Skubani u cca 2000tis otacek

Odpovědět
Milis159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 20.9.2011, úte 18:27
Bydliště: ČESKÉ VELENICE

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Milis159 » 23.9.2011, pát 14:07

cendler: Klidně bych si nechal u tebe vyrobit trubku místo DPF a ŘJ přeprogramovat. Napřed se ale musím dostat na diagnostiku, abych si byl 100% jistý v čem je problém. Potom se můžem domluvit... :wink: . Jinak pokud by byla nafta v oleji jak píše Envel, jaké by bylo řešení? Stačí vyměnit olej + filtr, nebo nějaký horší zásah? :shock:
Alfa 159 sw 1.9 JTDm 16V

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Envel » 23.9.2011, pát 14:50

Tak s tou naftou v oleji to nebude úplně horké. Je to pouze jedna z hypotéz, co DPF způsobuje, ale jisté to není. I pokud by to tak bylo, tak to řeší rychlejší - preventivní interval výměny oleje po cca 15.000 km, což je stejně dobré dodržet u všech ojetých Alfiček.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od JardaS » 23.9.2011, pát 20:18

Prosím tě jak se může vlivem ucpaného DPF dostat nafta do oleje??
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od cendler » 23.9.2011, pát 20:34

vzhledem k ucpanému výfuku, jsou v motoru mnohem větší tlaky a to se tam taky dějou věci
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Envel » 24.9.2011, sob 09:45

Není to můj postřeh, řešilo se to v tomto vláknu:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=150

Moc se mi to ani nezdá, ale zatím nikdo nepřišel s pravděpodobnější verzí, proč některým členům po DPF začne auto brát trocu oleje, když do té doby nebralo "ani kapku".
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Oskar » 29.9.2011, čtv 06:44

Tak jak se ukazalo 1.9JTDm maji stejny problem. Po vymene EGR ventilu je po skubani. Viz. http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od pekony » 29.9.2011, čtv 10:53

Takže nový EGR nebo je nějaká oprava?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 10.10.2011, pon 20:26

cendler píše:jak píše Envel, taky možnost, je to všechno jenom o tom jak na to moc spěcháš, pokud vyrobím trubku, tak ji v pondělí můžu odeslat.
Prosím vás, tahle debata tady se týká jen 159 nebo i 156 se stejným motorem? Mám 2,4 JTDm - viz podpis. Poslední dobou mi to nějak nechce ject. Nehulí to, už to ani neškube (záhadně se odstranilo samo), ale mám dojem, že motor už není takovej silák, co býval ještě před dvěma měsícema.
Měly 156 vůbec DPF? Když jdu po vejfuku, zhruba pod řadící pákou je zespoda auta vidět za pletencem taková bandaska (vypadá to jako tlumič) a z ní zase trubka dál dozadu. Dík za koment.
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od cendler » 10.10.2011, pon 21:06

no je možný že poslední 156 měli za příplatek i DPF ani bych se tomu nedivil, někde jsem tu dával fotku tak DPF vypadá na autě, mrkni se sem http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=120
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 11.10.2011, úte 06:01

Děkuju za odkaz, ale moc moudrej z toho nejsem. Ta moje bandaska má takovej jakoby doutníkovitej tvar, tedy přední a zadní konec přechází do trubky plynule. Na tvých obrázcích je válec, kterej má rovný plochý konce. Zkusím přes den vlézt pod auto a nějak to vyfotit.
Zkoušel jsem mrknout i na autokelly, ale ty tam pochopitelně k vejfuku mají jednu položku a pak milion montážního materiálu :???:
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od cendler » 11.10.2011, úte 08:00

hele tvary to má různý, kyždý model auta to má různý, zkus to vyfotit, jo a někde v tom filtru, by měla být zapíchlá sonda, a od ní kabely, podle toho to taky poznáš
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.10.2011, pon 20:17

mám nízký auto a vyvalenej pupek, tak mi to nešlo moc vyfotit :) Poznáš to z tohodle obrázku?
Přílohy
DSC01960mod.jpg
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od cendler » 17.10.2011, pon 20:26

to podle mě nebude ono, to vypadá na klasický tlumič
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Franik » 17.10.2011, pon 20:30

muf2muf píše:mám nízký auto a vyvalenej pupek, tak mi to nešlo moc vyfotit :) Poznáš to z tohodle obrázku?
nee DPF to není ale koukám ta potvora liška je už i u tebe na podlaze
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.10.2011, pon 20:35

Taky si myslím, že to bude tlumič, ale na druhou stranu principielně jsou naše dva motory takřka identický, takže i vejfukovej systém by měl +/- odpovídat. No a ty tam namísto mýho tlumiče máš tu ekobandasku. Takže nemáš tlumič. Že by ho 159 už nepotřebovala? :D Nebo má DPF zároveň i tlumicí funkci?
Dneksa jsem jel z práce po dálnici a chtěl auto pořádně protáhnout. Ale ono to prostě nějak nejede, jakoby se to nechce rozběhnout naplno. Na šestku jsem jel 190 a víc ani za boha ne. Plyn na podlaze a z vejfuku šel docela zřetelnej bílošedej takovej jakoby mastnej kouř. Jsem trochu smutnej, naložilo by mi kdejaký téédééíčko arvsvw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.10.2011, pon 20:40

Franik píše:
muf2muf píše:mám nízký auto a vyvalenej pupek, tak mi to nešlo moc vyfotit :) Poznáš to z tohodle obrázku?
nee DPF to není ale koukám ta potvora liška je už i u tebe na podlaze
jo, zatím je lehká povrchovka, ale taky mě to čeká. Mám na seznamu "Co vyřešit" :)
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Roger
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 382
Registrován: 30.8.2011, úte 08:28

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Roger » 18.10.2011, úte 08:14

já myslím že na to škubání okolo těch 2tis otáček mi pomohla výměna silentbloků motoru zejména silentbloku převodovky (takový ten placatý), který byl totál roztrženej....od tý doby ani náznak škubnutí, a ani v kopečku při zrychlování žádný škubnutí a motor je takový pružnější při těch rozjezdech.....nebo je možné že jsem se naučil jezdit tak že to už neškube .... tím škubáním za plynulé jízdy (lehce zmáčklý plyn) cca 2tis otáček se to auto rozhoupalo a tím jak se houpalo nevědomky přidáváš a ubíráš plyn a tím to ještě víc rozhoupeš :-))
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 18.10.2011, úte 22:30

Roger píše:.... tím škubáním za plynulé jízdy (lehce zmáčklý plyn) cca 2tis otáček se to auto rozhoupalo a tím jak se houpalo nevědomky přidáváš a ubíráš plyn a tím to ještě víc rozhoupeš :-))
to už je brutální konspirace :D
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

rudas.mp

Příspěvky: 98
Registrován: 16.1.2014, čtv 16:55
Bydliště: okolí Železného Brodu

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od rudas.mp » 17.4.2014, čtv 20:02

Zdravim vsechny
Chci se zeptat jestli nekdo uspesne vyresil to skubnuti autem kolem 2000tis/ot. Mam 1.9 110kw, dpf i egr off a dela me to kazdou chvilku a je jedno jestli je motor studeny nebo teply. Spis nez skubnuti me to prijde jako kdyz se najednou zvysi vykon a budik turba udela to ze pri pridavani plynulem tlak se zvysuje a najednou klesne a hned zase vystreli az na 1.5 bar a v tom to skubne. Mohlo by to delat naklapeni lopatek turba? Dik za rady
Brzo EX:Fiat Stilo jtd-->bude dalsi Audi A5 3.0Tdi italy mam rad ale...
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Ladis » 17.4.2014, čtv 20:08

Vířivé klapky v sání máš taky off ?
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

rudas.mp

Příspěvky: 98
Registrován: 16.1.2014, čtv 16:55
Bydliště: okolí Železného Brodu

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od rudas.mp » 17.4.2014, čtv 22:01

Mam plastove sani a tam jsou klapky uvnitr tak bych to musel rozebrat, ale potreboval bych vedet jestli to nekdo vyresil abych zbytecne nerozebiral sani a pak to tim nebylo.
Brzo EX:Fiat Stilo jtd-->bude dalsi Audi A5 3.0Tdi italy mam rad ale...
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Envel » 18.4.2014, pát 07:37

Tady to klapkama není, já je mám odstavené a kopanec kolem 2000 se objevoval před odstavením i poté úplně stejně.
Opravdu to bude spíš tou regulací geometrie turba, ale než závada to bude spíš vlastnost. Všimni si, že když na to šlápneš trochu víc, tak žádný kopanec nepřijde, ale jak se rozjíždíš pianko(kloboukoidně), tak ta regulace, jak kdyby trochu zaspí a pak to skokově dožene. Jediné s čím to má spojitost je DPF-OFF, předtím jsem kopanec nezaznamenal vůbec, terpve po odstavení, což může souviset s tím, že teď je ten náběh tlaku výfukových plynů poněkud jiný než když to mělo špunt v zadnici a regulace turba je prostě nastavena na původní podmínky(pouze moje domněnka). Jediný lék na to je rozjíždět se svižně, pak žádné kopance nejsou.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od pedro m » 18.4.2014, pát 08:02

Envel:
pod to se podepisu, chtel jsem to napsat presne jak pises ty...
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Envel » 18.4.2014, pát 10:01

:wink: :smt023 , jsem rád, že to není jen můj pocit.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

rudas.mp

Příspěvky: 98
Registrován: 16.1.2014, čtv 16:55
Bydliště: okolí Železného Brodu

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od rudas.mp » 18.4.2014, pát 15:49

Dik za odpoved, ale kopanec jsem mel i pred DPF a EGR off tak si myslim ze tim to nebude. Zkusim mrknout na to naklapeni jestli neni zatuhle, ale myslim ze to asi tim taky nebude. Z druhe strany je to banalita a Fifinka jezdi jinak bez problemu tak to nebudu asi resit. Kdyby nekdo na neco prisel tak pisnete. Mejte se fajn a hodne radosti z nasich samohybu :smt026
Brzo EX:Fiat Stilo jtd-->bude dalsi Audi A5 3.0Tdi italy mam rad ale...
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti