Problematika DPF u AR159

Odpovědět
levakbob88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
Bydliště: Liberec

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od levakbob88 » 26.2.2019, úte 19:03

tak kdo už byl letos na technický s DPF off? :)

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Kolbik » 27.2.2019, stř 20:08

No, já byl. A hned dvakrát. Prvně v prosinci a neudělal sem (naměřeno 1.8m-1 pri 4990). Říkal sem si ok, asi budou špatný vstriky, auto má už 330000. Vyndal sem je, odvezl do Bosche a diagnoza: vsech 5 naprosto ok. Dal sem je zpátky a jel na jinou stk. Tam už sem tomu radši šel trochu naproti, protože sem věděl, že sem vlastně nic neopravil, takže sme to měřili jen na 1500, kde to samozřejmě nedělá nic. Pak sme to změřili ještě jednou mimo (technik byl rozumnej) normálně při 5000 a 1.7m-1. Takže tak.

Auto jezdí úplně normálně, olej ani vodu nezere, turbo ok, dpf i egr off od Cendy, 90% po dálnici, 200000km téměř vždy VIF. U měření sem vždy byl, auto si trosku odfrkne než dostane od turba tlak, ale pak sem tam nic opticky neviděl. Když se tomu naloží normálně při jízdě v zátěži, tak ve vysokých otáčkách (nad 4000) z toho jde trochu (opět jen v přechodu, nez se roztoci turbo) takový šedivý (ne cerny) kour. Spíš to vypadá jak bordel co se usadil ve výfuku, než nespalena nafta.

Jsem klidnej, motoru nic nebude, protože tlaky i vstriky jsou ok, turbo ok, jezdi normálně (uz 200000km stejna spotreba), olej nezere.... A na technickou už vím kam. Nevěřím, že 159 2.4 bez dpf bude mit při současném způsobu měření kourivost pod 0.2 jak tu někdo psal.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

levakbob88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
Bydliště: Liberec

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od levakbob88 » 27.2.2019, stř 20:15

tak to je teda mazec těch 1.8 to už je dost. máš tam chip? já měl při poslední sto 0.9 u 1.9 jtdm, s egr dpf on. teď mám vše off a na STK jdu v červnu tak jsem zvědavej.

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Robin159 » 28.2.2019, čtv 09:44

Myslite, ze projdeme i silnicni kontrolou? Jedna vec je kourivost, ale pokud zjisti, ze tam filtr neni?

https://www.garaz.cz/clanek/policiste-k ... &source=hp
2.4 JTDm147kw

levakbob88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
Bydliště: Liberec

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od levakbob88 » 28.2.2019, čtv 09:50

bububu :D

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Kolbik » 28.2.2019, čtv 17:34

Chip nemam, origo 154kW verze. Co se kontrol tyce, auto je Euro4, tzn. muze byt s i bez filtru. Soucinitel kourivosti na stitku je 0,51m-1. Auta musi mit filtr pod 0,50.... tak snad nebudou otravovat. Tezko rict proc to tak alfa udelala, jestli je to nahoda, schvalne...
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Robin159 » 28.2.2019, čtv 19:37

Kde najdu štítek s limitem kouřivosti?
2.4 JTDm147kw

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Kolbik » 28.2.2019, čtv 20:47

V motoru, na pravym hrnci od tlumice.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

levakbob88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
Bydliště: Liberec

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od levakbob88 » 28.2.2019, čtv 22:38

všechny naftove s DPF mají 0.51 ale to je stejně fuk protože nově musí každé auto s DPF splňovat 0.2 a žádný štítek je nezajímá. je tak?

jhn
Uživatelský avatar

Příspěvky: 98
Registrován: 18.9.2017, pon 23:23
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od jhn » 1.3.2019, pát 13:52

Neni 0.25 je az od euro 5 vejs, tady se bere korigovany soucinitel absorbce neboli lidove receno kourivost co je na stitku a ve velkem tp
Alfa Romeo 159 SW TI TBI 2010 White
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Kolbik » 1.3.2019, pát 19:14

Presne tak. A pokud neni na stitku (tj.neni vyrobcem specifikovano), tak plati hodnota 1,5.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Davers88

Příspěvky: 7
Registrován: 2.9.2018, ned 13:09
Bydliště: Zlín

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Davers88 » 2.3.2019, sob 17:13

Kluci, je potřeba když dám dpf pryč je potřeba to ještě přes diagnostiku odstřelit? popř přes jakou, díky :-)
Alfa 159 SW 1.9 16V 110kw klapky OFF, Egr OFF, chip

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od lukas.01 » 3.3.2019, ned 13:42

Davers88 píše: 2.3.2019, sob 17:13 Kluci, je potřeba když dám dpf pryč je potřeba to ještě přes diagnostiku odstřelit? popř přes jakou, díky :-)
Ano. Musí se přehrát soft v jednotce. Dělá to Cendler, možná Mates.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

martinczs

Příspěvky: 9
Registrován: 23.5.2011, pon 09:24
Bydliště: Hodonín

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od martinczs » 14.3.2019, čtv 09:58

Nazdar, takže včera na emisích 0,79 při 5005 otáčkách. Technik se s tím nepáral, vlastně auto odsoudil už předem, když jsem mu řekl co a jak.. Mám DPF,EGR off a sharkan chip. Před vyndáním 0,11, asi to má něco do sebe:)) No otázka, je tu někdo ochotný zapůjčit - namontovat DPF, abych prošel a po STK vyndat? Finanční ohodnocení samozřejmostí :-) Jsem z jižní Moravy.

levakbob88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
Bydliště: Liberec

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od levakbob88 » 14.3.2019, čtv 12:58

martinczs píše: 14.3.2019, čtv 09:58 Nazdar, takže včera na emisích 0,79 při 5005 otáčkách. Technik se s tím nepáral, vlastně auto odsoudil už předem, když jsem mu řekl co a jak.. Mám DPF,EGR off a sharkan chip. Před vyndáním 0,11, asi to má něco do sebe:)) No otázka, je tu někdo ochotný zapůjčit - namontovat DPF, abych prošel a po STK vyndat? Finanční ohodnocení samozřejmostí :-) Jsem z jižní Moravy.
To je nemilé :smt102
A jedná se o 1.9 nebo 2.4 ?

martinczs

Příspěvky: 9
Registrován: 23.5.2011, pon 09:24
Bydliště: Hodonín

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od martinczs » 14.3.2019, čtv 13:45

159 2,4 myslím, že ten filtr sedí na obě motorizace + Cromu. Zkusím to ještě pořešit přes Sharkana, možná i můj mechoš by to nějak ojebal. Ale po tom zpřísnění se asi všichni bojí :(( Otázka i je jestli bych nemusel zas nahrát i původní soft

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od mcernoch » 14.3.2019, čtv 15:50

martinczs píše: 14.3.2019, čtv 09:58 Nazdar, takže včera na emisích 0,79 při 5005 otáčkách. Technik se s tím nepáral, vlastně auto odsoudil už předem, když jsem mu řekl co a jak.. Mám DPF,EGR off a sharkan chip. Před vyndáním 0,11, asi to má něco do sebe:)) No otázka, je tu někdo ochotný zapůjčit - namontovat DPF, abych prošel a po STK vyndat? Finanční ohodnocení samozřejmostí :-) Jsem z jižní Moravy.
DPF a EGR off tady má kde kdo a projde bez problémů.
Příčinu hledej ve špatným chip tuningu.
O kolik máš zvýšenej výkon motoru?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

levakbob88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
Bydliště: Liberec

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od levakbob88 » 14.3.2019, čtv 17:26

je známý že 1.9 bez dpf projde a není s tím problém. u 2.4 bez dpf neprojde a když k tomu ještě dopřejes chip tak už vůbec ne.. o tom by mohl cendler psát knížku.. jen mě u toho předchozího příspěvků docela děsí ty otáčky.. to opravdu točil až do 5tis otáček?

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od mcernoch » 14.3.2019, čtv 18:37

levakbob88 píše: 14.3.2019, čtv 17:26 je známý že 1.9 bez dpf projde a není s tím problém. u 2.4 bez dpf neprojde a když k tomu ještě dopřejes chip tak už vůbec ne.. o tom by mohl cendler psát knížku.. jen mě u toho předchozího příspěvků docela děsí ty otáčky.. to opravdu točil až do 5tis otáček?
2,4 projde bez problémů.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

martinczs

Příspěvky: 9
Registrován: 23.5.2011, pon 09:24
Bydliště: Hodonín

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od martinczs » 14.3.2019, čtv 21:05

Jasné, šlapal na to až do omezovače, 10 pokusů, až jsem se bál,že mi vyskočí motor z auta. Chip dělal přímo Peter (Šarkan) v Ilavě, takže ten bych neodsuzoval. z 200 PS na 235 standard. Auto je r.v.2007, teď 187 000 km, dovoz z DE - garance km i na airbagu apod. - sám mi povrdil, že to sedí..Alfa jede jak čert, spotřeba klesla asi o 2l,klidnější chod, plynulejší zrychlení a nečoudí vůbec, ale ten zasraný program na emisích je jiného názoru.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od riprex » 14.3.2019, čtv 23:20

Chipnutý auto neprojde, sériový v dobrým stavu a bez filtru projde v poho (sám jsem měl kouřivost pod 0.18). Samozřejmostí je před emisemi prohřát na provozní teplotu a dát tomu co se vleze aby se vymetl komín. Každopádně divný je, že mu to šlo tak moc vytočit... mně zarazí na 4600RPM a víc ani ho...o. Jiná věc je se zařazeným kvaltem a při jízdě, ale na místě mě to vytočit nenechá. A co se týče kouřivosti na štítku, tak nic takového, jako že auta co maj pod 0.50 musí mít filtr nikde řečeno není, nikdy nebylo a ten blábol se všude šíří. Jinak doporučím tento článek:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

levakbob88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
Bydliště: Liberec

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od levakbob88 » 15.3.2019, pát 07:44

V tom případě ten blabol o štítku s 0,51 = DPF šíří samotní technici STK

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 15.3.2019, pát 09:11

Dovolím si sem odložit citaci z "Metodického postupu měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) a ve stanicích technických kontrol (STK)" vydaného 24. 9. 2018.
Osobní automobily se vznětovými motory schválené v úrovni "Euro 5" resp. nákladní v úrovni "Euro 6" a novější musí být vybaveny DPF filtry. Zjevnou nepřítomnost či poškození DPF filtru hodnotíme jako závadu.

Poznámka: Vybavení vozidla DPF filtrem poznáme buďto podle emisní úrovně, podle které bylo vozidlo homologováno (u osobních automobilů "Euro 5", u nákladních "Euro 6"; není dosud znám případ, že by vozidlo emisní limity splnilo bez těchto filtrů) nebo podle úrovně kouřivosti, udané na štítku vozidla. Pokud je na štítku uvedena kouřivost 0.5 m-1 a nižší, bylo vozidlo z výroby jednoznačně vybaveno DPF filtrem.

Osobní automobily se vznětovými motory, vyrobené v emisní úrovni "Euro2" a novější jsou vybaveny EGR ventily. Tyto ventily nesmí být odstraněny ani zneprůchodněny. Zjevnou nepřítomnost nebo nefunkčnost těchto ventilů hodnotíme jako závadu.
Já mám DPF i EGR funkční, ale 159 s 1.9/2.4 JTDM:
1) je schválená jako Euro 4.
2) má na štítku kouřivost 0,51.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od riprex » 15.3.2019, pát 09:58

Já jsem si to právě radši ověřoval a jak technik na emisích, tak vlastně i UAMK mi potvrdili, že vlastně pokud auta existovaly pro jednotlivé trhy v různých konfiguracích, tak nejsou schopni říct, které je které a pokud projde měřením emisí, je pro provoz způsobilé a nikdo nebude řešit nějakej filtr. Číslo na štítku je prostě jen podle emisní normy a homologace. Dokonce i v Euro 5 existovaly auta s nižší kouřivostí a bez filtru... :wink: Výše uvedené je blábol, který napsal někdo neznalý problematiky :wink:

A nechávat u 159, zejména u 2.4ky funkční filtr je o průser. Hodně drahej průser... namátkou hlava, servo, turbo, požár...

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Ferrari » 15.3.2019, pát 14:37

Ja na 1,9ne DPF mám, aj ho tam nechám. Bol som včera na EK a technik vravel, že podľa hodnôt mi DPF ešte hooodne dlho vydrží.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti