Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Odpovědět
Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 10.9.2022, sob 17:44

Čau Alfisti,

zasílal jsem do vlákna pokecu o Stelviu první radostnou recku o mém novém stelviu.
Teď to házím sem a doufám, že budu přídávat více radostných příspěvků :-D.
Pokud by někdo chtěl můžu sem hodit i výbavu...

Mějte se a přeji mnoho bezpečných kilometrů :-)

...................................................................................

Čau Alfisti,

před časem jsem se tu ptal na rady před koupí Stelvia.
Vše dopadlo jak mělo. Prošel jsem si česká i zahraniční fóra/diskuze jak je to se spolehlivostí. (I díky alfistům jsem před dávnou dobou odpískal nákup 159 :-D ) Abych se neřídil jen emocemi, tak jsem si projel auta v podobné třídě. U korejců jezdíte v pár let starém autě. U švédů jezdíte na gauči. Podle mě se připravují na autonomní řízení, protože pohodlí je trochu vykoupený pocity z jízdy, které jsou popravdě pro mě dost malé/mizivé/přehlédnutelné. V určitých výbavách jsou to moc pěkný auta, takže chápu proč se to lidem líbí. Němec na poměr cena výkon a pohledy zákazníků nevychází zrovna nejlépe, takže jsem si je sice projel, ale hned jak jsem vysedl, tak jsem věděl, že to není pro mě. Jak asi tušíte - samozřejmě emoce a praktičnost vyhráli. Otevřeně říkám, že to bylo/je 50/50 a tak by to asi dle mého soudu mělo být. Ať už člověk kupuje auto za 50kKč nebo za 1mioKč - člověk by z něj měl mít aspoň trochu radost.

Dlouho jsem projížděl mobile.de a porovnával možnosti lehce jetého a nového auta. Rozpočet taky nebyl nafukovací, takže i přes nabídku necelých 2000ks na mobile.de následně člověk vybíral z neustále se měnících asi 25 kusů. NICMÉNĚ! vybráno - šedá/veloce/pádla/aktivní podvozek/černé prvky/9600km/cena OK (nalezeno v březnu 22) a druhé na chlup stejné o 300 km dál, takže sem si řikal JO, mám to a mám kdyžtak na porovnání. Chybá lávky... komunikace s němci/turky absolutní tragédie - volání/maily/sms - reakce jste se dočkali, ale nějake akce nikoliv. To ještě zmíním, že to chvilku měl na starosti ještě jiný člověk a po měsící jsem to začal řešit sám. Nicméně zkušenosti jsou obdobné. Konec května 2022 - už jsem sice ve stelviu jel, ale půjdu si ho projet ještě jednou a nové. Přes známeho jsem dostal kontakt na pána z Imofy a jeho reakce byla rychlá "dojděte projedem to". To se mi líbílo a tím, že mi odpadla schůzka, tak jsem tam byl do půl hodiny a do 35 min už jsem byl na Pražském okruhu. Popravdě, když jsem přišel do Imofy, tak jsem okem zahlédl tuhle "zelenku" s černými doplňky a po 2minutách jen doufal, že tohle auto bude mít vše co bych ve výbavě chtěl. Zmiňuju to proto, že na mobile.de jsem zelený auta vyškrtával z vyhledávání - zelená a chrom mi prostě na fotkách neseděli + to mé stelvio má červené brzdiče, které mi jdou k zelené líp než více bežné žluté. V imofě mi vyměnili kola - nechtěl jsem celočerné už mi to přišlo moc "mafiózo" - za z mého pohledu typické alfácké lussa a bylo vymalováno.

Trochu to tady zkrátím. Na konci června jsem si vyzvedával svoje Stelvio pod plachtou. Nevím jestli prodejce šel formou potřebuju prodat a zákazník nakoupit(zákazník byl zamilovaný) nebo to udělal pro mé modré oči, ale i přes akci mi udělal dobrou cenu a vše jsem s jeho trpělivou asistentkou dořešili poměrně v klidu. Jediné co, tak trochu tuším, že když mi to auto předával, tak moc nadšený zrovna nevypadal... ale určitě to bylo tím, že měl moc práce. Každopádně pokud to třeba někdo bude z Imofy číst, tak velké díky za vyjití vstříc vlastně ve všem co jsme doposud řešili.


Takže už je Stelvio doma:)
Stelvio MY2021 280HP Veloce Visconti green

Pokud se ptáte, proč jsem šel nakonec do "nováka" a ne do lehce jetého auta.... Odpovědi jsou jednoduché: Záruka 5 let. 280 verze všichni prvních x tisíc honěj(možná ano možná ne) a opravdu fajn přístup k ceně a jednání od Imofa vzhledem k tomu, že lehce ojetá auta se za první půlku roku 22 zvedli tak, že se rozdíl ceny začal postupně (určitě ne úplně) smazávat. Navíc! mám náhradní dojezdové kolo a zadní vyhřívaná sedadla... to už v novějších autech ani v bazarovkách v době hledání moc často nebylo. Prostě se to sešlo.


Plusy a mínusy... berte to tak, že když se o tom nezmiňuju, tak je to ok :-D.

+
Uz mám více než pár tisíc kilometrů za sebou a podvozek nedokážu popsat jak je na něm vidět, že to už od konceptu prostě bylo “sportovní” auto. Drží, kontrola trakce - i když už zabírá - vás netrápí různými zvuky a blikáním celé palubky. Nejsem agresivní řidič, ale rád si to občas do zatáčky "zahnu", takže strmost řízení a následná trakce je přímo famózní. A popravdě, na suchu jsem zatím auto na hranu nedostal.
Ano, bavíme se v rychlostech 40-90km/h, ale zatáčka do "U" v druhé půlce pod plynem a na suchu prostě nic... to se mi líbí.

Další věc - byl mi vysvětlen pojem "pozitivní externalita" tzn. auto opravdu poskytuje radost kolemjdoucím ze svého designu a jedinečnosti - realná definice zní jinak, ale princip sedí. Jinými slovy i přes svojí extravaganci nikoho nepohoršuje ani značka ani velikost ani barva ani přibližná hodnota. BTW: zrovna na barvu reagují známí i neznámí velmi hezky a je to jedna z primárních věcí na co lidé reagují.

Pocit z jízdy. Pyči už! Šest let jsem brázdil primárně sedanového superba (style plus) a krom věcí, které se dějí s věkem tomu autu jde vytknout málo věcí.... ale nikdy jsem nevyhledával příležitosti abych mohl jet autem. I s dítětem vzadu a s ženou, která má občasné nevolnosti v autě prostě Stelvio chcete řídit. Vy to víte, vy ho máte, ale potřeboval jsem to zmínit :-).

Vykrádačka ovládacích prvků BMW/AUDI – absolutní souhlas. Ovládání audia, řadička, blinkry. Je to klišé, ale nechápu jak jsem bez toho mohl žít. Ovládání prostě jednoduché, jasné… jediné co mě na tom občas rozladí je infotainment - viz níže.

-
Někdo říká, že v drobných nedokonalostech má Alfa charakter. Sorry, nesouhlasím… je potřeba si přiznat, že některé věci (např.: lakování, stabilita infotainmentu, zpasování karoserie, zpasování některých interierových dílů) jsou prostě udělaný hůř…. Nicméně! Jak si v tom člověk sveze zadek, tak je mu to prostě tak trochu jedno. A to platí pro klidnou i dynamickou jízdu.
Krásným příkladem je digitální kokpit. Chtěl jsem ho a měl jsem to v primárních požadavcích. Když jsem znovu usedl do testovacího auta, tak mi to po prvních dvou až pěti kilometrech bylo prostě jedno.

Infotainment - Prostě ne. Laguje, nepamatuje si, že nechci pouštět rádio po spuštění auta - na nastavení nereaguje nebo se nezapne vůbec a musím ho zapnout po nastartování ručně. Podezřívám automatické aktualizace. Ze začátku to fungovalo jak mělo - aktualizace probíhají automaticky, takže každý týden cca objevuji něco ne nového, ale prostě změněného... teď naposledy(srpen 22) se naopak zrychlila práce s mapami - super! Ale to rádio po startu se pouští pořád a když to vypnu ručně tak se mi po pěti vteřinách zapne hudba z telefonu. (ano, zkoušel jsem všechna nastavení - pokud máte hint - sem s ním)

Věc nad kterou se spíše směju pokaždé když na ni jakkoliv v autě narazím. Výpočty a matematika spojené hlavně se spotřebou. :-D Prostě LOL. Sledování průměrné spotřeby v režimu N se dá prakticky považovat za lež. V průměrných hodnotách skáče 11l/100km na krásných grafech je linka cca kolem 7l/100km. Řeknu si ok, tak se podíváme na hodnoty… no, průměrné hodnoty ukazují 11l/100km a kalkulačka v telefonu vůči ujetým kilometrům a doplněnému benzínu ukazuje 9,2l/100km. Prostě vtip… :-D Co je ještě pěkné, je to, že maximální spotřeba se ukazuje do 15l/100km… ti co jí mají tak to ví, ale opět to sem musím napsat, že ne… spotřeba může být i 25l/100km :-D
Například na spritmonitoru jsou jezdci, kteří jezdí průměrně za 7,5!!! litru a nebo jezdci za 13. Takže je to skutečně motor od motoru a řidič od řidiče. Je to "novák". Ještě pořád nemám 10kkm a řídím se radami jak zajíždět nový motor, takže střídám otáčky a snažím se motor zajíždět poctivě. Kdybych se dostal za 20kkm třeba na klidnou dálkovou jízdu třeba o půl litr níž než je výpočet výše, tak by mě to rozhodně na „daily car“ dlouhodobě potěšilo.


Tak, a poslední "fucking - mínusovej" bod, který se nedá přehlédnout nebo spíš přeslechnout. Harman Kardon audio resp. audio celkově. Nečekal jsem zázraky B&W, B&O etc... Harman je už značka od které bych očekával, že standard v jakémkoliv autě prostě bude obecný nadstandard. To se nekoná. Nejsem audiofil s audiem doma za stovky tisíc, ale řekněme, že mám k hluku/hudbě/dobrému zvuku blízko a mám to s čím reálně srovnat.
Pro mě notoricky známé věci jsou v tento moment neposlouchatelné. Největší vinu přisuzuji repráku v palubce. Je to prostě krabice. Trochu Alfu podezřívám, že HK jsou repra pouze ty ve dveřích. Důvodem je fakt, že se tyto repráky rozeznějí až od zhruba půlky hlasitosti (cca 25). Po té je obecně audio snesitelné, ale rozhodně ne nadstandardní a navíc ne všichni v kabině chtějí poslouchat hudbu na 50% hlasitosti. Potichu to nehraje prostě vůbec. Věřím, tomu, že se případně repra ještě trochu rozehrají - což je u reproduktorů běžné, ale popravdě... moc si to nemyslím. Je to spíše mé zbožné přání. Pokud by někdo namítal, že se jedná o subjektivní pocit, tak ne. Jsou určitá specifika, kdy se nedá bavit o "kvalitním" zvuku. Doufal jsem, že to trochu zachráním EQ. Bez šance... rozsah malý, pásem k nastavení málo a rozsah jednotlivých pásem je beznadějně úzký. Teď si sice zadělám na ohýnek, ale v porovnání s canton ze superba, který jsem bral jako velmi příjemný průměr je konfigurace audia i ve spojení s HK... ehm... tragédie. Dobře nahraný a postprodukovaný podcast je ok. Na hudbu můžu zapomenout. Můžu jen doufat, že se to týká třeba jen mého kusu. Řešit to budu za pár tisíc km jestli se to trochu nerozehraje. Buď u výrobce nebo aftermarketem, ale to uvidím co mi záruka dovolí. Jediné co mě reálně zachraňuje je fakt, že mi vyhovuje provozní zvuk auta, takže se zatím "kochám" tím :-)


Pár mých poznámek k tématům co se tu a v zahraničních fórech docela často řeší:

DNA
D - je jasný, je to dynamický. Stelvio není rychlé auto, ale reálně velmi svižné a to je fajn. Na německou dálnici to na dlouhé trasy to není – po 200km, to prostě zdechne – ano, je to elektronicky omezené, aerodynamika "cihly" se taky nezapře a navíc i odhlučnění – i přes dvojitá skla a plstěné obložení - už nefunguje jako u němců nebo švédů. I to byl důvod proč jsem – k mému smutku – nevyhledával panoramatickou střechu. Nicméně v rychlostech od 30 do 180km/h je to … pořád se tu rozplývám, takže jen napíšu, že je to dle očekávání :-D

N – V jednom člověku v autě bez námitek. Tak jak to popisuje výrobce: „nelze popsat slovy“. S více lidmi v autě mi příjde při jízdě ve městě zbytečně nakopávající – hlavně pak při nižších rychlostech. Proto jsem si zvykl ve měste obecně jezdit na A režim, který má rozjezd velmi hladký a bez jakéhokoliv cukání. Jsem citlivý :-D

A – dlouho jsem pátral po tom, jestli je režim skutečně už jenom EKO(tak to koneckonců inzerují i v oficiálních materiálech), nebo něco zůstalo z původního „all-weather“. Zůstalo. Na mokru a na trávě jsem se o tom přesvědčil několikrát. Kontrola trakce reaguje prakticky okamžitě a i omezení krouťáku je znát na rozjíždění na mokru nebo na zmíněné trávě. I jsem si všiml, že mnohem rychleji dává „výkon“ na přední nápravu. Na město a opravdu velmi klidnou jízdu je A top řešení.(Pro mě)

Takže když to trochu přeložím podle mého dojmu, tak A vnímám jako „comfort“, N jako „dynamic“, D jako „sport“. Subjektivní, ale jak jsem na tenhle režim naladil, tak si to auto užívám prostě víc a reaguje, tak jak potřebuju.

Adaptivní tempomat – lidi si tu občas stěžují na zbrklé zrychlování – nezaznamenal jsem – právě naopak, vždy se auto z jakékoliv rychlosti rozjíždí poměrně plynule. Když chci aby jelo rychleji, tak použiju levé pádlo a auto pochopí, že to chceme více „šnela“ a zrychlení se zvýší na potřebnou hodnotu. Co bych doporučil – je nastavit si „range“ odchylky na cca 4km. Převodovka i auto se výrazně zklidní při dosahování cílené hodnoty a samozřejmě pak při dobržďování na cílovou hodnotu.
Co by mi asi vadilo víc, je možná občasně silnější dobržďování k autu, které je ještě poměrně daleko, ale nestává se mi to často. Na dálnici tempomat s autonomním řízením funguje skvěle. Ze začátku mě mrzelo, že to nejde nastavit do více jak 144km/h(německo), ale pak jsem si sám vyzkoušel, že nad 150 je lepší si to auto hlídat sám 😊. Líbí se mi fce, která při kolonách dělá automaticky to, že auto zajíždí ke krajnici. Co by se dalo vytknout, že když kolona popojíždí dynamičtěji tzn. chvilku popojíždí a pak se rozjede třeba na 40 tak auto lítá ze středu na kraj – což může být pro někoho únavné/otravné.

Pár věcí k řazení v zatáčkách(N) a převodovka obecně. Ano, auto nelze brzdit motorem, což do budoucna při větším naložení od*erou brzdy, takže je třeba jízdu dostatečně vědomě přizpůsobit. Při dynamičtější jízdě (v řežimu N) si vždy pomáhám pádlama a když se k tomu chystám, tak podřadím tak abych dostal otáčky kolem 2-2.5 tisíc otáček kvůli krouťáku – ani jsem neuvažoval, že by to bylo jinak. Přece jen pokud nejsem v režimu D, tak auto "neví", že s ním chci jezdit dynamicky(brzda/plyn). V při běžné jízdě mimo město nemám moc co bych vytknul – kromě toho co jsem zmínil v bodě výše. Jestli se motor podtáčí? Nevím, dle obecných pouček asi ano a věřím, že někomu to může vadit. Já jsem to po mentálním naladění DNA režimů nikterak nezaznamenal.

Klimatizovanou přihrádku nemám, nevadí mi to, ale šikla by se.



In the end - Je to láska!

Sorry, nakonec to je trochu delší, ale nakonec já sám jsem si rád četl spíš delší příspěvky od uživatelů, kteří mají auto nově. Tak to třeba padne na úrodnou půdu :-)

Mějte se a přeji mnoho bezpečných kilometrů :-)

V příloze několik prvních šotů!
Doufám, že brzy bude čas na nafocení na hezčích lokacích :-)
Přílohy
IMG-3022.jpg
IMG-3021.jpg
IMG-3019.jpg
IMG-2758.jpg
IMG-2585.jpg
IMG-2573.jpg
IMG-2572.jpg
IMG-2571.jpg
IMG-2566.jpg
IMG-2550.jpg
IMG-2111.jpg
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 212
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od czemarecek » 10.9.2022, sob 19:17

Tak ta je krásná🤌 Ať slouží👌👌
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18525
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Kubas » 10.9.2022, sob 20:24

Jj neni co dodat :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 329
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Pete Biggy » 10.9.2022, sob 20:38

Ahoj.

Slušná slohovka :D

Zajímavá cesta ke konkrétnímu kusu. Joo, ta zelená je moc moc zajímavá barva. Od počátku co jí dávali se mi líbila, i když bych ji primárně asi nevolil. Se spoustou souhlas, ale taktéž u hodně věcí mám úplně jinou zkušenost či opačný názor na věc. Viz třeba už tolik zmiňované otáčky či adaptivní tempomat... Ale zaujalo mě to, jak jsi vykoumal, že na "A" režim to daleko více připojuje přední nápravu, tedy, že je to více 4x4. To budu muset vyzkoušet, já to auto v tomto režimu prakticky neznám, pač to drží stejně blbé otáčky jako v "N" a navíc to je ještě úplně marné na plyn, takže jsem to hned zavrhl....

Edit: Ještě k té spotřebě; s tím, že průměr je zcela jiný než graf, souhlas. To je prostě výsměch. Ale z toho tvého textu mi to úplně nepřijde zřejmé, ale chápu dobře, že ti nesedí realita s tím průměrem? To musím teda říci, že mi to sedí jako prdel na hrnec. Buď to sedí stejně a nebo o decku je realita nižší. Vlastně to je jediné auto, které nekecá a že jsem jich už pár měl :D Subárka byla všechna většinou až půl litru v realitě výš než palubák... No a ještě k tomu HK audiu. To mě zaráží. Já jej nemám, ale v Giulii, kterou jsem měl na pár dní půjčenou bylo a za mě to hrálo teda fakt královsky...

Tak přeji, ať to slouží a dělá stále radost :wink:
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 10.9.2022, sob 21:33

Pete Biggy píše: 10.9.2022, sob 20:38 Ahoj.

Slušná slohovka :D

Zajímavá cesta ke konkrétnímu kusu. Joo, ta zelená je moc moc zajímavá barva. Od počátku co jí dávali se mi líbila, i když bych ji primárně asi nevolil. Se spoustou souhlas, ale taktéž u hodně věcí mám úplně jinou zkušenost či opačný názor na věc. Viz třeba už tolik zmiňované otáčky či adaptivní tempomat... Ale zaujalo mě to, jak jsi vykoumal, že na "A" režim to daleko více připojuje přední nápravu, tedy, že je to více 4x4. To budu muset vyzkoušet, já to auto v tomto režimu prakticky neznám, pač to drží stejně blbé otáčky jako v "N" a navíc to je ještě úplně marné na plyn, takže jsem to hned zavrhl....

Edit: Ještě k té spotřebě; s tím, že průměr je zcela jiný než graf, souhlas. To je prostě výsměch. Ale z toho tvého textu mi to úplně nepřijde zřejmé, ale chápu dobře, že ti nesedí realita s tím průměrem? To musím teda říci, že mi to sedí jako prdel na hrnec. Buď to sedí stejně a nebo o decku je realita nižší. Vlastně to je jediné auto, které nekecá a že jsem jich už pár měl :D Subárka byla všechna většinou až půl litru v realitě výš než palubák... No a ještě k tomu HK audiu. To mě zaráží. Já jej nemám, ale v Giulii, kterou jsem měl na pár dní půjčenou bylo a za mě to hrálo teda fakt královsky...

Tak přeji, ať to slouží a dělá stále radost :wink:
Ad režim (A) - mokrý trávník do lehkého kopce... když jsem si všiml, že se na (N) auto lehce přetáčí, tak jsem to přepnul a dal si tam tu "like in real" grafiku o výkonu na jednotlivých kolech. Teď už bych to asi nesledoval, ale když to bylo nový tak jsem měl tendenci se na to všechno koukat :-D Co se mi na tom (A) režimu hodně líbí ve městě, že se to fakt rozjíždí uplně plynule... je to samo i tím omezením krouťáku. Nevýhodu to má, že když potřebuješ zrychlit na křižovatce, tak to mušíš prošlápnout, ale to jsem byl zvyklý dělat u předchozího auta. U 500koňovýho auta bych to udělat nemohl žejo.

Ad otáčky - asi se v tom nebudu přít. Nedokážu fundovaně/technicky říct jaký otáčky jsou ok a který nok. Nicméně, spíš než podtočený... není to spíš tou pověstnou "turbo dírou"?

Ad spotřeba - ano, průměr neseděl s kalkulačkou. Zase. Koukal jsem se takto na to jednou. Teď jsem si nainstaloval do mobilu Spritmonitor, tak uvidím kam se to bude hýbat - jen tak z technického zájmu. Škoda jen, že jsem to neudělal od těch 52km nájezdu když jsem si to přebíral... to by mohly být fajn data.
Co je docela důležitý říct, že do toho samo hraje i fakt, že když se ti líbí jak to auto jede, tak na to povědomě i víc šlapeš.... což u mě občas je.
takže jedna nádrž reálně na 650 a druhá na 500. Uvidím jak si to sedne...

Ad HK - tam jsem neoblomný. Je to vážně blbý. Jak jsem psal ve slohovce, počkám jestli se to třeba trochu nerozehraje, ale do hlasitosti 25 je to vážně blbý. Dokonce mám už i trochu pocit, že se to lepší, ale spíš si myslím, že to je muje sugesce a přání :-D.
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 10.9.2022, sob 21:35

to biggy: jo a díky... zprvu jsem čekal dva odstavce a pak při náhledu jsem byl mírně zaskočen... ale na druhou stranu u předchozího auta bych tohodle asi schopný nebyl... a to jsem s ním byl spokojený.
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18525
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Kubas » 10.9.2022, sob 22:55

Chlapi k te spotrebe - u nafty jsem 3x zkontroloval palubak podle realneho dotankovani a prilepsoval si vzdycky tak o 0,2L.... dal jsem nemel potrebu to kontrolovat....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 10.9.2022, sob 23:04

Ještě mě napadlo, že jak s tím teď jezdím dost rozdílně - kvůli zajetí motoru - tak je z toho možná jen trochu zmaten :-D
Čemuž bych se asi nedivil - italská matika - "plus/minus cajk" :-D
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od speedy » 11.9.2022, ned 09:04

Jo to je klidně možný, každopádně ten průměr by měl podle dotankování sedět, taky mám rozdíl +- 0,2-0,3l.

Jinak sloh a auto fakt pěkný :smt023
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 11.9.2022, ned 13:40

Ještě sem kopnu jednu zprávu… na pokecu už se zazdila:

BTW: Jak je to s tím rozlišením AWD a 4WD? Teorie říká, že AWD je pevná čtyřkola ve většině s mezinápravovým diffem a 4WD jsou haldexy nebo Mka od BMW(řízeně zapojovaná druhá náprava).

Celou dobu jsem měl za to, že Stelvio je pevná čtyřkola tzn. AWD, ale jestli je tam ta malá spojka u motoru, tak je to spíš 4WD.

To stejné by se dalo řešit teda i u toho samosvoru - je to jen samosvor? nebo Je to torgue vectoring diff? Páč kdyby to byl jen samosvor, tak si zas ALFA bude protiřečit s možností Torgue Vectoringu... mám v tom zmatek, páč na jednom webu/diskuzi je tak a na druhé onak.

Nejsem zkušený mechanik, ale rád bych tomu trochu lépe porozumněl... informace i ofic i neofic jsou trochu protichůdné. Pro lajka.

Někdo fundovanější, máte rozhřešení?
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 11.9.2022, ned 13:44

speedy píše: 11.9.2022, ned 09:04 Jo to je klidně možný, každopádně ten průměr by měl podle dotankování sedět, taky mám rozdíl +- 0,2-0,3l.

Jinak sloh a auto fakt pěkný :smt023
Za slohovku díky… trochu se to natáhlo :) .
Z auta jsem nadšenej…. čačača 😀
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 11.9.2022, ned 13:58

czemarecek píše: 10.9.2022, sob 19:17 Tak ta je krásná🤌 Ať slouží👌👌
Danke danke… chtěl bych aby minimálně 5 let sloužila. Tak jsem zvědav :drivers:
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 212
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od czemarecek » 11.9.2022, ned 20:53

Ian_Re píše: 11.9.2022, ned 13:58
czemarecek píše: 10.9.2022, sob 19:17 Tak ta je krásná🤌 Ať slouží👌👌
Danke danke… chtěl bych aby minimálně 5 let sloužila. Tak jsem zvědav :drivers:
Bez problému podle mě. Taky mám takový cíl 5 let🤌
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18525
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Kubas » 12.9.2022, pon 06:42

5 let je nic, to dá dnes snad už každé auto.... ve firmě mám Giulii už šestou sezónu a po vychytání počátečních blbostí prostě jezdí a to je celé ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 12.9.2022, pon 07:46

Kubas píše: 12.9.2022, pon 06:42 5 let je nic, to dá dnes snad už každé auto.... ve firmě mám Giulii už šestou sezónu a po vychytání počátečních blbostí prostě jezdí a to je celé ;-)
No ja taky doufam, ze jsme jz preskocili ty nulty leta, kdy se auta rozpadali na pohled 😀😀😀.

Uvidim taky podle najezdu… Pred kovídkem pů to byla cca 60kkm/rok…. ted jsou to cca 2/3, tak budoucnost ukaze. Ale jo, i pred nakupem jsem lustroval ty internety a v americe s tim bezne litaj 100-150kmil…. 🤷‍♂️
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 468
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od W43x » 15.9.2022, čtv 13:56

alfaromeo1
:drivers:

at slouzi ;)
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 22.10.2022, sob 23:35

Zdarec :-D

Odložím si tu jeden "nerdy" test, který jsem dal na Stelvio/pokec :-)

CIao!

I.

_____________________________________________________________________________________________

Čau Alfisti,

doufám, že se máte dobře a že máte větší štěstí na rezervaci výměny gum na zimní než já. (22.11. - luvly).

Se zeleným sršněm (Vím, pseudoromantickej název, ale od mých dob ve Mondeu II s počátečními 238.000km v britské zelené ta přezdívka už z domácněla - proč? to se mě neptejte - nevím, asi to bylo velký a pomalý, ale člověk měl pocit, že to je kára - a vedle favorita byla)... zpět k tématu...
Se zeleným sršněm už za chvilku začnu mít pětimístnej nájezd a pořád mi vrtala hlavou jedna věc.
Jedná se o téma, které je probírané podobně jako masturbace. Tzn. kdo říká že ne, tak to "ladí" do teď.

Yap, spotřeba. Řeší to všichni. :smt068 Někteří reálně kvůli financím, někteří to berou prostě jen jako parametr, ale chtějí to vědět jako přidanou hodnotu.

Díky několika šedivým vlasům spotřebu uplně řešit před čtyřicítkou nemusím, ale zase jezdit okresky za 12 a víc taky na daily car není uplně to, co bych považoval jako "rozumné". Tím, že se podařilo ulovit "nováka", tak jsem si zjišťoval - jak na motor, že se to musí zajet a že spotřeba klesne atd atd... No, první 3kkm nešlo pod 11 - Seč jsem se i občas snažil.

In short - právě jsem absoloval cestu z jihu - cca 700km. Cestou tam jsem jel odpočatej a kochal se nočním okolím, ale na cestě zpět do čech jsem už byl několik hodin v zápřahu a díky kupě nepoužitejch plen doma čekající na znečištění jsem naznal, že si to dám na klid. A teda prubnul jsem test spotřeby. Kromě čech se stejně nikde víc jak 130 na dálnici finančně nevyplácí, takže proč ne.

Pravidla byly jasný:
1) režim rohyplnol (A) - (pro mě do města super... na dálnici trochu "so so", ale ...)
2) žádný loudání, takže vždy maximální povolená rychlost
3) Adaptivní tempomat

Předtím, než sem hodím výsledek tak pár poznámek - ty jsou z celého tripu cca 1400km:

1) Tempomat
Čas od času slýchávám, že lidem v alfě vadí, že řízení podle značek není automatické, že si to vždy musí přepnout na volantu na aktuální rychlosti sami. Je to dobře, páč TomTom navigace ve značkách fakt není dotažená do použitelného stavu. Během 1km změnit na dálníci bez jakýchkoliv značek rychlost ze 130 na 60 nebo na 80 fakt není uplně to co by řidič za Váma fakt chtěl řešit. Nebo! když máte zůžení se značkami 80 a po 200 metrech na tomtomu naskočí zase 130. To, že po shlédnutí značky infotainment zareaguje asi po 100 metrech asi mluvit nebudeme - tzn. je to k hovnu. Kor v rajchu, kde je značka a za 10m je radar - opět luvly. Takže v marelli asi vědí proč tu fci prostě nezapli.

2) Rohypnol na dálnici
Jak už jsem i dřív psal do města režim A beru jako komfotní nastavení pedálů - když popojíždíte s děckem a koc, které je blbě i když se cukání jen zmíní slovně.... se to hodí. Nicméně co je fakt na ho...o, že i když to na dálnici prošlápnete, tak kolem 80km/h to prostě zdechne a musíte na rychlo přepínat na N.Fajn je. že i pod plynem to po přepnutí zareaguje okamžitě. Na tomhle tripu se mi to stalo jen jednou, když byla benzina v zatáčce a kamion se šinul v pravém pruhu za mnou těsně za horizontem. Viděl mě už jak jsem vyjížděl a blikal do levýho, takže by se nic nestalo. Nicméně kdybych hltal bagetu, tak budu po přepnutí do režimu N kuřecí stripsy hledat v klíně. Je to hlavně nepříjemný proto, že jste zvyklí, že máte cca 300koní pod zadkem ... a pak příjde překvápko v podobě 1.6dci ve stěhovací dodávce renault.

3) Řazení ZF8 na eko a plachtění
Bude to rychlé - boží. No complain.
Někdo tvdí, že se motor podtáčí i při kýženém tahu - nezaznamenal jsem.

4) Autonomní řízení - pro rýpaly :smt024 pouze 2.0.
Hele jo, když je zůžení řešený kužely na pruzích, tak radší vypínám řízení a pokračuju na klasický adaptivní tempomat. Pak je škoda, že i ve 130km/h to občas vypíná v zatáčkách - byť by nemuselo.

5) Kontrola únavy řidiče
Někdo mi napiště jak to má fungovat. Mně to po 500km v tahu napsalo bez zvukového signálu - "už chvilku řídíš, nechceš si odpočinout?" Možná sem tak skvělej a řídím božsky a nebo to prostě nedělá nic. Spíš si myslím, že bod B je správně.

Tak... jsem odpaněn a výsledky zde: (popisy sedí s fotkama chronologicky)


1) Po 534km jízdy jsem těsně před domovem natankoval a před dotankováním do plné dojezd 270km - slušný!
2) Ukázka celkového počtu km s nájezdem a litrama tzn. 9903km celkově na tachometru - nájezd 534km a ekonomicky odpipetováno 42l(to je na fotce (3), ale je to opět slušný!
3) Spotřeba 8l/100km - No ty pyčo. Doufal jsem, že se dostanu třeba na 8.5 když na cestě tam, jsem jel v relativně klidném režimu za 9,5.
4) Dojezd po natankování do plna? 799km - fů - největší jsem měl 630 a to asi dvakrát - jinak je to spíš 560 a stejně pak člověk kolem 500 tankuje...
5) Než jsem dojel domu, tak jsem jel podobným způsobem a šetřeníčko šetření pokračovalo dál, takže jsem dojel a po cca 15ti km jsem měl dojezd 802km
6) Druhý den jsem se jel nechat ostříhat - cca 30km - Řikal jsem si, že na dálnici a na okreskách je to easy, ale ve městě? Když už jezdím fakt hbitě po městě nebo si to někde trochu projedu, tak dojezd je tak 430 a SpritMonitor ukazuje krásně plačtivých a již výše zmíněných 12, ale?.... Před barákem po 30 km klidné jízdy dojezd 792km.... pfff

Závěr?
Jo, jde to i za míň než za těch průměrných cca k desíti... problém je mezi sedačkou a volantem. Je to normální efekt. I s 300 koňma člověk může ze zelené vyjet se zrychlením jako 1.4 Htpi (nebo jak se ten motor jmenoval), ale prostě to nedělá.
A jen tak BTW při adaptivním řízení je mezi spotřebou na 130 a 144km/h dost rozdíl. Pokud chcete někdy dojet dál, tak se držte těch 130km. Ale to už asi stejně všichni víte.
Jo, těch 800 bych na to asi v reálu nenajel, ale celková spotřeba zní docela fajn. Sám si tak řikám, že kdybych jel s rodinou, tak to bude vyšší, ale forma jízdy byla vzhledem k maximálkám vlastně docela v pohodě.

Mějte se fajn a hodně spokojených kilometrů! :drivers:
Jo a nikde na jihu neblikaj a Alf je tam tak 4x víc.

I.

Tož fotky:
1)
IMG_3958.jpg
2)
IMG_3959.jpg
3)
IMG_3960.jpg
4)
IMG_3961.jpg
5)
IMG_3970.jpg
6)
IMG_4007.jpg
Naposledy upravil(a) Ian_Re dne 22.10.2022, sob 23:40, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 22.10.2022, sob 23:36

W43x píše: 15.9.2022, čtv 13:56 alfaromeo1
:drivers:

at slouzi ;)
Děkuji děkuji :-)
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2223
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od mcernoch » 24.10.2022, pon 11:33

Zdarec, a neuvažoval jsi o celoročkách?
Já jsem minulý rok koupit tohle:


V zimě Jeseníky a Beskydy na pohodu.
V létě dost často pila a taky bez problémů i v dešti.

Dohnaly mě k tomu 20" kola, že jsem nechtěl mít dvě sady, tak jsem to vyzkoušel a za mě na to nedám dopustit.
Teď jsem sjetý tak 60%, tak uvidíme, co letošní zima, jak to bude fungovat a jak potom ještě v létě.

Vydrží mě to 2 roky a pak každý podzim přezuju.

Menší diskuze a výměna názorů zde:
viewtopic.php?t=25812&start=25
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 24.10.2022, pon 19:35

Zdarec!
Hele koukal jsem na ně a dokonce jsem četl i to vlákno.
Páč sem si říkal, že to bude i úspora, tak jsem si dělal drobný porovnání, ale pak jsem se zastavil na nájezdu. Sršně mám od konce června a počítám, že do konce měsíce bude na tachometru 12k. Takže cca ke 40kkm ročně a to už mi to nedávalo uplně smysl. Další parametr pro mě byla hlučnost, protože stelvio na “dvackách” upřímně moc tichý není…. takže jsem hledal hledal a nakonec jsem za podobnou cenu vzal tyhle zimáky. V půlce listopadu je jdu přezout, tak jsem zvědavej.

Eshop neber v potaz. Kopnul jsem první link, který mi vyskočil.

https://www.pneuteka.cz/continental-win ... ct-ts-870/
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2223
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od mcernoch » 25.10.2022, úte 09:05

OK,jen ta hlučnost není vždy pravdivá co se uvádí, ale uvidíš v reálu.
Ale Contíky jsou samosebou super. :smt023
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Ian_Re
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 23.2.2022, stř 09:32

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od Ian_Re » 22.11.2022, úte 20:39

mcernoch píše: 25.10.2022, úte 09:05 OK,jen ta hlučnost není vždy pravdivá co se uvádí, ale uvidíš v reálu.
Ale Contíky jsou samosebou super. :smt023
Hele tak mam obutý ty continentaly.
Zatím malej nájezd, ale jsem překvapenej jak “ta jízda změkla”. Esejí už jsem napsal dost, ale jsem zvědavej na delší trasu. A i hlučnost mi příjde nižší než na těch letních. Jasný, může to být i teplotou. Jen jsem zatím nezažil tak příjemnej rozdíl.

Just fyi kdyby jsi nakonec hledal zimáky + jsem je našel za fajn cenu: https://velko-pneu.cz/pneu/224018-conti ... 5-v-zimni/

Ať to jezdí!

I.
Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Ian_Re - Alfa Romeo - Stelvio Veloce Q4 / Visconti Green - 2.0T 280hp - 2021

Příspěvek od swoop01 » 24.11.2022, čtv 09:23

>Ian_Re: Je to taky tim, ze mas novej a vysokej vzorek, kterej sam o sobe dela hodne.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti