Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Kubas » 19.7.2022, úte 09:07

řeší se to furt dokola, takže dávám printscreen z návodu.... pro Stelvio MY2021....
Přílohy
Start přes kabely MY2021
Start přes kabely MY2021
Nabíjení Stelvio MY2021
Nabíjení Stelvio MY2021
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od mcernoch » 23.9.2022, pát 19:35

Zdarec, čím nabíjíte baterii.
Vcelku jsem se zhlédl v tomto.
Hlavě se mě líbí i režim když se mění baterie.
https://www.topbattery.cz/autobaterie-n ... v-10a.html
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od tatkoTom » 23.9.2022, pát 19:51

CTEK veľmi chvália.
Nenabíjam takmer nikdy ani na Alfe, ani na Multiple a nenabíjal som ani na jednom Punte (pred tým ani na Škodovke, Wartburgu atd.). Vždy iba jediný krát pred príchodom prvých mrazov, pre istotu (a zistenie, "koľko" si vezme, teda či nie je čas sa s ňou rozlúčiť). Zaniesol som to ku známemu do autodielne, on mi podľa prúdu, ktorý si konkrétny aku bral a času, ktorý potreboval na nabitie povedal, čo ma s ním čaká.
Pri starších autách, ak je elektrika v poriadku a neštartuje sa často len pre to, aby sa vytiahlo spred garáže (nemáme) na cestu pred barák a nazad - nevidím počas roku dôvod na nejaké dobíjanie. Pri moderných ekodebilitných autách, kde sa akumulátor drží akotak pri živote pre dva-tri nasledujúce štarty to zmysel mať môže (ale...)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 327
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pete Biggy » 23.9.2022, pát 20:29

mcernoch píše: 23.9.2022, pát 19:35 Zdarec, čím nabíjíte baterii.
Vcelku jsem se zhlédl v tomto.
Hlavě se mě líbí i režim když se mění baterie.
https://www.topbattery.cz/autobaterie-n ... v-10a.html
Mám CTEKa pětku. Vyvedl jsem si kabely, ať nemusím pořád vyndávat rezervu a Alfu fakt nabíjím minimálně tak jednou za měsíc. Jen v létě, kdy má auto více využití, nabíjím méně. I když je ve Stelviu baterka jak v malém traktoru, tak při mém stylu používání myslím nutnost. To auto je na baterku dost náročné.... Režim náhradního zdroje chceš proč? Jen kvůli výměně aku cca jednou za pět šest let a nebo? Jinak ten Recond bych pro náš typ EFB aku asi raději moc nepoužíval. I když je to také zalitá aku a je tam možné to použít resp.to tam rozhodně není tak striktně zakázáno jako u AGMky (a samo pravé gelovky), ale přece jen bych to moc neprobublával zaplynováním a především už bych to přepětí nikdy nepoužíval u aku zapojené v autě....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od speedy » 23.9.2022, pát 21:05

Taky C-Tek (asi pětka) a nabíjím tak jednou za půl roku, před zimou a pak na jaře
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od tatkoTom » 24.9.2022, sob 07:37

Nespomenul som, že mám roky v našich autách ku akumulátorom pripojenú takú blbinku - Akku Plussz. Možno si to iba namýšľam, no možno to pomáha. Pri častom jazdení. Ak by auto prevažne stálo, asi by to nebolo dobre.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Ian_Re » 27.9.2022, úte 06:29

Hele, pro mě trochu překvápko, že je potřeba ve 21 století dobíjet dvakrát ročně baterii. Chápu to správně, že je třeba dobíjet když je auto ježděné občasně? Nebo se to týká i “daily car” nájezdu?

Edit: Já teda doufám, že když to nechám stát týden na horách v zimě, tak nebudu muset řešit kabely :???: :???: :???: :-D :-D :-D



Díky za reakci
&
Mějte se!
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od mcernoch » 27.9.2022, úte 08:17

Není třeba to 2x ročně dobíjet, ale půjde ti baterie dříve do kytek.
Víc bych v tom nehledal a každý si musí vyhodnotit, co je pro něj to pravé ořechové.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od swoop01 » 27.9.2022, úte 08:20

Prave proto, ze je 21 stoleti.

Kdyz budes mit aku v kondici tak tyden na horach auto nezabije.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 327
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pete Biggy » 27.9.2022, úte 11:34

Tak jak již bylo napsáno resp. pokud máš ideální provoz, tak viz Černoch, pokud máš provoz jako já, tak je dobíjení absolutní nutnost. A pozor, když je u Alfy alarm, tak ten baterku taky docela dost ždíme....

U mně hraje asi roli i to, že moje auto byla skladovka, která tam několik měsíců stála a nedělám si iluzi, že tu baterku udržovali tak, jak měli. Naopak se časem potřebovalo auto přeparkovat jinam, takže start bez projetí atd. atd. Jen má domněnka....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od speedy » 27.9.2022, úte 12:42

Ian_Re píše: 27.9.2022, úte 06:29 Hele, pro mě trochu překvápko, že je potřeba ve 21 století dobíjet dvakrát ročně baterii. Chápu to správně, že je třeba dobíjet když je auto ježděné občasně? Nebo se to týká i “daily car” nájezdu?
Já taky jezdím denně, a když auto připojím 2x za rok na nabíječku tak určitě ne proto, že už hůř startuje nebo že začínají vynechávat některý el. prvky komfortní výbavy.
Možná i díky té pravidelné údržbě vděčím za to, že tam mám akumulátor stále původní :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Ladis » 27.9.2022, úte 21:40

Tak ono jde o to, že ,,inteligentní" dobíjení klidně nechá kvůli emisím u některých aut tu baterku vyšťavit třeba na 50%, no a když to pak člověk v zimě odstaví na nějakou dobu může být problém a baterka dostává kouř. Osobně pokud už bych vlastnil tyhle novější stroje a měl možnost nabíjení, tak tam ctecka mám každý týden... :D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Ian_Re » 27.9.2022, úte 21:45

Jasný, já se nehádám co je pro baterii špatně či dobře. Jen jsem nabíjení popravdě nikdy neřešil. Resp. Nikdy jsem neměl jiné než daily auto. Už 15 let mám nájezd 30-65kkm/rok a auta uplně nestřídám. Proto mě to překvapilo.
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 327
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pete Biggy » 27.9.2022, úte 22:21

Ladis: Tak já znám i lidi, co přijedou do garáže a automaticky to na CTEK hned napichují.

Ian_Re: Tu jde o to, že to dobíjení u dnešních stop/start aut už funguje prostě jinak než to bývalo dřív. Tam, pokud jezdils, tak při tvém způsobu využití jsi vlastně fakt nic nemusel řešit. Když jsi nastartoval v Brně s nic moc baterkou, a jel do Prahy, tak jsi prostě přijel s baterkou na 100%. Teď nastartuješ klidně s baterkou i více nabitou a do Prahy přijedeš s baterkou třeba i vybitou víc než jsi startoval v tom Brně... Problém je, že si to žije svým životem.... po startu to tam pere neskutečné ampery a pak to klidně naopak nechá baterku vyšťavit víc než je zdrávo, tak jak psal výše Ladis. Ty baterky s tímto typem nabíjení zkrátka nemají lehký život. A proto je tam zesílená EFB aku nebo raději ještě AGM, jen klasická zalitá bez zesílených desek by tam dlouho nevydržela. A koneckonců, ono těch 95 Ah co je ve Stelviu, to se taky jen tak v osobním autě nevidí resp. dříve nevidělo....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Ian_Re » 28.9.2022, stř 20:36

Pete Biggy píše: 27.9.2022, úte 22:21 Ladis: Tak já znám i lidi, co přijedou do garáže a automaticky to na CTEK hned napichují.

Ian_Re: Tu jde o to, že to dobíjení u dnešních stop/start aut už funguje prostě jinak než to bývalo dřív. Tam, pokud jezdils, tak při tvém způsobu využití jsi vlastně fakt nic nemusel řešit. Když jsi nastartoval v Brně s nic moc baterkou, a jel do Prahy, tak jsi prostě přijel s baterkou na 100%. Teď nastartuješ klidně s baterkou i více nabitou a do Prahy přijedeš s baterkou třeba i vybitou víc než jsi startoval v tom Brně... Problém je, že si to žije svým životem.... po startu to tam pere neskutečné ampery a pak to klidně naopak nechá baterku vyšťavit víc než je zdrávo, tak jak psal výše Ladis. Ty baterky s tímto typem nabíjení zkrátka nemají lehký život. A proto je tam zesílená EFB aku nebo raději ještě AGM, jen klasická zalitá bez zesílených desek by tam dlouho nevydržela. A koneckonců, ono těch 95 Ah co je ve Stelviu, to se taky jen tak v osobním autě nevidí resp. dříve nevidělo....
Jaj, rozumím. To by bylo zajímavý vidět co tam má odběr.
Stran velikosti baterie. Teď si zpětně uvědomuju, že jsem byl překvapenej co je tam za slona 😀.
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od mcernoch » 24.10.2022, pon 08:56

Tak nabíječka CTEK MXS 10, 12V, 10A pořízena.
Součástí byl i tento kabel.
img62abb9889e9557c7cfdbb9acf6fce_1__1598c4ff5fe550333124875c0e747af477ec2f7d_z1.jpg
Takže připojeno a kdykoliv jen zacvaknu a dobíjím.
Už žádné vytahování rezervy.
No a jako bonus i gumová krytka konektoru.
Musím uznat, že tohle má ten CTEK opravdu parádně vyřešeno.

No a když budu měnit baterii, tak připojím nabíječku a dám režim pro výměnu baterie a je hotovo.
Naprostá pecka. :smt023
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Kubas » 24.10.2022, pon 10:01

jj to je cajk.... určitě se vyplatí si to takto vychytat pokud dobíjíš častěji :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od mcernoch » 24.10.2022, pon 11:02

Kubas píše: 24.10.2022, pon 10:01 jj to je cajk.... určitě se vyplatí si to takto vychytat pokud dobíjíš častěji :-)
Já jsem až tak vychytávat nechtěl, ale když už to tam bylo součástí, tak proč ne. :smt040
Čeká mě výměna baterky, tak to budu mít aspoň jednoduší.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

ivos
Uživatelský avatar

Příspěvky: 82
Registrován: 28.6.2010, pon 23:09
Bydliště: liberec

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ivos » 3.11.2022, čtv 04:39

nazdar stelvisti...moje nasranost s ním dosáhla už vrcholu a tak nebudeme jenom chválit. Za těch mých 75 tis a 2 roky ( auto od nova objednané u germánů u nás za hranicema ), třikrát za tu dobu jsem příšel, včera ráno naposled a totálně death. To auto nestojí 24 hodin, prostě jezdím každý den a dálky. A vždy to má takovou neskutečnou souvislost - den předtím ho pochválí ( teď v úterý s ortodoxním baváristou, ty standardní kecy o italech ), no a bum, včera na druhé straně republiky totál, ale úplně, do auta přes klíč a do kufru plnýho krámů přes zadní sedačky.., Naštěstí už jezdím vybaven nabíječkou a pevným připojením ( jako řada z vás ). A nejsem bohužel s touto zkušeností jediný. Kamarád co jezdí taky dálky mi minulý týden psal totéž a ten to má každý měsíc....už jsme tak vydrnčený, že stojím po uzamčení u něj a poslouchám, jak se postupně odpojují jednotlivé okruhy. V úterý večer jsem to neudělal. Dle mne a i jeho po těchto pozorování občas zůstane viset některé relé a je během noci hotovo. Takže, kdo s tím má podobnou zkušenost a zda to někdo rozkryl - prostě je to k nasrání. Na dovolenou jsem jel raději Santa Fe, takže asi tak. A aby to nebylo vše, tak zhruba po 3000 odešlo podávací čerpadlo druhého chladícího okruhu, spadlo do nouze, takže místo do Špindlu jsem se belhal do Bautzenu, kde na to hoši tradičně čuměli, že jsem první - pak časem z nich vypadlo, že to znají. No a zhruba ve40 tis. to opět spadlo do nouze, opět belhání a to byl trochu oříšek, nemohli to najít - až..., protože jezdím fakt furt i v těch klasických zimních plískanicích, kdy za kamionem máte sůl všade, tak zespodu pod krytem hned vpředu je taková velká kabelová spojka a ta těsní asi tak trochu po italsku... za dvě zimy totálně zoxidovaná a zkorodovaná. Takže měnili celý poměrně velký kabelový svazek, ale nemohli to najít.. Nechci si stěžovat, mám pro Alfu slabost, seskládal jsem si z dnešních osekaných kombinací maximum a super, ale pocit, že ráno prostě nevíte zda odjedete mi hodil do této rozmrzelosti. musel jsem to napsat.
tschuss I.
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Kubas » 3.11.2022, čtv 12:02

no jo.... neporadím, mě to funguje....

Měl jsem takové Mondeo asi 8 let zpátky. Funglovka a co dva měsíce vždycky po víkendu KO baterka. Po páté reklamaci jsem to auto vrátil a dostal jiné. Až potom prý zjistili, že to dělal infotaiment, který se při delším odstavení přes víkend prostě sám zapnul.

Pěkně na píču závada na tom tvém autě, to se hledá fakt blbě :-(
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od speedy » 3.11.2022, čtv 14:01

Strýc u svého VW Bora řešil to samé, autorizák hledal závadu několik let až nakonec zjistili, že to dělá autorádio.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti