E85

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 887
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: E85

Příspěvek od hno3 » 24.12.2012, pon 12:03

odladěním ecu myslím odlanění seriové ecu.. pak seš omezen provozem pouze na palivo na které si to ladil...

v případě nějaký přídavný jednotky je možnost přepínání map (co jsem studoval tak unichip umí mapy velikosti 12x17 pro palivo a stejnou velikost samý pro zapalování -což dostačuje, jelikož to je podobný rozsahu velké části seriových ecu a buď odladíš benzín k ideálu a k tomu další mapu pro cokoliv jinýho a pak přepínáš dle toho co máš zrovna natankováno...)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: E85

Příspěvek od lada.blaha » 27.12.2012, čtv 16:31

A není to zbytečný v případě mého motoru řešit větší vstřiky a pumpu když to nemá a ani nebude mít výkon kolem 300k? Předpokládám že po odladeni na tom E85 by to mohlo mít max 240k.
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 887
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: E85

Příspěvek od hno3 » 27.12.2012, čtv 17:10

zbytečný-je a není... vem si že to co tam máš je optimalizovaný z fabriky na max výkon cca 250-260PS co má GTAčko při duty cycle cca 70-80%... (80, max 90% je ještě bezpečnejch pro funkci vstřiků.)

abys tam dostal víc paliva, tak musíš vstřiky samozřejmě otevřít na delší dobu..čímž zvětšuješ "duty-cycle"..a často s evelmi rychle dostaneš na hranici co vstřiky dokážou ustát, ale přitom nemusíš dodat dostatek paliva...

samozřejmě potom musíš zvětšit vstřiky, případně pokud s ejedná o velmi malé množství dokorigovat to tlakem paliva... se vstřikama pak souvisí pumpa a i palivové vedení...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: E85

Příspěvek od lada.blaha » 27.12.2012, čtv 17:17

Aha tak to chápu. A moje auto nebo resp. GTA má ty vstriky o velikosti 440 jak si psal nebo to byl je příklad ? Samozřejmě když by to mělo být naddimenzovane tak tim líp n en mi jde o to aby to nebylo zas zbytečně moc když se to pak nevyužije. Nebo to co si navrhoval by bylo ideál pro tuhle aplikací l?
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 887
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: E85

Příspěvek od hno3 » 28.12.2012, pát 08:15

s tou velikostí to byl jen příklad...

přesnou velikost vstřiků neznám, ale předpokládám, že to bude něco kolem 230ccm MAX..

ideální by bylo zjistit číslo vstřiků a podle něj pak průtoky dohledáš...můžu kouknout teda doma, ale mam jen 2.5l... :wink:

nejdřív bych ale dal na papír co s tím motorem chci opravdu dělat (jakej je cíl..) a na co by to mělo jezdit.. podle toho pak podřídit úpravy...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: E85

Příspěvek od lada.blaha » 30.12.2012, ned 11:07

Koukal sem na ten Unichip. Cena je docela příznivá a když mi to odladí jak na normální benzín tak na ethanol s možností přepínání tak by to bylo bomba. Tohle jsem od toho chtěl.

Jak je to s těma vstřikama a pumpou? Když bych jí vyměnil nebude potřeba nějaká úprava jednotky? Jde o to že to mám do tý firmy 100km a kdyby sem tam nemohl dojet po ose tak bych musel buď na podvalu nebo to namontovat tam :)

Co by se ještě mělo upravit z hlediska té palivové soustavy? Dát tam třeba nějaké pancéřové hadice na přívod nebo něco?
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: E85

Příspěvek od Ladin 164V6 » 14.7.2013, ned 21:53

Neco k veci:

z jednoho fóra...


...nicméně nelze pominout fakt, že na benzín jede můj passat 130km/h za hranicí 4000 otáček a s E85 to bylo lehce pod 4000, což by nasvědčovalo vyššímu výkonu. Každopádně na akceleraci jsem nepoznal rozdíl žádny.

:-D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: E85

Příspěvek od yan.ko » 14.7.2013, ned 22:00

ROFL :smt044
Alfa Romeo Perfection

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 10000
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: E85

Příspěvek od Petr147 » 14.7.2013, ned 22:13

Ted koukám, co si lada blaha koupil za potvoru... :D kašli na e85, co jsem viděl inzerátů s odpalenyma motorama, i MB.... Jdi do plynu, ted tankuju za 15kc l :)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17385
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: E85

Příspěvek od Kubas » 14.7.2013, ned 22:43

Clovek co jezdil na sportebu s V6 si koupi V12? :-D
Ladin: :-D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8268
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: E85

Příspěvek od Harous » 15.7.2013, pon 00:03

Ladin 164V6 píše:Neco k veci:

z jednoho fóra...


...nicméně nelze pominout fakt, že na benzín jede můj passat 130km/h za hranicí 4000 otáček a s E85 to bylo lehce pod 4000, což by nasvědčovalo vyššímu výkonu. Každopádně na akceleraci jsem nepoznal rozdíl žádny.

:-D
Prosím odkaz, to musím vidět... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 10000
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: E85

Příspěvek od Petr147 » 15.7.2013, pon 00:13


Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8268
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: E85

Příspěvek od Harous » 15.7.2013, pon 21:27

Je pod tím boží odpověď. :-D
Toto je unikátní věta a měli by jí autorovi vytesat do čela! Nebo se mu snad mění převodový poměr s otáčkami? Nebo podle oktanového čísla paliva? Možná, že na koks by mu to jelo 130km/h už ve 2000 otáčkách...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1508
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Re: E85

Příspěvek od Spirpin » 28.1.2014, úte 12:21

156 SW 1.9 JTDm

Zhalud

Příspěvky: 1
Registrován: 29.7.2014, úte 10:11
Kontaktovat uživatele:

Re: E85

Příspěvek od Zhalud » 29.7.2014, úte 10:33

Stejně jako E85, tak i LPG a CNG jsou zajímavá paliva, ale je dobře, že tomu nikdo nevěří, aspoň máme pořád alternativní paliva my, co je užíváme, levnější :-D

Ale zpátky k tématu.
E85 je palivo určitě zajímavé, scénáře, co tady každej píše, jak mu to odrovnalo těsnění pod hlavou, provařilo písty a zničilo svíčky je pouze a pouze neznalost paliva E85 a jeho vlastností.
Dneska je totiž autař, znalec paliv a chemik, každej druhej a šíří se spousta bludů po internetu.
E85 je bezpečný palivo, úspora finanční není tak velká, jak se zdá na stojanu, ale vůči N95 je pořád ekonomičtější. Má i vedlejší pozivitní vlastnosti při spalování, což ale při obyčejným provozu majitelé nevyužijí.

Takže když to shrnu, tak pro obyčejný lidi, co neznají charakteristiku E85, bych doporučil jezdit na N95 i dál.

Když na nějaké palivo jezdí milión lidí, tak je drahý, když na E85, LPG, CNG jezdí pár tisíc, díky tomu je zaručená neměnnost cen. Proto, jak jsem psal na začátku, jezděte na N95, ať my ostatní to máme levnější :-D
Fiat Uno Turbo with Megasquirt 2 Extra
Italpower.cz

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: E85

Příspěvek od JardaS » 28.8.2015, pát 21:18

Trochu to tu oživím... už je tu dlouho mrtvo :wink:
E85 jsem začal do našeho Punta tankovat, protože začalo při zahřátém motoru v určitých otáčkách, zejména při středním zatížení motoru detonačně spalovat (klepat). Po natankování cca 1:1 je po problému a jede to i lépe. Jezdíme na to už 3 roky do práce 20km na jednu jízdu (cca 10k km).
Spotřebu až tak nesleduju, ale nepozoruju změnu, vychází tak 5,5 až 6 l/100km.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: E85

Příspěvek od Envel » 8.9.2015, úte 12:00

Věřím, že to opravdu mohlo tímto způsobem pomoci. Já mám s E85 taky zatím jen dobré zkušenosti. Měli jsme doma na to přestavěné dva Korejce, nejdřív KIA Sephia 1.5 a přestavbovou krabičkou z číny, tam byl problém pouze se startem na čistý E85 při mínusových teplotách, chytalo to až na 2. nebo 3. pokus. A do minulého týdne jsme měli IX35 2.0 přestavěnou ofiko v TP sadou od Flexcar ELOTEC EC-85 a tam už nebyl problém žádný. Spotřeba při míchání 50/50 stejná a při 100% E85 zhruba +10-12%. Z dlouhodobého hlediska vidím při provozu na E85 jediné riziko a to event. problém s palivovým čerpadlem, ale to se bavíme o opravdu dlouhodobém provozu na čisté E85. Do Infi sice přestavbu neplánuji, ale někdy v létě když více jezdíme přidávám na 90l nádrž N95 třeba 10l E85 kvůli zvýšení oktan. čísla + VIF k eliminaci negat. vlivů biopaliv a v zimě když auto často odstavujeme naopak pokud možno čistý 100 oktan bez biosložek.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: E85

Příspěvek od Temp » 31.7.2016, ned 19:17

Tak konec debatám. Za chvilku už bude skoro každej tankovat E10 (chtě nechtě). E 85 přijde beztak časem.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: E85

Příspěvek od JardaS » 1.8.2016, pon 20:12

Pravda, také jsem si s údivem přečetl, že se chystá zrušení N95 a jeho nahrazení E10 (natural s 10% lihu). Oproti Německu však u našich pump nebude možnost výběru N95 a E10 (prý u našich pump nemáme dostatečný počet nádrží). V sekačkách mám s benzinem s příměsí lihu špatné zkušenosti, motor po nastartování vynechává, čímž dochází k povolování nože a i poslechově motor špatně běží. Takže do sekaček a motorovejch pil si budeme kupovat N98, který bude bez lihu :smt013 .
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

ozzy
Nováček

Příspěvky: 146
Registrován: 17.2.2015, úte 17:39

Re: E85

Příspěvek od ozzy » 1.8.2016, pon 22:12

...
Naposledy upravil(a) ozzy dne 8.7.2019, pon 21:38, celkem upraveno 1 x.

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: E85

Příspěvek od Temp » 2.8.2016, úte 15:55

Tak křovinořez bude asi dvoutakt. To není ideálí srovnání. Já kdysi jezdil na půl na půl E85 u neupravenýcho favorita a jen to za chladna hůř startovalo, jinak to jezdilo normálně.
Naopak hodně lidí s E85 bylo úplně spokojených. E10 je jen lehce přimísenej líh. Osobně bych si tipnul, že drtivá většina řidičů ani nepozná rozdíl. Ostatně v německu se prodává už několik let a problémy nejsou, ne?
EU nám byl sice čert dlužnej, ale tohle nemá s EU nic společného. To jsme podepsali ještě před vstupem do EU a mimo půdu EU.
Já jsem spíš zvědavej, jestli si to podrží cenu naturalu, nebo jestli to pojede nahoru/dolů. Panika kolem zničených motorů mi přijde jen jako novinářské žvásty na zvýšení čtenosti v okurkové sezóně.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 887
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: E85

Příspěvek od hno3 » 24.4.2022, ned 14:56

dá se jeste nekde koupit e85, nebo bioethanol v jine forme nez malej kanystr za bambilion pro domaci lihove krby? potrebuju tak 10l 😁 a nechci za to davat zbytecnw moc
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů