Veteránské značky

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 24.11.2020, úte 15:50

Tak to si dovedu predstavit.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 18.2.2021, čtv 15:32

něco k tématu veteránů:
https://www.novinky.cz/auto/clanek/komi ... .seznam.cz

u svých aut STK nevidím jako takový problém, ačkoliv je to jen opruz.... mám to v cajku, nechci se zabít, že....
ale nedovedu si představit co na STK budou dělat třeba s předválečnými auty..... :shock: :shock: :shock:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské značky

Příspěvek od zde. » 18.2.2021, čtv 18:12

Vůbec celá ta novela je zajímavá :roll:
33

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Veteránské značky

Příspěvek od bobas » 18.2.2021, čtv 18:17

jojo, tatrovky a jiné auta s lankovýma brzdama budou na těch válcích úplně vyčnívat :D
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Veteránské značky

Příspěvek od MichalT » 20.3.2021, sob 10:33

Kluci, je to hodně složitý téma.
STK se nevyhneme, protože CR je snad jediná země v Evropě, kde se propouští do provozu auta aniž by je viděla STK. Plus prodloužení platnosti testace na 5 let a prepsatelny průkaz HV, potud dobrý. Jenže v pozadí je pár lidí, kteří si přes tu novelu vyřizují osobní spory a snaží se o zrušení role FKHV v celém procesu a to už je problém. Došlo to tak daleko, že jsme měli jednání přímo s danými poslanci a oni nemají vůbec dořešenou navazující legislativu, o spoustě okruhů, kterých se to dotýká, vůbec neměli ponětí. Např. k těm STK, oni chtějí, aby to vždy bylo s ohledem na stáří toho auta, ale nemají k tomu připravenou metodiku, neuvažují nad tím, že ty lidi bude muset někdo proškolit, až teď zjistili, že mobilní technici už neexistují (protože zrenovovanej náklaďák nebo autobus dostat 50 km na nejblizsi STK je trochu problém), neví co s vojenskými auty, atd. Jenze kvůli různým osobním sporům nejsou schopni to dát společně dohromady. My jsme teda s kolegou přesvědčovali ty poslance, aby s FKHV jednali, zachovali její roli (kvůli stavajicimu informačnímu systému kam se testace zadávají, kvůli zajištění školení komisařů, zajištění kontroly na těmi komisaři, aj.), a dokonce se nám to povedlo a mělo se znovu začít jednat v úterý, jenže bohužel jeden člověk z Federace ve čtvrtek zveřejnil svoje vyjádření na adresu těch poslanců a Sadovský (ANO) mi hned druhý den volal, že se nemají o čem s Federací bavit, atd. Prostě všechno v háji. Celej den jsem hucel do prezidia FKHV ať to prohlášení stáhnou, ať k tomu jednání v úterý ještě dojde.
Ono, je tady reálná šance, že to neprojde sněmovnou a pokud ano, pravděpodobně to vrátí Senát, kde to nemá moc velkou podporu a ANO tam nemá většinu. Jenže ani to není výhra, protože pokud se teď nedomluvi správný kompromis, tak ta potřeba STK tady bude viset ve vzduchu dál a ten zákon 56 se bude otevírat třeba za rok, za dva znovu...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 20.3.2021, sob 15:49

.... fascinuje me jak se dospeli lidi v teto zemi nedokazou na nicem domluvit a ve finale jde vzdy o ego.... proto to tady vypada tak jak vypada.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Veteránské značky

Příspěvek od MichalT » 20.3.2021, sob 22:55

No... nejenom, že se někteří lidé nedokáží domluvit, přitom taková dohoda by přinesla výhody pro obě strany, ale takovej příklad... řešili jsme s jedním představitelem ODS, jak je možný, že pod tím sporným pozměňovacím návrhem poslanců za ANO, je podepsanej i Stanjura z ODS a odpoved: No, tak oni se nejspíš domluvili, že jim podepíše tohle a priste oni zase podepíšou něco jemu...
Jako, ta realita toho, jak se tady tvoří zákony, bez znalosti souvislostí, polovičatě a ve stylu po nas potopa, schvalují se kupčením a lobováním obsahujícím polopravdy a mnohdy i lži lidí, kteří "se s nekym znají a něco mu nakukají"... to se pak absolutně nikdo nemůže divit tomu bordelu tady a tomu, že Malacova klidně v TV debatě řekne, že postupuje podle anketky, kterou si udělala někde na facebooku.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 21.3.2021, ned 13:43

Hele taky jsem mel moznost nakouknout do zakulisi a myslim ze moje zena kdyz si vybira varnou desku tak postupuje logicteji, nez kdyz snemovna chysta zakony.... aspon tedy v nekterych pripadech.... je to silene....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Radim » 10.4.2021, sob 14:20

Byla k tomu nějaká petice ,podepisoval jsem.. má Michal predstavu, jake strany toto tlaci? Na podzim jsou volby,další z důvodu komu to (ne)hodit..
Alfetta GTV L

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 10.4.2021, sob 19:20

Zmeny prekvapive iniciuji dva poslanci za nyni jiz legendarniho hnuti ANO ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Veteránské značky

Příspěvek od MichalT » 12.4.2021, pon 13:21

Tak tak, ANO... ale v podstatě jsem pochopil, že je úplně jedno komu to hodíte. Oni se stejně všichni baví jako kámoši, podepisují si věci "na revanš", nějaký zájmy obecnýho blaha a prosperity republiky jsou každýmu u zadele, jde hlavně o to, nechat si zaplatit "snahu" a ještě z toho ideálně něco vytřískat (např. zrušíme stávající Informační Systém, který vybudovala FKHV na vlastní náklady, protože... protože... ehm... máte tam rodný čísla a to není podloženo zákonem. A náhodou, jé, kolega má IT firmu, která na státní zakázku postaví nový systém registrace HV, tak samozřejmě pár desítek, spíš stovek milionů to nakonec bude, ale to neplatíte vy páni kolegové, to zaplatí stát...).
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Vito75

Příspěvky: 42
Registrován: 8.2.2022, úte 07:56

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Vito75 » 6.5.2022, pát 09:26

Hampice píše: 3.5.2022, úte 07:35 Je to poměrně jednoduchý, nevýhody to nemá žádný :D Jedinej důvod, proč bych uvažoval, jestli do toho nejít by byl, kdyby to mělo originální okresní značky.
Jinak výhody: nejezdí se na ME ani STK, neřešíš emisní zóny, neřešíš dálniční známku, zadarmo* povinný (respektive za cenu normálního POV jsi schopen připojistit další škody), v případě tebou nezaviněné nehody už k tomu pojišťovna nebude přistupovat jako k popelnici a v neposlední řadě to skvěle vypadá :)
Já bych to tak moc pozitivně neviděl. V klubu HV jsem 16 let, na "veteránských" značkách mám jedno auto a motorky, to co píšeš je pravda a tyto "výhody" tam jsou. Otázkou jak to bude dále v čase, protože za těch 16 let co mám HV došlo už k tolika změnám a některé návrhy a změny, které byly prosazovány nebyly dobré. Pro mě jedna a poměrně zásadní nevýhoda historického vozidla je, že už ho na bílé značky nikdy nedostaneš a v případě prodeje (což si nemyslím, že bude tvůj případ) je vůz hůře prodejný kdekoliv. Já osobně volím spíše cestu přihlášení vozidla do klubu, značky ti zůstávají, STK stále děláš, pojistka je 1/12 normální ceny, v případě havárie k tomu pojišťovna přistupuje jako k HV. Smysl pro přihlášení vidím spíše u vozidel bez platných dokladů, které je nereálné sehnat..

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 6.5.2022, pát 09:38

Vito75 píše: 6.5.2022, pát 09:26 Pro mě jedna a poměrně zásadní nevýhoda historického vozidla je, že už ho na bílé značky nikdy nedostaneš a v případě prodeje (což si nemyslím, že bude tvůj případ) je vůz hůře prodejný kdekoliv.
Tak tohle přeci není pravda. Velkej TP ti zůstává, takže v případě, že by ses rozhodl (nevím proč by to někdo dělal), tak jen stačí to odhlásit z registru HV a pak normálně (po STK) přihlásit. To samé platí i pokud by se auto prodávalo. Jen nedostane původní značky, ale nové.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 6.5.2022, pát 10:02

kluci přesunuto sem, ať se to neobjevuje furt všude možně v různých vláknech ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Vito75

Příspěvky: 42
Registrován: 8.2.2022, úte 07:56

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Vito75 » 6.5.2022, pát 14:07

Hampice píše: 6.5.2022, pát 09:38
Vito75 píše: 6.5.2022, pát 09:26 Pro mě jedna a poměrně zásadní nevýhoda historického vozidla je, že už ho na bílé značky nikdy nedostaneš a v případě prodeje (což si nemyslím, že bude tvůj případ) je vůz hůře prodejný kdekoliv.
Tak tohle přeci není pravda. Velkej TP ti zůstává, takže v případě, že by ses rozhodl (nevím proč by to někdo dělal), tak jen stačí to odhlásit z registru HV a pak normálně (po STK) přihlásit. To samé platí i pokud by se auto prodávalo. Jen nedostane původní značky, ale nové.
Tak tohle mi bylo vysvětleno jinak. Nic, koncem měsíce máme zase schůzi, tak se pozeptám, jak to teda je....

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Veteránské značky

Příspěvek od coyote » 9.5.2022, pon 10:28

Přesně jak píše Hampi to bylo vysvětleno i mě, když jsem si tím procházel před 2 lety. Podle mě to na bílé RZ v pohodě dostaneš.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 5.7.2022, úte 12:52

Nějaké ty novinky....
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr

podle mě to je nesmysl, bude úplně o hovně když na běžnou STK budou jezdit auta z padesátých let nebo starší a technici nebudou vědět co s tím.... současný systém je takový nepřehledný, defacto to funguje na takové podivné směsici známostí atd., ale funguje to tak, že se v tom dá v pohodě proplout a nestojí to moc námahy ani peněz.... ačkoliv k průhlednému systému to má daleko :-)

jinak mě osobně je to úplně jedno, můj servis mi tu STK v pohodě vyřídí.... jednou za 5 let se neposeru....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské značky

Příspěvek od A.J.Michal » 12.7.2022, úte 07:48

Mno nez to vyjde v platnost tak to si jeste asi par let pockame a ono asi ty veterany na tom STK zase tak hrotit moc nebudou, pokud to nebude vylozene vrak. Jen uvidim, co ma cerna 75 :-) a hlavne co ty vyramovane auta co jezdi na Vckach hobby veteranske rally a tak podobne, zdali se to bude nejak fotit nebo tak... Uvidime
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské značky

Příspěvek od A.J.Michal » 9.11.2022, stř 06:30

https://auto-mania.cz/snemovna-posle-hi ... i-vozidla/

Tak máme se na co těšit v roce 2024 :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

prapraalfa

Příspěvky: 42
Registrován: 2.5.2018, stř 18:37

Re: Veteránské značky

Příspěvek od prapraalfa » 25.11.2022, pát 18:12

Sám mám moto z roku 1939 na veteránském čísle a ted jsem požádal o číslo na auto přes 30let staré /Mazda MX-5/. A stalo se to, co jsem předvídal, už když se s tím kdysi začalo. Jelikož už Čechy dlouho znám,věděl jsem, že jakmile se povede něco, co má smysl a umožní to si zavrkat v létě s veteránem bez byrokratů a přechytralých techniků, kteří řeší kraviny, tak to Češi, jak to mají v povaze vždy potopí a zničí. Nejen kvůli závisti a nepřejícnosti, ale kvůli potěšení, cokoliv odpálit do nenávratna. Přechytralost a česká vychcanost vždy zvítězí, Takže si užívám, pokud to jde..A obavy mnohých, že jim ty jejich novodobé piksly přecpané elektronikou a ochraňující je různými asistenty někde nabouráme, jsou zbytečné.Samozřejmě pokud nafouklý novodobý ignorant se svým ABS a ASR na to šlápne, tak to asi veteran nedobrzdí. Možná to je i tím, že oni by bez svých asistentů nemohli jezdit, museli by znovu do autoškoly vybudovat si návyky, které v moderní technice už dávno ztratili..A kolikrát se musím smát, jak na silnici překáží a jak jim často starý verk, např. stará Alfa vytře zrak ..Jezdím také starým Fiatem a miluji zatáčky, takže se chci často svést svižně, bohužel mě ty piksly mnohdy překáží. Ale stačí dát blinkr , že budu předjíždět ,oni uvidí Fiata a najednou je mazec..Samozřejmě ne všichni, bohudík..Takže si vezmu veterána, jedu po dvojkách a trojkách a užívám si jízdu v autě, kde jsem pánem JÁ..

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské značky

Příspěvek od A.J.Michal » 19.12.2022, pon 06:29

oficialni info :)
Přílohy
318619306_683649393395355_4490446848478695055_n.jpg
319563981_1308299629961816_7194371409140122061_n.jpg
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 19.12.2022, pon 08:28

stučně řečeno:
- kupuju nového veterána - klub mi udělá testaci, STK pak ověří techniku a mám 5 let pokoj
- mám již auto na veteránských značkách - testace mi platí 5 let, po těchto 5 letech jdu jak na STK, tak na klubové ověření/prodloužení testace

jediné co úplně nevidím je KDY mám se svým aktuálním veteránem jít na STK poprvé. Půjdeme všichi ve 2023 aby se systém nějak restartoval? nebo prostě každý individuálně jak nám bude končit stávající klubová testace?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Hampice » 19.12.2022, pon 08:32

Ne, to právě nahradí ta pětiletá STK, chápu já.
Co mě teda ale dost vyděsilo, že by auta s řízeným emisním systémem měla chodit na emise????
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské značky

Příspěvek od A.J.Michal » 19.12.2022, pon 08:37

Ano přesně tak. Veteráni se vstřikováním musí jít prostě na Emise, takže super. Vysvětluj třeba někomu, že máš sice lambdasondu, ale katalyzátor to auto nikdy nemělo.

Bohužel třeba jak má 75 V6 tak i můj Spider má v TP napsané, že to má mít KAT.

Jo to bude sranda :) , zase to budu muset nějak pořešit přes známé. Uvidíme. Michal Vítek by nám k tomu mohl časem napsat více.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Hampice » 19.12.2022, pon 08:53

Tak jistá výhoda je, že žádnej TP, kde by bylo napsáno, jakej emisní systém to má k tomu není. V Průkazu HV to imho není (nemám teď u sebe). A pokud původní TP je (jako třeba u mě), nemusíš ho nikde ukazovat.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů