Alfa 75 - rozdělovače

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 6.4.2008, ned 18:32

Tak po puldenim laborovani jsem zjistil, ze auto jede jen na rozdelovac ktery je na vacce. Civka na tom druhym je OK, kabel do rozdelovace taky. Z rozdelovace se na me nic nevysypalo a vsechno vypadalo mechanicky v poradku. Zkousel sem teda zmerit palec. U toho rozdelovace ktery je v poradku a na ktery to jede jsem zmeril odpor mezi stredem a krajem okolo 3 kohm, ale u toho na boku je ten odpor 37 kohm. Maji byt ty palce stejny? A poradite nekdo jak ten palec vyndat?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 6.4.2008, ned 18:35

Kámoš ten palec kupoval a je to prý vcelku s tou hřídelkou.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 6.4.2008, ned 19:04

Muzes prosim zjistit kde a co za to zhruba dal? Necekal jsem, ze by to slo jeste koupit novy. Jestli jo a nechteji za to ranec, takbych asi dal oba novy... Teda jestli zjistim jak to vyndat. :) Blby je, ze to potrebuju na tom, kde je strasnej pristup... :roll:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 6.4.2008, ned 19:26

Harous píše:Muzes prosim zjistit kde a co za to zhruba dal? Necekal jsem, ze by to slo jeste koupit novy. Jestli jo a nechteji za to ranec, takbych asi dal oba novy... Teda jestli zjistim jak to vyndat. :) Blby je, ze to potrebuju na tom, kde je strasnej pristup... :roll:
Nemá PC,tak jsem mu ted volal a tady máš na něj číslo:723041862.V sobotu tam byl s AR 33.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 6.4.2008, ned 19:53

Diky moc, uz jsem s nim mluvil. :smt023
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 6.4.2008, ned 19:58

Není zač :D
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 6.4.2008, ned 20:03

Palec sehnal u Stangla a bohuzel nejde stahnout a musi se sundat rozdelovac.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 7.4.2008, pon 19:18

Tak palec mam uz objednanej. Jinak sem hledal na strankach vyrobce a vnitrni odpor toho palce (mezi stredem a krajem) ma byt 1000 ohm (1 kohm). Takze se jednoduchym zpusobem necha zjistit v jakym stavu mate palce v rozdelovaci. :smt023
Uz se nedivim, ze ten muj neprevadi kdyz ma 37 kohm...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 7.4.2008, pon 22:39

Jeste k tem rozdelovacum, jak jsou mezi sebou posunuty? Necha se rict, ze by jeden byl hlavni a druhy pomocny? Jestli jo, tak ktery je ten hlavni? Ten na boku, nebo ten na vacce? :-k
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.4.2008, úte 13:12

Tak jsem jeste jednou zkousel zmerit ten palec na kterej ted jezdim. Tentokrat poradne. Zjistil jsem, ze misto predepsanyho 1 kohmu jich ma skoro 24. Uz kdyz jsme s tim laborovali naposled, rikal bracha, ze to sotva hodi jiskru (mel jsem na kabelu starou svicku). Takze jsem jeste doobjednal i tenhle palec a uvidim az tam oba dam. Docela se divim, ze to vubec jede...
Jeste mam jednu prosbicku na twinsparkisty: muzete se mi podivat jak mate natocenej rozdelovac na vacce? Z manualu mi to nastaveni podle rysky neni moc jasny a zda se mi, ze na vsech obrazcich v manualu je ten rozdelovac natocenej az nadoraz a ja ho tam mam zhruba napul...


Obrázek
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 8.4.2008, úte 13:42

V pátek pojedu za mechanikem s novou spojkou tak to můžu nafotit jestli ti to někdo nezjistí dřív
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.4.2008, úte 13:44

OK, diky moc! Zatim budu doufat, ze s tim nikdo nekroutil a jen dam novy palce. Pootocit s tim pak muzu vzdycky...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 8.4.2008, úte 17:21

Tak jsem se Ti koukal na ten rozdělovač. Mám ho natočenej cca. stejně. Dle manuálu má bejt předstih cca.10° při volnoběžnejch otáčkách 850+-50. To lze zjistit stroboskopem. Když to nesedí nemá se s rozdělovačem pootáčet,ale provést základní nastavení,což jdu hledat jak se dělá.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.4.2008, úte 17:54

Zitra budu mit ty palce, tak si udelam rysky, abych to tam pak dal stejne. U toho na vacce to pujde dobre, ale mam trochu strach z toho na boku...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 8.4.2008, úte 17:57

Takže jsem našel tohle, no moc moudrej z toho nejsem.
Obrázek

Obrázek
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.4.2008, úte 18:25

To sem nasel taky a taky z toho moudrej nejsem, zvlast kdyz tam jsou ty rysky dve. Doufam, ze to soudruzi v Italii zkonstruovaly tak, ze to tam jinak nepujde... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 8.4.2008, úte 22:07

jestli to Dobře chápu tak princip Twinsparku je v tom, že jedny svíčky pálí v jiný čas než druhé, je to tak?

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.4.2008, úte 22:11

Je to tak...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 8.4.2008, úte 22:24

Potom musí být někde k dispozici hodnoty předstihu ve stupních pro malé a velké svíčky zvlášť. Rozdíl v bodu zážehu se mění asi s otáčkami. Stroboskop se tedy připojuje na velké a malé svíčky a měří se zvlášť. Jedna hodnota je asi pevná a ta druhá se jí s rostoucími otáčkami přibližuje nebo oddaluje. Jde o předzápal nebo tak nějak?

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.4.2008, úte 22:54

Mala a velka svicka byla u 16V, tady jsou vsechny stejny. V nastaveni je prave hodnota tech 12 stupnu u obou rozdelovacu stejna.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 9.4.2008, stř 06:18

Kůrkyn píše:jestli to Dobře chápu tak princip Twinsparku je v tom, že jedny svíčky pálí v jiný čas než druhé, je to tak?
Právě, že já četl že u 8v TS pálí svíčky současně. Je to kvůli zážehu směsi v příliš rozlehlém spalovacím prostoru=větší výkon. U TS 16v pálí jedna svíčka později to už má vliv jenom na nižší emise. :(
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.4.2008, stř 08:23

Zase kdyby to palilo soucasne, tak by to slo udelat na jeden rozdelovac ne? :-k Nevim, zkusim to nekde dohledat...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 9.4.2008, stř 08:51

Pokud je tedy nastavení obou rozdělovačů stejné, pak pálí oba současně. Ale to může být jen v základním předstihu, který se nastavuje na volnoběh. Každý zapalovací okruh může mít trochu jinou regulaci předstihu a křivky se pak s rostoucími otáčkami rozbíhají. To bych viděl jako velmi pravděpodobné, protože jinak by mohl být jen jeden rozdělovač a z něj osm kabelů. Toto uspořádání by pak řešilo jen spolehlivost zapalování a velké spalovací prostory. Možná je to ten důvod, prootže kvůli velkým ventilům musí být svíčka u strany a to je nevýhodné, tak jsou dvě a obě na straně. Nevím. Jak píše RV147, něco pravdy na tom bude, ale zase mi přijde divné, že jeden rozdělovač je na vačce a druhý jinde... Nemáte fotku motoru, aby byly rozdělovače vidět a jaká je v nich regulace? Podtlak, odstředivá.. Máte k dispozici manuál na seřízení v AJ nebo NJ nebo i v ČJ? :-D

Řídí zapalování ještě nějaká elektronika?

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.4.2008, stř 09:24

Tady je schema kde je videt vsechno co chces:

Obrázek

Obrázek
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.4.2008, stř 09:26

Civky jsou teda buzeny ne z prerusovace, ale z ridici jednotky. Takze predstih je podle me zalezitosti prave ECU. O to vetsi bordel v tom mam... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „TS 8v“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti