TBi - pokec

Odpovědět
Boomer
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 434
Registrován: 25.4.2008, pát 18:50
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Boomer » 2.3.2017, čtv 22:29

Taky mezi vymenama nedolivam (8-10t km), jen benzin 98.

MichalP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 320
Registrován: 21.1.2012, sob 22:21
Bydliště: Dobřany u Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od MichalP » 3.3.2017, pát 08:38

Mám tbi a jezdím docela ostře a mezi výměnou oleje což je tak kolem 10tisíc km se na měrce nehne ani o prd,pořád je tam stejně to co naleju tak vyleju.
Alfa Romeo Giulietta 1,75 Tbi QV Limited Edition,Rosso 8C competizione
Novitec podvozek,Novitec difuzor,Alu r19,výfuk 70mm,Sport 200cell kat,EBC brzdy,pancéřové hadice,optimalizace výkonu 265PS,400NM,BMC sání,velký intercooler,rozpěrná tyč

Grby

Příspěvky: 21
Registrován: 17.7.2015, pát 10:20

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Grby » 3.3.2017, pát 11:13

Já s ní najel za rok a půl celkem 60tis a nikdy jsem mezi výměnami nedoléval, proto mě zarazila odpověď autorizovaného servisu, že je to normální, a že můžu být rád, že to žere jenom tak málo......no nic, teď budu sledovat, co se bude dít a jestli se bude ztrácet, budu to řešit. Jen nevim jak. Pod autem není, ve vodě není, auto nekouří, jede parádně........doufám, že jen plaším :shock:

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: TBi - pokec

Příspěvek od WhySoSad » 3.3.2017, pát 12:02

Ono to může něco spolknout bez viditelných příčin, nemusíš ho najít ve vodě, pod autem ani za výfukem.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Kubas » 3.3.2017, pát 12:08

Grby: autorizák volí cestu nejmenšího odporu a řekne ti "to je normální".... klasika....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Oskar » 5.3.2017, ned 22:01

Jinak jsem dnes při výměně oleje na TBI, našel za držákem klimakompresoru utržený šteft vyfukových svodů. Neřešil jste někdo?
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Oskar » 6.3.2017, pon 18:41

Zdravim, nevite někdo kam patří tento zelený konektor? Je na svazku konektoru klimakompresoru, ale co mi volná delka umožňuje, nikde jsem nenašel kam s ním. poradí někdo?
Díky, Oskar.
Přílohy
20170305_151011_resized.jpg
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Oskar » 8.3.2017, stř 21:04

Potřebuju na TBI vyměnit vlnovec, když bylo auto na zvedáku zapomněl jsem si ho změřit, nevíte někdo rozměr prumer trubky a délku vlnovce?
Díky za rady.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Rhobar

Příspěvky: 70
Registrován: 23.1.2016, sob 15:46

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Rhobar » 27.7.2017, čtv 23:42

Ahoj všem. Tak se chcu podělit se svou zkušeností,nebo spíš...potřebuju radu. Takže k věci. Ojniční ložiska špatná,i hlavní a klika chycená,otázka je,co s tím. Dle EPERU nová klikovka za 51 tisic....to je ranec,na JTS je za 30 :D . Na bazar medik ještě před dvouma měsícema byli motory do 159/ giuliety. Už nejsou,a předpokládám že na tento motor se výbrus nedělá. Zítra jedu do servisu na to mrknout. Ale počítám s tím že klikovka asi bude škráblá,mám foto jen 3 ložisek,přitom jedno je dost poškrábané,takže možná i ta klikovka fakt bude ko. Jak se to stalo,netuším

Rhobar

Příspěvky: 70
Registrován: 23.1.2016, sob 15:46

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Rhobar » 27.7.2017, čtv 23:45

Tady :-)
Přílohy
received_1618338821574524.jpeg

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od A.J.Michal » 28.7.2017, pát 12:06

beztak degradovany olej nedochlazovanim oleje :))) pripadne vymena oleje po 20 000 km
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Rhobar

Příspěvky: 70
Registrován: 23.1.2016, sob 15:46

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Rhobar » 28.7.2017, pát 15:03

Tak já mám auto rok,najel sem s ním cca 20tkm,předemnou kdo s tím jak zacházel,netuším,já olej měnil po 7tkm. Klikovka je na tom bídně :D hlavně 4tý hlavní uložení

Rhobar

Příspěvky: 70
Registrován: 23.1.2016, sob 15:46

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Rhobar » 28.7.2017, pát 15:05

tak,hezké :) Nová klikovka na tbička za 56k :D takže dilema :) A motoru a polomotoru moc není :)
Přílohy
20465092_1453638858029323_732983336_o.jpg
20464703_1453643861362156_1754908637_o.jpg

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: TBi - pokec

Příspěvek od bobas » 28.7.2017, pát 15:56

Kolik to ma probuh najete? :???:
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Rhobar

Příspěvky: 70
Registrován: 23.1.2016, sob 15:46

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Rhobar » 28.7.2017, pát 16:05

teď něco kolem 173tkm,mělo by to i sedět,co jsem koukal na reklamace z DE,tak je i záznam s KM. Jako přemýšlím zda kliku přeleštit,přebrus-ale pak zase problem ojniční ložiska..nebo si udělat kurevs..kýho ježíska s klikou za 56tisic :D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Harous » 29.7.2017, sob 15:02

Nějaká druhovýroba není? Tohle je cena běžná spíš u kovaných klik...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Rhobar

Příspěvky: 70
Registrován: 23.1.2016, sob 15:46

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Rhobar » 29.7.2017, sob 16:24

No nic z druho vyroby sem nenasel. A nechat to brousit...nevim...pro rozdelani 4ho hlavniho loziska me presla i nadej na prelesteni,to by slo,ale potom co sme sundali domecek 4 hlavniho loziska...tak mam dilema zda poslat do brusirny,co reknou,nebo to zahodit a nova klika s pololoziskama za uzasnych 56

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Harous » 29.7.2017, sob 18:29

To je cena přímo z Fiatu? Nešlo by to někde sehnat za líp? Vždyť klikovka třeba na Deltu Integrale 16V je k sehnání do 25 tKč. :(
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Rhobar

Příspěvky: 70
Registrován: 23.1.2016, sob 15:46

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Rhobar » 29.7.2017, sob 19:19

Ano,přímo z Fiatu Olomouc. Jinde sek nic nenasel,ani ebay,mel sem kdysi do rezervy motory z giuliett,ale ty uz nejsou :D proste tech tbi je malo,jeste se vyrabeji a cena je jaka je. A do lesteni,brusu se me moc nechce,takze porad me z toho fungl nova klika vychazi jako vitez ale ta cena je masakr,plus samozrejme duvod proc tak dopadla-mizna oil cerpadlo? Ikdyz to na volnobeh davalo za tepla 1,5-6 baru a do 2000 to mazalo 4 bary.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Danni » 29.7.2017, sob 19:46

Hlavne by bolo dobre zistit preco sa toto stalo aby si neobstal aj pri novej kluke do par tisic km rovnako...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: TBi - pokec

Příspěvek od vonkreuz » 29.7.2017, sob 19:47

Jak je to auto staré? Co takto použít Věrnost se vyplácí. Pokud splníš věkovou podmínku 7 a více let, tak se dostaneš na 30% dolu a pokud se domluvíš na fiktivní montáži vč. faktury, tak by to mohlo cenu srazit dolu. Ikdyž, jak to počítám, tak to je 39 po slevě, montáž cca 10, tedy úspora zhruba 7 000Kč. Takže je otazné, zda ti to za to stojí.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: TBi - pokec

Příspěvek od hno3 » 29.7.2017, sob 19:59

jelikož to dle struktury povrchu není žádnej výkovek, a vyloženě nevidím gramofon(pokud není cejtit nehte) přeleštění stačí.. přebrusu bych se nebál, pokud to bude dělat motorář, ne brusič...

ad cenovka - integrale není žádná exotika- stejnou má coupe, tipo, atd... takže bouchaný po milionech :) svýho času byla taky za 50tkč, dnes dobrá, jetá, nebroušená, nezkurvená je raritní a kdo ví co má ve sklepě nedá :) (i když já se nebojím brousit i ty- v couep mam druhej brus a jak funguje..) .. a jelikož to je archivní kousek, už je ta klika tak levná...

ad ty šály- klasickej problém kontaminace oleje benzínem - krátký couračky kolem komína bez prohřátí motoru...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Rhobar

Příspěvky: 70
Registrován: 23.1.2016, sob 15:46

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Rhobar » 30.7.2017, ned 13:05

vonkreuz píše: 29.7.2017, sob 19:47 Jak je to auto staré? Co takto použít Věrnost se vyplácí. Pokud splníš věkovou podmínku 7 a více let, tak se dostaneš na 30% dolu a pokud se domluvíš na fiktivní montáži vč. faktury, tak by to mohlo cenu srazit dolu. Ikdyž, jak to počítám, tak to je 39 po slevě, montáž cca 10, tedy úspora zhruba 7 000Kč. Takže je otazné, zda ti to za to stojí.
Auto je staré...8 let,rok výroby 2009. Jinak v případě nové klikovky bych řekl že 7000 uspora dobrá :D

Rhobar

Příspěvky: 70
Registrován: 23.1.2016, sob 15:46

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Rhobar » 30.7.2017, ned 13:30

hno3 píše: 29.7.2017, sob 19:59 jelikož to dle struktury povrchu není žádnej výkovek, a vyloženě nevidím gramofon(pokud není cejtit nehte) přeleštění stačí.. přebrusu bych se nebál, pokud to bude dělat motorář, ne brusič...

ad cenovka - integrale není žádná exotika- stejnou má coupe, tipo, atd... takže bouchaný po milionech :) svýho času byla taky za 50tkč, dnes dobrá, jetá, nebroušená, nezkurvená je raritní a kdo ví co má ve sklepě nedá :) (i když já se nebojím brousit i ty- v couep mam druhej brus a jak funguje..) .. a jelikož to je archivní kousek, už je ta klika tak levná...

ad ty šály- klasickej problém kontaminace oleje benzínem - krátký couračky kolem komína bez prohřátí motoru...
Aho,díky za reakaci,četl jsem tvé rady v TS sekci. No hele,nic sem na nehtu necitíl,klika je krásně hladká. Každopadně jsme se dohodli že klika tak či tak ven a že to pošle do motorárny v Lužicích (myslím někde u Litovle) a pak se uvidí. Jsou prej šikovný. Nicméně v tomto přebrusu nejsem zběhlej,takže jakby to bylo s ložiskama? Zamlouvá se mi víc originál,ale to je pálka. Takže stále přemýšlím zda přeleštění,popřípadě přebrus,nebo nova klika a odpadnutí starostí že kdybych někdy chtěl menit ojniční ložiska pro jistotu,tak bych nemusel shánět třebas nějáké výbrusové. Prostě dilema. Další dilema je,proč se to stalo,asi to už muselo bejt chycené. Olej sem měnil po 7-8000tkm,za studena sem ejzdil v kídku,žádná divočina. Tlak mazaní byl ok. Ale člověk do motoru nevidí

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: TBi - pokec

Příspěvek od hno3 » 30.7.2017, ned 19:26

hele ložiska můžou bejt originál.. dle rozměru kliky jsou pak ještě třídy přesnosti (jako u výbrusu)- abc, nebo barevně.. na to u nějakejch aftermarket ložisek pro italy (federal-mogul -> Glyco) jsem nenarazil... i tak ty ložiska od Glyco mi fungujou v některejch motorech roky...

když už se to dělá, dal bych rovnou smaozřejmně i ojniční šály nový.. to jak ty šály vypadaj je prostě degradace oleje, ojniční budou vypadat stejně- ne li hůř a už z podstaty moderních turbomotorů, který tahaj odspodu podobně jako nafty, navíc na hranici detonací (spíš za pokud někdo roztahává vysoký kvalty odspodu..)..hlavně pokud bude vyleštěná horní šála v ojnici...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů