Ahoj všichni alfáci,
je tomu sice už pravda dva roky, co jsem majitelem dvoulitrového tska, ale po dnešní dokončené práci v podobně komplet nového podvozku, jsem se konečně rozhoupal založit kartu, abych měl historii auta tak nějak v kupě. Je toho už tolik, že kdybych váhal dýl, už bych na spoustu věcí zapomněl . Jedná se o rok 2004 a aktuální nájezd je 171.000 km. Jsem zvědavý kolik z vás, co to dočtou až do konce, si pak zaťuká na čelo, jestli jsem normální utopit v tom tolik času a peněz
Historie
Před předchozí majitel je jeden ze zakladatelů tohohle fóra. On mě na ni taky upozornil, za což mu patři shořet v pekle . Za jeho éry to byla prý topovka. Nicméně předchozí majitel 147ku škrábnul na levém boku, ale hlavně, přetáhl interval rozvodů a kousla se vodní pumpa, tudíž záděr. Stála v servise, stála v kopřivách. A to je ten největší průser, který se s ní táhne doteď.
Probuzení k životu
Odnesl to vršek, takže se udělala komplet hlava, včetně vodítek, sedel ventilů a ventilů samotných. Když už jsem byl v tom, tak i repase variátoru. Už ani nevím proč, ale sundal jsem vanu a mrkl na šály na klice. Byť se zdáli oka, rozhodl jsem se pro jejich výměnu (už výbrusové), vyměnili se ostřiky pístů, pistní kroužky a honovaly válce. Dá se tomu říct generální oprava motoru?
Když už byl motor venku, tak se udělala spojková sada. Vyměnil se i chladič
Odrezovací proces
Jak asi tušíte, ten rok v kopřivách poznamenal spodek auta celkem značně. Je to hrozná škoda. Vrhnul jsem se do očištění veškeré rzi, vyměnil jsem takové ty sloní ucha, ošetřil rezavá místa Brunoxem a odvezl na antikorozní nástřik. Zavařila se menší dírka na pravém zadním prahu. Výsledek? Po roce je zase všude rez... Sice jen povrchovka a žádná hrůza, ale nasere to .
Bežný servis
159000km
- nové rozvody, včetně vodní pumpy, nové pomocný řemen (listopad 21)
- nové svíčky NGK
- nové přední tlumiče
- nové zadní tlumiče KYB
- nové pružiny Eibach Sport
- horní ramena obě strany
- termostat
- Převařený vlnovec výfuku
- Oprava hadičky odstřikovačů u kapoty
- Nový zadní sterač
- Nové přední plastové podběhy
6.2. 2021 (161 000 km)
- vymena motorku ostrikovace
- vymena servo cerpadla
- oprava netesnosti vstriku na druhem valci (vymenena tesnici gumička, horni do hrazdy)
- oprava ostrikovace zadniho, oprava zarezle osky, vymena plastoveho dilu
- střední a koncový díl výfuku Imasaf Sport
21.1. 2023
- komplet brzdy TRW, předek zadek, nové lanovody ruční brzdy
- repase hřebenu řízení
- Přední náprava: spodní ramena, silentbloky stabilizátoru, kosti
- Zadní náprava: pozink zadní nápravy, výměna všech ramen, excentrů
Stoprocentně jsem na něco zapomněl, bylo toho fakt moc. Stálo to hromadu peněz a hromadu času a úsilí. Aktuálně je auto po technické stránce výborné, udělané bylo prostě všecko, co šlo. Olej měním po 10 tisících a leju Motul 10W60.
Karoserie
To je věc, která mě sere nejvíc. Červený lak je dávno v řiti. Je oloupaný a navíc je levá strana odřená. Přední blatníky jsou špatně spasované a chtěli by vyměnit. Lamitánový přední a zadní nárazník je zbytečná těžká blbost a neustále škrtají o zem. Chce to prostě celolak.
Jenže...
Má smysl dělat celolak, když to za chvílí zrezne? Existuje vůbec způsob, jak rzi zabránit? Víte prostě o někom, kdo ví, kde má být v prahu plastový cvok, kde má být naopak díra, aby vytíkala voda, kdo to neojebe a nenechá do prahu díru, kde se drží voda a hnije to, kdo nastříká dutiny a neojebe odstranění rzi? Mám v tom zbytečně utopit další prachy? Nebo to prostě dojezdit, dokud to nezhnije? Otázka za milion (teda tak 70 tisíc )
Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)
- Roman-okruhari
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25.6.2014, stř 10:28
Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
Re: Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)
tak to je velká historie toto :-) Pamatuju že to v době kdy to měl Kleofáš bylo auto v krásným stavu :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Roman-okruhari
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25.6.2014, stř 10:28
Re: Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)
Ano ano, byla to nejlepsi 147ka na svete!
Dat ji celolak tak by byla zas…
Dat ji celolak tak by byla zas…
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
Re: Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)
Za mě teda, pokud bych si jí chtěl nechat jako víkendovku na sezónu, tak celolak a další opravy ano.
Ale jezdit s ní i v zimě, v soli, když už je chycený podvozek, tak celolak jsou vyhozené peníze, protože na korozi v tomto případě není lék. Takže dojezdit, oplakat a na vrakáč, jako dárce orgánů.
Zkoušel jsem tak zachraňovat daily car Ypsilonku. Důkladně jsem vše obousil, nanesl odrezovač Hostagrund, nástřik Body na podvozky a samozřejmě i dutiny Dinitrolem s vírou, že když udělám vše poctivě, tak na to nemusím chvíli šáhnout. Po první zimě se udělaly puchýře a na podzim jsem vše dělal znova a pak znova. Prostě marnost, ale tyhle zkušenosti má více lidí.
Suřík do základní barvy už běžný smrtelník nekoupí a všechny ty drahé odrezovače jsou dobré tak akorát na povrchovou rez plotových sloupků..
Konktrétní zkušenost s odrezovačem Hostagrund je, že sice udělá epoxidový tvrdý povrch, který zamezí vnikání další vody, ale pod ním to stejně "kvasí" a znovu pomalu, ale jistě rezne, takže ho ve finále nehtem sloupneš..
Toť zkušenost a názor na věc
Ale jezdit s ní i v zimě, v soli, když už je chycený podvozek, tak celolak jsou vyhozené peníze, protože na korozi v tomto případě není lék. Takže dojezdit, oplakat a na vrakáč, jako dárce orgánů.
Zkoušel jsem tak zachraňovat daily car Ypsilonku. Důkladně jsem vše obousil, nanesl odrezovač Hostagrund, nástřik Body na podvozky a samozřejmě i dutiny Dinitrolem s vírou, že když udělám vše poctivě, tak na to nemusím chvíli šáhnout. Po první zimě se udělaly puchýře a na podzim jsem vše dělal znova a pak znova. Prostě marnost, ale tyhle zkušenosti má více lidí.
Suřík do základní barvy už běžný smrtelník nekoupí a všechny ty drahé odrezovače jsou dobré tak akorát na povrchovou rez plotových sloupků..
Konktrétní zkušenost s odrezovačem Hostagrund je, že sice udělá epoxidový tvrdý povrch, který zamezí vnikání další vody, ale pod ním to stejně "kvasí" a znovu pomalu, ale jistě rezne, takže ho ve finále nehtem sloupneš..
Toť zkušenost a názor na věc
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843
Re: Roman-okruhari Alfa Romeo 147 2.0 TS 2004 (Neverending story)
Presne jak pise Dalibor14. Pokud to chces jako vikendovku pro zabavu a do pekneho pocasi tak ANO. Pokud s tim chces jezdit denne v lete v zime a v soli tak asi NE.
Ja, pokud bych mel kryte a suche misto k uskladneni tak bych se nezbavil zadneho auta
Ja, pokud bych mel kryte a suche misto k uskladneni tak bych se nezbavil zadneho auta
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů