az beda. stare spidery jsou o necom jinem :) . a ten motor.. kdyz mas moznost srovnat (akusticky) stare V6 s novym klokanim JTS, ktery proti nim zni jak vyseptana kuracka, tak je to spis k placi.. je mi lito,ale nove produkty AR me opravdu za srdce nechytly..
Alfetta GTV L

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 6.9.2007, čtv 16:55

toto je D-E-B-A-K-L http://www.youtube.com/watch?v=fwuVuhn9 ... ed&search= Jasně, test dělali Němci, ale prostě to zoufalé zrychlení níčím neokecáme... uáááá... No nic, no... Není to konec světa, ale zamrzí to...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 6.9.2007, čtv 19:04

Dal si tam spravny video? Test Bravy s Leonem a Astrou? Nevidim tam nic tragickyho... Zrychleni z o na 100 ma 9.2 v porovnani s 8.9 u Astry a 9.8 u Leonu.
Krom toho co si mam myslet o radobytestu kde polovinu casu zkousi studentka ovladat radio a nejsou schopny zmerit cas mezi kuzelama, nebo alespon zajet s tema autama stejnou trat... Ten Leon jede mezi tema kuzelama zcela evidentne jinde nez to Bravo... :smt009
Pro me je to zcela nic nerikajici test, ukazujici akorat design a kufr aut. Jinak nic. Ale mohlo mi neco uniknout, nemcinou fakt moc nevladnu...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 6.9.2007, čtv 20:38

Harous píše:Dal si tam spravny video?
Sorry, nedal :oops: To video co jsem měl na mysli je tady... http://www.youtube.com/watch?v=DwLwiAgSx1I Alfa nestíhá vůbec v ničem, kromě vzhledu... Jo a ještě říkají, že je velice pohodlná... No ale... :roll:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 6.9.2007, čtv 21:20

Kubas píše:
Harous píše:Dal si tam spravny video?
Sorry, nedal :oops: To video co jsem měl na mysli je tady... http://www.youtube.com/watch?v=DwLwiAgSx1I Alfa nestíhá vůbec v ničem, kromě vzhledu... Jo a ještě říkají, že je velice pohodlná... No ale... :roll:
Ten pohled na tabulku byl vypovídající. Podobné parametry +300kg. Jak to asi může dopadnout :(
Mimochodem všimli jste si zvuku u TT? Já už jsem docela koukal na Golf R32, že si brumlal skoro jak alfa. A to TT je taky perfektní. Narozdíl od 3,2 JTS
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 6.9.2007, čtv 21:22

To pak jo no... :( To je tech blbejch 300 az 400 kilo navic... :roll:
Zvlast brutalni rozdil je v 0-180km/h...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Kubas » 6.9.2007, čtv 23:55

Raddik píše:stare spidery jsou o necom jinem :)
No tak to je fakt - já sám sebe vidím v něčem takovémto: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=luntjn2tez1h - když to dobře půjde, tak prázdniny 2009 už by mohly být beze střechy... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Radim » 7.9.2007, pát 07:48

Kubas píše:
Raddik píše:stare spidery jsou o necom jinem :)
No tak to je fakt - já sám sebe vidím v něčem takovémto: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=luntjn2tez1h - když to dobře půjde, tak prázdniny 2009 už by mohly být beze střechy... :wink:
drzim palce at ti to vyjde.treba se setkame na srazu - ty ve spideru, ja v giulii :wink:
Alfetta GTV L

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 10.12.2007, pon 13:29

Tak ta Brera tam dostala pěknou čočku. Je nádherná, ale spíš takovej kočkolap, než plnokrevník. A to že si při nejslabší dynymice vezme o 5 litů více jak ta Z4-ka, má měkký podvozek...... Auto pro manažerky :???:
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 10.12.2007, pon 13:31

tak to je presne muj nazor na toto auto...taky jsem o ni neslysle zadne moc dobre reference..
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 3.1.2008, čtv 14:08

urcite jste uz stranku videli ale to intro je tak hezke ze to klidne muzete videt znova :)

http://www.alfaspider.cz/
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 8.1.2008, úte 11:59

Krasavice tankuje i naftu
PODLEHNOUT PŮVABŮM ITALSKÉ KRASAVICE ALFA ROMEO BRERA NENÍ VŮBEC TĚŽKÉ.
OMÁMEN JEJÍMI KŘIVKAMI JÍ DOKONCE ODPUSTÍM I NĚKOLIK NEPATŘIČNOSTÍ V KABINĚ.

Alfa Romeo Brera je kontroverzním kona autem. Na jednu stranu je obdivována a vynášena do nebes, na druhou pak zatracována a odmítána. K těm druhým se řadí především pravověrní vyznavači značky, kteří nemohou hlavně „strávit“ její konstrukční unifikaci s vozy z koncernu General Motors (pozůstatek z několikaletého partnerství koncernu GM a Fiat - pozn. red.), jež jsou ve většině případů masovou záležitostí, tedy jaksi normální a ničím zvlášť překvapivé.
Breře vyčítají třeba velký převod řízení, kdy od rejdu k rejdu jsou jako v nějaké limuzíně skoro tři otáčky řízení, nebo špatnou synchronizaci převodovky nestíhající brzdit hmotnost těžkého kotouče spojky, takže často tak říkajíc počítáte „zuby“, ale nejvíc vadí asi vlastní hmotnost dosahující osmnácti metráků (v případě verze 3,2 V6), jež vozu brání pořádně to na silnici „rozbalit“.
Se znalostí argumentů obou názorových táborů jsem si vyzvedl k redakčnímu testu dieselovou Alfu Brera 2,4 JTD, jakýsi střed nabídky modelu u nás, a osobně byl zvědav, ke které skupině se nakonec přiřadím.

Hezké, ale ne vždy funkční

Italská automobilka umí dělat hezká auta, o tom není pochyb.
Stejně tak nelze polemizovat nad šarmem a sex-appealem brery.
Najít atraktivnější vůz by mi trvalo hodně dlouho. Zejména záď vozu s dvěma zdvojenými koncovkami výfuku působí fenomenálně. Příď s utopenými skupinovými světlomety a výrazným chrómovým žebrováním na okolí dělá dojem po čertu andělský.
Uvnitř mé nadšení mírně upadá. Nejde o žádné zklamání, ale body za aktivitu automobilka rozhodně nezíská. Palubní deska je totiž věrnou kopií vyšších verzí modelu 159, v mém případě tedy i s atraktivními doplňky z leštěného hliníku. Kvalita zpracování a materiálů je velmi dobrá, tedy až na jednu výjimku.
Výrazně tvarovaná sedadla se neustále drobně pohybovala, stejně tak nešel dokonale zaaretovat sklon opěradla. Jedno pokárání si vyslouží i ergonomie palubní desky, a to za pootočenou středovou konzolou směrem k řidiči. Při řazení trojky a pětky jsem neustále brnkal o ovladače klimatizace. Kdyby automobilka byla originální a neokopírovala model 159, mohla se této zbytečnosti vyhnout. Zmiňovat miniaturní prostor na dvou zadních sedadlech snad ani nemusím, kdo čekal něco jiného, ať rychle vyhledá pomoc doktora Chocholouška. Když jsem totiž přední sedadlo nastavil pro mě do optimální polohy (měřím 185 cm), dozadu bych neposadil ani malé dítě. Ocenit musím naopak překvapující zavazadlový prostor, jenž v základním uspořádání nabízí rovných 300 litrů.

Úsporný a úsporný

Za volantem jsem díky kompletní stavitelnosti volantu i sedadla našel optimální pozici, výhled do všech stran byl do všech směrů dobrý, a tak jsem stisknutím tlačítka nastartoval. Rozběh dieselu v mrazech sice nebyl zcela bleskový a na jedno otočení, ale kýžený zvuk běžícího pětiválce se nakonec ozval. Brera mě přivítala příjemným sportovním „brumláním“, dokonce lepším zvukem než předtím testovaná Brera 3,2 V6.
Na skvostný zvuk GTA ale rychle raději zapomeňte.
Již dávno neplatí, že pod kapotou sportovního vozu musí být zážehový agregát, přesto vždy v takovém případě zpozorníte.
Holt zvyk je železná košile a sportovním vozům byl diesel léta zcela zapovězen. Že tomu tak do budoucna určitě nebude, je zásluhou třeba i Fiatu a jeho skvělých dieselových motorů. Přesto od dieselové pětiválcové dva-čtyřky jsem vzhledem k vyšší hmotnosti vozu (1600 kg) příliš nečekal. O to příjemnější pak byla samotná jízda. Výkon 147 kW a točivý moment 400 N.m dokázaly breru slušně rozhýbat. Dokonce i při rychlosti 180 km/h a šestém rychlostním stupni jevila velikou ochotu zrychlovat. Nejvíce dynamiky jsem ovšem registroval při trojce okolo 3000 min-1. Příjemným zjištěním byla také příznivá spotřeba, která se tak naštěstí neprojevila jako daň za překvapující dynamiku.
dynaže Brera si totiž řekla v průměru pouze o 7,7 litru nafty na 100 km.
Plusové body uděluji i za přesné řízení a krátkou řadicí páku šestistupňového manuálu. Potěšující byly rovněž kratší dráhy převodových stupňů, nikoliv však už samotný chod. V páce vyložení cítíte chod synchronizačních spojek, musíte překonávat jejich odpor, zkrátka převodovka se pod těžkou spojkou diselu pořádně potí. Pocit z jízdních vlastností mám tak poněkud smíšený.
Na dálnici a v zatáčkách na kvalitních vozovkách jsem propadal úžasu nad jistotou, se kterou vůz držel stopu, obdivoval nulové náklony a výbornou aerodynamiku. Až na samotném limitu nebo při opravdu vysoké rychlosti se ukazovaly vrozené sklony k nedotáčivosti.

Nerovnosti jsou znát

Jakmile jsem však zavítal na rozbité okrsky nebo do města, měl jsem pocit, že se tato svůdná Italka rozhodla ze mě vytřepat duši. Absorpce nerovností byla bídná, do kabiny pronikaly znatelné rázy. Navíc při přejezdu příčných nerovností jsem registroval náznaky ke směrové nestabilitě. Poněkud horší bylo i samotné manévrování v městských uličkách, rejd totiž jistě nepatří mezi silné stránky této alfy.
A jak tedy novou sportovní alfu hodnotím? Dieselová brera se při přihlédnutí ke všem okolnostem jeví daleko lepší volbou než silnější verze 3,2 V6. Je levnější, pocitově jede určitě lépe, není tak žíznivá, a navíc nabídne překvapivě lepší „zvuk“ motoru. Každopádně když pojedete v Alfě Brera, nikdo vás nepřehlédne. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že ani policie …

***

KLADY A ZÁPORY
+ jednoznačně atraktivní design, slušný zavazadlový prostor, ovladatelnost, zátah a výkon motoru, sportovní zvuk, příznivá spotřeba, přijatelná cena, přesné řízení, vlastnosti v konečném hodnocení dobré jízdní
- vyšší pohotovostní hmotnost, málo místa na zadních místech, umístění ovladačů klimatizace, průměrné řazení, starty za studena, absorpce nerovností, překvapivé nedostatky v dílenském zpracování

MOTOR VE ZKRATCE
2,4 JTD, 147 kW, 400 N.m, 6,8 l/100 km Dvouvačkový pětiválec při modernizaci na normu Euro4 dostal vylepšené vstřikování (CP3 s tlakem 1600 barů), nižší kompresní poměr, vyšší přetlak turbodmychadla a povinný filtr pevných částic. Výsledkem jsou vyšší hodnoty výkonu i točivého momentu, ale také jejich pozvolnější nástup až ve vyšších otáčkách. K tomu přispívá i výrazně emisní ladění elektronického plynového pedálu, jehož charakteristika v první polovině dráhy stoupá jen velmi mírně, pořádnou dávku paliva tam vstřikování pošle, až když plyn zarazíte do podlahy. Zmíněné chování je výhodné pro homologační měření, kdy jsou požadavky na dynamiku velmi nízké a každý ušetřený gram CO2 či regulovaných složek se cení. Pětiválec má lehce nepravidelný chod a při stání na volnoběh se v měkkých silentblocích mírně chvěje, a to i přes použití dvouhmotového setrvačníku.

Tabulka

MOTOR
Konstrukce: R5, DOHC, 20V
Vstřikovací zařízení: Common Rail,
solenoid, Bosch
Vstřikovací tlak (bar): 1600
Zdvihový objem válců (cm3): 2387
Vrtání x zdvih (mm): 82x90,4
Kompresní poměr: 17,0:1
Nejvyšší výkon (kW/min-1): 147/4000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 400/2000
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení z klidu na 100 km/h (s): 6,8
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km): 6,8

AUTO
Dvoudveřové 2+2místné kupé
Délka x šířka x výška (mm): 4410x1830x1341
Rozvor náprav (mm): 2528
Objem zavazadelníku (l): 300/610
Palivová nádrž (l): 70
Pohotovostní hmotnost (kg): 1545
Hmotnost brzděného přívěsu (kg): 1500
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 10.1.2008, čtv 13:44

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Beaumont
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Registrován: 28.1.2008, pon 12:57
Bydliště: Brno

Skoro nová Brera 3.2 V6 Q4 Sky Window za 700 tis. Kč

Příspěvek od Beaumont » 5.2.2008, úte 15:43

Tak jsem se dozvěděl, že Brera 3.2 V6 Q4 na www.vbleasing.cz je k mání už za 700 tisíc. Plná výbava vč. Sky Window a kůže, najeto necelých 23 tis. km, jasný původ.
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 21.2.2008, čtv 21:07

156 SW 1.9 JTDm

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 24.2.2008, ned 21:07

A v podání italiaspeed:
19.02.2008 ALFA ROMEO ANNOUNCE BRERA AND SPIDER 'MODEL YEAR' IMPROVEMENTS
19.02.2008 Photo Gallery: Alfa Brera my 2008/Alfa spider my 2008
156 SW 1.9 JTDm

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 15.4.2008, úte 21:11

Brera je v zahraničí k dispozici také v bílé, pěkná, co? V té samé barvě se dělá taky GT, akorát jsem nenašel žádné pěkné fotky....

Obrázek
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Zdenda156

Příspěvky: 26
Registrován: 16.1.2008, stř 19:48

Příspěvek od Zdenda156 » 20.4.2008, ned 15:08

Obrázek

Zdenda156

Příspěvky: 26
Registrován: 16.1.2008, stř 19:48

Příspěvek od Zdenda156 » 20.4.2008, ned 15:08

a.vs.s

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 25.4.2008, pát 11:33

Rudá záře nad asfaltem
ALFA ROMEO SPIDER 3,2 JTS

Legendární jméno, sexy tvary a hvězdná cena – tak si v Miláně představují cestu k prestiži a úspěchu. Všechna tři kritéria plní nová Alfa Romeo Spider vrchovatě, bohužel v jiných je sotva průměrná. Bude jí to proti sílící prémiové konkurenci stačit?

Tvary původního Duetta/Spideru byly tvůrčí derniérou starého Battisty „Pinin“ Fariny. Doutníkový objekt na dlouhá desetiletí ustavil etalon nejčistší automobilové krásy, vyráběl se déle než čtvrt století a dočkal se tří zásadních modernizací. Druhý spider se sice pověstným již nestal, ovšem i on vydržel na scéně slušných devět let a učaroval emotivním designem a skvělými šestiválci, bohužel již s předním pohonem. Spider III. dnes stojí před obrovskými očekáváními, k jejichž splnění má v době úsporných opatření jen omezené prostředky. Proto se opět zapracovalo především na designu. Počtvrté posloužila nádherná šestioká příď zkombinovaná s oblým zadečkem do testosteronových tvarů, a to i se staženou střechou. Ostatně plátěná střecha je opravdu jen minimálním přístřeškem pro dva cestující a do celkové siluety moc nemluví. Ač s dlouhými převisy a krátkým rozvorem, díky mistrné práci s křivkami a také mícháním nádherně syté červené barvy je spider prostě nádherný.

V interiéru nuda

Zatímco zvenčí jsem čtvrté použití leitmotivu kvitoval, uvnitř už tolik radosti neudělalo. Robustní palubní deska s výraznými hranami patří do sedanu 159, ovšem lehkonohému „sporťáku“ by lépe pasovala další prostorová hříčka s objekty ve stylu starého spideru či Alfy GT. Panely i objekty působí robustně až k humpoláctví, lehkonohou rafinovanost se snaží zachránit tradiční přístroje, ale moc se jim to nedaří.
Bez výhrad nezůstala ani kvalita použitých materiálů a zpracování detailů. Zejména slícování panelů, specifických pro kabriolet, není ideální a za parných dní interiérové materiály poněkud čpěly.
Oživuji velký motor a posté se tážu, proč nešlo startování
tlačítkem udělat na jediné ťuknutí jako u vozů BMW či Renault. Dlouhozdvihový šestiválec Holden s přímým vstřikem se rozběhne a hned od prvních sekund je jasné, že proti staré, silně podčtvercové alfovské tři­dvojce valem ubylo emocí i ochoty k rychlým změnám otáček. Výkon sice poskočil, ovšem chybí kvílivá radost z každého prošlápnutí plynu. Vyhlazený nárůst výkonových křivek a velmi dobré utlumení ovšem také nejsou k zahození a spider dostává do vínku více noblesy. Kdo si pamatuje výstřiky decibelů a trhání poloos u minulého spideru, nejspíš si pomyslí, že Alfa Romeo přešla na pohon
Zůstává „jen“ distingovaný a tichý agregát s plynulým nárůstem výkonu. Jeho charakteristiky sice hladí duši, ovšem rudému kabrioletu s hadem a křížem by slušela trocha brutality.

Krok zpět?

První rozjezd s tuhou spojkou a poměrně těžce jdoucí pákou není nic pro nezkušené začátečníky. Se spojkovým pedálem je totiž třeba zacházet v sametové ponožce, jinak se ozvou vůle ve složitém pohonném ústrojí a místo plynulého rozjezdu nastane poskakování s ošklivými pazvuky. Motor se nesbírá z nízkých otáček tak ochotně, jak si horkokrevní alfisté pamatují ze starých šestiválců, a škádlení otáčkoměru už neprovázejí tak frenetické árie z výfuků jako dříve. Silný šestiválec sice dělá, co může, ale s těžkou karosérií a stálým pohonem všech kol se těžko sprintuje. Proto má i přes vyšší výkon horší papírové hodnoty, než předchůdce. Takto se může hrdému majiteli „novoučké“ alfy za půl druhého miliónu stát, že mu na křižovatce v oblacích dýmu zmizí kdejaký diesel. Bývaly doby, kdy se takové věci alfám nestávaly. Nepotěší ani spotřeba, jen obtížně udržitelná pod patnáctilitrovou hranicí.
V zatáčkách není radno se pouštět do těsných soubojů s klasickými roadstery. Silně nedotáčivá permanentní čtyřkolka se totiž nechá do oblouků nutit, na hraně se nedotáčivost náhle změní v divokou přetáčivost a nezkušené ruce se při marné snaze o bleskové „kontra“ zapletou do volantu. Spideru nejvíce sedí klidná jízda s dostatkem točivého momentu téměř od volnoběhu, pokud možno na kvalitních asfaltkách. V takových chvílích se cítí celý vůz i jeho posádka nejlépe a šestiválec se dokonce přiblíží desetilitrové spotřebě. Velmi rychlá jízda po dálnici také nečiní problém, ovšem i s nataženou střechou se uvnitř od přibližně „sto šedesáti“ mění přitékající decibely v příval, bez střechy pak lze uvnitř existovat nejvýš asi do „sto dvaceti“. Při špičkové zátěži vadly poměrně brzy i brzdy.

Kila navíc

Alfa je bezesporu nejkrásnějším prémiovým dvoumístným kabrioletem a na pohled je vše v nejlepším pořádku. Dostatečná motorová paleta včetně moderního dieselu, slušná základní i příplatková výbava a dramaticky zvýšená tuhost karosérie. Pak ovšem zájemce dojde k cenám příplatkové výbavy, papírovým výkonům a provozním nákladům a v tom okamžiku Alfě Romeo docházejí proti prémiovým konkurentům argumenty. Chtělo by to radikální odtučňovací kúru, 1700 kilogramů je neúnosných. Neškodil by jiskrnější šestiválec a v ideálním případě klasická koncepce, když už dozadu stejně vede kardanový hřídel. Na druhou stranu alfistům před Bohem dokáže nabídnout opravdu komfortní svezení, obstojné jízdní vlastnosti a královskou porci přitažlivosti na krásné ženy.

***

ŽLUTÁ KARTA

Starý spider byl drahý, vrtošivý, nedotáčivý a kroutivý, ovšem také zatraceně rychlý s pohádkovým zvukem motoru a radostí na rozdávání. Nový působí jako podvozek z pohodlné limuzíny, na nějž někdo namontoval karosérii bez střechy. Je nádherný, ale trpí zoufalým nedostatkem emocí.

LÍBÍ, NELÍBÍ

+ nádherný design, tuhá karosérie, cestovní komfort, pohodlné sedačky, obstojná ergonomie

– prodejní ceny, vysoká hmotnost, silná nedotáčivost, spotřeba a letargický projev šestiválce Holden, slabě izolující plátěná střecha

Zdroj Auto-moto speciál
Autor LADISLAV ČERMÁK
Alfetta GTV L

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 25.4.2008, pát 11:50

no 3.2 tam moc nepochválil,co?
Alfetta GTV L

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 25.4.2008, pát 12:15

No jo, no... Ta 3.2 + 4*4 opravdu moc chvály nesbírá... Myslím, že kdyby Spidera testovali s motorem 2.2 tak sice nebude tak rychlý, ale zase bude celkově vyváženější.... Ta hmotnost (+ interiér ze 159, to mi taky vadí) Breru a Spidera dokonale zabíjí.... Je hrozná škoda, že poté co koncept Brery vzbudil tak obrovské nadšení se Alfě nepodařilo toho vůbec využít.... Asi bychom marně hledali na současném trhu další auto, které tak božsky vypadá a zároveň vás tolik zklame za volantem.... :roll:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 25.4.2008, pát 12:45

jenže Brera jako studie měla zadní náhon a osmiválec od Maserati, takže si troufám tvrdit že i ta technika hodně slibovala a celkově tím oslňovala. sice by stála až o milion víc než teď, ale kupce by si určitě našla a byla by mezistupněm mezi nedostupnou 8c a 159tkou..
Alfetta GTV L

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 19.8.2008, úte 11:24

Kubasi máš pravdu. Když jsem viděl test AR Spider 3,2 proti BMW Z4 a Audi TT, tak se mi chtělo brečet.
A interiér u Brery také opravdu nenadchne. Dle mě je škoda, že nezvítězila tato varianta

Obrázek

Obrázek
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Odpovědět

Zpět na „Brera / Spider“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů