Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Odpovědět
MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od MichalT » 19.5.2019, ned 12:26

Pořád jsem se nikde nedocetl, že by Giulia byla prodělečná. Třeba to mají nastaveny dobře v tom smyslu, že jim tyhle prodeje stačí. Neutrácejí prakticky nic za reklamu, nedelaji akce pro novinare, ani benzin jim nezaplati :D čím min prodaných kusů tím míň garancnich oprav a zdarma vyresenych reklamací, třeba to vychází aby se to zaplatilo. Jasný, normální automobilky se snaží vygenerovat zisk co největší, ale vypadá to, že tyhle ambice Italove nejak nemaji, protoze jinak by minimalne udělali ten kombik... A pak taky ty náklady na vývoj třeba dokázali udržet nízko. Někde jsem četl, že ta 2,0 je původně derivací nějakýho motoru Dodge, podobně to může být i s dalšími díly.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 19.5.2019, ned 13:29

Tak za první kvartál prodělalo FCA v EU 19mio EUR, takže těžko čekat, že zrovna Alfa by byla v plusu.... Vydělává jim jenom Jeep, snad Fiat a Lancia, kde patrně žádné náklady nejsou, protože prodává Ypsilonku starou 20 let :-)
Jinak co se těch objemů týče, tak poslední dobou se hodně píše o tom, jak strašně drahé jsou homologace modelů, motorů atd - proto například i BMW osekává takové ty různé okrajové věci jako 3er-GT a podobně.... čili ty objemy potřebuješ abys ty náklady rozpustil do více aut....

ale co, je to prostě věc italů jak to dělají.... jako zákazník nemusím řešit jestli na tom vydělají nebo ne, já Giulii pořád považuju za super auto.... jen se jako fanda trochu bojím jak to půjde dál....

Ale zas jako formuli 1 má Alfa fešáckou ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Petr147 » 19.5.2019, ned 13:46

Například jak budou chtít pokračovat s nucenou elektromobilitou? Sice platit výpalné Tesle je momentálně fajn, ale ty auta jim nic nepřináší. Konkurence v nejbližším roce příjde s komplet portfoliem a u FCA mi příjde, že stále doufají ve zrušení limitů

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Hampice » 21.5.2019, úte 07:47

Osobně si myslím, že je dobře, že se do téhle slepé uličky bezhlavě nevrhli....
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 21.5.2019, úte 08:22

Jenze ona je povinna, takze pokud to nezrusi EU tak jim nezbyde nez fakt furt platit Tesle.... pravda, ciste elektricky novy F500 by mohl mit slusne objemy prodeju a pomoci, ale kdy bude? Jen Tonale to asi nezachrani.... ;-) pritom v USA nejake mild-hybrid technologie FCA pouziva....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Petr147 » 21.5.2019, úte 11:47

Ona i ta stara F500 je u nás snad nejdováženější ojetý hybrid z USA

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od bobas » 21.5.2019, úte 13:02

500 neni hybrid, ta je ciste elektricka...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Petr147 » 21.5.2019, úte 14:03

Mas pravdu předsedo, spatne jsem to napsal...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 21.5.2019, úte 14:20

no hlavně mluvím o nové F500e, která má být čistě elektrické, nově vyvinuté prémiové miniauto.... to by mohlo fungovat... ovšem co ten zbytek portfolia to fakt nevim :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od bobas » 21.5.2019, úte 16:34

pruser te prvni 500E byl ten, ze to kluci museli dotovat ze sveho, jinak by to nikdo za tu prodejku nekoupil, tenkrat to byl celkem drahy spas.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 21.5.2019, úte 16:56

Jasně, však to taky byla nějaká úlitba regulaci v USA.... to nemělo s tržním nápadem nic společného....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od andy_xx » 22.5.2019, stř 22:16

fiatem 500e už necelý rok jezdím jako daily a je to boží :-D ..první auto, kde jsem po nákupu nemusel dělat oleje, filtry, rozvody, svíčky apod :-D...vyměnil jsem stěrače, a prostě jen jezdím.
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Harous » 22.5.2019, stř 22:56

Kolik ta 500E ujede na nabití?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 23.5.2019, čtv 07:06

jen tak mimochodem já jsem za tou 500e nedávno jel v Oktávii 81kW a do kopce jsem musel dávat plný plyn abych té věci stačil :-) Jinak ať je ta stará verze jaká je, věřím, že nová bude někde úplně jinde vzhledem k tomu, jaký pokrok e-auta za posledních pár let udělaly....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 24.5.2019, pát 08:01

další diskuse o elektromobilech atd. zde:
viewtopic.php?f=95&t=22845&p=483402#p483402
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 510
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Jarous » 26.5.2019, ned 20:03

Tak prý aliance s Renaultem, prý by to mělo být oznámeno již v pondělí....

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 26.5.2019, ned 22:42

čekám úsměšné komentáře, ale když jsme fúzovali s Chryslerem tak se taky všichni smáli že to jsou nejhorší značky na světě ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od kenjiro » 26.5.2019, ned 22:45

pockal bych na nejakou ofiko zpravu a detaily.... :)
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Jojo
Štamgast

Příspěvky: 654
Registrován: 5.2.2018, pon 11:08

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Jojo » 27.5.2019, pon 06:54

Tak to si myslím že to vôbec nebude zlé spojenie.
biele auto
biele auto
zelené auto

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Fúze FCA a Renaultu

Příspěvek od Kubas » 27.5.2019, pon 09:36

tak už je to černé na bílém, FCA nabídlo Renaultu sloučení:
https://www.fcagroup.com/en-US/media_ce ... ENAULT.pdf

nestudoval jsem to důkladně, každopádně záměr je že akcionáři FCA by vlastnili 50% nového podniku, vlastníci Renaultu to samé... čili nejde o žádné "pohlcení" někoho někým, ale prostě spojení dvou firem....

Samozřejmě jestli na to Renault přistoupí, to je věc jiná....

Za sebe v takové fúzi nevidím problém, náklady na všechno jsou obrovské, FCA a Renault mají spoustu oblastí kde se překrývají, tak proč se dublovat.... Italové mají pokrytý svůj trh, Francouzi zase ten svůj.... FCA boduje v USA, Renault s Nissanem v Asii.... (jen tak odhaduju, hledat to nebudu...).

Takže proč ne....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

option780

Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2016, úte 21:08

Re: Fúze FCA a Renaultu

Příspěvek od option780 » 27.5.2019, pon 10:02

Kubas píše: 27.5.2019, pon 09:36 tak už je to černé na bílém, FCA nabídlo Renaultu sloučení:
https://www.fcagroup.com/en-US/media_ce ... ENAULT.pdf

nestudoval jsem to důkladně, každopádně záměr je že akcionáři FCA by vlastnili 50% nového podniku, vlastníci Renaultu to samé... čili nejde o žádné "pohlcení" někoho někým, ale prostě spojení dvou firem....

Samozřejmě jestli na to Renault přistoupí, to je věc jiná....

Za sebe v takové fúzi nevidím problém, náklady na všechno jsou obrovské, FCA a Renault mají spoustu oblastí kde se překrývají, tak proč se dublovat.... Italové mají pokrytý svůj trh, Francouzi zase ten svůj.... FCA boduje v USA, Renault s Nissanem v Asii.... (jen tak odhaduju, hledat to nebudu...).

Takže proč ne....

Za mě určitě souhlas. Doufám, že by to mohlo přinést především větší stabilitu a přísun financí pro AR, protože svůj potenciál prozatím moc nevyužívá.
Moje alfa, moje láska
Motor 2.4 je důkaz, že i ropa může být neskutečná zábava
166 3.2
166 2.4 JTDm

wwk

Příspěvky: 52
Registrován: 6.9.2018, čtv 09:24

Re: Fúze FCA a Renaultu

Příspěvek od wwk » 27.5.2019, pon 10:11

Ja sa skôr obávam, že to naopak bude pre Alfu stopka. Dopyt po šoférskych autách dnes nie je bohvieaký a je tam pretlak. Leda by z nej chceli urobiť prémiovú značku podľa vzoru napríklad Volva, ale to obnáša kopec rozhodnutí, ktoré by sa milovníkom značky určite nepáčili.

Ale ja sa v tom prd vyznám. Uvidíme.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Fúze FCA a Renaultu

Příspěvek od Kubas » 27.5.2019, pon 11:24

No ale Renault zadnou premiovou znacku nema ne? Takze logicky by vyuzil Alfu a Mase.... a Alfa uz premiove podvozky/motory ma, staci jen zainvestovat do dalsich technologii, ktere naopak ma Renault a Alfa na to sere.... (ano, myslim ty pojebane asistenty). A hlavne samozrejme pritlacit na marketing, prodejni sit atd....

A sportaky by se mohli sdilet s Alpine... tam Renault taky investoval a pry to auto jezdi paradne....

No nevim, tak jen placam co me tak z voleje napadne.... :-)

Kamarad Rendlikama jezdi uz roky a je spokojeny, tak snad to neni takova hruza...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Fúze FCA a Renaultu

Příspěvek od Kubas » 27.5.2019, pon 11:34

z iHned.cz:

Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) v pondělí potvrdila jednání o fúzi s francouzským Renaultem. Fiat ve svém sdělení uvedl, že 50 procent vzniklého podniku by připadlo akcionářům FCA a 50 procent by vlastnili akcionáři Renaultu. Spojením by vznikl třetí největší výrobce automobilů na světě za společnostmi Toyota a Volkswagen. Sloučený podnik by ročně vyráběl zhruba 8,7 milionu aut.

Renault už dlouho tvoří alianci s japonskými automobilkami Nissan a Mitsubishi. V této trojici loni prodaly 10,76 milionu automobilů. Pokud by se k nim přidaly vozy od FCA, bylo by to více než 15 milionů vozů. Tím by výrazně předehnaly dosavadního lídra trhu Volkswagen, který loni prodal 10,83 milionu vozů.

Na jednání obou automobilek o chystaném spojení už v sobotu upozornily zdroje listu Financial Times (FT). Francouzská firma přijetí nabídky od FCA podle agentury DPA v pondělí potvrdila a oznámila, že její dozorčí rada se o ní dopoledne poradí a následně se k ní písemně vyjádří.

"Navrhovaná fúze by dala vznik globálnímu výrobci automobilů, který by byl vynikající co do příjmů, objemu, ziskovosti a technologií a byl by prospěšný také pro akcionáře," uvedl ve svém oznámení Fiat Chrysler. Mezi oběma společnostmi se prý už jednalo také o určení produktů a regionů pro spolupráci. Ročně by podniky mohly ušetřit pět miliard eur (129 miliard korun). Fiat Chrysler zdůraznil, že spojení by nevedlo k žádnému uzavírání nynějších továren.

Tlak na spolupráci výrobců automobilů zvyšuje potřeba elektrifikace, investic do technologií pro propojená a autonomní vozidla a také zpřísnění emisních předpisů.

Společnosti Fiat Chrysler a Renault by společně mohly získat tržní kapitalizaci na úrovni 33 miliard eur (asi 852 miliard korun).

Francouzská vláda, která je s 15 procenty největším akcionářem Renaultu, spojení automobilek vesměs podporuje, píše Reuters. Podle mluvčí vlády Sibeth Ndiayeové záleží na tom, na základě jakých podmínek ke spojení dojde. "Budeme o nich jakožto podílový vlastník diskutovat s Renaultem," uvedla mluvčí. Dodala, že fúze, která by dala vzniknout průmyslovému gigantu, by prospěla Evropě jako celku.

Italská vláda už avizovala, že bude v chystané alianci FCA - Renault hájit národní zájmy, řekl v pondělí televizi La7 Claudio Borghi z italské vládní strany Liga. Vláda by si podle ní mohla říci o podíl v chystaném podniku, aby byla ve stejné pozici jako francouzský kabinet. Podíl francouzského státu v Renaultu Borghi označil za anomálii.

Předsedou správní rady nového podniku by podle zdrojů agentury Reuters mohl být John Elkann z rodiny Agnelliových, která má pod kontrolou 29procentní podíl v FCA. Předseda představenstva Renaultu Jean-Dominique Senard by se podle jednoho ze zdrojů stal výkonným ředitelem.

Japonská automobilka Nissan, v níž Renault vlastní podíl 43,4 procenta, by podle současného záměru mohla do jedenáctičlenného představenstva nově zformovaného podniku nominovat svého zástupce. Nissan a Mitsubishi by jako alianční partneři mohli podle FCA díky plánované fúzi těžit z odhadované roční úspory kolem jedné miliardy eur.

Akcie obou automobilek na záměr fúze reagovaly prudkým růstem. Akcie Fiatu po zahájení obchodování přidávaly na burze v Miláně až 19 procent, než zisk zmírnily na deset procent. Akcie Renaultu si v Paříži připisovaly až 16 procent, později nárůst zmírnily na 13 procent. Akcie Volkswagenu ve Frankfurtu nad Mohanem pak měly k dobru asi 0,2 procenta, hlavní index DAX vykazoval růst o 0,4 procenta.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Fúze FCA a Renaultu

Příspěvek od Kubas » 27.5.2019, pon 13:14

mimochodem pokud to proběhne tak zase dojde na Marchionneho slova, že celé odvětví časem zfúzuje do několika málo koncernů....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti