alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
No zrovna cesla posta by asi u cng zustat mohla....
https://auto.idnes.cz/posta-dacia-fiat- ... tomoto_fdv
Skoda pro Fiat a hlavne pro ty, co to dychaji.... Ikdyz chapu ze Doker na naftu bude asi o dost levnejsi nez Doblo CNG.... (Ackoliv fiat ma myslim jeste Qubo na CNG a to je levnejsi....)
https://auto.idnes.cz/posta-dacia-fiat- ... tomoto_fdv
Skoda pro Fiat a hlavne pro ty, co to dychaji.... Ikdyz chapu ze Doker na naftu bude asi o dost levnejsi nez Doblo CNG.... (Ackoliv fiat ma myslim jeste Qubo na CNG a to je levnejsi....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Hlavně CNG si do kanystru jen tak neodčerpáš...
Koukám na ceník RAV4 a ta momentální akce 197k 2,5l Hybrid za cenu 143k nafty v manuálu, to už je pěkný argument k přechodu na baterky...
Koukám na ceník RAV4 a ta momentální akce 197k 2,5l Hybrid za cenu 143k nafty v manuálu, to už je pěkný argument k přechodu na baterky...
- Přílohy
-
- cenik_rav4_2018.pdf
- (1.95 MiB) Staženo 68 x
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
To s kanystrem nechapu - kazde cng umi jet i na benzin tak pokud bys nedejboze vozil kanystr tak s benzinem ne? ;-)
Jinak u te RAVky myslim neni o cem, tam bych urcite dal prednost hybridu.....
Jinak u te RAVky myslim neni o cem, tam bych urcite dal prednost hybridu.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Myslel jsem to tak, že CNG si zaměstnanci domů nenakradou, ale na naftě to už udělá slušnou částku...
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Aha :-) ze by ceska posta tohle nabizela jako takovy nenapadny benefit? ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
U tý RAVky pozor na ten výkon. U hybridů to počítají nějak divoce. Výkon spalovacího motoru je 155 koní a krouťák má 206 Nm.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Vodík bych jako budoucnost uplně neviděl,když při výrobě 1kw výkonu spotřebuje 1,25kw...
Malý elektroauto,nebo skútr mi ekologický celkem přijdou,když se to bude dobíjet z domácí elektrárny,ale to už bude muset bejt zas pašáckej agregát,jinak to to auto bude nabíjet 2 dny,tak taky nevim...
Malý elektroauto,nebo skútr mi ekologický celkem přijdou,když se to bude dobíjet z domácí elektrárny,ale to už bude muset bejt zas pašáckej agregát,jinak to to auto bude nabíjet 2 dny,tak taky nevim...
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas
Benelli Tre-K Amazonas
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
další smrťák v autonomním autě.... v tom vidím obrovské riziko, že ty systémy ještě nejsou na 1000% odladěné, ale prostě člověk je líný a spoléhá na to.... podle mě to buď musí fungovat na 100% samostatně nebo ať se to nepoužívá vůbec.... takový to že jako to jede samo ale musím to hlídat je podle mě úplně k ničemu....
http://www.auto.cz/autopilot-tesly-zabi ... uty-120326
http://www.auto.cz/autopilot-tesly-zabi ... uty-120326
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Náhodou jsem dnes koukal na video, když chlapík projíždí město s Tiguanem a má zaplého assistenta kolony + udržování v pruzích, což je v podstatě autonomní řízení a to auto v pravidelných intervalech prudí, aby převzal řízení (položil ruku na volat)... tady to bude asi následek ignorance těchto varování, což je v článku... jenže Tesla to prezentuje jako autonomní řízení a lidi na to spoléhají... před nějakou dobou se u BMW vyjádřili, že by to co pustila Tesla mezi lidi neprodávali jako autonomní řízení... zásadní fail bych viděl v tom, že to auto napere pod kamion nebo do svodidel, ale nezapne blikačky a nazaparkuje u krajnice
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Tak jak nechápu proč bych třeba v práci měl mít podřízeného a defacto celou jeho pracovní dobu mu koukat přes rameno, tak nechápu proč bych takto měl kontrolovat autonomní auto.... přijde mi to únavnější než to řídit sám :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
kdyby měl podřízený papíry na to, že nesmí pracovat sám, tak by jsi to měl dělat :)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Tak nějak mi uniká smysl této cesty vývoje... Typ přepravy z místa A do místa B bez toho, aniž se budu věnovat řízení, už je dávno na světě. Jmenuje se vlak, autobus, letadlo.. Pro sólisty vyznávající individuální přepravu osobním ovozem je tady přeci už dávno "řidič slečny Daisy". V masové měřítku se tomu říká TAXI. Takže nenacházím jediný argument pro cestování autem, kde se vše hlídá "samo", ale trestní odpovědnost za případný průser ponese vždy ten uživatel - pasažér...
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Za mě slepá cestička vývoje. Asi nejlíp kontrolovaná a hlídaná hromadná doprava je doprava letecká. A ani tam to rozhodně nespěje ke zcela autonomním systémům. Byť jsou ty systémy autopilotů vymakaný, tak pořád tam sedí dva lidi kteří mají rozdělený úkoly a systém jejich práce je nastaven tak aby se vzájemně kontrolovali.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
čo taká železnica,tá to môže mať najbližšie a autonomnemu jazdeniu,a stále to nejazdí samo.
biele auto
biele auto
zelené auto
biele auto
zelené auto
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
To není pravda, viz metra (ty jezdi samy) (Dubaj, Barcelona, atd...)
1° Coppa Alfa Romeo
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Nechtel sem to napsat na plnou hubu. Ze Martine Zounare...
1° Coppa Alfa Romeo
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Za dva roky přijde pro automobilový průmysl zásadní přelom. V celé Evropě se výrazně zpřísní pravidla, kolik budou vozy smět vypouštět škodlivin. Už za dva týdny se ale v Bruselu rozjede jednání, které automobilkám nejspíš přinese ještě nepříjemnější zprávy. Europoslanci začnou projednávat návrh, aby se požadavky na vypouštění zplodin v další dekádě ještě více zostřily.
Zjednodušeně řečeno: v roce 2030 budou muset automobilky oproti současnosti snížit škodliviny na méně než polovinu. Aby toho docílily, budou muset vedle aut na benzin a naftu začít vyrábět ve velkém vozy na elektřinu, protože emise se zprůměrují na každé vyrobené auto. Když výrobce "emisní strop" poruší, čekají ho vysoké pokuty.
Nová pravidla pro škodliviny tak zcela změní autoprůmysl, který je například v Česku páteří celé ekonomiky. Výroba aut se podílí na zdejším hrubém domácím produktu téměř jednou desetinou.
100 miliard korun ročně utrží zdejší dodavatelé součástek do spalovacích motorů. S růstem podílu elektrických aut ale bude poptávka po těchto dílech klesat. 9 procent je podíl tuzemského autoprůmyslu na HDP Česka.
Očekává se, že europoslanci pravidla zpřísní, pak se k návrhu budou vyjadřovat jednotlivé členské země. Podle informací HN bude Česko prosazovat, aby se požadavky na emise zvýšily co nejméně. "Podíl elektromobilů na trhu je nyní velmi nízký. Aby automobilky mohly tak přísné limity plnit, muselo by se jich prodávat mnohem víc," řekl HN zdroj zapojený přímo do vyjednávání s Bruselem. Podle všeho se však ocitne Česko v menšině a bude se nakonec muset podvolit: k prosazení postačí nadpoloviční většina zemí.
Automobilky mají z chystané novinky obavu. Evropská asociace výrobců automobilů upozorňuje, že řada výrobců nezvládne plnit ani první, dlouho známé zpřísnění, které přijde už v lednu 2021. To jim nařídí srazit emise o pětinu.
Pokud za dalších deset let budou muset jít až na méně než polovinu, projeví se podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu AutoSap Zdeňka Petzla vážné potíže. "V takovém případě by v druhé dekádě pravděpodobně začaly některé firmy propouštět, jiné by nejspíš zcela skončily," odhadl.
Problém to může být především pro dodavatele součástek. Pro výrobu elektromobilů je jich potřeba výrazně méně než u aut na benzin či diesel. Například vůbec nejsou nutné nádrže na palivo, převodovky nebo výfuky.
Podle organizace AutoSap tuzemští dodavatelé takových součástek ročně utrží více než 100 miliard korun. Jedná se téměř o čtvrtinu celkových tržeb výrobců automobilových dílů.
Pokud nebudou chtít zaniknout, nezbude jim než se začít orientovat na byznys s e-auty. Podle průzkumu poradenské společnosti EY mezi sty výrobci součástek pro spalovací motory by jich téměř polovina chtěla do roku 2020 vyrábět i díly pro elektromobily.
"Rozhodnutí o výrobním programu a investicích nicméně bude často záviset na zahraničních centrálách a bude představovat zásadní moment pro budoucnost těchto českých výrobních závodů," vysvětlil Petr Knap, vedoucí partner EY, který se autoprůmyslem zabývá.
Automobilky začaly do elektromobilů ve velkém investovat už v uplynulých letech. Jednak kvůli přísnějším emisním pravidlům, zároveň ale očekávají, že do budoucna se z aut na elektřinu stane klasický byznys.
Problém však je, že e-vozy se zatím příliš neprodávají. Podle Svazu dovozců automobilů připadá v celé Evropě na sto aut jen jeden elektromobil. V Česku je to dokonce pouze jedno auto z tisíce. Důvodem jsou například výrazně vyšší ceny, málo dobíjecích stanic i to, že na jedno nabití auto ujede výrazně méně než vůz se spalovacím motorem.
Podle Škody Auto bude proto bezpodmínečně potřeba, aby stát začal elektromobilitu podporovat. Například tak, že lidem a firmám zadotuje nákup vozu na elektřinu. "Včetně například zvýhodněného parkování a provozu ve městech, příspěvku na vybudování dobíjecích stanic nebo daňových úlev," prohlásil mluvčí automobilky Štěpán Řehák.
Podobným způsobem podporují auta na elektřinu například ve Skandinávii, zejména v Norsku. Česká vláda dává peníze především na stavbu dobíjecích stanic, dotace na nákup vozů ale zatím neplánuje.
Zjednodušeně řečeno: v roce 2030 budou muset automobilky oproti současnosti snížit škodliviny na méně než polovinu. Aby toho docílily, budou muset vedle aut na benzin a naftu začít vyrábět ve velkém vozy na elektřinu, protože emise se zprůměrují na každé vyrobené auto. Když výrobce "emisní strop" poruší, čekají ho vysoké pokuty.
Nová pravidla pro škodliviny tak zcela změní autoprůmysl, který je například v Česku páteří celé ekonomiky. Výroba aut se podílí na zdejším hrubém domácím produktu téměř jednou desetinou.
100 miliard korun ročně utrží zdejší dodavatelé součástek do spalovacích motorů. S růstem podílu elektrických aut ale bude poptávka po těchto dílech klesat. 9 procent je podíl tuzemského autoprůmyslu na HDP Česka.
Očekává se, že europoslanci pravidla zpřísní, pak se k návrhu budou vyjadřovat jednotlivé členské země. Podle informací HN bude Česko prosazovat, aby se požadavky na emise zvýšily co nejméně. "Podíl elektromobilů na trhu je nyní velmi nízký. Aby automobilky mohly tak přísné limity plnit, muselo by se jich prodávat mnohem víc," řekl HN zdroj zapojený přímo do vyjednávání s Bruselem. Podle všeho se však ocitne Česko v menšině a bude se nakonec muset podvolit: k prosazení postačí nadpoloviční většina zemí.
Automobilky mají z chystané novinky obavu. Evropská asociace výrobců automobilů upozorňuje, že řada výrobců nezvládne plnit ani první, dlouho známé zpřísnění, které přijde už v lednu 2021. To jim nařídí srazit emise o pětinu.
Pokud za dalších deset let budou muset jít až na méně než polovinu, projeví se podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu AutoSap Zdeňka Petzla vážné potíže. "V takovém případě by v druhé dekádě pravděpodobně začaly některé firmy propouštět, jiné by nejspíš zcela skončily," odhadl.
Problém to může být především pro dodavatele součástek. Pro výrobu elektromobilů je jich potřeba výrazně méně než u aut na benzin či diesel. Například vůbec nejsou nutné nádrže na palivo, převodovky nebo výfuky.
Podle organizace AutoSap tuzemští dodavatelé takových součástek ročně utrží více než 100 miliard korun. Jedná se téměř o čtvrtinu celkových tržeb výrobců automobilových dílů.
Pokud nebudou chtít zaniknout, nezbude jim než se začít orientovat na byznys s e-auty. Podle průzkumu poradenské společnosti EY mezi sty výrobci součástek pro spalovací motory by jich téměř polovina chtěla do roku 2020 vyrábět i díly pro elektromobily.
"Rozhodnutí o výrobním programu a investicích nicméně bude často záviset na zahraničních centrálách a bude představovat zásadní moment pro budoucnost těchto českých výrobních závodů," vysvětlil Petr Knap, vedoucí partner EY, který se autoprůmyslem zabývá.
Automobilky začaly do elektromobilů ve velkém investovat už v uplynulých letech. Jednak kvůli přísnějším emisním pravidlům, zároveň ale očekávají, že do budoucna se z aut na elektřinu stane klasický byznys.
Problém však je, že e-vozy se zatím příliš neprodávají. Podle Svazu dovozců automobilů připadá v celé Evropě na sto aut jen jeden elektromobil. V Česku je to dokonce pouze jedno auto z tisíce. Důvodem jsou například výrazně vyšší ceny, málo dobíjecích stanic i to, že na jedno nabití auto ujede výrazně méně než vůz se spalovacím motorem.
Podle Škody Auto bude proto bezpodmínečně potřeba, aby stát začal elektromobilitu podporovat. Například tak, že lidem a firmám zadotuje nákup vozu na elektřinu. "Včetně například zvýhodněného parkování a provozu ve městech, příspěvku na vybudování dobíjecích stanic nebo daňových úlev," prohlásil mluvčí automobilky Štěpán Řehák.
Podobným způsobem podporují auta na elektřinu například ve Skandinávii, zejména v Norsku. Česká vláda dává peníze především na stavbu dobíjecích stanic, dotace na nákup vozů ale zatím neplánuje.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
výše vykopírovaný článek z hospodářských novin (v placené sekci).... No, myslím kdo máte rádi klasické auta máte nejvyšší čas si to ještě užít, protože jestli se naplní co se píše v tom článku, tak je myslím vymalováno.....
jinak naše země má asi nejvyšší čas začít dělat i něco jiného než kovové součástky do automobilů (v oboru dělám, takže si jakžtakž dokážu představit kolik stovek firem tento byznys živí a kolik lidí zaměstnává). Pokud se na to nenachystáme, bude tady myslím docela smutno....
jinak naše země má asi nejvyšší čas začít dělat i něco jiného než kovové součástky do automobilů (v oboru dělám, takže si jakžtakž dokážu představit kolik stovek firem tento byznys živí a kolik lidí zaměstnává). Pokud se na to nenachystáme, bude tady myslím docela smutno....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Neviděl bych to tak černě, myslím že stejně tolik firem, co dělá to mechaniky, dělá i do plastařiny a plechařiny. Taky elektroniky bude v elektromobilech minimálně stejně. Já konkrétně dělám ve firmě co dodává kondenzátory do invertorů, to je jedna z hodně důležitých součástek elektromobilů. Viděl jsem linku na zalévání statorů pro elektromotory do aut, tam není šance na kooperaci, je to z jednoho kusu. Problém je ve výrobních nákladech, které kvůli baterii, invertoru a minimálně dvěma elektromotorům budou vždycky vyšší, než u klasického spalovacího motoru a převodovky, což je v podstatě jen určitý počet kovových obrobků smontovaných dohromady robotem a hotovo. Cenu nelze jednoduše snížit masovou výrobou, lithium levnější už nebude. EU nařídí automobilkám vyrábět bez ohledu na rentabilitu a cenu a spotřebitelé to budou muset kupovat, protože nic jiného nebude. Toto je opravdu klasický příklad státem řízeného hospodářství, neboli socialismu s tváří EU.
Alfisti si povídají o koncernu VW
Tleskám a klobouček. Konečně to taky někdo řekl nahlas...
https://auto.idnes.cz/herbert-diess-vol ... tomoto_fdv
https://auto.idnes.cz/herbert-diess-vol ... tomoto_fdv
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6962
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
jj, k nám do firmy se řítí projekty od koncernu VW na tři elektroauta a postavili jsme kvůli tomu novou halu,
no tak jsem zvědavej, podle mě elektroauto taky není spása, neříkám že ho uplně zavrhuju, např. auta český pošty nebo jiné služby, které mají jasně definovanou trasu, OK, proč ne, ale pro denní použití normáního panelákového občana? nevim nevim
jinak dávám odkaz jak se teď mají v norsku, kde to rozjeli naveliko
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/smu ... -internetu
no tak jsem zvědavej, podle mě elektroauto taky není spása, neříkám že ho uplně zavrhuju, např. auta český pošty nebo jiné služby, které mají jasně definovanou trasu, OK, proč ne, ale pro denní použití normáního panelákového občana? nevim nevim
jinak dávám odkaz jak se teď mají v norsku, kde to rozjeli naveliko
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/smu ... -internetu
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
klasické Autoforum, video je z kampaně v Dánsku... https://tv.idnes.cz/dansko-kampan-rekla ... tokat_vojt
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6962
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
je to banda volů ... v tom autoforu ale at už je to kde chce, tak prostě takhle to dopadne
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů