TBi - pokec
TBi - pokec
Zakládám samostatné vlákno, protože si to tento skvělý motor určitě zaslouží. Zkušenosti, rady, návody... pište sem
Podrobná technická specifikace 1750 TBi v AR 159:
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/al ... h_spec.pdf
http://news.auto.cz/technika/fiat-147-t ... 20-nm.html
Zajímavostí je, že zrychlení 0-100 km/hod se měří s řidičem (norma 75 kg) + 30 kg přidává Alfa navíc. Takže 7.7 sec je údaj s rezervou.
Další zajímavostí je, že ten samý motor v Giuliettě QV je odladěný na 235 k, takže prostor pro chiptuning základní 200 k verze se přímo nabízí. Dle tohoto zdroje by měl jít výkon navýšit až na 280 k:
http://www.autoweb.cz/autosalon-zeneva- ... nta/18017/
První praktické zkušenosti:
http://magazin.auto.cz/testy/test-alfa- ... 8-tbi.html
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/testy/ ... 63201.html
Podrobná technická specifikace 1750 TBi v AR 159:
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/al ... h_spec.pdf
http://news.auto.cz/technika/fiat-147-t ... 20-nm.html
Zajímavostí je, že zrychlení 0-100 km/hod se měří s řidičem (norma 75 kg) + 30 kg přidává Alfa navíc. Takže 7.7 sec je údaj s rezervou.
Další zajímavostí je, že ten samý motor v Giuliettě QV je odladěný na 235 k, takže prostor pro chiptuning základní 200 k verze se přímo nabízí. Dle tohoto zdroje by měl jít výkon navýšit až na 280 k:
http://www.autoweb.cz/autosalon-zeneva- ... nta/18017/
První praktické zkušenosti:
http://magazin.auto.cz/testy/test-alfa- ... 8-tbi.html
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/testy/ ... 63201.html
Alfa Brera 1750 TBi
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
K tolik diskutované životnosti turbomotorů... dnes jsem zahlédl nějakého ošklivého Pažouta s motorem 1.6 THP/147 kW. Je zřejmé, že fyzikální limity ještě nebyly dosaženy. Jestli vydrží 1.6 THP a nerozpadne se za jízdy, je větší 1.75 TBi naprosto v pohodě.
http://www.novinky.cz/auto/214331-peuge ... -koni.html
http://www.novinky.cz/auto/214331-peuge ... -koni.html
Alfa Brera 1750 TBi
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
motor THP je od BMW, takže o jeho životnost bych se nebál.... Líbí se mi, jak alfisti vždycky pění, když někdo pomlouvá "italy" a zároveň přitom sami mají bohaté teoretické zkušenosti a názory na "francouze, rejže apod."
Ale dost OT.... T-jety od Fiatu jsou dle dosavadních zkušeností absolutně v pohodě - co čtu fiaťácké fóra tak to je opravdu v klidu. Sám to mám doma a taky spokojenost....
Takže nevidím důvod, proč by TBI nemělo dobře jezdit....
Ale dost OT.... T-jety od Fiatu jsou dle dosavadních zkušeností absolutně v pohodě - co čtu fiaťácké fóra tak to je opravdu v klidu. Sám to mám doma a taky spokojenost....
Takže nevidím důvod, proč by TBI nemělo dobře jezdit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2575
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
Honza R. záleží jestli je 1750 v 159 stejná jako v Giuliettě QV, to že se jedná o stejný motor neznamená, že je stejný vnitřek, podobně jako 2.0 FSI Turbo v VW a v audi S3, jeden má 147kW a druhej 200kW
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4034
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
Audi A4 má 132kW, Octavia RS 147kW, Golf GTI 155, Leon Cupra 177, Cupra R a S3 195kW ... ale pořád je to ten samej motor, jen jinak naladěnej (tím samozřejmě nemyslím pouze SW)
Jinak o výdrž turbomotorů bych neměl žádný strach. Když může být bez potíží 1.4TSI se 180koňmi, co by nemohla mít 1,75TBi 200 nebo 235 hřebců Doba i materiály už jsou jinde...
Jinak o výdrž turbomotorů bych neměl žádný strach. Když může být bez potíží 1.4TSI se 180koňmi, co by nemohla mít 1,75TBi 200 nebo 235 hřebců Doba i materiály už jsou jinde...
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2575
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
tak o výdrž motoru nemám vůbec strach. docela mě ty T-jety zajímají protože myslím, že jednoho dne bude jeden doma.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
ta 235 CV verze by měla mít jiné turbo, ne?George.KHE píše:Honza R. záleží jestli je 1750 v 159 stejná jako v Giuliettě QV, to že se jedná o stejný motor neznamená, že je stejný vnitřek, podobně jako 2.0 FSI Turbo v VW a v audi S3, jeden má 147kW a druhej 200kW
Alfetta GTV L
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
U Brery 1750 TBi údajně stačí přeprogramovat řídící jednotku a vyměnit vzduchový filtr. Cena 895 liber včetně DPH, garance nárůstu výkonu o 42 koní, točivého momentu +55 Nm, 3 roky záruka:
Thank you for your enquiry.
We have fiddled for several months as our customers always want more than standard and we are all very happy with the results. The cost of this performance upgrade is £895 fitted inc vat. 3 Year Warranty with Mangoletsi. BHP increase from 200bhp to 242bhp. No change in sound output I'm afraid just V6 power like performance. Fuel comsumption figures vary on driving style by the driver, type of driving ie motorway or stop/start and by the make of petrol used. Our demonstator Alfa 159 1750TBi is performing 3mpg better after the upgrade. If you want a test drive please PM me and we will arrange an appointment. Booking lead time is 7 days and the upgrade takes 1 hour to fit while you wait. If you have the urge for more power then this is the upgrade for you and we are the only place in the UK able to offer this for the 1750TBi engine.
Regards
Mangoletsi
Tady je přehled upgrade pro všechny modely Alfa Romeo:
http://www.tdperformance.co.uk/cars/alf ... uning.html
Thank you for your enquiry.
We have fiddled for several months as our customers always want more than standard and we are all very happy with the results. The cost of this performance upgrade is £895 fitted inc vat. 3 Year Warranty with Mangoletsi. BHP increase from 200bhp to 242bhp. No change in sound output I'm afraid just V6 power like performance. Fuel comsumption figures vary on driving style by the driver, type of driving ie motorway or stop/start and by the make of petrol used. Our demonstator Alfa 159 1750TBi is performing 3mpg better after the upgrade. If you want a test drive please PM me and we will arrange an appointment. Booking lead time is 7 days and the upgrade takes 1 hour to fit while you wait. If you have the urge for more power then this is the upgrade for you and we are the only place in the UK able to offer this for the 1750TBi engine.
Regards
Mangoletsi
Tady je přehled upgrade pro všechny modely Alfa Romeo:
http://www.tdperformance.co.uk/cars/alf ... uning.html
Alfa Brera 1750 TBi
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
jen pro pořádek sem dávám názor od jednoho z místních znalců:
Čili nabízí se otáka, v jakých otáčkách se to navýšení výkonu koná....
integrale píše:Čau chlapi, jak to klepe?
Dlouho jsem nebyl, protože toho řeším poslední dobou moc a hlavně už nejsem Alfista, páč nemám Alfu - Q4 šla do světa a zůstaly mi "jen" dvě delty (4WD pro mladýcho a 16v pro mě). Navíc jsme řešili vznik integrale klubu, viz. http://www.integrale.cz
Nicméně ke 159 1750TBI: podle mého názoru je to návrat Alfy Romeo. Osobně bych řekl, že až s tímto motorem začíná být to auto torchu zajímavý. je to dáno oprostěním se od GM a je to sakra znát.
První věc je, že se zdá, že těch změn je na autě mnohem víc, i když fabrika to tak neprezentuje. Možná to bylo TI paketem, ale i podvozek reagoval jinak (mnohem lépe) než u předchozí generace 159. Auto je jakoby mnohem komunikativnější a veselejší.
Blok se původně mel konat s hliníku, pak se ale převzal prastarý litinový, známý již z modelu 155 1.7 TwinSpark a 1.8 TwinSpark a 1.8 TwinSpark 16v (ozn. 1.7 TwinSpark se používalo jen marketingově pro eko verzi bez variátoru, byť blok byl s 1.8 úplně shodný). je to tedy překvapivě krátkozdvihový motor, což je poněkud zvláštní; právě podle Fiatu a jejího legendárního motoru 831B5 se totiž dodnes podobné motory řeší většinou jako dlouhozdvihové (kvůli maximalizaci výkonu ve spodním pásmu otáček). U Alfy to ale vyřešili po svém - došli k přesvědčení, že alfu a omegou průběhu výkonu je plnicí přetlak a nikoli poměr vrtání a zdvihu. Turbodmychadlo KKK K-03 (dnes značeno spíš jako Borg-Warner K-03) je nechvalně známé z motorů Audi 1.8 20v turbo, jeho předností je poměrně slušný tok na nízkých otáčkách (malá komora kompresoru, prakticky obdobná s A/R kompresoru), malý moment hybnosti, nevýhodou pak rychlý úbytek toku při vyšších otáčkách (ve vysokých otáčkách je prakticky nepoužitelné). V kombinaci s poměrně vysokým kompresním poměrem (9,5:1) a variabilnímu časování sacích i ventilových vaček došlo k výraznému "přetlaku" na spodních otáčkách s tím, že v ptáčkách nad 5000/min motor již funguje téměř jako atmosférický. Proto je nastaven omezovač otáček již na 5500/min. - účelem je zabránit velkému tepelnému namáhání turba (takže tuneři, kteří budou čistě oblbovat regulaci bohatosti a zvyšovat otáčky bez dalších úprav turbo zničí). Fiat u těchto motorů překvapil například ocelovým sběrným výfukovým potrubím místo litinového, čímž by měla být jednak výrazně eliminována snaha praskat a druhak by měl být lepší tepelný tok do komoroy turbíny.
Popsané platí pro verzi 200 koní, která je nyní v prodeji v modelu 159 za celkem i přijatelnou cenu kolem 850 000 Kč (je potřeba vzít do úvahy, že samotná výroba motoru je celkem drahá, včetně dražší elektroniky Marelli).
Verze GTA by pak měla být vybavena větším a kvalitnějším turbodmychadlem (pravděpodobbně Garrett GT2860RS), takže výkon do 2500/min se pravděpodobně poněkud zhorší, zato se výrazně zvýší v oblasti nad 4500/min. k tomu musí ale dostat i jiné vstřiky a další úpravy.
Hlavním nezvykem u 159 1750 TBi je pak právě "ropácké" chování motoru. Většina řidičů zbytečně motor vytáčí, přičemž pak si stěžují na spotřebu paliva. Je to blbina, protože motor je stavěn na optimalizaci režimu kolem 2500-4500/min a víc prakticky nemá smysl. Pokud se skutečně používá tak, že řidič v běžných situacích řadí do 4000/min., dá se spotřeba v pohodě udržet pod 9 l/100 km, aniž by nějak výrazně utrpěla dynamika jízdy. Smyslem vývoje bylo v podstatě spojit výhody moderního turbodieselu (vysoký výkon v nízkých a středních otáčkách) a benzinového motoru (kultivovanost chodu, širší výkonové pásmo, bezproblémovost)
Na praktické zkušenosti v otázce spolehlivosti si budeme muset ještě chvíli počkat.
Čili nabízí se otáka, v jakých otáčkách se to navýšení výkonu koná....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
Ahoj, posílal jsem tenhle dotaz přímo na TD Performance Tuning, doteď mě neodpověděli. Možná kdyby jim poslal dotaz někdo z anglického mejlu, tak by se víc snažili. U sériového 1750 TBi je vrchol na 5 000 otáčkách. Moje doměnka je, že omezovač moc posunovat nemůžou, aby nespálili turbo.
Když už jsme u toho, ví někdo, k čemu slouží ten horní plastový kryt na motoru? Má to nějakou praktickou funkci, třeba aby nezatékalo do elektriky nebo je to čistě jen na parádu? Napadlo mě, kdyby se kryt odstranil, bude okolo motoru lépe proudit vzduch a tím se bude motor lépe ochlazovat, což by určitě prospělo životnosti turba. Jde mi o princip, nechci sebou vozit žádné zbytečné parádičky, které jsou na úkor funkce.
Když už jsme u toho, ví někdo, k čemu slouží ten horní plastový kryt na motoru? Má to nějakou praktickou funkci, třeba aby nezatékalo do elektriky nebo je to čistě jen na parádu? Napadlo mě, kdyby se kryt odstranil, bude okolo motoru lépe proudit vzduch a tím se bude motor lépe ochlazovat, což by určitě prospělo životnosti turba. Jde mi o princip, nechci sebou vozit žádné zbytečné parádičky, které jsou na úkor funkce.
Alfa Brera 1750 TBi
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
kryt je 99% z estetických důvodů, zbytek je pro snížení hluku. Odstraněním nic nezlepšíš, takhle jak to je, je to vymyšlené dobře a hlavně to prošlo stovkami hodin zkoušek...
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
to bych taky vůbec neřešil.... ten kryt nic neváží a nemá vliv vůbec na nic....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
já bych ho zahodil, zbytečná kila navíc
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
Zpřízněná duše Spočítal jsem, že každé kilo dolů zrychlí moji Breru o 0,0055 sekundy, a to už stojí za toMilano75 píše:já bych ho zahodil, zbytečná kila navíc
Alfa Brera 1750 TBi
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
Ano, dekl na TS váží podle ePeru 1085 gramů, tady to bude obdobně
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
a co když ten dekl ovlivňuje proudění vzduchu okolo motoru?
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
ohledně toho proudění, by se musel ještě zahodit dekl pod motorem
ale ten už působí na jízdní vlastnosti negativě
ale ten už působí na jízdní vlastnosti negativě
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Doktor1962
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 25.3.2008, úte 12:46
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
Kryt bych tam nechal, ale zadní sedačky jdou u Brery zbytečné. A teď si to zpočítej
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
Nejsou zbytečný. Po sklopení opěráků je dno kufru po celé délce pěkně v rovině, když je vyndám, tak tam bude díra a bude to děsnej tuzing, takže do interiéru určitě nechci zasahovat. Občas vozíme naši kočku na veterinu, tak ať si to na sedačce hezky užije
Alfa Brera 1750 TBi
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
asi je tahle debata braná spíš jako humorná, protože abys poznal nějaký rozdíl, musel bys tomu autu opravdu ubrat aspoň 100 kilo.... A pokud nechceš jít cestou demontáže, tak se nabízí cesta lehčích kol a nějakých odlehčených karosářských dílů.... A to bude naprosto absurdně drahé....
Kdyžtak tankuj jenom půl nádrže.... hned je 30kg dole....
Kdyžtak tankuj jenom půl nádrže.... hned je 30kg dole....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
A na 1/4 nádrže je hned dole 50 kg! Akorát si člověk musí rozmyslet, ten čas co nažene na lepším zrychlení, aby pak neztratil čekáním u benzinky Už nevím, kde jsem to četl, v jednom dni jeden recenzent porovnával Breru 1750 Tbi a o 60 kg těžší Spider 1750 Tbi a psal, že to poznat bylo, Brera byla živější a jela líp.
Alfa Brera 1750 TBi
- Davie
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 18.11.2010, čtv 20:34
- Bydliště: Buštěhrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
Taky je pak možnost udělat to jako paní doktorka Cajthamlová z toho jste to co jíte. Tam dycky říkaj míň žerte a jezte dietnější a zhubnete... Tak mě napadlo, kdybych třeba brerušce začal dávat místo naturalu 91-čku, tak by díky tomu, že má 91 míň kalorii, začla hubnout No a až bychom se dostali na ideální váhu, tak pak bychom se třeba vrátili na 95. Občas při dietě by se jí dala Verva, aby se uklidnila a nebyla tak nevrlá, ale to jenom za odměnu. Každé ráno k ní budu chodit ukazovat jí fotku její hubenější ségry a říkat... vidíš jak vypadá? Kdybys tolik nežrala, taky bys tak vypadala. Jako experiment by to šlo
ALFA ROMEO BRERA 3.2JTS Q4
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
No, já bych to spíš viděl na přestavbu z 3.2 JTS na Pentastar
Našel jsem ten článek o porovnání Spider / Brera:
"Abychom se po zbytek dne nenudili, přistavili nám organizátoři k vyzkoušení ještě 159tku, Breru a Spider s novým motorem 1.75 TBi ... Často slýchám názor, že 50 kg v autě nepoznáte, když je to podobný rozdíl jako mezi plnou a prázdnou nádrží. Jenže to je omyl. Brera je o 60 kg lehčí než spider a možná má i trošku jinak rozloženou váhu, ale rozdíl mezi oběma auty je dost citelný. Brera je o poznání obratnější a s větší chutí se vrhá do zatáček."
http://autofun.blesk.cz/za-volantem-alf ... ider-2946/
Našel jsem ten článek o porovnání Spider / Brera:
"Abychom se po zbytek dne nenudili, přistavili nám organizátoři k vyzkoušení ještě 159tku, Breru a Spider s novým motorem 1.75 TBi ... Často slýchám názor, že 50 kg v autě nepoznáte, když je to podobný rozdíl jako mezi plnou a prázdnou nádrží. Jenže to je omyl. Brera je o 60 kg lehčí než spider a možná má i trošku jinak rozloženou váhu, ale rozdíl mezi oběma auty je dost citelný. Brera je o poznání obratnější a s větší chutí se vrhá do zatáček."
http://autofun.blesk.cz/za-volantem-alf ... ider-2946/
Alfa Brera 1750 TBi
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
tak to je snad celkem jasný že kupé a kabrio mají jinak rozloženou váhu (to je opravdu epochální zjištění na redaktora moto-serveru.... )
Jinak rozdíl v chování nedělá těch 60kg, právě ty rozdílné kastle.... Navíc v kabrioletu vnímáš vše jinak, než v běžném autě, tak je pak jasné, že se ti ty auta nezdají stejné....
Kdybys měl dvě identické Brery a jedna byla o 60kg těžší s tím, že těch 60kg je nějak normálně rozložených (samozřejmě nesmí být v předním nárazníku), tak to prostě nepoznáš.... Maximálně tak na okruhu, kde ta lehčí projede zatáčku o pár kmh rychleji a na konci cílovky bude o něco málo rychlejší....
Jinak rozdíl v chování nedělá těch 60kg, právě ty rozdílné kastle.... Navíc v kabrioletu vnímáš vše jinak, než v běžném autě, tak je pak jasné, že se ti ty auta nezdají stejné....
Kdybys měl dvě identické Brery a jedna byla o 60kg těžší s tím, že těch 60kg je nějak normálně rozložených (samozřejmě nesmí být v předním nárazníku), tak to prostě nepoznáš.... Maximálně tak na okruhu, kde ta lehčí projede zatáčku o pár kmh rychleji a na konci cílovky bude o něco málo rychlejší....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning
Jednou jsem četl v časopise Top gearu,jak vzali nějakého ostřejšího pažouta myslím 206 a zajeli s ním nerychlejší kolo,pak ho očesali co to šlo (zad. sedačky,tapeci,rezerva,pov. výbava...) a pak s ním taky zkoušeli zajet nejrychlejší kolo.A co myslíte,které kolo bylo rychlejší?S překvapením zjistli,že odlehčený byl pomalejší ,prý se narušilo vyvážení a nastavení auta...Celkem zajímavý článek,teda jestli nekecali
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů