Alfa Romeo 156 (pokec a vše kolem....)

Odpovědět
Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Alfa Romeo 156 (pokec a vše kolem....)

Příspěvek od Radim » 3.12.2007, pon 13:14

//založeno jako diskuse k článku
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... -romeo-156
Alfetta GTV L

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

ÓÓÓ

Příspěvek od roberto37 » 3.12.2007, pon 14:36

Tak mít právě klobouk na hlavě, hned ho uctivě smeknu. Jelikož jej však nenosím (s výjímkou řízení auta :D ), tak vyjadřuji autorovi článku uznání písemnou formou :smt023
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 3.12.2007, pon 14:41

Jen bych si dovolil poopravit jeden detail. Airbagy nebyly ve sloupcích karoserie, nýbrž ve třeše nad dveřmi. K doměnce že jsou airbagy ve sloupcích vede to, že na krytech sloupků jsou nápisy SRS airbag. Podobně to má 147.

Jinak je to krásně napsaný článek, smekám :smt023
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 3.12.2007, pon 14:59

coyote píše:Jen bych si dovolil poopravit jeden detail. Airbagy nebyly ve sloupcích karoserie, nýbrž ve třeše nad dveřmi. K doměnce že jsou airbagy ve sloupcích vede to, že na krytech sloupků jsou nápisy SRS airbag. Podobně to má 147.
opraveno..diky
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 3.12.2007, pon 15:17

dík za upřesnění. a taky za uznání, dal jsem si práci :D . tajně doufám, že tu bude o tomto poměrně zásadním modelu živá diskuse..témat je spousty.

Absence Q4 u benzínů a GTA, TS motory, design atd....
Alfetta GTV L

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.12.2007, pon 15:48

O TS uz jsou napsany stohy papiru a GB dat... Ale jak me ta Q4 mrzi, tak absence samosvoru je u sestivalcu neomluvitelna... :-D
Stejne tak je skoda, ze se nedaval motor 2.0 V6 Turbo...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 3.12.2007, pon 16:06

těžko říct, 2.0 V6 TB byl údajně špatně připraven na nové emisní normy a navíc je prý dost choulostivý. ovšem ve 166 se nabízel a ta přišla na trh až po 156.. v záměrech Alfy se těžko vyznat.

ten samosvor taky nechápu, 155 měla geniální Q4 a 156 nic, ani u GTA :shock:
Alfetta GTV L

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 3.12.2007, pon 16:25

Raddik píše: ten samosvor taky nechápu, 155 měla geniální Q4 a 156 nic, ani u GTA :shock:
Asi šlo zase jen a jen o peníze...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 3.12.2007, pon 16:45

coyote píše:
Raddik píše: ten samosvor taky nechápu, 155 měla geniální Q4 a 156 nic, ani u GTA :shock:
Asi šlo zase jen a jen o peníze...
No co už, hlavně že je teď :-D
Možná mě ukamenujete, ale s 156 podle mě začal proces, kterej teď pokračuje s 159. Prostě alfa ustoupila od sportovních ambicí směrem k přání širokých mas. Nevím, kolik z vás mělo tu čest jezdit se 75 v zimě, já ano a to radši přetíženej předek než zadek, kterej vás otočí při sebemenším přidání plynu do protisměru.156 bylo super vyvážené auto pro každého, na kterém se ještě vyřádili i fandové, 159 už je moc pro každého.

Aniž bych chtěl absenci Q2 nebo Q4 omlouvat, je důležité říct, že v roce 98 měla 156 jedinečné vlastnosti i bez Q4. A samosvor podle mě nebyl protože se dodnes přeceňuje význam elektronických asistentů. Tak asi tak. Já jsem třeba rád, že není GTA Q4, protože by byla o dost těžší. Q2 v základu by samozřejmě byla super volba, ale podívejte se v jakým srabu byl koncern v době, kdy tahle auta vznikala. Můžeme být rádi, že nemají půlku komponent stejnou jako Stilo, prostě na to tehdy nejspíš nebyly peníze :???:
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 3.12.2007, pon 19:00

kamenovat tě nikdo nebude.. já myslím, že ten proces začal u 155. a nebylo to ani tak, že by Alfa chtěla "zcivilnět" ale že prostě musela, vždyť v úvodu článku je to popsané proč. 156 vnímam jako reakci Alfy na to, že když přešla pod Fiat a odklonilo se od ní spousty fandů, ale i zákazníků kvůli změně koncepce a sdílení běžné techniky Tipo/Dedra/Tempra. tak chtěla udělat auto na výši jak byla vždy zvyklá. proto je 156 předkolka, která předběhla svou dobu a vydělala na tom i 147 a GT. technicky i marketingově.

máš pravdu v tom, že Q2 aplikované v poslední době stačí na udržení vynikajících vlastností vzhledem ke konkurenci. co se týká GTA, je myslím dobře ilustrující tento test (bohužel 156 testována nebyla,je to o 147 GTA) http://www.youtube.com/watch?v=6-gut6mamjc. tady je jasně vidět o co mohlo být to auto lepší, kdyby mělo alespoň ten samosvor. vážně šlo jen o peníze? nevím a je to škoda..

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.12.2007, pon 20:02

V Kappe ted samosvor mam a nikdy bych nerek jakej bude rozdil v aute se samosvorem a bez nej. Zvlast za snizeny adheze, nebo na vyjezdech z ostrych zatacek...
Bylo by zajimavy (to je vyzva pro Kleofase :wink: ) zajet s GTA treba nejakej slalom mezi kuzely pred a po montazi samosvoru...

Jinak pokud by se do 156 a 147 mozntoval system Q4 ze 155 spolecne bud s tim 2.0 V6 Turbo, nebo s koncernovym 2.0 20V R5 Turbo, tak mohla Alfa konkurovat smele i Lanceru EVO a Impreze STI. A to nejen technikou, ale myslim ze i cenou...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 4.12.2007, úte 08:52

Harous píše:Jinak pokud by se do 156 a 147 mozntoval system Q4 ze 155 spolecne bud s tim 2.0 V6 Turbo, nebo s koncernovym 2.0 20V R5 Turbo, tak mohla Alfa konkurovat smele i Lanceru EVO a Impreze STI. A to nejen technikou, ale myslim ze i cenou...
otázka jestli na to opravdu nebyly peníze nebo to nechtěli udělat.. 156 byla a je určitě stylovější auto, ale bez pořádného pohonu všech kol po stránce jízdy jim nemůže GTA konkurovat. i jeho čas na Nurnburgringu je poměrně tristní. stále nechápu že u takhle komerčně úspěšné řady s nádherným designem a pokrokovou technikou ty vrcholné verze V6 do jisté míry odflákli.
Alfetta GTV L

Geronimo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 16.10.2007, úte 14:58
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Geronimo » 5.12.2007, stř 10:18

Vyborny clanek, dekuji, po necem takovem se mi opravdu styskalo. :smt023
AR 156 1.8 TS

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 5.12.2007, stř 23:28

Skoda jeste ty trvanlivosti predni napravy... :( Na ty nase tankodromy nic moc... :(
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 7.12.2007, pát 15:30

Chlapi nevíte náhodou k čemu u sporotvních sedaček to spodní výsuvné prodloužení sedačky podepírající stehna? :-k
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 7.12.2007, pát 15:53

Petan píše:Chlapi nevíte náhodou k čemu u sporotvních sedaček to spodní výsuvné prodloužení sedačky podepírající stehna? :-k
Myslím, že sis sám odpověděl:-D
"spodní výsuvné prodloužení sedačky podepírající stehna"
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 7.12.2007, pát 17:55

Kleofáš píše:
Petan píše:Chlapi nevíte náhodou k čemu u sporotvních sedaček to spodní výsuvné prodloužení sedačky podepírající stehna? :-k
Myslím, že sis sám odpověděl:-D
"spodní výsuvné prodloužení sedačky podepírající stehna"

nene, to bude neco pro ty co maji delsi prostredni ud :D
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 7.12.2007, pát 17:59

Nevím jak Vám, kdo to máte ale mě to tam dost vadí, když je to vysunuté, teda jako myslím, ta sedačka :D
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 7.12.2007, pát 18:38

Petan píše:Nevím jak Vám, kdo to máte ale mě to tam dost vadí, když je to vysunuté, teda jako myslím, ta sedačka :D
Já to v 147 nemám a necítím se tím nijak hendikepovaný. Ale mám známého, co má problém s cévami a potřebuje mít pravou nohu v autě podepřenou, řeší to smotaným ručníkem. Ale to asi nebude ono, pochybuju, že by soudruzi u sportovních verzí alf mysleli na nebožáky s chudokrevností :wink:
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

bianco

Příspěvky: 3
Registrován: 10.12.2007, pon 09:29

Příspěvek od bianco » 14.12.2007, pát 12:04

Klanim se autorovi clanku, je to vyborne napsane. :diky

Uplne nejdulezitejsi sice je ta zminka o Lancii Lybra ;) ,ale i to ostatni je fakt super a hlavne velmi ctive napsano.
Jirka bianco Vagner
Diagnoza : Richieho brudr ;)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 14.12.2007, pát 12:20

děkuju. to víš, jak jinak mohl vypadat článek od bývalého novináře - hodně omáčky, techniky pomálu :D
Alfetta GTV L

Roman 156

Příspěvky: 4
Registrován: 22.6.2007, pát 21:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Roman 156 » 19.1.2008, sob 14:35

Děkuji Raddikovi za opravdu skvělý článek. Je nesmírně důkladný a také velmi objektivně napsaný :diky :diky! Snad bych jenom doplnil, že i Twin Spark má při vytočení pěkný zvuk.
To, co obsahuje článek, přesně vystihuje to, co nástupci 159 chybí - totiž to nejdůležitější - cuore sportivo. Jestli se AR s nástupcem tohoto korábu nepoučí a nevyrobí ho podstatně lehčí, kompaktnější, s čistokrevnými motory AR a s větší mirou retrodesignu, podepíše si v tomto segmentu definitivní rozsudek smrti.

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 19.1.2008, sob 15:28

Raddik nekde nenapsal ze TS ma pekny zvuk ? No jo, ma jtd, on to snad ani nevi
:D
To je jeden z hlavnich duvodu proc sem si znovu poridil TS, zvuk.
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 19.1.2008, sob 21:41

díky ale patří i Integralemu, na mou kostru článku dosadil cca čtvrtinu toho nejzajímavějšího a technicky nejpodrobnějšího textu. bez něj by to opravdu tak dobré nebylo.. děkujeme :wink:
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 19.1.2008, sob 21:42

z autorevue.cz
Marc159 píše:Zase kecy. Jak jsem jasně napsal a následně doložil, tak je AR 156 postavená na plošině FIAT Tipo a ty vaše představy o originalitě značky jsou úplně k smíchu. :mrgreen:
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti