TBi - pokec

Odpovědět
hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: TBi - pokec

Příspěvek od hno3 » 28.8.2018, úte 11:22

hlavně posunutí omezovače není kontraproduktivní.... nebo máš tak těžkou nohu že v něm seš každej den 2 hodiny? (víc škodí přidáme víc tlaku na spodku, aby to k...a táhhlo a tím tak odepíšem nejen turbínu, spojku, dvouhmotu, ale i umlátíme písty detonacema..)

200-500 otáček navíc se pak někdy hodí pro svižnější a bezpečnější předjetí... když charakteristika motoru výrazně neopadá, a není to an rhanici destrukce motoru není důvod otáčky o kousek nezvýšit... kdyby to tam opadalo a hrozilo nějaký poškození jen tak pro srandu by to Stephan nezvyšoval...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Hampice » 28.8.2018, úte 11:38

Ono s tím ruku v ruce jde určitě nějaký posunutí výkonové křivky, potažmo i momentové. Je totiž pravdou, že seriové TBi upravdu nemá moc smysl točit někam nad 5000ot, už to tam prostě citelně vadne.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Harous » 29.8.2018, stř 19:28

Grafy výkonu a Mk od squadry. Posunutí omezovače je o 500 otáček.
https://www.squadra-tuning.nl/chiptunin ... qv-235-pk/
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

pepeo

Příspěvky: 14
Registrován: 24.8.2018, pát 21:15

Re: TBi - pokec

Příspěvek od pepeo » 19.9.2018, stř 11:53

TBIcka (zejména ve 159) nemá smysl točit někam nad 4,5k ot, pak se z toho stává atmosféra a je to spíše kontraproduktivní. Další problém sou vysoký teploty pak vznikající. Proto mě zarazilo zvednuti otáček, nicméně oni to mají pojisteny tím, že při vyšší teplotě tě omezovac o těch oněch 500 otáček nepustí. Takže mi to jejich zvednuti otáček nedává pořád smysl.. Ale to co Hampici zmínil dává smysl.. Proto to asi dělají.

Ale co hlavne.. Do Holandska kvůli tomu nepojedu.
Proto jsem se ptal.jestli máte někdo.zkusenosti s někým od nás. Nejde mi ani tak o výkon, jako spíš o hladsi průběh motoru, lepší reakci na plyn atp.

Diky

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Радим » 2.11.2018, pát 15:34

Zajímavé počtení,ale proč tedy všude v recenzích a na zeppfers uvadí to,že TBI třeba v 159 má 200konove pásmo od 4750-5500 otáček. Což hodně automobilových novinářů nadšeně přivítalo. A na té holdanske chiptuning stránce to také odpovídá,dle standard grafu. Tak tedy nechápu komentáře že tocit max do 5000 atd. No,ale jsem v tomto směru amatér :) tak se rád přiučím.

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 632
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: TBi - pokec

Příspěvek od krteczek » 2.11.2018, pát 18:02

proč to všude píšou mi taky není jasný. vlastní praxe ukazuje, že z hlediska točivýho momentu je to použitelný v pásmu 1750-4000 otáček. no, spíš vlastně 3500 :-) pak už to akorát řve. ...ať si myslí kdo chce co chce - má to prostě takovej dýzlovej charakter. ne zvukem, ale tim sladěním turba s motorem - ve vysokých otáčkách, kde už turbo nic nedělá je to prostě jen malinkej motůrek ze sekačky. jako jo - auto jede 200kmh ale "pohodlný cestování" je max tak 140kmh. když jedeš s prázdným autem. v nízkých rychlostech (řekněme do 100kmh) je to celkem fajn svižný svezeníčko. ale není to stavěný na německou neomezenou.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Robin159 » 2.11.2018, pát 18:44

Ja uvazoval o Tbi na misto 2.4 jtd, ze snad mene problemu a chtel jsem se zeptat, jak je spolehliva regulace turba? U jtd jsou problemy.
No a ctu tady o zadrenem motoru a malem vykonu nahore. Po dalnici mam rad alespon 190 na pohodu. To u jtd mam. Tak nevim, asi to s Alfou zase na cas vzdam. 😕
2.4 JTDm147kw

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Oskar » 2.11.2018, pát 18:58

Nerozumím o čem se tady bavite.
S regulací žádný problém není a po dálnici to lítá jako svina. 190 nebo 200km/hod a točí to cca 4500 otáček.
Podradim na 5 pridam plyn a letí to.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: TBi - pokec

Příspěvek od rammstein » 2.11.2018, pát 20:03

Oskare, ty máš TBi TI? Nechtěl by ses pochlubit fotkama?
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

pepeo

Příspěvky: 14
Registrován: 24.8.2018, pát 21:15

Re: TBi - pokec

Příspěvek od pepeo » 3.11.2018, sob 12:07

Ze by to letělo jako svina to určitě ne. Samozřejmě pokud Oskar předtím jezdil s nějakou fabii tak je jasný že mu to připadá jako střela...
Na svižný svezení je to fajn auto, ale žádný sportovní a ani to není dálniční expres.

Taky nechápu to tvrzení, že se to hezky točí. Ano do těch cca 5500 to jde rádo, ale v tu chvíli už je to atmosfera o malým obsahu. S motorem má smysl jezdit do těch cca 1700 - 4000 otáček jak píše Krtecek.


Jinak lidi z jinýho soudku.. za kolik s tím jezdíte? Říkám si, jestli mám vše ok, když Prahu jezdím klidným úsporným režimem za cca 11l/100

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Oskar » 4.11.2018, ned 09:42

Fotky dodám. Ale auto jsem už musel vyměnit za Giuliettu 1.4 pro manželku. 1.8TBI jsem měl 3 roky bez většího problémů, ale po mateřské manželka potřebovala auto do práce s tím TIckem nechtěla jezdit, každý hrbol nebo nerovnost drel o spodek- je to fakt nízký. Ale sedí to jak motokara s Giuliettou se to nedá srovnávat.
S Fabii jsem před 20 lety jezdil jako služebním autem 1.4Mpi 16V taky to nejelo špatně.
Jinak TBi porovnávám s ostatními normálními vozy jako koncern 2,0 TDi, nebo Peugeot 2,0HDi 110KW apod.
Jezdil jsem i s 2,4JTDm jede to podobne. U toho JTD je znát větší kroutak, ale na té dálnici to vyjde na stejno.
Pri svižné jízdě se nejde dostat pod 11l/100km. Nejnižší spotřeba kolem 9l na okresních při dodržení limitů.
U toho motoru je nutné měnit často olej třeba i každých 5000km pokud tomu nakladam (rychle cerna prikladam to primovstriku) a svíčky každých 20.000km a pak už je to jen o tom jak dlouho vydrží turbo. Tento motor nevím jak v Giuliettu, ale ve 159 můžu jen doporučit. Určitě to není nějaké průměrné svezení jako v Octavia nebo Passat.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

pepeo

Příspěvky: 14
Registrován: 24.8.2018, pát 21:15

Re: TBi - pokec

Příspěvek od pepeo » 4.11.2018, ned 15:54

Musím se smát, když píšeš že sedí jak motokara :D
Při porovnání s passatem nebo octavkou tak možná.. Každopádně konstrukce přední nápravy dává nějakou tu jistotu.
A pokud fabia 1,4mpi nejela špatně tak už nemám co dodat.... pak věřím, že tbi je střela.

Spotřeba sedí, díky. Nic s tím není :-)
A při klidných přesunech po hlavních tazích se dá dostat na 7,5..

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Радим » 5.11.2018, pon 03:43

krteczek píše: 2.11.2018, pát 18:02 proč to všude píšou mi taky není jasný. vlastní praxe ukazuje, že z hlediska točivýho momentu je to použitelný v pásmu 1750-4000 otáček. no, spíš vlastně 3500 :-) pak už to akorát řve. ...ať si myslí kdo chce co chce - má to prostě takovej dýzlovej charakter. ne zvukem, ale tim sladěním turba s motorem - ve vysokých otáčkách, kde už turbo nic nedělá je to prostě jen malinkej motůrek ze sekačky. jako jo - auto jede 200kmh ale "pohodlný cestování" je max tak 140kmh. když jedeš s prázdným autem. v nízkých rychlostech (řekněme do 100kmh) je to celkem fajn svižný svezeníčko. ale není to stavěný na německou neomezenou.
😀 cože? 200kmh? Tady budu hodně imponovat, jelikož v pohodě to dá maximalku. Zato znám lidi, kterým ve 215 zdechne 2.4 jtdm. Ať už v 156 nebo 159tce.abys to pak tlačil i očima. Takže zas to TBI tak katastrofický není. Spíš by mě v té rychlosti co sem jel vadil hluk, ale ne motoru....

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Радим » 5.11.2018, pon 03:43

pepeo píše: 4.11.2018, ned 15:54 Musím se smát, když píšeš že sedí jak motokara :D
Při porovnání s passatem nebo octavkou tak možná.. Každopádně konstrukce přední nápravy dává nějakou tu jistotu.
A pokud fabia 1,4mpi nejela špatně tak už nemám co dodat.... pak věřím, že tbi je střela.

Spotřeba sedí, díky. Nic s tím není :-)
A při klidných přesunech po hlavních tazích se dá dostat na 7,5..
Za 7,5? Na 6tku jet 50 ne? :-D

JirCa
Uživatelský avatar

Příspěvky: 65
Registrován: 29.9.2015, úte 21:44
Bydliště: Cheb

Re: TBi - pokec

Příspěvek od JirCa » 5.11.2018, pon 17:39

Da se s tim jet i za 7,5, já mám průměr 8,5 při pro mě normální jízdě (mimo obec do 110, dálnice do 160) ale teda v Giu :D
Alfa Romeo Giuilleta QV 1750 TBi
Fiat 500X 4x4 - 1.4 MultiAir II 170CV 9AT - Tata
Fiat Bravo II - 1.4 Sport 150 CV - Bro
Renault Megane II - 1.4 72KW - Ex
VW Jetta - 1.8i - Ex

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 632
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: TBi - pokec

Příspěvek od krteczek » 5.11.2018, pon 18:07

ono to asi bude ve 159 a giu docela rozdíl... já za ty dva roky byl na průměru někde 11,3 nebo tak něco. hodně města, dálky naloženej, courání 50/90/130 ani omylem.

to radim - nevím co komu bude imponovat... když jsem psal že to jede 200, tak jsme tím chtěl říct, že to jako jede dost rychle a i těch 200 tam je celkem rychle ale velká zábava to prostě v těch vysokých rychlostech už není - a to hlavně kvůli hluku co ten motor pak už předvádí. myslím, že pepo to napsal výstižně - svižný jako jo ale sportovní štírek ani dálniční koráb 159 s tímhle motorem teda není.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Nofofr
Pozorovatel

Příspěvky: 474
Registrován: 28.8.2015, pát 21:06
Bydliště: Štětí

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Nofofr » 5.11.2018, pon 18:37

Jojo v giuliettě to jede a chová se jinak než ve 159. Jak spotřeba, tak rozsah použitelných otáček.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Oskar » 5.11.2018, pon 19:10

pepeo píše: 4.11.2018, ned 15:54 Musím se smát, když píšeš že sedí jak motokara :D
Při porovnání s passatem nebo octavkou tak možná.. Každopádně konstrukce přední nápravy dává nějakou tu jistotu.
A pokud fabia 1,4mpi nejela špatně tak už nemám co dodat.... pak věřím, že tbi je střela.

Spotřeba sedí, díky. Nic s tím není :-)
A při klidných přesunech po hlavních tazích se dá dostat na 7,5..
A ty máš Ti snížený podvozek se sportovními tlumiči?
Máš sedan nebo SW? V jakem stavu mas silentbloky? Jaky rozmer a jake pneu mas na autě? Že mi budeš říkat jak má sedět auto - ona je 159tka a 159tka a jak sedí na silnici záleží na spoustě věcí, takže se směj jak chceš.
K tvému projevu taky nemám co dodat, vlastně nerozumím proč sis tu 159ku kupoval, když je to tak hrozné auto.
To mám nejradši, auto ti teda pořádně na silnici nesedí jak píšeš , ale hlavně že se ptáš jak vytunit motor.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: TBi - pokec

Příspěvek od rammstein » 5.11.2018, pon 19:29

Oskar píše: 4.11.2018, ned 09:42 Fotky dodám. Ale auto jsem už musel vyměnit za Giuliettu 1.4 pro manželku. 1.8TBI jsem měl 3 roky bez většího problémů, ale po mateřské manželka potřebovala auto do práce s tím TIckem nechtěla jezdit, každý hrbol nebo nerovnost drel o spodek- je to fakt nízký. Ale sedí to jak motokara s Giuliettou se to nedá srovnávat.
Tomu rozumím, pro paní je Giulietta určitě použitelnější auto než snížená 159. Jízdní vlastnosti 159 vs. Giulietta porovnávat nemůžu, Nofofr by mohl, ale ten měl zase obyč 159 a Giuliettu má v QV, což bude oproti normálním verzím zase velký rozdíl v jízdních vlastnostech. Na fotky se těším.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Nofofr
Pozorovatel

Příspěvky: 474
Registrován: 28.8.2015, pát 21:06
Bydliště: Štětí

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Nofofr » 5.11.2018, pon 20:56

Hele co si budeme povídat. I standartní 159 má tu nápravu lepší než ten debilní uskákanej mcpherson v giu. Ale zase pro giu bude prostě mluvit ta váha v každý zatáčce. Jinak tbi motory ve 159 maj prostě charakter nafty a moc se mi jízdně nelíbil. V giu to je fakt o třidu jinde, ale chce si to osobně zkusit.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw

Boomer
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 434
Registrován: 25.4.2008, pát 18:50
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Boomer » 5.11.2018, pon 21:25

TBi jede v pohode, ale jak bylo psano... chce to menit olej co 5-7tis km a odpustit mu maximalni otacky odpovidajici spis dieselu :-D _Q4_
Rychlost zakrivujici casoprostor :)
Rychlost zakrivujici casoprostor :)

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Радим » 6.11.2018, úte 11:49

krteczek píše: 5.11.2018, pon 18:07 ono to asi bude ve 159 a giu docela rozdíl... já za ty dva roky byl na průměru někde 11,3 nebo tak něco. hodně města, dálky naloženej, courání 50/90/130 ani omylem.

to radim - nevím co komu bude imponovat... když jsem psal že to jede 200, tak jsme tím chtěl říct, že to jako jede dost rychle a i těch 200 tam je celkem rychle ale velká zábava to prostě v těch vysokých rychlostech už není - a to hlavně kvůli hluku co ten motor pak už předvádí. myslím, že pepo to napsal výstižně - svižný jako jo ale sportovní štírek ani dálniční koráb 159 s tímhle motorem teda není.
Jenze pokud srovnáme ty same výkony u 2.4 tak to taky sláva nebude, ani ta v6 neni bůh ví co. Já teda motor neslyším v té rychlosti. Co jsem zkoušel, tak těch 230 tak je vcelku rychle. Ale věc názoru

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Радим » 6.11.2018, úte 11:55

Robin159 píše: 2.11.2018, pát 18:44 Ja uvazoval o Tbi na misto 2.4 jtd, ze snad mene problemu a chtel jsem se zeptat, jak je spolehliva regulace turba? U jtd jsou problemy.
No a ctu tady o zadrenem motoru a malem vykonu nahore. Po dalnici mam rad alespon 190 na pohodu. To u jtd mam. Tak nevim, asi to s Alfou zase na cas vzdam. 😕
Robine, těch 200. To jede úplně normálně, možná toho dosáhne rychlejic než JTDM. Nevím přesně, nekoukal se na zeppfers. Zadrenej motor nebyl. Jen lehce skrabla klika, ktera by stačila prelestit plus premerit, nová ložiska -pokud narazis na fotky o 1-2 stránky do zadu. Lhůty na výměnu oleje a styl jízdy dokáže udelat paseku, plus tekouci vstriky. Ale lhůty oleje zabíjí i JTDM.

pepeo

Příspěvky: 14
Registrován: 24.8.2018, pát 21:15

Re: TBi - pokec

Příspěvek od pepeo » 6.11.2018, úte 22:12

Oskar píše: 5.11.2018, pon 19:10 A ty máš Ti snížený podvozek se sportovními tlumiči?
Máš sedan nebo SW? V jakem stavu mas silentbloky? Jaky rozmer a jake pneu mas na autě? Že mi budeš říkat jak má sedět auto - ona je 159tka a 159tka a jak sedí na silnici záleží na spoustě věcí, takže se směj jak chceš.
K tvému projevu taky nemám co dodat, vlastně nerozumím proč sis tu 159ku kupoval, když je to tak hrozné auto.
To mám nejradši, auto ti teda pořádně na silnici nesedí jak píšeš , ale hlavně že se ptáš jak vytunit motor.
Originální TI sedan po faceliftu - dávaly se na to snad dva různé podvozky? ptám se, protože ten podvozek stojí za starou belu - to pak jedině jestli u mě nejsou v háji tlumiče - ale nemlátí a podle oka a testu taky ok tak nevím.. Ale pokud jsi předtím jezdil Peugeoty a VW tak věřím že se ti zdá skvělý.. Silentbloky by pomohly leda tak PUR, jinak je to fuk, moje ok. Kola 18tky pneu pirelli cinturato p7 - není to žádný pořádnější UHP nebo semi, ale mluvím o PODVOZKU, ne o pneu.
Ano záleží na spoustě věcí..

A neříkám že je to hrozné auto, má spoustu much, ale stejně jsem si jí během chvíle dost oblíbil :-) Na grip a sportovní svezení mám jiný auto a tam výkon ani extra nepotřebuji.. Tady výkon chci na pohodlnější přesouvání v dopravě (nájezdy, předjíždění, atp) a pocitový zrychlení, zátah, to je taky příjemná věc. Na řezání zatáček to auto stejně není..


Zkoušel jste někdo na 159tku TI aftermarket tlumiče? Např. Bilsteiny?

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Harous » 7.11.2018, stř 00:42

Ona bude vždycky otázka s čím to auto budete srovnávat. V tom vidím jádro toho vašeho (asi zbytečnýho) dohadování. :D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti