měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Odpovědět
Martin52

Příspěvky: 76
Registrován: 15.10.2022, sob 13:12

měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od Martin52 » 24.12.2022, sob 13:15

Dosť možné, že sa to tu už riešilo, akurát neviem nájsť tú tému. Viem, že digitálne mierky hladiny oleja nie sú presné, ale toto mi príde veľmi veľká odchýlka. Displej mi ukazuje plnú hladinu oleja, no podľa klasickej mierky som bol iba mierne nad spodnou ryskou. Olej som doplnil. Absolútne si neviem predstaviť, že by som nemal klasickú mierku a musel by som sa spoliehať len na digitálnu, to by som vôbec nevedel či mám dosť oleja alebo nie.

Je normálne pri mojom type motora, ak dolievam takto olej po prejdení cca 5000 km od výmeny? 2.2 JTD 110 kW. Súčasné motory takmer všetky ,,žerú” olej, preto si z toho hlavu nerobím, ale nájdu sa motory, kde olej netreba dolievať do výmeny.
Přílohy
EFE11681-9C9D-45E0-9E65-CD6F048C27DF.jpeg

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6962
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 24.12.2022, sob 16:25

Já tedy taky olej nedolejvám a ani se neztrácí, měním po 10000km. Co se týká měření podle displeje, zkoušel si to vzít podple návodu? Píšou tam něco o o běžícím motoru pár minut na místě a pak vypnout a mělo by to ukázat přesný stav. Je ale otázka jak to mají naprogramovaný, možná to je nastavený "antistresově" jako teploty motorů který ukazují pořád 90 st. ikdyž teplota se pohybuje + -10 st.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18536
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od Kubas » 25.12.2022, ned 08:31

tak přiznám se že jsem nevěděl a ani to podle mě není v návodu, že to auto má fyzickou měrku.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od tatkoTom » 25.12.2022, ned 15:51

Mechanická je podľa mňa lepšia. mne v AR 156 displej ukáže nad polku a na mechanickej som milimeter nad hornou ryskou (nechtiac som malinko prelial).
Samozrejme merať ak je auto presne na rovine.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od Ladis » 25.12.2022, ned 17:32

Bych řekl, že to je klasická měrka ze 156,147,166....max 159 ne?
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od Danni » 25.12.2022, ned 19:29

je elektricka a mechanicka v tej istej polohe vo vani? Ak nie tak vodovaha... 😃
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6962
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od speedy » 26.12.2022, pon 13:18

Kubas píše: 25.12.2022, ned 08:31 tak přiznám se že jsem nevěděl a ani to podle mě není v návodu, že to auto má fyzickou měrku.
Naftový motorizace mají, benzínové ne.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

ivos
Uživatelský avatar

Příspěvky: 82
Registrován: 28.6.2010, pon 23:09
Bydliště: liberec

Re: měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od ivos » 27.12.2022, úte 16:49

naftové 2,2 ji od jisté doby taky nemají (mechanickou), já ji nemám ve své 2020 - bohužel.
můj DE servis to se snaží nalít tak na vyšší půlku, doma tam to deci a půl doleji. trvá někdy i dvě tři jízdy než se to na displeji potvrdí. Diesel má cca3,9 +04 l, což pří té olejové "vodičce " nemá žádnou kapacitu a rezervy., takže do plna a do maxima. Měním ho po 15 tis., na všem co mám, 30 tis je nesmysl...
To na posledním normálním 2,0 dieselu N-Tucsonu (taky 2020 ) mám 7,5 l a "poctivějšího" oleje....
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od Oskar » 30.12.2022, pát 07:42

Potvrzuji. Mám 2.2 Jtdm 140kw ve Stelviu a bez té mechanické měrky člověk vůbec neví, co se v motoru děje, jestli olej ubývá, přibývá, jakou má barvu, kvalitu atd. Všechno vypadá, že funguje dobře, dokud nenastane problém.
Já přivezl do autorizaku auto na servis při 60ti tisíc km. Auto žádný problém, olej spíš pomalu ubýval od výměny k výměně. Když jsem po servise odvezl auto domů, tak po cca 250km se rozsvitila hláška moc oleje. A svítilo pořád. Člověk bez merky nemá šanci zkontrolovat kolik ho vlastně přibylo a jestli vůbec a hlavně není možnost, jak ten olej jednoduše odsat, upustit. Odvezl jsem tedy auto zpět do servisu, vypustili olej a zjistili, že ho tam je o 0.7l víc. Omluvili se, že ho tam asi technik nalil víc. Ale teď po dalších cca 300km svítí znovu že je tam moc oleje. Tzn.že tam bude nějaký technický problém, asi se dostává víc nafty do válců a pak do oleje. Nevím, co se při servise v 60000km provádí, v servisním plánu jsem nic spojitelneho s možností vstřikování nafty nenašel, například kontrola vstriku apod.
Neřešil jste někdo podobný problém u tohoto motoru s podobným najezdem? Servis se zatím nechal slyšet, že vůbec netuší, co se mohlo stát a že musí pátrat podle instrukcí z Itálie.
Díky za případné zkušenosti.
Oskar.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18536
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od Kubas » 30.12.2022, pát 09:10

Tak to ti bohuzel neporadim.... nejsem u PC ale prosim zaloz vlakno "pribyvani oleje" v teto sekci 2.2 JTD.... tohle tema si ho urcite zaslouzi (bohuzel)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6962
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: měření hladiny oleje (měrka vs. elektro)

Příspěvek od speedy » 30.12.2022, pát 12:07

Tak jak to tak poslouchám, asi si tu 110kw ještě chvilku nechám :), jako je fakt že ta měrka je hodně velký pomocník, já na ní kouknu jednou za 2-3 týdny, vidím jak už olej degraduje resp. černá a jestli ho je pořád stejně (což naštětsí je). Samozřejmě když to přivezu po výměněn oleje z autorizáku, tak je to taky lehce přelitý, takže do vstupu pro měrku strčím odsávačku a trošku togho oleje odcucnu ať je to tkousíček pod maximum.

Jako je fakt, že zatím jsem auto bez měrky na olej neměl, a byl bych z toho asi taky trochu špatněj, protože člověk opravdu ztrácí přehled, co se s autem děje :smt102
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Martin52

Příspěvky: 76
Registrován: 15.10.2022, sob 13:12

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Martin52 » 30.12.2022, pát 12:13

speedy píše: 24.12.2022, sob 16:25 Já tedy taky olej nedolejvám a ani se neztrácí, měním po 10000km. Co se týká měření podle displeje, zkoušel si to vzít podple návodu? Píšou tam něco o o běžícím motoru pár minut na místě a pak vypnout a mělo by to ukázat přesný stav. Je ale otázka jak to mají naprogramovaný, možná to je nastavený "antistresově" jako teploty motorů který ukazují pořád 90 st. ikdyž teplota se pohybuje + -10 st.
Pravdupovediac, úplne podľa návodu som nešiel, nenaštartoval som motor za 5 minút po dlhšej jazde. Obvykle som s autom spravil cca 50 km, a keď som dochladzoval turbo státím na mieste, pozrel som cez displej stav oleja. Stále ukazovalo plnú hladinu po max. Teraz mám doliate do plna, ale budem to stále monitorovať, a sem tam to skúsim cez elektronickú mierku podľa návodu. Tak či tak si myslím, že by sa po viacerych jazdách mala elektronická mierka aktualizovať. Štve ma, že som musel dolievať, keď tu čítam, že bežný stav to nie je. Snáď nebudem musieť dopĺňať olej často. Ja plánujem meniť po 10 000 km, uvažoval som nad intervalom 7500 km.

Odpovědět

Zpět na „2.2 JTD“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů