Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od Kubas » 2.1.2013, stř 14:48

jo jo, 147/GT pro fandu, Giulietta pro každého.... :wink:
Jinak ten "pocit jistoty" z podvozku je u 147/GT podle mě i hodně dělaný špičkovým řízením, které snad ani nejde překonat... právě díky tomu pořád víš, co se děje s koly a prostě se nebojíš....

jen technická poznámka: já bych teda u turbobenzínu olej až po 30tkm něměnil. U Brava mám ten interval taky a zkrátil jsem to na 15tkm.... ale to už je jiná story než "interiér" giulietty....

každopádně přeju ať jezdí a s tou Blavou se ještě ozvu.... :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od soft147 » 2.1.2013, stř 15:13

Není to sice k interiéru, ale k textu: QV budu objednávat koncem ledna, aby mi přišla s jarním počásím, ale po debatě s panem Vrecníkem z Motortecu Brno, mi bylo důrazně doporučeno měnit olej nejpozději po 15t km. Není to ani kvůli oleji, i když i ten to má po 20t za sebou, ale kvůli filtru oleje před turbem, který se zanáší a důsledkem toho turbo odejde* Něco na tom bude, protože jsem potkal majitele QV řešícím právě výměnu turba. Měl najeto necelých 40t km.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Gionardi
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 868
Registrován: 1.5.2007, úte 15:18
Bydliště: Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od Gionardi » 2.1.2013, stř 15:23

ja měním co 10tis - zas to tolik peněz není a auto opravdu netrpí zvlášť když člověk nejezdí na spotřebu - že? :D
fajne je byt Alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od Dallen » 2.1.2013, stř 15:32

IMHO u nového auta bych olej vyměnil o hodně dříve než 15tkm
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od Kubas » 2.1.2013, stř 15:42

myslíš jako první náplň motoru? nebo prostě pravidelný interval....?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od Dallen » 2.1.2013, stř 16:21

První náplň
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

ethicon
Nováček

Příspěvky: 220
Registrován: 14.4.2011, čtv 20:40

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od ethicon » 2.1.2013, stř 16:38

ďakujem za rady, ja som sa riadil len doporučeniami v servisnej knížke, ale samozrejme si dám poradiť...1.8Tbi nie je predsa ešte tak dlho na trhu, aby človek vedel načo si má dávať pozor..na TS som menil každý rok, a to som najazdil ročne tak maximálne 12000km...zaujímavé, že tu mi hneď vymenili aj sviečky..a čo je potešujúce, že náklady na 235koňový motor sú prakticky nižšie ako u TS...
ja som mal pri výmene oleja po dvoch rokoch ledva 25000km...čiže myslíte, že ďalšia výmena po 15000 ?či tá druhá výmena stačí po ďalších dvoch rokoch či 30000 (za dva roky asi ani tolko nenajazdím)
Kubas: neboj aj s Giuliettou si užije aj fanda, a čo je ešte lepšie ako sa u vás hovorí (neviem či sa to hodí aj na autá) je aj blbuvzdorná.. :wink:
čo sa týka toho riadenia je v Dynamickom režime tiež excelentné, len podvozok sa mi napriek športovému zníženiu zdá trochu komfortný, neni som nejaký technický typ, ale cítim rozdiel predovšetkým v tom, že Giulietta má vpredu McPherson a v zákrutách v extrémnej situácii je to cítiť, ten štvorprvok na 147ke jednoduchu spôsoboval, že koleso aj v extrémnej situácii, čiže v prudkej zákrute zostávalo kolmo na povrch vozovky, McPherson sa takto prispôsobiť nevie...neviem to nejako technicky popísať...ale cítiť to je...
jasné ozvi sa keď sem pojdeš.. :wink:
Alfa Romeo Giulietta QV /facelift/ 2013-
Alfa Romeo Giulietta QV, nero etna 2010-2013
Alfa Romeo 147/Sport/120cv, čierna metalýza, facelift 2006-2010

maTooB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 42
Registrován: 1.12.2011, čtv 20:33
Bydliště: Slovensko

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od maTooB » 2.1.2013, stř 19:43

Ked jazdis tak malo, tak men kazdy rok alebo po tych 15000km... Motoru to iba prospeje. Zaujimave, ze ti menili sviecky, tie sa podla manualu u tvojho motora menia pri 70 000km, u verzii 1.4 Turbo a Multiair sa menia aj pri 30 000km, teda vlastne pri kazdom servise a u tvojej pri kazdom druhom. Tak ja neviem, ci to nemaju popletene, kazdopadne motoru to neuskodi, iba prospeje... Alebo ze by si ich mal zahadzane od jazdenia po meste?

A na co si davat pozor? Urcite odporucam pred blaznenim (vytacanim) poriadne zahriat olej, co trva aj tych 15km, netreba si mysliet, ze ked teplota vody ukazuje 90, tak je uz vsetko zahriate a po ostrejsej jazde vzdy nechat motor pred vypnutim dochladit pokojnou jazdou v nizsich otackach alebo na volnobeh. Ale to asi poznas...

Zaujimave, ze v manuale je pri servise 1750 TBi:
"Výmena oleja v motore a olejového filtra (alebo každých 12 mesiacov) (**)
(**) Motorový olej a filter vymenený na základe zapnutia sa kontrolky na prístrojovej doske (viď. kapitola „Kontrolky na prístrojovej doske“) alebo
každých 12 mesiacov."


U ktoreho predajcu si ju kupil a servisujes?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA TCT
Ducati Monster S4RS TS

ethicon
Nováček

Příspěvky: 220
Registrován: 14.4.2011, čtv 20:40

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od ethicon » 3.1.2013, čtv 06:52

ja som bol tiež prekvapený, keď mi oznámili, že mi vymenili aj sviečky (trocha sa tým aj servisná prehliadka predražila), vôbec som si to predtým v manuáli nepozeral a keď som sa na to opýtal, tak mi povedali, že pri 1,8Tbi sa to má takto meniť...asi ako píšeš majú v tom skôr hokej, nabudúce si radšej pozriem všetko v servisnej knižke, ale napríklad keď som sa pýtal na výmenu oleja tam mi rovno povedali, že stačia dva roky či 30tkm...osobne mám veľmi negatívne skúsenosti zo servismi, už som to tu raz riešil...najhorší je Autovalušek Lamač (tam som auto aj v roku 2010 kupoval) prístup otrasný, pomaly ja som sa musel domáhať predaja auta a o servise a hlavne lakovníckych prácach ani nehovorím, to je na samostatnú kapitolu, po zime mi vrátili úplne otlčené elektróny ( v sklade ich evidentne mali nahádzané na sebe), som to reklamoval, uznali reklamáciu, ale ich len preleštili, čo samozrejme prd pomohlo, nemal som už nervy na ďalšie reklamácie tak som jednoducho tam prestal chodiť...približne rovnako zlý je Autoimpex...zatial ako taká spokojnosť s Autogrifom v Petržalke, tam excelentne lakujú a sú dosť rýchly...tam som bol aj na garančke...s tým zohrievaním motora pred ostrejšou jazdou mám dlhoročné skúsenosti s predchádzajúcim TwinSparkom :wink: si z BA? kde servisuješ ty a ké máš skúsenosti?
Alfa Romeo Giulietta QV /facelift/ 2013-
Alfa Romeo Giulietta QV, nero etna 2010-2013
Alfa Romeo 147/Sport/120cv, čierna metalýza, facelift 2006-2010

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulietta - interiér

Příspěvek od Kůrkyn » 3.1.2013, čtv 08:43

soft147 píše:Není to sice k interiéru, ale k textu: QV budu objednávat koncem ledna, aby mi přišla s jarním počásím, ale po debatě s panem Vrecníkem z Motortecu Brno, mi bylo důrazně doporučeno měnit olej nejpozději po 15t km. Není to ani kvůli oleji, i když i ten to má po 20t za sebou, ale kvůli filtru oleje před turbem, který se zanáší a důsledkem toho turbo odejde* Něco na tom bude, protože jsem potkal majitele QV řešícím právě výměnu turba. Měl najeto necelých 40t km.
To co říkáš o filtru před turbem.
Na mazacím potrubí před turbem je údajně nějaké sítko, které by mělo zachytit případné špony z výroby uvízlé v kanálech. Při záručních servisních prohlídkách by se mělo vyndat. Nemám tuhle informaci potvrzenou, někde jsem to slyšel v souvislosti s problémy na Renaultech, kde se na sítko zapomínalo a to se provozem zaneslo a turbo bylo bez oleje.

maTooB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 42
Registrován: 1.12.2011, čtv 20:33
Bydliště: Slovensko

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od maTooB » 3.1.2013, čtv 11:24

TBi ma priamy vstrek, moznoze vymena sviecok suvisi aj nejak s tym...

No tak ked som si vybral model, tak som oslovil vsetkych predajcov ohladom ponuky. U Valuska mi spravili uplne najhorsiu cenu, poviem ti, auto si u nich preplatil urcite aj o tych 2000eur :???: Predvadzacku som skusal v Grife v Petrzalke, predajca bol celkom fajn, tam mi aj spolu s predajcom v Nitre spravili najlepsiu cenu, ale podmienky financovania mali lepsie v NR, tak som kupil tam. S vybavenim predaja v NR som bol spokojny, teraz sa chystam na prvu navstevu servisu, lebo chcem dat vymenit ten prvy olej co je tam od vyroby. Tak uvidime, nejak extra nadseny nie som, cakal by som trosku viac "popredajnej starostlivosti".
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA TCT
Ducati Monster S4RS TS

ethicon
Nováček

Příspěvky: 220
Registrován: 14.4.2011, čtv 20:40

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od ethicon » 3.1.2013, čtv 12:45

ja som žiadnu zlavu nedostal, ale to bolo preto, lebo to bola vôbec asi prvá Giulietta, ktorú si niekto na Slovensku objednal , nový model bol predstavený na ženevskom autosalóne v marci roku 2010 a ja som objednával auto hneď ako sa dalo, v apríli 2010 (čakal som 15 týždňov kým ju vyrobili)... vtedy žiadne zlavy či predvádzačky neexistovali :( a dokonca v Grife Alfa Romeo ešte ani nepredávali, len Fiat a Lanciu... teraz je situácia úplne iná...mali dokonca skladovky QV, jednu stiebornú s lepšoui výbavou ako mám ja a za nejakých 26000 euro...teraz dávajú zlavy to je jasné, model je už 3 roky na trhu...tak to áno, ak už auto zaplatíš doslovne majú človeka na háku...ale to nie je len u Fiatu, to je všeobecný problém so servismi a službami na slovensku vôbec..
Alfa Romeo Giulietta QV /facelift/ 2013-
Alfa Romeo Giulietta QV, nero etna 2010-2013
Alfa Romeo 147/Sport/120cv, čierna metalýza, facelift 2006-2010

Danopanci
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 104
Registrován: 6.4.2011, stř 09:46
Bydliště: Prešov

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Danopanci » 7.1.2013, pon 21:13

Matoob ---čo si čakal ...peňáze si im už nechal ...záruka je čoskoro preč ..... :smt064
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)

maTooB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 42
Registrován: 1.12.2011, čtv 20:33
Bydliště: Slovensko

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od maTooB » 8.1.2013, úte 07:23

joj veru, este 4,5roka a zaruka je fuc... :smt102
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA TCT
Ducati Monster S4RS TS

Danopanci
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 104
Registrován: 6.4.2011, stř 09:46
Bydliště: Prešov

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Danopanci » 9.1.2013, stř 09:49

A čo máš v tej záruke zahrnuté ..... prehrdzavenie karosérie :wink:


Ináč čo sa týka Vami spomínaného filtra pred turbom ...... tak to mi vrtá v hlave :smt021

Práve som dokončil jeden motor od konkurencie a nevidím dôvod montáže ďalšieho filtra pred turbo. Veď turbo je napájané priamo z tlakového kanála olejového filtra .... číže je mazané a chladené maximálnym tlakom oleja a neviem si predstaviť veľkosťˇdoplnkového filtra :smt098 .
Riešiť piliny v motore a podobné veci určite riešiť nebudeme :smt044

Musím si pozrieť tento motor .....

Matoob ---- priamy vstrek mala al Tvoja stará Alfa 147 ::s29::
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)

maTooB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 42
Registrován: 1.12.2011, čtv 20:33
Bydliště: Slovensko

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od maTooB » 9.1.2013, stř 13:19

Giulietta - ZÁRUKA NA VOZIDLO
zakladna zarucna doba na mechanicke casti: 60mesiacov alebo 100 000km (podla toho co nastane skor)
zaruka na lak: 36mesiacov
zaruka na prehrdzavenie karoserie: 96mesiacov
zaruka 100% mobility - Fiat Assistance 24hodin denne: 60mesiacov

Ja som mal AR 146 1.6 Twin Spark, nemyslim, ze to bol priamy vstrek, to su az JTS. Moja mala iba po dve sviecky na valec... Aspon tak si to predstavujem, mohol by som sa aj mylit. Sak ja som sa teprv teraz docital, ze moj Multiair nema v sani skrtiacu klapku ::s29::
Naposledy upravil(a) maTooB dne 9.1.2013, stř 15:02, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA TCT
Ducati Monster S4RS TS

ethicon
Nováček

Příspěvky: 220
Registrován: 14.4.2011, čtv 20:40

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od ethicon » 9.1.2013, stř 13:23

viete niekto čo znamená záruka na lak? čo sa všetko na to vzťahuje? mám výrobnú chybu na hrane kapoty, také preliačenina..som si to všimol asi týžden po kúpe vozu (inak nechápem ako to mohlo prejsť kontrolou..asi taliani mali siestu :wink: )neriešil som to ale možno by to bolo v záruke opraviteľné...
Alfa Romeo Giulietta QV /facelift/ 2013-
Alfa Romeo Giulietta QV, nero etna 2010-2013
Alfa Romeo 147/Sport/120cv, čierna metalýza, facelift 2006-2010

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od alfi166silver » 21.5.2013, úte 18:50

Dnes jsem dostal nový přípis, že pro 1750TBi se již nesmí používat jiný olej, platí pro všechny modely s tímto motorem. Prý byl nějaký závažný problém s turbem a akutně se řešil olej, který to eliminuje.

Selenia Sport Power 5W-40 je speciální a jediný v současnosti schválený olej pro motory 1750TBi. Obsahuje speciální aditivaci proti zanášení a přidírání turbodmychadla u těchto motorů. Ve znění nového předpisu automobilky FIAT nesmí být u těchto motorů již používán jiný olej, ani dřívější Selnia StAR 5W-40 Pure Energy!!(hrozí zničení turbodmychadla)

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... r-5W-40-5l

Kdyžtak mod ať to připíchne a přidá i do sekce Giulietta, AR 159 a Brera.
Naposledy upravil(a) alfi166silver dne 21.5.2013, úte 22:31, celkem upraveno 1 x.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Danni » 21.5.2013, úte 19:28

tak to je olej co ani google nenajde :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od alfi166silver » 21.5.2013, úte 19:57

No vidíš a já ho mám 40 litrů na krámě :D. Ne každej vybleje interní předpis na internet a google asi blbě hledá :D. Service Information No : 2012 - 011e
http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... tbi-2.html
http://www.alfaowner.com/Forum/attachme ... bi-oil.jpg
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Danni » 21.5.2013, úte 20:05

tak na sk eshopoch som sport nasiel ale sport power ani nahodou :-D a asi to nie je to iste... ale tak ja ho urcite nebudem nikdy potrebovat :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Kubas » 21.5.2013, úte 22:13

Alfi: u poradneho netu budu az za 14 dni, tak snad si vzpomenu.... diky za info :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Honza R. » 31.10.2013, čtv 12:53

alfi166silver píše:Dnes jsem dostal nový přípis, že pro 1750TBi se již nesmí používat jiný olej, platí pro všechny modely s tímto motorem. Prý byl nějaký závažný problém s turbem a akutně se řešil olej, který to eliminuje.

Selenia Sport Power 5W-40 je speciální a jediný v současnosti schválený olej pro motory 1750TBi. Obsahuje speciální aditivaci proti zanášení a přidírání turbodmychadla u těchto motorů. Ve znění nového předpisu automobilky FIAT nesmí být u těchto motorů již používán jiný olej, ani dřívější Selnia StAR 5W-40 Pure Energy!!(hrozí zničení turbodmychadla)

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... r-5W-40-5l

Potvrzuji. Dnes výměna oleje v autorizovaném servisu, změna specifikace na Selenia Sport Power 5W-40.

Pro jistotu jsem si to opravil i v manuálu str. 250 "provozní náplně", abych si to pamatoval...
Alfa Brera 1750 TBi

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Franik » 31.10.2013, čtv 18:36

U nás v autorizáku ho pro jistotu ani nemají. :smt021 Pořešil jsem to přes Silwra a vyměnu udělal v autorizáku koncernu GM.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

aston147
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 7.3.2014, pát 20:05

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od aston147 » 1.4.2014, úte 09:56

Ja len pridesm svoju trosku do mlyna. Mne pri kupe bolo rovno povedane, ze nemam ani rozmyslat o dlhsej vymene ako po 15tis km. V autorizovanom servise (asi vedia ako jazdim :D ).
Alfa´s are for nice people

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti