Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 19.5.2017, pát 14:27

Já už jinde než na Molu netankuju. Občas shell. U toho slabýho benzínu je to strašně poznat. Benzinu ani náhodou, Ono to samý. Eurooil je ok, ale nejlíp to funguje na MOL a shell. Nafta to samý. Teda nafta od Ona byla nejhorší, co jsem kdy kde natočil...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 19.5.2017, pát 17:54

HM že bych taky vyzkoušel MOL? mám benzinku po cestě kolik se pohybuje cena za litr toho EVA+? a je opravdu bez biosložky?

ale asi to EVO tam mít zrovna nebudou nechápu tu jejich politiku že ty premiovky nabízejí jen na pár jejích pumpách.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Zikk » 20.5.2017, sob 07:43

Co je špatného na Vervě? Dle testů by měla být jedna z nejlepších a má i nejvyšší cetanové číslo, přes 60. Zkusím párkrát nabrat to Evo+
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 20.5.2017, sob 08:13

Já myslím, že to zbytečně moc prožíváte. Když to přeženu, tak tankuji vše co teče. Leta letoucí tam šoupnu pár víček VIFu a nikdy jsem neměl žádný problém. Motor šlapal jak hodinky.
Když vás bude chtít někdo podělat, tak to bude jakýkoliv pumpař nehledě na značku.
Nemám na čele tak velkou jitrnici, abych jezdil tady na Shellku, kde chtějí 34Kč za ten samý mazut co na Globusu za 29 ;-)
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od speedy » 20.5.2017, sob 08:58

Taky jsem měl období kdy jsem jezdil na Globus a auto jezdilo stejně, cáknul jsem VIF a nebyl poznat rozdíl jestli Benzina, Shell atd...
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 20.5.2017, sob 10:49

EuroOil 28,50kč
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Temp » 20.5.2017, sob 11:44

Zikk píše: 20.5.2017, sob 07:43 Co je špatného na Vervě? Dle testů by měla být jedna z nejlepších a má i nejvyšší cetanové číslo, přes 60. Zkusím párkrát nabrat to Evo+
Verva má skvělou mazivost, protože řepkový olej. Je hodně aditivovaná a díky tomu drží to cetanové číslo dost nahoře a pěnivost dole. Ale stejně se ti zasírá motor tou řepkou.
A Benzina používá na aditivování VERVY právě VIF. Takže pokud koupíš obyč naftu na benzině a dáš tam VIF, máš VERVU. A pokud natankuješ u Eurooilu a dáš VIF, budeš mít Vervu bez biosložky o 4 koruny na litru levnější.
Pocitově je ale těžké rozeznat rozdíly. Poznal jsem rozdíl, mezi ONO a Vervou. Ale už třeba ne mezi VErvou a jejich obyč naftou, nebo Vervou a eurooilem, či shellem.
Ale! natankoval jsem od OMV ten jejich max motion a rozdíl je slyšet i cítit na tahu. Hlavně pod plným plynem. Pro mě nejlepší co tam jde nalít. Ale na nádrži to udělá rozdíl oproti EO třeby 250 peněz.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Zikk » 20.5.2017, sob 11:50

Tak to ještě zkusím i ten Maxxmotion. Viděl jsem na něj chválu už vícekrát.
S tou biosložkou u Vervy je to nějaké tajemné, protože na dotaz Benzina odpovídá, že Verva biosložku neobsahuje, ale (celkem staré) testy ukázaly, že tam pár procent FAME je.
Osobně jsem žil v domění, že právě aditiva neutralizují vliv biosložky a tudíž se motor nezasírá. Nicméně asi jsem žil v omylu.
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Temp » 20.5.2017, sob 12:32

Našel bys někde to vyjádření Benziny o nebiosrajdách ve vervě? Jako ten test není úplně aktuální, ale naměřili tam toho docela dost.
Ostatně je tam kolem toho napsáno víca za přečtení to stojí http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... 3/ch-49476
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 20.5.2017, sob 12:47

speedy píše: 20.5.2017, sob 08:58 Taky jsem měl období kdy jsem jezdil na Globus a auto jezdilo stejně, cáknul jsem VIF a nebyl poznat rozdíl jestli Benzina, Shell atd...
Vidis ja mam zas opacnou zkusenost v klasickych naftach. "premiovka" je dle jen zbytecny priplaceni za vif takze tu jsem nikdy netankoval. Pravda chod motoru u ruznych naft byl asi stejny, maximalne se trochu upravoval zvuk kdyz ses na to soustredil, ale rozdily byly ve spotrebe a v zime.

Nejdrive jsem tankoval na ONO, nafta byla dobra ale hodne penila. Takze v realu mensi najezd, natankovano realne mene a tim se vykompenzovala nizsi cena. Spotreba realne oproti palubaku byla o pul litru vyssi.
Pak jsem presel na klasickou benzinu top q. Ta byla u me nejidealnejsi, slusna spotreba, realne mnozstvi co jsem natankoval, spotreba oproti palubaku max 0,2l.
2x v tech mrazech jsem musel natankovat na Eurooilu, nevim jestli to byla nejaka nahoda, ale v -10 jsem mel velky problem nastartovat., po smichani nadrze 1:1 s naftou od KM prony bylo vse v poradku.
Pak benzina presla na Efectu. U ni mi stoupla spotreba o 1,5l nahoru, testovano na cca 210 litrech (3 nadrze)

Takze ted tankuji zimu na KM prona a zbytek Eurooil. Samozrejme vzdy vse s vifem. MOtor vypada spokojeny, spotreba taky slusna (kdyz se snazim :D) a i palubak se zase uklidnil a ukazuje temer co ma (max 0,2l dolu proti realu)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Zikk » 20.5.2017, sob 19:13

Temp píše: 20.5.2017, sob 12:32 Našel bys někde to vyjádření Benziny o nebiosrajdách ve vervě? Jako ten test není úplně aktuální, ale naměřili tam toho docela dost.
Ostatně je tam kolem toho napsáno víca za přečtení to stojí http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... 3/ch-49476
Teď se mi nedaří najít, ale někdo tuším na serveru oleje.cz posílal kopii mailu od Benziny, kde mu vyloženě psali, že Verva Diesel nemá žádnou biosložku.
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 20.5.2017, sob 20:50

Verva má biosložku, bez jde jenom do Čepra a to si ji tam při expedici přidá... ona je to mix podřadného základu, který je dohnaný aditivy... ona snad Verva ani už není, doprodávají se zásoby a prodává se Efecta

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Zikk » 21.5.2017, ned 08:31

Nene Verva zůstavá. Efecta nahradila základní Top Q
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 22.5.2017, pon 10:04

Mě se taky zdá že EuroOil není na zimu to pravé a už okolo -7 to není ono.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Temp » 22.5.2017, pon 15:10

Já byl s EO v zimě na horách. Pres noci -20, přes den nejtepleji -8. Tři dny stála venku a v neděli ráno to chytlo skoro na brnk, i když se tak pět vteřin trochu hádaly válce. Samozřejmě dvojitá dávka zimního vifu.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 22.5.2017, pon 15:33

S Čeprem (EuroOil) nemám žádné špatné zkušenosti, ale nevím zda na běžné pumpě mají to samé co ve svých skladech. Tankoval jsem vždy přímo u zdroje.

Jinak jak už jsem psal, nenastartoval jsem jedinkrát v životě a to s pitomým Agipem při cca -18st. Od té doby (cca 2010) leju VIF a jakoukoliv naftu a vše je ok.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 22.5.2017, pon 16:19

Aditiva mají mnohem nižší bod tuhnutí, než samotná nafta... takže kdo dává moc aditiv, ten si zhoršuje filtrovatelnost nafty...

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 24.5.2017, stř 10:38

Na zimu raději Maxe od OMW potřebuji se spolehnout že mi auto ráno naskočí.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 3.6.2017, sob 11:52

doporučuji přečíst http://www.agat.sk/post/palivove-aditiv ... tnosti-32/
...
pasivní odpory rostou se stupněm znečištění palivového filtru motoru. Proto je důležité správné načasování výměny filtru, tj. nejpozději na začátek zimy. Znečištěný palivový filtr dokáže výrazně snížit teplotu filtrovatelnosti i nafty s aditivem. Výsledkem je zhasnutí studeného motoru krátce po jeho nastartování bez možnosti jej znovu uvést do chodu při teplotách již kolem -10 °C.
...

aditivum přidáváme v správném množství do nádrže těsně před tankováním, aby došlo k dokonalému promíchání. Teplota nafty v nádrži nesmí být nižší než 0 ° C (u letní nafty) resp. -6 ° C (u zimní nafty) tedy pod teplotou zákalu, kdy se již začínají vylučovat první částice parafínu! Přidávání jakéhokoliv aditiva do nafty s již vyloučenými částicemi parafínu je bezpředmětné, protože žádné palivové aditivum nemá schopnost částice parafínu rozspustit! Úkolem depresantov je totiž zabránit vylučování částic parafínu ve formě velkých plochých útvarů modifikací jejich krystalové mřížky na mřížku menších rozměrů, a nikoli jejich rozpouštění! Ignorováním této skutečnosti dochází k falešnému pocitu motoristu, že použité aditivum je nekvalitní, protože mu nepomohlo zabránit "zamrznutí" nafty!
2) Po aplikování aditiva do nádrže vozu a následném dotankování, je třeba projít ještě pár kilometrů, aby už homogenizované palivo s aditivem bylo čerpadlem dopraveno dostatečném množství i do zbývající části nízkotlakého okruhu palivové soustavy, zejména do prostoru palivového filtru.

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 8.6.2017, čtv 20:37

Máte někdo info o tom novém Shell V-Power?

a teď největší gól prý klasická nafta u EuroOil obsahuje aditiva tvrdila obsluha čerpací stanice mé ženě kdy si u nich chtěla koupit VIF. Tak dostala odpověď proč když už je v naftě.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 8.6.2017, čtv 20:46

No a proč by neobsahovala? Aditiva se tam cpou, aby to při ochuzené vstupní surovině plnilo normy... aditivace je základní postup už v rafinerii...

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od A.J.Michal » 8.6.2017, čtv 21:03

jo chlapi :-D .. ono ta nafta je prostě stejná ... jen hold do te cisterny lijou aditiva a bioslozku pak zvlast uz dle toho, kam se veze.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 8.6.2017, čtv 21:09

tak proč nabízejí dvě verze nafty za odlišný peníz když jsou obě s aditivy?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 8.6.2017, čtv 21:10

jde o to kolik těch aditiv tam je a jak kvalitních..... aditivum je prostě "přísada" do té nafty.... nějaké přísady má každá nafta, ale jde holt o tu kvalitu....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 8.6.2017, čtv 21:24

Erik T píše: 8.6.2017, čtv 21:09 tak proč nabízejí dvě verze nafty za odlišný peníz když jsou obě s aditivy?
V jedné je FAME + základní balík aditiv a v druhé je víc aditiv a dobry pocit k tomu :D

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti