Stelvio (pokec)

Odpovědět
Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Harous » 7.7.2022, čtv 09:34

Zatím jsem neměl problém, že bych tam něco nedal. Ale žena balí věci tak, že kdybych měl Ducato tak bude plný i na jednodenní výlet. :-D A pro mě zase neexistuje aby ty věci byly nad roletku. Takže to podle mě trochu smysl dává.
Drahý mi to přišlo do tý doby než jsem zjistil co stojej tyhle kufry nebo tašky samostatně... :D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Kubas » 7.7.2022, čtv 09:38

jj.... já z těchto důvodů v každém rodinném autě včetně Stelvia mám vzadu tu drátěnou přepážku že se věci dají skládat až po střechu.... Roletku dávám pryč (viz výše :-D ) a přepážka je tam kvůli praktičnosti a bezpečnosti.... No nemáme to s těma ženskýma lehké ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Ian_Re » 18.7.2022, pon 21:19

Pete Biggy píše: 6.7.2022, stř 20:51 Viz Černoch.... No a já jen dodám, že je dobré si tam vyvést kabel na nabíječku, aby člověk při nabíjení nemusel tu rezervu furt vyndávat ven. Aspoň tedy v mém případě, kdy auto dlouho stojí, stojí a nejezdí. Pokud tam má člověk alarm a má potřebu nebo nutnost to i třeba v garáži zamykat, tak taky doporučuju častěji nabíjet. Mám totiž pocit, že ten alarm taky dost tu šťávu ždíme, i když tam je teda aku jak do malého traktoru....
Jen BTW: Nevím jak to mají dřívejší modely Stelvia, ale v MY21 jsou oba póly vyvedeny pod kapotu, takže není potřeba kabel vyvádět. Nebo to má i jiný důvod?

I.
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 327
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Pete Biggy » 19.7.2022, úte 08:47

Má to jiný důvod. Ty body vpředu u motoru jsou jen pro nouzový start, dobíjení by mělo být prováděno na baterce přes IBS senzor, viz diskuze už tady někde.....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Kubas » 19.7.2022, úte 09:08

nouzový start = pod kapotu, nabíjení = do kufru k baterce. Viz tady: viewtopic.php?t=26192
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 19.7.2022, úte 20:57

Ty startovaci poly jsou zapojeny v okruhu, takze jdou pres IBS take a ten je primo na minus polu bateky
Vse od objimky jde pres nej.

Ten duvod proc primo na baterku je nejspis proto, ze nabijeni primo na baterku je lepsi nez nabijeni pres okruh napajeni v kterem je zapojen kde jaky spotrebic.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Hampice » 23.7.2022, sob 19:47

Ten je tam ale připojen i když se nabíjí přímo na baterce, takže je to úplně jedno.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od speedy » 23.7.2022, sob 20:34

Už jsem to někde psal, ale amíci na Giuliaforums to nějak neřeší a všichni to píchnou na póly v motoru, já to nabíjím jednou za rok zrovna tak
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Hampice » 24.7.2022, ned 09:45

Přesně, není to žádnej rozdíl. Jedinej rozdíl by byl, kdyby se to mělo nabíjet před senzorem IBS (což by byl nesmysl), pak by se to muselo nabíjet přímo na baterii.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Kubas » 13.8.2022, sob 22:53

Tak jsem Stelvio vytáhl do Černé Hory.... (žena a děti tam myslím byly taky). O zemi jako takové později až protřídím fotky (bylo to super). Jen nějaké dojmy z cest: tam jsem jel po trase Bratislava-Budapešť-Bělehrad-Čačak-Žabljak a pohodička, až na megafrontu na hraničním přechodu HUN-SRB. Jako čekat 4 hodiny ve frontě, to jsem snad nikdy nezažil (neděle dopoledne). Zpátky už pak klasika přes Dubrovník, Záhřeb, Maďarsko a Bratislavu až do Zlína. Hranice ČH-CRO tak na hodinku čekání.

Jako takhle - dálnice jsou všude lepší než u nás :-) včetně Srbska.... V Černé Hoře je dálnice tak 40km, teprv ji staví, buď je na mostě nebo v tunelu a je nádherná. O Chorvatské dálnici netřeba povídat, ta je kvalitou úplně neskutečná. Jinak po Černé Hoře se jezdí fajn, hodně pomalu, samá zatáčka, předjíždět se moc nedá a mají tam dost striktní limity takže si člověk moc nezajezdí, ale na dovolenkové tempo v klidu. Řidiči překvapivě ukáznění, v Chorvatsku na okreskách jsem za mnohem menší čas potkal násobně víc borců, co jeli jak sebevrazi. Černá Hora z pohledu řidiče úplná pohoda.

No a k autu (nafta, 210PS) - jedna velká paráda, fakt jsem si to užil. Ať už jsem jel po dálnici, uzounkých horských silničkách nebo po šotolině někam do horského kempu, vždycky zcela s přehledem. Pohodlně, bezpečně, díky skvělému řízení a podvozku i zábavně :-) Vidím jediné trošku slabší místo - prostě se mi zdá že těch 210 koní je na to auto málo. Jako jede to hezky, není vůbec problém s tím v pohodě jezdit po dálnici 150+ atd. ale takové to když pak ve 100kmh na okresce chcete někoho předjet tak to člověk musí fakt zašlápnout a ani pak ta akcelerace není taková, jak by zbytku auta slušelo.... co už, mám co jsem chtěl, neberu to jako sporťák, sakra mít to o 50 koní víc tak je to prostě dokonalé.

Co mě ale dostalo je spotřeba - celé jsem to objel za 6,3 litru (reálně možná 6,5 - palubák malinko kecá co jsem to párkrát přepočítával). Nevalil jsem rychle (dálnice 135, okresky lehounce nad limit, spousta ploužení údolími 60kmh protože se tam rychleji nedá), ale prostě na to že to je kus auta je spotřeba neskutečná.a to je tam i celkem tak 6 hodin popojíždění na celnicích, mýtnicích atd.

Velký benefit je že mě cestování v tom autě vůbec neunavuje, takže zatímco jiné auta ženě odevzdávám poměrně ochotně, v Alfě není potřeba :-) Na druhou stranu při parkování natěsno někde u moře jsem samozřejmě trpěl, všechny auta kolem obouchané a já tam s touhle leštěnkou, no dobře mi nebylo :-) A samozřejmě úklid po rodině bude náročný, ale s tím jsem počítal. Ale odjel jsem to bez jakýcholiv záseků.
Přílohy
20220813_191408.jpg
20220813_191600.jpg
DSC01509.JPG
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od kenjiro » 14.8.2022, ned 09:51

Ja byl v Cerny Hore v kvetnu. Prumer teda kolem 13, ale jinak jak pises, jezdeni na pohodu, na rychlou jizdu tam cesty moc nejsou. Povedlo se mi i pichnout pneu. Nastesti to opravili za 10 euro v nejblizsim pneuservisu, ale byt to neco vaznejsiho, tak shanet 285/30R19 by se mi moc nechtelo. Bez rezervy je to trochu adrenalin na tech sotolinach. Hranice HUN-SRB se daji hacknout pres starej hranicni prechod, stejne jako CRO-HUN. Cestou zpatky jsem to vzal pres Bosnu a tam paradni svezeni. Prazdny silnice s novym povrchem, kde se na to dalo fakt slapnout a kdyz uz me chytili, tak to bylo za 20 euro, ale jinak vsichni jezdi tak nejak na pohodu. Ono vubec kdyz clovek prejede hranice, tak ma pocit, ze zmizely vsechny ty 2.0 TDI a TSI co maji potrebu si porad dokazovat, ze jim to taky jakoby jede :D
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Kubas » 14.8.2022, ned 10:32

No hele vážně jsem uvažoval jestli si vzít rezervu protože jsem nevěděl co od toho čekat.... pak jsem se na to vykašlal, na té šotolině jsem dohromady ujel tak 10km a jinak pohoda. Každopádně jsem si gratuloval že jsem to z 21" rovnou po nákupu shodil na 19" - na to rodinné všestranné je to prostě vhodnější....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od kenjiro » 14.8.2022, ned 12:17

Ono je jeste problem u aut, co maji jinej rozmer vzadu a vepredu, to by ty rezervy musel mit clovek dve :) Ja uvazoval o nejakym dojezdovym kole, ale nakonec jsem to vzdal. Je dobry si pripravit telefonni cisla na asistenci a pohlidat si, ze je to soucasti pojisteni.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 327
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Pete Biggy » 14.8.2022, ned 12:42

Pěkně :smt041 Crna Gora je moje jedna z nejsrdečnějších zemí. Velikost jen o něco větší než má Středočeský kraj a mají vše: nádherné hory, divoké řeky a kaňony, lesy a k tomu i to moře.... Akorát já tam byl vždy na motorce. A jednou teda i vlakem, což byl taky zážitek - samý tunel a nádherný sešup z hor k moři. Ale kolikrát už jsem si říkal, že až budou holky trochu větší, tak bychom tam mohli místo toho obligátního a mně ne až tak oblíbeného Chorvatska.... A třeba přespat v Bělehradě tak, ať to není taková darda km naráz. A pak to třeba i popotáhnout ještě kousek dál do Albánie....

Konečně vidím aspoň takhle to tvé Stelvio. Myslím, že jsi dobře udělal s těmi 19". Těm chybějícím koním ti rozumím, ale ono to bude hlavně i tou naftou. Zase na druhou stranu, takovou směšnou spotřebu bys fakt neměl. Při tomhle stylu jízdy by to s benzínem bylo tak za devět, no s těmi kolonami na hranicích vlastně o dost víc.... Hele a když jezdíš i po těch šotolinách, oblepovals fólií předek auta a především ty lakované spodky, co jsou u Veloce?
Tak jsem rád, že jsi spokojený a přeju, ať ti to dál slouží a dělá radost :wink:
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Kubas » 14.8.2022, ned 14:04

Neoblepoval jsem nic.... na te sotoline to byla fakt vyjimka, nemyslim ze na ni budu jezdit pravidelne, takze to neresim....

Vim ze nekdo si auto oblepuje, ale nejak se mi nechce to resit, co jsem mel auta i 10 let tak nikdy jsem je nejak sutry nedosekal takze ani tohle asi hrotit nebudu, i kdyz samozrejme se o ten lak bojim, to ne ze ne....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Kubas » 14.8.2022, ned 14:33

pánové má Stelvio nějakou přihrádku která je chlazená? většinou to bývá kaslík před spolujezdcem nebo prostor pod loketní opěrkou, ale já nic nenašel, ani v návodu.... víte?

jinak moje kára viz níže... co dodat, je to nádhera v té barvě :-)
Přílohy
xx.jpg
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 210
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od czemarecek » 14.8.2022, ned 18:43

Kubas píše: 14.8.2022, ned 14:33 pánové má Stelvio nějakou přihrádku která je chlazená? většinou to bývá kaslík před spolujezdcem nebo prostor pod loketní opěrkou, ale já nic nenašel, ani v návodu.... víte?

jinak moje kára viz níže... co dodat, je to nádhera v té barvě :-)
Mas ji krásnou🤌🤌🤌🤌 vim ze kaslik před spolujezdcem je chlazený ale je to v nějakém priplatkovem balíčku.
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Kubas » 14.8.2022, ned 20:41

podívám se na ceník ale že by se u Veloce Ti zrovna připlácelo za tohle?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Hampice » 15.8.2022, pon 07:21

Musíš to vyzkoušet. U toyky v návodu taky není napsáno nic, ale až teď o dovolený jsem zjistil, že je chlazená ta pod loketkou (když jsem odtamtud vytáhl zmrzlou* peněženku, kterou jinak vozím jinde).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 327
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Pete Biggy » 15.8.2022, pon 07:53

Pod loketkou je výduch ventilace/klimatizace, který si buď zavřeš nebo otevřeš....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Kubas » 15.8.2022, pon 08:14

Jeste jednou to prolezu ale myslim ze tim ze mam u loketky slot pro bezdratove nabijeni jsem o to chlazeni prisel :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3162
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od rosso155 » 19.8.2022, pát 22:14

Krasavice, Kubo, a palec hore a respekt za nečerný kola :smt023 :smt023 .
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Kubas » 20.8.2022, sob 07:58

V zakladu tym byly (21") ale ani jsem se na nich nesvezl a sly z domu :-) tyhle 19" jsou pro me naprosto udealni :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od Ian_Re » 10.9.2022, sob 13:16

Čau Alfisti,

před časem jsem se tu ptal na rady před koupí Stelvia.
Vše dopadlo jak mělo. Prošel jsem si česká i zahraniční fóra/diskuze jak je to se spolehlivostí. (I díky alfistům jsem před dávnou dobou odpískal nákup 159 :-D ) Abych se neřídil jen emocemi, tak jsem si projel auta v podobné třídě. U korejců jezdíte v pár let starém autě. U švédů jezdíte na gauči. Podle mě se připravují na autonomní řízení, protože pohodlí je trochu vykoupený pocity z jízdy, které jsou popravdě pro mě dost malé/mizivé/přehlédnutelné. V určitých výbavách jsou to moc pěkný auta, takže chápu proč se to lidem líbí. Němec na poměr cena výkon a pohledy zákazníků nevychází zrovna nejlépe, takže jsem si je sice projel, ale hned jak jsem vysedl, tak jsem věděl, že to není pro mě. Jak asi tušíte - samozřejmě emoce a praktičnost vyhráli. Otevřeně říkám, že to bylo/je 50/50 a tak by to asi dle mého soudu mělo být. Ať už člověk kupuje auto za 50kKč nebo za 1mioKč - člověk by z něj měl mít aspoň trochu radost.

Dlouho jsem projížděl mobile.de a porovnával možnosti lehce jetého a nového auta. Rozpočet taky nebyl nafukovací, takže i přes nabídku necelých 2000ks na mobile.de následně člověk vybíral z neustále se měnících asi 25 kusů. NICMÉNĚ! vybráno - šedá/veloce/pádla/aktivní podvozek/černé prvky/9600km/cena OK (nalezeno v březnu 22) a druhé na chlup stejné o 300 km dál, takže sem si řikal JO, mám to a mám kdyžtak na porovnání. Chybá lávky... komunikace s němci/turky absolutní tragédie - volání/maily/sms - reakce jste se dočkali, ale nějake akce nikoliv. To ještě zmíním, že to chvilku měl na starosti ještě jiný člověk a po měsící jsem to začal řešit sám. Nicméně zkušenosti jsou obdobné. Konec května 2022 - už jsem sice ve stelviu jel, ale půjdu si ho projet ještě jednou a nové. Přes známeho jsem dostal kontakt na pána z Imofy a jeho reakce byla rychlá "dojděte projedem to". To se mi líbílo a tím, že mi odpadla schůzka, tak jsem tam byl do půl hodiny a do 35 min už jsem byl na Pražském okruhu. Popravdě, když jsem přišel do Imofy, tak jsem okem zahlédl tuhle "zelenku" s černými doplňky a po 2minutách jen doufal, že tohle auto bude mít vše co bych ve výbavě chtěl. Zmiňuju to proto, že na mobile.de jsem zelený auta vyškrtával z vyhledávání - zelená a chrom mi prostě na fotkách neseděli + to mé stelvio má červené brzdiče, které mi jdou k zelené líp než více bežné žluté. V imofě mi vyměnili kola - nechtěl jsem celočerné už mi to přišlo moc "mafiózo" - za z mého pohledu typické alfácké lussa a bylo vymalováno.

Trochu to tady zkrátím. Na konci června jsem si vyzvedával svoje Stelvio pod plachtou. Nevím jestli prodejce šel formou potřebuju prodat a zákazník nakoupit(zákazník byl zamilovaný) nebo to udělal pro mé modré oči, ale i přes akci mi udělal dobrou cenu a vše jsem s jeho trpělivou asistentkou dořešili poměrně v klidu. Jediné co, tak trochu tuším, že když mi to auto předával, tak moc nadšený zrovna nevypadal... ale určitě to bylo tím, že měl moc práce. Každopádně pokud to třeba někdo bude z Imofy číst, tak velké díky za vyjití vstříc vlastně ve všem co jsme doposud řešili.


Takže už je Stelvio doma:)
Stelvio MY2021 280HP Veloce Visconti green

Pokud se ptáte, proč jsem šel nakonec do "nováka" a ne do lehce jetého auta.... Odpovědi jsou jednoduché: Záruka 5 let. 280 verze všichni prvních x tisíc honěj(možná ano možná ne) a opravdu fajn přístup k ceně a jednání od Imofa vzhledem k tomu, že lehce ojetá auta se za první půlku roku 22 zvedli tak, že se rozdíl ceny začal postupně (určitě ne úplně) smazávat. Navíc! mám náhradní dojezdové kolo a zadní vyhřívaná sedadla... to už v novějších autech ani v bazarovkách v době hledání moc často nebylo. Prostě se to sešlo.


Plusy a mínusy... berte to tak, že když se o tom nezmiňuju, tak je to ok :-D.

+
Uz mám více než pár tisíc kilometrů za sebou a podvozek nedokážu popsat jak je na něm vidět, že to už od konceptu prostě bylo “sportovní” auto. Drží, kontrola trakce - i když už zabírá - vás netrápí různými zvuky a blikáním celé palubky. Nejsem agresivní řidič, ale rád si to občas do zatáčky "zahnu", takže strmost řízení a následná trakce je přímo famózní. A popravdě, na suchu jsem zatím auto na hranu nedostal.
Ano, bavíme se v rychlostech 40-90km/h, ale zatáčka do "U" v druhé půlce pod plynem a na suchu prostě nic... to se mi líbí.

Další věc - byl mi vysvětlen pojem "pozitivní externalita" tzn. auto opravdu poskytuje radost kolemjdoucím ze svého designu a jedinečnosti - realná definice zní jinak, ale princip sedí. Jinými slovy i přes svojí extravaganci nikoho nepohoršuje ani značka ani velikost ani barva ani přibližná hodnota. BTW: zrovna na barvu reagují známí i neznámí velmi hezky a je to jedna z primárních věcí na co lidé reagují.

Pocit z jízdy. Pyči už! Šest let jsem brázdil primárně sedanového superba (style plus) a krom věcí, které se dějí s věkem tomu autu jde vytknout málo věcí.... ale nikdy jsem nevyhledával příležitosti abych mohl jet autem. I s dítětem vzadu a s ženou, která má občasné nevolnosti v autě prostě Stelvio chcete řídit. Vy to víte, vy ho máte, ale potřeboval jsem to zmínit :-).

Vykrádačka ovládacích prvků BMW/AUDI – absolutní souhlas. Ovládání audia, řadička, blinkry. Je to klišé, ale nechápu jak jsem bez toho mohl žít. Ovládání prostě jednoduché, jasné… jediné co mě na tom občas rozladí je infotainment - viz níže.

-
Někdo říká, že v drobných nedokonalostech má Alfa charakter. Sorry, nesouhlasím… je potřeba si přiznat, že některé věci (např.: lakování, stabilita infotainmentu, zpasování karoserie, zpasování některých interierových dílů) jsou prostě udělaný hůř…. Nicméně! Jak si v tom člověk sveze zadek, tak je mu to prostě tak trochu jedno. A to platí pro klidnou i dynamickou jízdu.
Krásným příkladem je digitální kokpit. Chtěl jsem ho a měl jsem to v primárních požadavcích. Když jsem znovu usedl do testovacího auta, tak mi to po prvních dvou až pěti kilometrech bylo prostě jedno.

Infotainment - Prostě ne. Laguje, nepamatuje si, že nechci pouštět rádio po spuštění auta - na nastavení nereaguje nebo se nezapne vůbec a musím ho zapnout po nastartování ručně. Podezřívám automatické aktualizace. Ze začátku to fungovalo jak mělo - aktualizace probíhají automaticky, takže každý týden cca objevuji něco ne nového, ale prostě změněného... teď naposledy(srpen 22) se naopak zrychlila práce s mapami - super! Ale to rádio po startu se pouští pořád a když to vypnu ručně tak se mi po pěti vteřinách zapne hudba z telefonu. (ano, zkoušel jsem všechna nastavení - pokud máte hint - sem s ním)

Věc nad kterou se spíše směju pokaždé když na ni jakkoliv v autě narazím. Výpočty a matematika spojené hlavně se spotřebou. :-D Prostě LOL. Sledování průměrné spotřeby v režimu N se dá prakticky považovat za lež. V průměrných hodnotách skáče 11l/100km na krásných grafech je linka cca kolem 7l/100km. Řeknu si ok, tak se podíváme na hodnoty… no, průměrné hodnoty ukazují 11l/100km a kalkulačka v telefonu vůči ujetým kilometrům a doplněnému benzínu ukazuje 9,2l/100km. Prostě vtip… :-D Co je ještě pěkné, je to, že maximální spotřeba se ukazuje do 15l/100km… ti co jí mají tak to ví, ale opět to sem musím napsat, že ne… spotřeba může být i 25l/100km :-D
Například na spritmonitoru jsou jezdci, kteří jezdí průměrně za 7,5!!! litru a nebo jezdci za 13. Takže je to skutečně motor od motoru a řidič od řidiče. Je to "novák". Ještě pořád nemám 10kkm a řídím se radami jak zajíždět nový motor, takže střídám otáčky a snažím se motor zajíždět poctivě. Kdybych se dostal za 20kkm třeba na klidnou dálkovou jízdu třeba o půl litr níž než je výpočet výše, tak by mě to rozhodně na „daily car“ dlouhodobě potěšilo.


Tak, a poslední "fucking - mínusovej" bod, který se nedá přehlédnout nebo spíš přeslechnout. Harman Kardon audio resp. audio celkově. Nečekal jsem zázraky B&W, B&O etc... Harman je už značka od které bych očekával, že standard v jakémkoliv autě prostě bude obecný nadstandard. To se nekoná. Nejsem audiofil s audiem doma za stovky tisíc, ale řekněme, že mám k hluku/hudbě/dobrému zvuku blízko a mám to s čím reálně srovnat.
Pro mě notoricky známé věci jsou v tento moment neposlouchatelné. Největší vinu přisuzuji repráku v palubce. Je to prostě krabice. Trochu Alfu podezřívám, že HK jsou repra pouze ty ve dveřích. Důvodem je fakt, že se tyto repráky rozeznějí až od zhruba půlky hlasitosti (cca 25). Po té je obecně audio snesitelné, ale rozhodně ne nadstandardní a navíc ne všichni v kabině chtějí poslouchat hudbu na 50% hlasitosti. Potichu to nehraje prostě vůbec. Věřím, tomu, že se případně repra ještě trochu rozehrají - což je u reproduktorů běžné, ale popravdě... moc si to nemyslím. Je to spíše mé zbožné přání. Pokud by někdo namítal, že se jedná o subjektivní pocit, tak ne. Jsou určitá specifika, kdy se nedá bavit o "kvalitním" zvuku. Doufal jsem, že to trochu zachráním EQ. Bez šance... rozsah malý, pásem k nastavení málo a rozsah jednotlivých pásem je beznadějně úzký. Teď si sice zadělám na ohýnek, ale v porovnání s canton ze superba, který jsem bral jako velmi příjemný průměr je konfigurace audia i ve spojení s HK... ehm... tragédie. Dobře nahraný a postprodukovaný podcast je ok. Na hudbu můžu zapomenout. Můžu jen doufat, že se to týká třeba jen mého kusu. Řešit to budu za pár tisíc km jestli se to trochu nerozehraje. Buď u výrobce nebo aftermarketem, ale to uvidím co mi záruka dovolí. Jediné co mě reálně zachraňuje je fakt, že mi vyhovuje provozní zvuk auta, takže se zatím "kochám" tím :-)


Pár mých poznámek k tématům co se tu a v zahraničních fórech docela často řeší:

DNA
D - je jasný, je to dynamický. Stelvio není rychlé auto, ale reálně velmi svižné a to je fajn. Na německou dálnici to na dlouhé trasy to není – po 200km, to prostě zdechne – ano, je to elektronicky omezené, aerodynamika "cihly" se taky nezapře a navíc i odhlučnění – i přes dvojitá skla a plstěné obložení - už nefunguje jako u němců nebo švédů. I to byl důvod proč jsem – k mému smutku – nevyhledával panoramatickou střechu. Nicméně v rychlostech od 30 do 180km/h je to … pořád se tu rozplývám, takže jen napíšu, že je to dle očekávání :-D

N – V jednom člověku v autě bez námitek. Tak jak to popisuje výrobce: „nelze popsat slovy“. S více lidmi v autě mi příjde při jízdě ve městě zbytečně nakopávající – hlavně pak při nižších rychlostech. Proto jsem si zvykl ve měste obecně jezdit na A režim, který má rozjezd velmi hladký a bez jakéhokoliv cukání. Jsem citlivý :-D

A – dlouho jsem pátral po tom, jestli je režim skutečně už jenom EKO(tak to koneckonců inzerují i v oficiálních materiálech), nebo něco zůstalo z původního „all-weather“. Zůstalo. Na mokru a na trávě jsem se o tom přesvědčil několikrát. Kontrola trakce reaguje prakticky okamžitě a i omezení krouťáku je znát na rozjíždění na mokru nebo na zmíněné trávě. I jsem si všiml, že mnohem rychleji dává „výkon“ na přední nápravu. Na město a opravdu velmi klidnou jízdu je A top řešení.(Pro mě)

Takže když to trochu přeložím podle mého dojmu, tak A vnímám jako „comfort“, N jako „dynamic“, D jako „sport“. Subjektivní, ale jak jsem na tenhle režim naladil, tak si to auto užívám prostě víc a reaguje, tak jak potřebuju.

Adaptivní tempomat – lidi si tu občas stěžují na zbrklé zrychlování – nezaznamenal jsem – právě naopak, vždy se auto z jakékoliv rychlosti rozjíždí poměrně plynule. Když chci aby jelo rychleji, tak použiju levé pádlo a auto pochopí, že to chceme více „šnela“ a zrychlení se zvýší na potřebnou hodnotu. Co bych doporučil – je nastavit si „range“ odchylky na cca 4km. Převodovka i auto se výrazně zklidní při dosahování cílené hodnoty a samozřejmě pak při dobržďování na cílovou hodnotu.
Co by mi asi vadilo víc, je možná občasně silnější dobržďování k autu, které je ještě poměrně daleko, ale nestává se mi to často. Na dálnici tempomat s autonomním řízením funguje skvěle. Ze začátku mě mrzelo, že to nejde nastavit do více jak 144km/h(německo), ale pak jsem si sám vyzkoušel, že nad 150 je lepší si to auto hlídat sám 😊. Líbí se mi fce, která při kolonách dělá automaticky to, že auto zajíždí ke krajnici. Co by se dalo vytknout, že když kolona popojíždí dynamičtěji tzn. chvilku popojíždí a pak se rozjede třeba na 40 tak auto lítá ze středu na kraj – což může být pro někoho únavné/otravné.

Pár věcí k řazení v zatáčkách(N) a převodovka obecně. Ano, auto nelze brzdit motorem, což do budoucna při větším naložení od*erou brzdy, takže je třeba jízdu dostatečně vědomě přizpůsobit. Při dynamičtější jízdě (v řežimu N) si vždy pomáhám pádlama a když se k tomu chystám, tak podřadím tak abych dostal otáčky kolem 2-2.5 tisíc otáček kvůli krouťáku – ani jsem neuvažoval, že by to bylo jinak. Přece jen pokud nejsem v režimu D, tak auto "neví", že s ním chci jezdit dynamicky(brzda/plyn). V při běžné jízdě mimo město nemám moc co bych vytknul – kromě toho co jsem zmínil v bodě výše. Jestli se motor podtáčí? Nevím, dle obecných pouček asi ano a věřím, že někomu to může vadit. Já jsem to po mentálním naladění DNA režimů nikterak nezaznamenal.

Klimatizovanou přihrádku nemám, nevadí mi to, ale šikla by se.



In the end - Je to láska!

Sorry, nakonec to je trochu delší, ale nakonec já sám jsem si rád četl spíš delší příspěvky od uživatelů, kteří mají auto nově. Tak to třeba padne na úrodnou půdu :-)

Mějte se a přeji mnoho bezpečných kilometrů :-)


Tady pár obrázků té krásy nesmírné:
(s dalším přírůstkem do rodiny nebyl uplně prostor nafotit si to do deníčku na nějaké hezčí lokaci, ale to později doplním :-) )
IMG-3022.jpg
IMG-3021.jpg
IMG-3019.jpg
Na ulici k povšimnutí je :-)
IMG-2758.jpg
Na slunci ta zelená dělá hezký barvy!
IMG-2585.jpg
IMG-2550.jpg
IMG-2111.jpg
A fotky z prvního výjezdu z rodinkou :-)
IMG-2573.jpg
IMG-2571.jpg
IMG-2572.jpg
IMG-2566.jpg
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Stelvio (pokec)

Příspěvek od vonkreuz » 10.9.2022, sob 13:47

Ufff, křása nesmírná. Vynikající popis. :smt023
A pochvala bokem za čitelnost, čtivost a pravopis.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů