Renovace jednoho starého 2000

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Tornado156 » 21.12.2021, úte 21:12

O zlave viem tak to chcem vyuzit. Je potrebne menit aj skrutky na ojnice? Este otazka k sade piestou s vlozkamy . Aku znacku si bral Nural alebo iny vyrobca? Obycajnu alebo s vyssou kompresiou? Menil alebo repasoval si aj olejove cerpadlo?
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 21.12.2021, úte 22:01

olejové čerpadlo jsem si koupil nové.... furt se mi ten tlak oleje na starém motoru nelíbil, tak preventivně.... ale nepřineslo to žádnou změnu ;-) aspoň mám teda jistotu že v tom problém není.... (teď ještě vyměním čidlo tlaku oleje a uvidíme)

vložky a písty jsou z vyšší kompresí..... viz tohle foto: download/file.php?id=66655&mode=view (e-shop jak jsem psal) - je to firma KONEKS, neznám, myslím jsem na krabici viděl že to je součást koncernu jako MAHLE nebo něco podobného, netuším.... beru to tak že Alfa-service ví co prodává....

ale takhle - mě to dělal servis - koupil jsem co mi řekli že budou potřebovat. Rozhodně ti neřeknu co a jak a proč máš udělat.... já byl jen investor ;-)

ale oba motory (Giulia 2.0, Spider 2.0) mi z dílů z Alfa-service dělali dva různí motoráři a nikdo si na nic ohledně kvality nestěžoval....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Tornado156 » 1.2.2022, úte 13:41

K tomu olejovému čerpadlu. Kúpil som nové z Alfa-service ale mám obavy z jeho použitia. Prechádzal som vlákna na alfabb a je problém nájsť kvalitné a spoľahlivé čerpadlo dnešnej dobe. Tu je vlákno: https://www.alfabb.com/threads/oil-pump.681578/page-2. Viacero renovovaných motorov malo fatálne závady,kde príčinou bola vada olejového čerpadla. V podstate tam odporúčajú repas u miestnych borcov "americkej ALFA komunite" alebo ak je po skontrolovaní všetko OK tak nechať originálne. Našiel som na ebay aj nejaké náhradné diely - ozubené koleso a pružinku regulačného ventilu.Takže oprava prípadne opotrebeného čerpadla by sa dala zrealizovať. Nechcem strašiť alebo vyvolávať paniku ale jeden človek myslím, že z Nórska, mal zlyhanie čerpadla po 8000km, takže na prvý pohľad tie čerpadlá asi vyzerajú OK. Jeden človek si dáva robiť rozbory oleja aby objavil včas optrebenie /stopy bronzu/ Tu ešte máju skladom vraj originálny diel ale skoro za 3-násobok ceny alfa-service. Naviac sa obávam, že pri tom našom veteránskom nájazde je 8000km porcia aj na 3-4 roky a akákoľvek záruka a zodpovednosť predajcu je už preč. Má teda niekto už reálne skúsenosti /najazdene aspoň 10000km/ po výmene aftermaketového olejového čerpadla? Tu je foto zlyhaného čerpadla:
oil_pump_5.jpg
oil_pump_5.jpg (83.13 KiB) Zobrazeno 2741 x
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 1.2.2022, úte 15:33

:roll: Dekuji za uklidneni, mam cerpadla na obou motorech nove.... najeto prd.... uvidim co dal....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Tornado156 » 1.2.2022, úte 16:02

Myslel som na teba, keď si mi spomínal,že si ho menil. Fakt nechcem robiť paniku ale nechcem to ani podceniť. Tu je link na original diel:https://italiancarparts-shop.de/epages/ ... ducts/1000 . Cena je fakt vysoká, na druhu stranu radšej toto zaplatiť teraz ako zničiť nový motor. Tie problémy podľa mňa mali alebo majú všetci predajcovia, tá výroba asi išla z jedného zdroja. Spomínali sa tam classicalfa, centerlinealfa a myslím že aj OKP. Dokonca v tom vlákne dávali link na dve čerpadla z OKP.DE. jedno vraj originál drahšie - link už je neplatný a lacnejší aftermarket, kde link je aj teraz aktuálny. Naviac som našiel, že sa to predáva na alibaba https://www.alibaba.com/product-detail ... 69501.html Skús si to pozrieť a prípadne prekonzultovať s Marcelom. Ja mám to čerpadlo /z Alfa-service/ u seba a ak by ho chcel podrobiť podrobnejšej analýze tak nemám problém mu ho zaslať. Ak tam nájde niečo zlé tak to radšej riešiť. Ako sa hovorí: "Radšej sa vrátiť z kratšej cesty". Budem len rád,keď bude všetko OK.
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 1.2.2022, úte 16:09

jj promyslím to a zvolím další postup... uvidíme... každopádně díky....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od MikeC » 1.2.2022, úte 20:50

Ono to není problém jen dílů pro Alfu, posledně jsem viděl jak borec měřil vůle na nové olejové pumpě pro Mini a bylo to totálně na hraně tolerancí, některé dokonce za. Takže taky doporučoval že pokud je původní pumpa ok, tak nechat. Prostě dneska je o kvalitní díly nouze :(
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 1.2.2022, úte 22:37

no hele, já tu svoji pumpu dal Michalovi.... uvidím.... tlak oleje s novou mám úplně stejný, takže tam fakt problém nebyl....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Tornado156 » 3.2.2022, čtv 06:15

Našiel jedno zaujmave vlakno na alfabb. Je tam popis ako a co skontrolovat na olejovom cerpadle. Zaroven su tam informacie o rozdieloch v cerpadlach ktore alfa produkovala. Zaroven aj odporucania ohladom pouzivaneho oleja. Odporucam precitat. Tu je link: https://www.alfabb.com/threads/how-to-i ... ps.694690/
Zaroven sem vlozim navid na instalaciu cerpadla
Alfa factory oil pump install.pdf
(148.79 KiB) Staženo 50 x
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Tornado156 » 3.2.2022, čtv 06:50

Ak som to spravne pochopil tak tie nove cerpadla by mali byt v poslednej modifikacii pre motory 2l t.j. mali by mat ozubene kolesa s priamym rezom a vyskou 36mm / aspon tak je to u predajcov uvadzane/. Tieto boli navrhnute na modernejsie- redsie oleje. To znamena, ze by nemali byt pouzivane na mineralnych olejoch 20W50. Taktiez by nemali byt pouzivane u vyladenejsich - vykonnejsich motoroch, ktore su schopne tocit viac ako 5500 otačok respektive nie dlhodobo / race auta/. To su celkom zaujmave informacie a budem s nimi uvazovat pri vybere oleja do mojho zrepasovaneho motora /budu tam nejake upravy/.
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Pivrnec911 » 4.2.2022, pát 17:55

Kubas píše: 1.2.2022, úte 22:37 no hele, já tu svoji pumpu dal Michalovi.... uvidím.... tlak oleje s novou mám úplně stejný, takže tam fakt problém nebyl....
Tam je ta pumpa s tím víčkem jako na 8v TSku? Repasoval jsem si ji,probrousila se mi do obalu. Stahnul jsem na cit tělo čerpadla a maká to už 8let. Mimochodem jsem nasál další 2.0 Nord se 40tkama.... Komplet nové válce,vložky,kompletně udělaná hlava :supz:
Přílohy
272477213_247583034227451_6526802376557932023_n.jpg
272477213_247583034227451_6526802376557932023_n.jpg (87.83 KiB) Zobrazeno 2611 x
272385879_661337581679546_315577726330528337_n.jpg
272385879_661337581679546_315577726330528337_n.jpg (67.81 KiB) Zobrazeno 2611 x
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Odpovědět

Zpět na „Klasické čtyřválce (1300,1600,1750,1800,2000)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti