Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)

Odpovědět
Roman-okruhari
Uživatelský avatar

Příspěvky: 38
Registrován: 25.6.2014, stř 10:28

Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)

Příspěvek od Roman-okruhari » 21.1.2023, sob 20:57

Ahoj všichni alfáci,
je tomu sice už pravda dva roky, co jsem majitelem dvoulitrového tska, ale po dnešní dokončené práci v podobně komplet nového podvozku, jsem se konečně rozhoupal založit kartu, abych měl historii auta tak nějak v kupě. Je toho už tolik, že kdybych váhal dýl, už bych na spoustu věcí zapomněl :D. Jedná se o rok 2004 a aktuální nájezd je 171.000 km. Jsem zvědavý kolik z vás, co to dočtou až do konce, si pak zaťuká na čelo, jestli jsem normální utopit v tom tolik času a peněz :smt040

Historie
Před předchozí majitel je jeden ze zakladatelů tohohle fóra. On mě na ni taky upozornil, za což mu patři shořet v pekle :D. Za jeho éry to byla prý topovka. Nicméně předchozí majitel 147ku škrábnul na levém boku, ale hlavně, přetáhl interval rozvodů a kousla se vodní pumpa, tudíž záděr. Stála v servise, stála v kopřivách. A to je ten největší průser, který se s ní táhne doteď.

Probuzení k životu
Odnesl to vršek, takže se udělala komplet hlava, včetně vodítek, sedel ventilů a ventilů samotných. Když už jsem byl v tom, tak i repase variátoru. Už ani nevím proč, ale sundal jsem vanu a mrkl na šály na klice. Byť se zdáli oka, rozhodl jsem se pro jejich výměnu (už výbrusové), vyměnili se ostřiky pístů, pistní kroužky a honovaly válce. Dá se tomu říct generální oprava motoru? :D
Když už byl motor venku, tak se udělala spojková sada. Vyměnil se i chladič

Odrezovací proces
Jak asi tušíte, ten rok v kopřivách poznamenal spodek auta celkem značně. Je to hrozná škoda. Vrhnul jsem se do očištění veškeré rzi, vyměnil jsem takové ty sloní ucha, ošetřil rezavá místa Brunoxem a odvezl na antikorozní nástřik. Zavařila se menší dírka na pravém zadním prahu. Výsledek? Po roce je zase všude rez... Sice jen povrchovka a žádná hrůza, ale nasere to :D.

Bežný servis
159000km
- nové rozvody, včetně vodní pumpy, nové pomocný řemen (listopad 21)
- nové svíčky NGK
- nové přední tlumiče
- nové zadní tlumiče KYB
- nové pružiny Eibach Sport
- horní ramena obě strany
- termostat
- Převařený vlnovec výfuku
- Oprava hadičky odstřikovačů u kapoty
- Nový zadní sterač
- Nové přední plastové podběhy

6.2. 2021 (161 000 km)
- vymena motorku ostrikovace
- vymena servo cerpadla
- oprava netesnosti vstriku na druhem valci (vymenena tesnici gumička, horni do hrazdy)
- oprava ostrikovace zadniho, oprava zarezle osky, vymena plastoveho dilu
- střední a koncový díl výfuku Imasaf Sport

21.1. 2023
- komplet brzdy TRW, předek zadek, nové lanovody ruční brzdy
- repase hřebenu řízení
- Přední náprava: spodní ramena, silentbloky stabilizátoru, kosti
- Zadní náprava: pozink zadní nápravy, výměna všech ramen, excentrů

Stoprocentně jsem na něco zapomněl, bylo toho fakt moc. Stálo to hromadu peněz a hromadu času a úsilí. Aktuálně je auto po technické stránce výborné, udělané bylo prostě všecko, co šlo. Olej měním po 10 tisících a leju Motul 10W60.

Karoserie
To je věc, která mě sere nejvíc. Červený lak je dávno v řiti. Je oloupaný a navíc je levá strana odřená. Přední blatníky jsou špatně spasované a chtěli by vyměnit. Lamitánový přední a zadní nárazník je zbytečná těžká blbost a neustále škrtají o zem. Chce to prostě celolak.

Jenže...

Má smysl dělat celolak, když to za chvílí zrezne? Existuje vůbec způsob, jak rzi zabránit? Víte prostě o někom, kdo ví, kde má být v prahu plastový cvok, kde má být naopak díra, aby vytíkala voda, kdo to neojebe a nenechá do prahu díru, kde se drží voda a hnije to, kdo nastříká dutiny a neojebe odstranění rzi? Mám v tom zbytečně utopit další prachy? Nebo to prostě dojezdit, dokud to nezhnije? Otázka za milion :D (teda tak 70 tisíc :D)
20210221_112802_Original.jpg
20200807_202054_Original.jpg
20200812_091603_Original.jpg
20200812_091616_Original.jpg
20200826_111702_Original.jpg
20210202_093123_Original.jpg
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)

Příspěvek od Kubas » 21.1.2023, sob 21:45

tak to je velká historie toto :-) Pamatuju že to v době kdy to měl Kleofáš bylo auto v krásným stavu :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Roman-okruhari
Uživatelský avatar

Příspěvky: 38
Registrován: 25.6.2014, stř 10:28

Re: Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)

Příspěvek od Roman-okruhari » 21.1.2023, sob 22:52

Ano ano, byla to nejlepsi 147ka na svete! :D

Dat ji celolak tak by byla zas…
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8

Dalibor14

Příspěvky: 61
Registrován: 14.5.2022, sob 21:10
Bydliště: Valašsko

Re: Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)

Příspěvek od Dalibor14 » 23.1.2023, pon 18:26

Za mě teda, pokud bych si jí chtěl nechat jako víkendovku na sezónu, tak celolak a další opravy ano.
Ale jezdit s ní i v zimě, v soli, když už je chycený podvozek, tak celolak jsou vyhozené peníze, protože na korozi v tomto případě není lék. Takže dojezdit, oplakat a na vrakáč, jako dárce orgánů.
Zkoušel jsem tak zachraňovat daily car Ypsilonku. Důkladně jsem vše obousil, nanesl odrezovač Hostagrund, nástřik Body na podvozky a samozřejmě i dutiny Dinitrolem s vírou, že když udělám vše poctivě, tak na to nemusím chvíli šáhnout. Po první zimě se udělaly puchýře a na podzim jsem vše dělal znova a pak znova. Prostě marnost, ale tyhle zkušenosti má více lidí.
Suřík do základní barvy už běžný smrtelník nekoupí a všechny ty drahé odrezovače jsou dobré tak akorát na povrchovou rez plotových sloupků..
Konktrétní zkušenost s odrezovačem Hostagrund je, že sice udělá epoxidový tvrdý povrch, který zamezí vnikání další vody, ale pod ním to stejně "kvasí" a znovu pomalu, ale jistě rezne, takže ho ve finále nehtem sloupneš..
Toť zkušenost a názor na věc :)
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)

Příspěvek od swoop01 » 23.1.2023, pon 19:43

Presne jak pise Dalibor14. Pokud to chces jako vikendovku pro zabavu a do pekneho pocasi tak ANO. Pokud s tim chces jezdit denne v lete v zime a v soli tak asi NE.

Ja, pokud bych mel kryte a suche misto k uskladneni tak bych se nezbavil zadneho auta :D
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů