JTDm2 - pokec....

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3593
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od Ladis » 11.1.2020, sob 22:04

Mrkni jestli není někde netěsnost.....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 11.1.2020, sob 22:36

díkes,,skontroluju a uvidím,,,

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 12.1.2020, ned 14:17

ahoj,,tak sem to dnes kontroloval,a není vidět žeby někde byla netěsnost(při nastartovaném motoru sem to skoušel rozprašovačem s jarovou vodou),,,ještě skusím vyndat egr a nebo bude opět špatná váha

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 12.1.2020, ned 14:32

ahoj,,najde se tu někdo,kdo tomu rozumí?jde mi o to,jaké jsou ty hodnoty,motor nebyl nastartovaný,,,díky,,
IMG_20200111_125912.jpg

tydytek
Nováček

Příspěvky: 187
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od tydytek » 12.1.2020, ned 22:16

Ahoj, hodnoty při vypnutném motoru nejsou k ničemu.
Pokud je mrtvá váha, tak by to na diag mělo být vidět. Naloguj množství vzduchu - požadavek a reálnou hodnotu při akceleraci na trojku nebo čtyřku.
Mimochodem, psal jsem ti ať váhu dáš jedině Bosch a vím proč jsem to psal :)

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 13.1.2020, pon 19:37

ahoj,,díky za odpověd,skusím to logování za jízdy,pak ti dám sem info,,co se týče té váhy,vím psal si,,odkud jsi?já hrušky u břeclavi

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 31.1.2020, pát 19:39

ahoj kluci,,prosím o radu,,,asi před hodkú sem vymontoval EGR(total zasvi-ěný),ale,když sem ho odlepil od těsnění,tak trochu vyteklo chladící kapaliny,,co myslíte,čím to múže být?žeby ko chladič EGR?nebo samotné těleso co je mezi EGR a chladičem EGR,,díky za odpovědi

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 1.2.2020, sob 12:35

koukám,že se mi nezobrazuje karta,,,je to: AR159SW 2.0JTDm 125kW 2010

ncf
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 26.3.2012, pon 12:13
Bydliště: Liberec

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od ncf » 5.2.2020, stř 21:03

Třeba Ti pomůže moje zkušenost...


Já jsem teď absolvoval anabázi s EGR na motoru 2.0 JTDm 125kW. Třeba se popis bude někomu hodit. Auto mám rok cca po půlroce mi začalo nahodile škubat, hlavně za studena. Přičítal jsem to špatný naftě a opravdu z nějakých čerpaček to dělalo soustavně, z jiných jsem najel třeba 500 km a úplná pohoda.. Pak jsem jel zase natankovat tu domněle dobrou naftu a po pár km zase škubání. Diagnostika nenašla žádný chyby, naftu jsem vifoval a dokonce jsem měl 14 dní pokoj, když jsem použil čistič palivový soustavy od Liqui Moly. Jenže to všechno byla jen shoda náhod. Pak to začalo dělat při nějakým zaškubání i takovej divnej zvuk, jako takový škroukání plastový:( Semtam pomohlo jí protáhnout v otáčkách po zahřátí, ale po pár dnech zase problém zpátky. Tak jsem zajel do servisu, udělala se diag za jízdy a zjistilo se, že EGR blbne, při víc sešápnutým plynu. V tu chvíli už to při akceleraci vibrovalo kolem 2000 ot/min a krásně zezadu bílošedě kouřilo:( Tak šel ven a zkusili jsme ho přes dig na test funkce. Bohužel v tomhle motoru ho ovládá servo a to vytahuje a zatahuje tyčku, která ho otevírá a zavírá. Ta byla dodrbaná a nefungoval dobře ani po vyčištení. Takže jsem jen koupil EGR od Wahleru - super kauf, protože na origu byla zn DellOrto. Wahler je přebalený DellOrto, takže trefa :) Bohužel mechanik když ho vyndal a chtěl to očistit uvnitř, tak zjistil, že tam je voda. Ta se tam dostávala blbým těsnením na krytu EGRu, což je vlastně výměník. Tudíž jsme tam vrátili starej a objednal jsem ještě ten kryt komplet s těsněníma, pač jen gumičky by stály 700,- a komplet se vším byl za 1500,-. Jak EGR, tak kryt s výměníkem lze vyndat a zpátky namontovat na autě, ale hlavně ten výměník je drbačka, dostat tam zpátky šrouby. Apropo regenerace DPF probíhala naprosto v pohodě. Teď jezdím zase suprově.
Alfa Romeo 156 2.0TS bluecosmo metla
Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM černočerná černá:)

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1433
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MikeC » 7.2.2020, pát 08:17

Jen pro doplnění, ten kryt výměníku topení EGRu s gumičkami jde taky koupit komplet sadu za 1000 origo v Oplu ;) GM kód 55590953
Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995
Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011
Ex: Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 9.2.2020, ned 22:02

ncf-MikeC.
kluci díky za info-nfc jak topopisuješ,mám to stejné,,,

DeathCZ

Příspěvky: 16
Registrován: 6.8.2016, sob 23:15

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od DeathCZ » 14.3.2020, sob 12:57

Dobré odpoledne,
předem děkuji za správné nasměrování na problém vody v EGRu, koupil jsem teď 2.0jtdm a zarazilo mě, že za studena bílošedě kouří. Moje obavy o problému potvrdilo, že pomalu mizí voda z okruhu chlazení. Dnes jsem sundal EGR a našel jsem vodu (rada: EGR zpočátku vypadal dobře, vodu jsem objevil až když jsem se rozhodl z protikusu vydolovat saze vysavačem - až ten jí nasál). Takže se chystám vyměnit kryt s gumičkami. Co mě ale zarazilo je, že při návratu egru zpět jsem ho schválně nechal odpojený, aby se po startu motoru neotevřel. A když jsem motor nastartoval, pára šla opět od výfuku, čemuž nerozumím. Ve schématu je ještě jedna část, která vypadá, že je chlazená vodou (viz obr), jenže nevím kde se nachází, tušíte někdo? Děkuji předem za rady :)
Přílohy
Poznámka 2020-03-14 125317.png

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 15.3.2020, ned 11:34

ahoj kluci,,potřebu poradit:AR159 SW 2.0JTDm 125kW,2010.,,poradí někdo jakou váhu vzduchu?: bosch-0281002917 (cena 1922kč),,,OEM-55206758 (cena 3165kč),,,originál sem měl bosch s číslem 0281002917.díky za info.

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1038
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od rammstein » 15.3.2020, ned 11:54

Kup Bosch se stejným číslem, jako máš na autě. Z origo krabičky AR bys stejně vytáhl tu samou.
159 2.4 JTDm Q-Tronic FL

tydytek
Nováček

Příspěvky: 187
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od tydytek » 16.3.2020, pon 00:16

DeathCZ: chladič je vpravo od motoru, černá plastová věc.
Asi nejčastější závada na dvoulitrech, plast praskne a pak mizí voda buď ven, nebo i do sání.
Přílohy
4fc5286643d78bf417d5303472e3.jpg

DeathCZ

Příspěvky: 16
Registrován: 6.8.2016, sob 23:15

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od DeathCZ » 16.3.2020, pon 00:26

Děkuji za foto, určitě pomůže, kryt už je objednaný, až vyměním budu ještě ostražitý, protože mám podezření, že může být stejný problém ještě v sání (nepravděpodobné, ale možné). Uvidím zda po výměně bude dál mizet voda či nikoliv. Děkuji za reakci.

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 16.3.2020, pon 17:40

to: DeathCZ- ahoj,kde si koupil ten kryt i s těsněním a za kolik?díky,,,

DeathCZ

Příspěvky: 16
Registrován: 6.8.2016, sob 23:15

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od DeathCZ » 16.3.2020, pon 22:39


DeathCZ

Příspěvky: 16
Registrován: 6.8.2016, sob 23:15

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od DeathCZ » 16.3.2020, pon 23:16

Chlapi, můžu otázku? Koupil jsem evidentně "dobrej" kousek a těch problémů je na autě více. Dneska koukám, že pod autem louže oleje. Setkal se někdo z vás s problémama, že by ze 125kw tekl olej? :cry:

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 17.3.2020, úte 12:41

to: DeathCZ,,díky,super cena,budu taky obědnávat,,,jinak co se týče toho oleje,tak sundej vrchní a spodní kryt motoru,mrkni jestli není vidět odkud to teče,,když ne,tak motor pořádně umýt,pak nastartovat-zahřát a koukat jestli něco uvidíš,když ne,tak to běž pořádně projet a pak znovu skontrolovat odkud to teče,,hodně štěstí,,,

DeathCZ

Příspěvky: 16
Registrován: 6.8.2016, sob 23:15

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od DeathCZ » 18.3.2020, stř 20:42

DeathCZ píše:
14.3.2020, sob 12:57
Dobré odpoledne,
předem děkuji za správné nasměrování na problém vody v EGRu, koupil jsem teď 2.0jtdm a zarazilo mě, že za studena bílošedě kouří. Moje obavy o problému potvrdilo, že pomalu mizí voda z okruhu chlazení. Dnes jsem sundal EGR a našel jsem vodu (rada: EGR zpočátku vypadal dobře, vodu jsem objevil až když jsem se rozhodl z protikusu vydolovat saze vysavačem - až ten jí nasál). Takže se chystám vyměnit kryt s gumičkami. Co mě ale zarazilo je, že při návratu egru zpět jsem ho schválně nechal odpojený, aby se po startu motoru neotevřel. A když jsem motor nastartoval, pára šla opět od výfuku, čemuž nerozumím. Ve schématu je ještě jedna část, která vypadá, že je chlazená vodou (viz obr), jenže nevím kde se nachází, tušíte někdo? Děkuji předem za rady :)
Jinak si odpovím sám, to co jsem kroužkoval se vyskytuje pouze na 1.75TBI (naštěstí).

MirekSK

Příspěvky: 41
Registrován: 26.6.2017, pon 21:11

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od MirekSK » 21.3.2020, sob 12:44

čau kluci,,tak včera proběhla úspěšně technická kontrola-emise,,vše v pořádku(bez známého),je to: AR 159SW 2.0JTDm 125kW 2010.

Odpovědět

Zpět na „JTDm2 (1.6 a 2.0)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host