Ethanol E85
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol E85
jen aby sis ho za čas nemusel vyrábět z uhlí
- Lubka
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
- Bydliště: Dobruška, Bačetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol E85
V srpnu jsem jel na svojí Babbetě na ryby a nalil jsem na zkoušku E85 a nedojel jsem propálilo mi to píst Do Alfinky bych to nedal za zlatý prase..
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol E85
To je hořká zkušenost
- kamcazajda
- Příspěvky: 60
- Registrován: 14.8.2009, pát 17:21
Re: Ethanol E85
Babeta je ale o něčem jiným....
Re: Ethanol E85
To je fakt, Babeta nikdy nedělala twinsparky, i když prej už měla ve vývoji slušně našlápnuto, tak nakonec zůstala u monosparku
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol E85
to mi připomíná pumpičku na kolo, která se jmenovala Duopíst
Re: Ethanol E85
známej testoval Pionýra na směs benzínu a ředidla, chvíli to jeho rychlejc a pak ulítla celá hlava
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol E85
Výhoda ethanolu, at uz ve smesi E85, E10 nebo i čistýho spočívá v tom, že v porovnáním s benzínem má:
a) Mnohem vyšší OČ (jenom smes s benzinem E85 ma OČ 109), kolik má E10, kterej se vlastně jako jediny obyc.palivo pro zažehový motory prodává třeba ve Francii, tak to přesně nevím. Oktanové číslo se spočítat nedá, musí se změřit ( Výzkumná metoda VM nebo Motorová metoda MM). Dneska 99% moderních benzinovejch aut směs E10 může - bývá to napsané v manuálu o vozidle. V takhle mírné koncetraci je provoz bezpečný jak pro palivový okruh tak pro studené starty. Dneska mají všechny motory snímač klepání, který udržuje předstih na nejvyšší možné hodnote (vyssi ucinnost) a motory tudiz vlastne pracuji tesne před hranici klepaní.
b) Další velice dulezita vlastnost alkoholu je výparné teplo. Je to spolu s OČ nejvetsi duvod proc se jinak dost drahy alkoholovy paliva pouzivaj v dragsterch atp. Výparný teplo udává kolik tepla ze systemu odebere palivo v kapalným stavu aby preslo do plynného skupenstvi. To samozrejme ochlazuje smes a dovoli nasat více smesi o vetsi hustote. Podobnej princip ma vstrikovaní vodní mlhy. Ta voda ma ve vysledku taky pozitivní efekt,ale i nekolik negativních. Voda pri teplotach nad 1700-1800°C disociuje což je reakce endotermní - odebíra teplo při horení kolem horní uvrati, ale kdyz teplota zase zpatky klesne - expanze, tak se vrati do puvodního stavu -coz je reakce exotermní a jedná se o tzv. pozdní přívod tepla, kterej jednak snižuje ucinnost obehu (proto chceme vetsi predstih - optimum spicky tlaku ve valci je 12-13°za HU) a jednak zvysuje teplotu vyf. plynu
c) Co je bohužel nevýhoda (nikdy neni nic tak ruzový jak se muze zdat ) je fakt ze ethanol a dalsi alkoholy maji mensi smesovaci pomer se vzduchem. Cisty oktan C8H18, který ma oktanove cislo 100, má smesovaci pomer 15,1:1. Bežný N95 kolem 14,5-14,7. Tzn. že na dokonalé spálení 1kg N95 potrebuju 14,5 kg vzduchu. U alkoholu jsou smesovaci pomer nizsi - 4-9:1 (zálezi co je to za potvoru). Z toho logicky vyplývá, že tam toho paliva potece proste víc. Často se udava vyhrevnost jednotlivejch paliv,ktera ovsem neni rozhodujici. Alkoholy maji cca polovicni vyhrevnost nez benzin. Ale vzhledem k tomu, že ho v te smesi (rekneme lambda=1) musí byt diky nizsimu smesovacimu pomeru vic, tak vyhrevnost cele smesi je pro vsechny bezne pouzivany uhlovodikovy paliva cca stejná. A prave vyhrevnost smesi je ta nejdulezitejsi energetcika hodnota pro palivo.
a) Mnohem vyšší OČ (jenom smes s benzinem E85 ma OČ 109), kolik má E10, kterej se vlastně jako jediny obyc.palivo pro zažehový motory prodává třeba ve Francii, tak to přesně nevím. Oktanové číslo se spočítat nedá, musí se změřit ( Výzkumná metoda VM nebo Motorová metoda MM). Dneska 99% moderních benzinovejch aut směs E10 může - bývá to napsané v manuálu o vozidle. V takhle mírné koncetraci je provoz bezpečný jak pro palivový okruh tak pro studené starty. Dneska mají všechny motory snímač klepání, který udržuje předstih na nejvyšší možné hodnote (vyssi ucinnost) a motory tudiz vlastne pracuji tesne před hranici klepaní.
b) Další velice dulezita vlastnost alkoholu je výparné teplo. Je to spolu s OČ nejvetsi duvod proc se jinak dost drahy alkoholovy paliva pouzivaj v dragsterch atp. Výparný teplo udává kolik tepla ze systemu odebere palivo v kapalným stavu aby preslo do plynného skupenstvi. To samozrejme ochlazuje smes a dovoli nasat více smesi o vetsi hustote. Podobnej princip ma vstrikovaní vodní mlhy. Ta voda ma ve vysledku taky pozitivní efekt,ale i nekolik negativních. Voda pri teplotach nad 1700-1800°C disociuje což je reakce endotermní - odebíra teplo při horení kolem horní uvrati, ale kdyz teplota zase zpatky klesne - expanze, tak se vrati do puvodního stavu -coz je reakce exotermní a jedná se o tzv. pozdní přívod tepla, kterej jednak snižuje ucinnost obehu (proto chceme vetsi predstih - optimum spicky tlaku ve valci je 12-13°za HU) a jednak zvysuje teplotu vyf. plynu
c) Co je bohužel nevýhoda (nikdy neni nic tak ruzový jak se muze zdat ) je fakt ze ethanol a dalsi alkoholy maji mensi smesovaci pomer se vzduchem. Cisty oktan C8H18, který ma oktanove cislo 100, má smesovaci pomer 15,1:1. Bežný N95 kolem 14,5-14,7. Tzn. že na dokonalé spálení 1kg N95 potrebuju 14,5 kg vzduchu. U alkoholu jsou smesovaci pomer nizsi - 4-9:1 (zálezi co je to za potvoru). Z toho logicky vyplývá, že tam toho paliva potece proste víc. Často se udava vyhrevnost jednotlivejch paliv,ktera ovsem neni rozhodujici. Alkoholy maji cca polovicni vyhrevnost nez benzin. Ale vzhledem k tomu, že ho v te smesi (rekneme lambda=1) musí byt diky nizsimu smesovacimu pomeru vic, tak vyhrevnost cele smesi je pro vsechny bezne pouzivany uhlovodikovy paliva cca stejná. A prave vyhrevnost smesi je ta nejdulezitejsi energetcika hodnota pro palivo.
Naposledy upravil(a) Kolbik dne 5.1.2011, stř 22:56, celkem upraveno 1 x.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
- Lubka
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
- Bydliště: Dobruška, Bačetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol E85
no kámoš má unečko litrovku a leje do toho nitro ředidlo už půl roku a unečko pořád jezdí
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol E85
Tot teorie. V praxi jen zalezi na tom do jakeho motoru do palivo liteje. Cim vyssi kompresni pomer bude mit tim na tom vice vydelate. Samozrejme ten motor musi mit cidlo klepaní. Motorky ho treba zacli pouzivat celkem nedavno, takze lejt do nich V-Power kdyz staci N95 je vyhazovani penez a vykon vam to nezvysi. Pak jen zalezi na to jak s tim budete jezdit a jak se na to bude slapat. Cena bohuzel neni tak nizka a vzhledem k tomu ze u pumpy se plati za 1litr (ne za 1kg) paliva tak i kvalita jednotlivych paliv muze byt ruzna. Teoreticky je nejdulezitejsi hustota - kolik kg ten muj 1 litr za kterej sem zaplatil vazi.
Bylo by fajn kdyby cena techto smesi ethanolu s benzinem byla umerna nizsimu smesovacimu pomeru. Je to ten samy pripad jako LPG, ale to stoji pakatel proti benzinu - proto se vyplati. Takže ve finale je to vec dobra, ale usetrit se na tom moc neda.
Bylo by fajn kdyby cena techto smesi ethanolu s benzinem byla umerna nizsimu smesovacimu pomeru. Je to ten samy pripad jako LPG, ale to stoji pakatel proti benzinu - proto se vyplati. Takže ve finale je to vec dobra, ale usetrit se na tom moc neda.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Ethanol E85
řepku bych si do nádrže v životě nenalil, ale tohle je pecka:
http://www.reformy.cz/zpravy/umely-benzin/
http://www.klimaskeptik.cz/news/zapomen ... ly-benzin/
Umělý benzín na bázi vodíku za 7 Kč/litr do 3 let..
http://www.reformy.cz/zpravy/umely-benzin/
http://www.klimaskeptik.cz/news/zapomen ... ly-benzin/
Umělý benzín na bázi vodíku za 7 Kč/litr do 3 let..
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Ethanol E85
Su klidný,ti naši zákonodárci na to uvalí beztak daň jak prase a bude to nastejno
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti