alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Odpovědět
Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Petr147 » 23.5.2019, čtv 21:23

Osobně si myslím, že je diesel za 1. dražší a ještě víc se prodraží v kombinaci s hybridem a za 2. hůře nese časté starty a vypínání :smt102

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Harous » 23.5.2019, čtv 21:36

Tady si počtěte jak se jede s električkou do Chorvatska. Já bych na to nervy neměl. :D
https://www.usporne.info/nissanem-leaf-do-chorvatska/
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od kenjiro » 23.5.2019, čtv 21:40

A co kdyz se na ty rychlonabijecce sejde treba 10 aut? to uz je na hotel a ne na kafe :-D
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od andy_xx » 23.5.2019, čtv 22:10

na cestu Praha - Ostrava apod. holt jedině Teslu...škoda, že se Model 3 u nás taky neprodává jak v US za 35 tisíc USD :-) Jinak si dost lidí chválí Hyundai Kona electric se 64kwh baterií, ta by to taky zvládla v pohodě. Ale to už jsme uplně mimo topic :-D
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Petr147 » 23.5.2019, čtv 22:31


Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 23.5.2019, čtv 22:32

pánové na cesty nad 300km si elektroauto nikdo soudný nekoupí.... chtít s tím jet do Chorvatska je naprosto absurdní, to vůbec není účel kvůli kterému se ty auta vyrábějí....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Harous » 23.5.2019, čtv 22:38

Električka ideál tak ta 500E na příměstský provoz. Tam to plně chápu. Cestovat s tím někam dál je mordor. Ale oni ti majitelé asi budou trochu blázni, technoidi a třeba to Chorvatsko ten borec bral jako výzvu.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od andy_xx » 24.5.2019, pát 07:14

ten Polestar se ještě ale nevyrábí,ne?:-) Jestli bude za rok za dva, tak akorát bude konkurent Tesle Model 3, která tu už nějakou dobu je.
Na delší cesty by mi nevadil elektromobil s velkou baterií (rozuměj nad 64kwh - Hyundai Kona) ideálně 96 kwh (Model S)..oba umí rychlé nabíjení, Tesla navíc buduje síť už třetích verzí jejich superchargerů, které umí 250kw (u nás standard na "rychlých" nabíječkách je 50kw). Prostě dokážu si představit, že tě brzy Tesla sama doveze do Chorvatska přes autopilota a ještě si sama určí kde zastaví na nabíječkách (to už více méně umí teď) a ujede to za přibližně podobnou dobu jako auto se spalovacím motorem.
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 24.5.2019, pát 08:00

hele ty bys věřil autopilotovy Tesly na cestu do Chorvatska.... nikdy jsem to nezkoušel ale přijde mi že musí být opruz nechat to auto jet samo a zároveň se pořád koncentrovat a pozorovat co dělá, abys případně mohl zasáhnout....

a jinak při současném energetickém mixu v ČR jsou elektromobily ekologické jen ve městě, kde tedy nezasírají lidem vzduch.... ale na delší cesty mimo město už asi ne, stejně děláme velkou část energie z klasických fosilních zdrojů, takže je celkem jedno jestli to spálíš v nádrži nebo v elektrárně.... to by mi zatím za ty starosti nestálo....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od kenjiro » 24.5.2019, pát 08:49

Dokud to nepujde nabit za par minut, neujede to alespon 500 km sviznejsim tempem a nebude to stat stejne jako "bezne" auto, tak se to nema cenu prosadit. Coz ostatne zjistuji i akcionari Tesly posledni dobou. Male elektricke auto pro jizdu po meste je ok, ale na delsi cesty to nemuze spalovacimu motoru konkurovat. A pokud se bavime o ekologii, tak co s kamionama, autobusama, letadlama, lodema? A myslenka, ze me nejaka bezpohlavni piskajici krabice odveze sama do Chorvatska (odhlednu od toho, ze bych tomu zivot nikdy nesveril) me nejen ze nenadlchla, ale primo desi. Kdyz nechci ridit, tak pojedu busem/vlakem/letadlem.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Adamsquare » 24.5.2019, pát 09:09

Kubas píše: 23.5.2019, čtv 21:08 tak na trhu snad není jediný elektromobil který by byl na cestu Praha-Ostrava použitelný, ....
Jeden můj zákazník jezdí s Teslou celkem často Vary-Bratislava. Dojede vždy někam k Břeclavy, tam přespí a ráno pokračuje těch cca 100km do Blavy :-D

Jinak diesel hybrid dělal snad první masově Peugeot v 508, kde tím nahrazovali 4x4. Moc se nechytlo. Teď to po 10letech všichni objevují znovu.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Sgt. » 24.5.2019, pát 09:39

Měl jsem na prodloužený víkend půjčené BMW i3 s nájezdem cca 66 000km. Elektrika + benzínová dobíječka, vždy jede na elektriku, spalovací 600 boxer z motorky jen udržuje nabití baterie. Provoz benzínu se spouští přes menu idrive ručně nebo se zapne automaticky když je baterie na 5%.
Dle výrobce dává elektromotor na zadní kola 170PS a verze s dobíječkou na benzín by měla mít 0-100 za 7s bez spalovacího motoru o něco míň.
Najel jsem cca 800km v mixu město 40 - okresky 30 - dálnice 30. Z lineárního zrychlení 0-130 jsem naprosto unešenej, žádný běžný konvenční auto co jsem řídil ten výkon nedává tak samozřejmě/nekompromisně/okamžitě a vždy. Rozjezdy, předjíždění, připojování na dálnici naprostá libovka. Bohužel jízdní vlastnosti katastrofa, díky uzoučkým pneu 155 je ta zadokolka spíše nedotáčivá a na dálnici ve 140 - 150 se naklání a houpe jak 2CV.
Když jsem auto přebíral byl deklarovaný dojezd na baterii 130km a na benzín dalších 150km. Po seznámení a adaptaci (jezdil jsem s tím jako s normálním autem, využíval výkon na zrychlení, když jsem potřeboval tak jsem předjel, rychlosti +10 +30 a dálnice cca 140) ukazoval pak po dobití a dotankování 100 + 130km a tyto hodnoty naprosto seděly. Bez ostychu jsem měl puštěné rádio, klimatizaci a hodně využíval tempomat.
Doba nabíjení doma je cca 6 hodin z 15% do plna. Nabíjel jsem jen z konvenční sítě, tak u stojanu nevím.
Zajímavá věc je že auto nemá žádnou setrvačnost, tedy má ale využívá jí k rekuperaci a dobíjení baterek. Pro běžné brzdění třeba na křižovatce nebo v provozu se nepoužívá brzdový pedál ale jen ubírá/pouští plyn, po chvilce je to naprosto přirozené a máte pocit že by stačil pro řízení jen jeden pedál. Výsledkem je používání brzdy jen při stání na světlech v kopci nebo při nějaké krizovce, myšce nebo opravdu intenzivním brzdění. Ale samozřejmě chce to čumět dopředu ne do mobilu.
Design exteriéru ještě snad se zavřenýma očima ale z interiéru by se prase zblilo, stejně tak z použitejch materiálů. Jen sedačky a volant byly příjemný.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od andy_xx » 24.5.2019, pát 09:52

já se na elektromobil dívám jako přemisťovadlo z bodu A do bodu B a to je mi fakt příjemnější jet v EV autě než ve čtyřválcovém nafťáku :-) Dojezdy 500km už jsou docela reálné i v dnešní době, rychlost nabíjení už se taky zvyšuje (za 5 min cca 120km na dojezd) - samozřejmě nabíjecí křivka není lineární - ke konci se zpomaluje. Já jsem zvědavý na Teslu Roadster, ta má mít dojezd 1000km a 10 000 Nm :-) … to by byla víkendovka :-D
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Sgt. » 24.5.2019, pát 09:57

IMG_0871_.jpg
IMG_0870_.jpg
IMG_0867_.jpg
IMG_0865_.jpg
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Jojo
Štamgast

Příspěvky: 654
Registrován: 5.2.2018, pon 11:08

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Jojo » 24.5.2019, pát 11:10

Tiež som mal 2x požičanú i3 (keď bola M235i v servise) a ten odpich z miesta bol fakt opojný. Mesto a okolie asi super. Na diaľnici som s tým nebol.Auto ale celkom priestranné a výborne nastupovanie/vystupovanie. Za tie peniaze ale nie je hodná.
PS: mrkol som na ponuku jazdených 500E a je to stále celkom vysoko cenovo. Koľko stojí cca výmena batérii,neviete?
biele auto
biele auto
zelené auto

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Petr147 » 24.5.2019, pát 11:41

O baterku bych se nebál, co mám info z Toyoty v ČR, tak za celou historii měnili jen jednotky kusů a na Priuse stála neco mezi 50-80 tis, uz presne nevim

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od andy_xx » 24.5.2019, pát 12:58

ještě se dá uvažovat o Peugeot ION apod, to už jsou ale mikrovozítka do města :-) BMW i3 je částečně z karbonu, tak i proto ta cena :-) ty Fiaty se dají sehnat od cca 300tis. (záleží na nájezdu a stavu baterie). V ČR je možné k elektromobilu dostat od ČEZu i lepší tarif na elektřinu pro domácnosti/firmy apod. Jinak snad všichni výrobci dávají záruku minimálně 8 let na baterii - v případě její vady. Určitě ji nevymění třeba jen proto, že její kapacita klesne víc za ty roky, než předpokládali :-) Já osobně ale ani nevím jak bych uspěl u Fiatu - resp. je mi jasné, že bych u Fiatu zřejmě vůbec neuspěl v případě reklamace baterie, už jen proto ,že se jedná o import z US a většina autorizáků zde vůbec o 500E nic neví. Každopádně většina mechanických dílů je shodná s klasickou 500 nebo 500 abarth. Elektroniku a řízení baterie dělal Bosch - baterie obsahuje články Samsung SDI, kdyby to někoho zajímalo :-)


i když rychlé DC nabíjení Bosch testoval, tak nakonec rychlé DC nabíjení ve Fiatu 500E není. Umí se nabít z klasické zásuvky za cca 7-8 hodin (2.3kw) nebo přes redukci Mennekes Typ2 na Typ1 cca 2-3 hodiny, protože má 7kw palubní nabíječku. (První verze Leafu má jen tu 3.6kw palubní nabíječku).
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Petr147 » 24.5.2019, pát 19:12

Momentálně má Honza Koubek ve vlogu e-Craftera a zajímavý postřeh s kapacitou el. rozvodů ve městech, které to nemají šanci při větším rozšíření utáhnout.

Druhá věc jsou služebáky, za své to doma nikdo dobíjet nechce a v podstatě by neměl...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 24.5.2019, pát 21:19

Z dnešního článku na iHned.... zatím to moc nevypadá že by tu regulaci emisí měl někdo být schopen zvládnout.... ono když máš v portfoliu X aut a lidi jak na potvoru kupují ty SUV tak to moc nejde, no.... bude docela zajímavé jak se vyrovnají s pokutama - jestli je na těch SUV a podobných taková marže že se to i tak vyplatí, nebo jestli to promítnou do jejich ceny a naopak nějak zvýhodní úspornější auta, aby měli ten CO2 mix lepší....
Přílohy
3.png
2.png
1.png
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 25.5.2019, sob 21:43

Něco dalšího k tématu, z hospodářských novin.... jak to tak čtu tak je myslím fakt čas si koupit nějaké dobré auto jako víkendovku, ona i ta běžná Giulie v benzínu bude za nějakých 5-10 skvělé řidičské auto, nezprasené vším možným.... (nebo třeba Fiat124, nebo cokoliv podobného, co dnes ještě nestojí majlant....) asi ty výkonné auta opravdu dost zdraží, bude jich míň, i jako ojetin.... takže šolíchat si něco lepšího teď třeba na delší trasy a do budoucna jako víkendovku není od věci....

Rok 2021 s sebou ponese první významný krok na cestě k automobilové dopravě, která podle představ Evropské unie nemá přispívat ke globálnímu oteplování planety.

Průměrné emise oxidu uhličitého u nově prodávaných aut budou omezené na 95 gramů na kilometr. Pokud výrobce tento limit nedodrží, bude muset platit pokuty. Přesně stanovená hranice se ale liší pro jednotlivé automobily podle jejich hmotnosti a to se podle nabídky té které automobilky přenáší i na limity stanovené pro jednotlivé automobilové koncerny.

Studie analytické společnosti PA Consulting odhaduje, že koncern Volkswagen (včetně Škody) bude muset v roce 2021 splnit napříč prodanými vozy všech svých značek limit 97,7 gramu CO2 na kilometr. Dosáhne však jen na 101,5 gramu a to podle PA znamená roční pokuty ve výši 1,4 miliardy eur, tedy asi deset procent zisku před zdaněním celého koncernu.

"Děláme vše pro to, abychom žádné pokuty platit nemuseli. Existují plány, jak se jim za daných parametrů vyhneme," říká Jan Hurt, šéf Porsche Česká republika, dovozce aut koncernu Volkswagen. VW a spol. nabídnou zákazníkovi čisté elektromobily, plug-in hybridy i vozy s pohonem na plyn. "Výrobci budou muset ceny nastavit tak, aby zákazníky motivovali ke koupi elektrických nebo elektrifikovaných vozů," myslí si Hurt.

PA Consulting odhaduje, že se v roce 2021 bude v Evropě prodávat osm procent čistě elektrických nebo plug-in hybridních koncernových aut. Bude Česko patřit mezi tahouny? "Naše kalkulace jsou založeny na tom, že podíl elektrických aut v Norsku bude přes 50 procent, velká část se prodá v Německu, České republice je přisuzován podobný podíl jako všem ostatním zemím ve střední Evropě." Jinými slovy, Česko k tahounům patřit nebude.

Revoluční změna prodejní filozofie
Právě elektrické vozy, které se do statistik emisí CO2 zapisují nulou, jsou pro splnění limitů za celou automobilku klíčové. Ať už v roce 2021, nebo později, kdy bude omezení ještě přísnější. Zároveň ale vyvstává otázka, jestli bude kvůli limitům možné uspokojit všechny potenciální zákazníky, kteří by chtěli velké a silné auto s naftovým nebo benzinovým motorem. "Vcelku reálná je situace, že zákazníka budeme muset odmítnout nebo přesvědčit, aby si koupil jiné auto. Což je změna paradigmatu, to je revoluce. Naše snaha byla prodávat dobře vybavené, dražší vozy, to se s novými pravidly hry změní," odhaduje Hurt. Pokud si takové auto chcete pořídit, letošní rok je tím posledním, kdy to podle něj bude ještě únosné. Již v roce 2020 budou totiž přísné limity postupně zaváděny a emisní omezení se bude vztahovat až na 95 procent prodaných vozů.

Na tom, že se u osobních aut dá očekávat další zdražení, se Hurt shoduje s Petrem Knapem, vedoucím partnerem společnosti EY pro automobilový sektor v regionu střední, východní a jihovýchodní Evropy a Střední Asie. "Zdražení probíhá již v současné době. Podle našeho cenového indexu došlo vloni na českém trhu k meziročnímu zdražení o čtyři procenta. Dochází navíc k souběhu nárůstu požadavků na bezpečnostní systémy i na čistotu emisí v jednom okamžiku," říká Knap. Automobilky si podle něj kvůli investicím do elektromobility nemohou dovolit dotovat vozy se spalovacím motorem a naopak kvůli dodržení emisních limitů budou tlačeny držet nízké ceny elektroaut. Navíc může dojít k omezení nabídky vozů s konvenčním spalovacím motorem.

INFOGRAFIKA

INFOGRAFIKA
Infografika: Silná auta jen pro vyvolené. Kvůli zpřísnění limitů podraží a bude jich málo

Podle Hurta lze dostat zákazníky do elektromobilů úpravou cen (včetně zdražení aut s konvenčními spalovacími motory) nebo motivací prodejce. "Všichni v automobilovém průmyslu musíme také pracovat na tom, aby se odstranily všemožné bolístky elektromobility: aby byla dostatečná infrastruktura, aby bylo dost dobíjecích míst, abychom věděli, jak to auto budeme opravovat, abychom firmám zajistili, že ztráta hodnoty bude srovnatelná s diesely. Prostě aby zákazníkovi nevznikla žádná další nevýhoda," vypočítává Hurt.

Trend nastaví firmy
Největší bolístkou elektromobility s ohledem na běžné použití je právě nedostatek dobíjecích stanic. Nyní jich je v Česku asi 400. Ministerstvo dopravy vypsalo nový dotační program, v němž by chtělo 130 miliony podpořit výstavbu dalších.

Hlavní výhodou elektrických aut jsou v současné době podle Hurta nižší provozní náklady. "Máme studie, které tvrdí, že provoz elektrického vozu by mohl být o 20 procent cenově příznivější než u srovnatelného naftového auta. Záleží na nájezdu. Láme se to okolo 12 tisíc kilometrů ročně, pak se elektroauto začíná vyplácet."

Neochota české vlády zavést nějakou podobu finanční podpory pro pořízení elektromobilu však automobilkám v souvislosti s limity dvakrát nepomůže. Zatím platí jen to, že podnikatelům odpustí silniční daň, hovoří se o tom, že nebude nutné kupovat dálniční známku a Praha nabízí elektroautům parkování zdarma.

Jak by podpora elektromobility měla v představách automobilek vypadat?

"Přemýšleli jsme o časovém období, kdy by se u elektroaut platila třeba poloviční daň z přidané hodnoty. Ale v zásadě cokoli, co přinese nějakou výhodu pro elektrická auta, pomůže rychlosti jejich přijetí," říká Hurt. Podle jeho slov totiž, i když bude cena stejná, pořád bude řada zákazníků, kteří raději zůstanou u konvenčních motorů. "Vyvíjíme a vylepšujeme je už 120 let. Dnes jsou na takové úrovni, že emise škodlivin jsou na deseti procentech toho, kde byly před dvaceti lety," popisuje. Hurtova slova dokazují nedávné testy německého autoklubu ADAC, v němž moderní spalovací pohonné jednotky mají výrazně nižší emise škodlivin, než pře­depisuje norma.

Stejně jako je tomu dosud, budou pro úspěch elektromobility klíčoví flotiloví zákazníci, kteří tvoří 70 procent všech prodejů. Pro ně by mělo být důležité nákladové hledisko elektrických aut, u jiných mohou hrát roli i vlastní interní předpisy. "Již dnes existují zákazníci, kteří mají určené limity pro emise CO2 a podle toho řídí svůj nákup vozů do flotily. Typickým příkladem je v tomto směru Siemens. Kdyby čtvrtina podobných korporátních zákazníků bylo podobně uvědomělých, tak bychom se v rámci prodejů elektrických aut dostali do velké míry tam, kde chceme být," myslí si Hurt.

Auta v pronájmu
Auty, která by měla zajistit budoucnost Volkswagenu v době nízkoemisní, jsou elektromobily rodiny ID. První z nich je velký jako Golf, jmenuje se ID.3 a značka ho nedávno představila v Berlíně.

S nástupem těchto aut má být podle britského magazínu Car spojen i nový prodejní model. Každé auto by zprvu mělo být pronajmuto na tři roky prvnímu "majiteli", následně si ho prodejce stáhne k sobě, zrepasuje a pronajme ho jako ojetinu dalšímu člověku na tři roky. Následně se celý postup ještě jednou zopakuje.

Ne všechny servisy budou schopné opravit samotný akumulátor. Taková místa by v Česku měla být maximálně dvě.

Přijde podobný model i do Česka?

"Je to jedna z možností. Tento režim vznikl, protože jsme co nejdéle chtěli držet hodnotu vozu na trhu ve své vlastní moci. Důvodem byla tehdy zůstatková hodnota elektrického Golfu, která klesala výrazně rychleji než u klasické varianty se spalovacím motorem. Způsobila to především nejistota zákazníků. Nové studie zůstatkových hodnot u elektrických vozů takto výrazně vyšší propad nesignalizují, průběh ztráty hodnoty by měl zhruba odpovídat benzinovým nebo dieselovým vozům. Prapůvodní důvod ke vzniku tohoto řešení tedy odpadá," tvrdí Hurt.

Showroomy na elektriku
Proměnou v rámci elektromobility projdou určitě showroomy a dealerství. První část proměny je evidentní, dealeři se musí připravit na to, aby vůbec mohli elektrická auta prodávat. "Předně bude nutné na místě zajistit předepsanou dobíjecí infrastrukturu, auta se ze servisu k zákazníkům musí vracet nabitá minimálně na 30 procent. Potýkáme se ale s tím, že ne všichni prodejci si na dvorku mohou jen tak nainstalovat předepsanou dobíjecí stanici, protože jejich elektrická síť nenabídne dostatečný příkon. V takovém případě se to musí řešit různými doplňkovými bateriovými úložišti, která se plní nočním proudem nebo třeba solárními panely," vysvětluje Hurt.

Investice do dobíjecí stanice se tak pohybuje od sta tisíc až po miliony. "Není to nic, co by obchodníky do budoucna zlikvidovalo, ale zanedbatelná investice to není," říká Hurt. Vedle toho jsou nutná školení personálu a úprava servisu. Předepisuje se i takzvané karanténní místo, kde se musí odstavit auto s poškozenými bateriemi.

Ne všechny servisy ale budou schopné opravit samotný akumulátor. Taková místa by v Česku měla být maximálně dvě.

"Standardem by mělo být, aby mechanici směli při opravě sáhnout třeba do elektromotoru. Servis na základní úrovni připravenosti auto jen přijme, odpojí vysokonapěťový systém a pošle ho tam, kde opravu vysokonapěťového systému provedou."
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Petr147 » 26.5.2019, ned 07:41

To potvrzuje mé info, že například v koncernu začnou klasické spalováky "dotovat" elektro auta - budou všechny zdražovat a klesne možnost slevy. On například ten nový Superb iV má pod 40 g/km CO2, takže se průměr bych se nebál. Jen asi můžeme obecně zapomenout na výkonné spalovací verze nebo budou pěkně drahé. Škoda má elektrické CitiGo, hybridního Superba a má připravené dvě úplně nová SUV - odpověď na zákazníky kupující především SUV. VW si pro sebe chce nechat zbytek portfolia, různé kompakty, MPV a dodávky, takže to budou mít pokryté komplet. Ona současná generace e-Golfu a e-Passatu jsou jenom přestavěné klasické modely, nikdy nebyly myšleny jako plnohodnotné elektromobily, ale roky fungují především jako sběrače dat o chování uživatelů, proto jich tolik jezdí pro různé půjčovny nebo je dostali úředníci a vládní složky. PSA má připravené malé elektromobily, jako P 208, Partner, Corsa. Honda a Toyota jsou zakladatelé této kategorie, Mazda přijde s hybridem tento rok a s elektromobilem příští. Mercedes má EQC, Audi e-tron... Fiat má prostor leda s novou e-500, která mu "vydělá" emise například pro Alfu, jinak to výpalné pro Teslu je hodně krátkodobé řešení...

I ta pasáž se servisy, snad až na Toyotu má většina značek jednotky servisů, které dokáží servisovat elektromobil. Snad VW má jediný v Praze nebo Brně, s Teslami se jezdilo do Vídně...

Na jedné straně si tu likvidujeme automobilový průmysl, ale na druhé straně planety na to klidně dál kašlou https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... -cina.html

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 26.5.2019, ned 08:07

jo, bude to asi tak jak se píše v tom mém příspěvku výše a jak to doplňuješ.... S těma opravama elektromobilů - v reálu to asi bude tak, že když se na tom něco většího podělá (což by snad nemělo být tak těžké vzhledem k jednoduchosti systému), tak ti na měsíc dají náhradní auto a to tvoje si někam převezou a tam opraví.... Samozřejmě jedna věc je mít ekologické varianty v portfoliu, druhá aby to lidi kupovali a neměli zájem jen o ty konvenční auta.... tam to holt budou muset cenovou politikou nějak potlačit....

Jinak že na to Číňani kašlou neznamená, že se na to máme vysrat taky.... Věřím že Čína teď dostane od Trumpa pořádné kapky a že tahle země která podvádí ve všem co snad jde se konečně dočká adekvátního přístupu a ne že od nich budem nakupovat dotovaný levný šmejd a dívat se, jak na tom bohatnou a vyvíjejí různé orwellovské systémy, které masivně aplikují na svoje lidi a nedělám si iluze, že by je rádi neexportovali kamkoliv to půjde....

A autoprůmysl to v pohodě ustojí, podívej se v řádu jakých miliard mají ty firmy zisky.... FCA je ohroženo a asi to nedá, tak holt zfúzuje s někým jiným....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Petr147 » 26.5.2019, ned 09:41

ohledně Fiatu, oni mají vlastně Centoventi... https://www.fiat.cz/fiat-concept-centoventi
Teď je otázka, zda je to jenom designérské cvičení nebo už mají i připravenou i nějakou techniku... k tomu ze stejného základu malé SUV, elektromotor do Dobla a mohou vesele soupeřit... To samé přestavět Ducato, ono se to nezdá, ale ta poptávka od firem je, takže jenom nezaspat dobu...

Trump si může vyskakovat jak chce, ale Čína vlastní většinu jejich dluhu a ty firmy jsou tak propojené, že to USA může nepěkně schytat nebo to zas vyšumí do ztracena

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od michal96 » 26.5.2019, ned 17:13

alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Hampice » 26.5.2019, ned 19:45

Právě elektrické vozy, které se do statistik emisí CO2 zapisují nulou
...

Tady jsem přestal číst. Nic víc netřeba jako důkaz, že kompetentní subjekty jsou úplně mimo mísu...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů