Koncepty AR (budoucnost)

Odpovědět
MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od MikeC » 1.3.2023, stř 07:18

@Kubo, co se týče srovnání spalováku a električky (Porsche vs Porsche), posledně bylo celkem pěkné srovnání na Hagertym:
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od Kubas » 1.3.2023, stř 08:46

jo jo díky, hezky pojaté.... Hele beru, že pokud v tom drahém autě chceš jezdit denně, tak třeba to EV Porsche dává smysl. Jezdíš v EV se všemi výhodami, máš výkon supersportu a v běžném využití spotřebu jako zcela obyčejný EV. Pustí tě s tím do regulovaných měst, jakmile z toho města vyjedeš, máš vyladěný sporťák, který evidentně funguje. Tohle bys samozřejmě v té benzínové verzi nemohl.....

Jenže třeba já prostě nechci v tak drahém autě jezdit denně - proč bych měl jezdit do kanclu v káře za tři míče? Mám Alfy vyloženě pro zábavu a když už do toho sednu, jedu někam do Alp, nebo aspoň někam dál po ČR atd.... Případně teda tím Stelviem jezdím dlouhé služební cesty, dovolené atd. A tam by mi ten EV neseděl kvůli dobíjení (vzpomeň jak jsme dávali to Stelvio se 164 atd., kolik bych toho tam s EV ujel než bych to vybil?)....

Čili ty pravé petrollheady sebelepší EV asi neuspokojí (ostatně, mají "petrol" v názvu, že).... Jenže kolik je těch hard-core a kolik těch, co naopak hodně chtějí denně jezdit v drahém autě, ukazovat se a mít ten výkon a zároveň nejezdí na řidičské tripy atd.? Já bych řekl že podstatně víc ;-) čili třeba auta jako to EV Porsche budoucnost mají. Každopádně Alfa na tom bude muset hodně zamakat, aby to bylo fakt řidičsky odladěné, aby to nebylo jen něco jako tesla a natřené načerveno :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od Hampice » 1.3.2023, stř 20:37

... očekává se v polovině tohoto desetiletí... Tím je myslím řečeno vše 😂
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od Harous » 2.3.2023, čtv 09:11

A já bych třeba Mustanga Mach-E nebo KIA EV6 GT zkusil. Ona stovka za 3,5s bude hodně zajímavá. Ale muselo by to být kde nabíjet.
Citace z článku:
"Vůz by tak měl podporovat rychlonabíjení při vysokém výkonu, kdy se očekává možnost dobít baterii z 10 na 80 % již v čase okolo 18 minut."

Podobné časy uvádějí i ostatní, občas k tomu napíšou i nabíjecí výkon. Potom zjistíš, že dobití z klasické zásuvky trvá dost přes 30 hodin. Tyhle časy nad kterými by se dalo vcelku už i uvažovat jsou udávaný pro nabíječky 350kW. K tomu je technický problém, že v danou chvíli ta nabíječka ten výkon nemusí dodat. Další problém je v počtu a umístění podobných nabíjecích stanic.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od Kubas » 2.3.2023, čtv 10:04

mě třeba přijde úplně irelevantní jestli auto dělá stovku za 3,5 nebo 6 sekund, byť je to rozdíl třídy.... U auta pro denní ježdění by mi stačilo bohatě i těch 6 sekund, i to je na poměry provozu raketové zrychlení.... a tam, kde by mě zajímaly ty 3,5s, čili u auta pro zábavu, mi zas furt vadí ta elektrika.... jak jsem psal výše :-)

ale obecně mi EV auta tak principielně nevadí jak jiným lidem tady.... klidně bych vrámci portfolia do firmy jedno EV koupil. Problém je že i třeba blbý e-Berlingo teď stojí milion a to je prostě fakt nesmysl....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od Adamsquare » 2.3.2023, čtv 11:02

Měli jít cestou hybridů. Kromě jednoho novinkového motoru v Tonale skáčou po hlavě z ropy přímo do elektriky, a to je problém.

Sám jsem pokukoval a stále mě to zcela nepustilo třeba Volvo V60 D6, kde se mi to jeví jako perfektní kombinace užitečnosti.
Na skákání kolem komína bohatě stačí těch cca 70koní elektromotoru, na dálky naskočí 220HP z pětiválce s dojezdem okolo 1000km, a v kombinaci když zásuvka a vítr dá si můžu užít skoro 300koní systémového výkonu. A kupodivu to ani nemusí vážit 3 tuny... :smt102 :smt023
Naposledy upravil(a) Adamsquare dne 2.3.2023, čtv 14:02, celkem upraveno 1 x.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od MikeC » 2.3.2023, čtv 12:53

Harous píše: 2.3.2023, čtv 09:11 Podobné časy uvádějí i ostatní, občas k tomu napíšou i nabíjecí výkon. Potom zjistíš, že dobití z klasické zásuvky trvá dost přes 30 hodin. Tyhle časy nad kterými by se dalo vcelku už i uvažovat jsou udávaný pro nabíječky 350kW. K tomu je technický problém, že v danou chvíli ta nabíječka ten výkon nemusí dodat. Další problém je v počtu a umístění podobných nabíjecích stanic.
Ono řešením by mohlo taky být něco jako je hybrid v nových Mercedesech (typu AMG S63e Perfromance), kde je to schopno HPB baterky (podobné jako v F1) dobíjet defacto doplna bleskově pomocí rekuperace.
Samozřejmě otázka jak by to fungovalo čistě jako EV a taky by musela ta cena být někde jinde :)
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od Harous » 3.3.2023, pát 00:18

Rekuperací se ty baterie samozřejmě dobíjejí i u těch EV, ale je to prostá fyzika. U EV jsou baterie kolem 80kWh, to rekuperací jen tak nenabiješ. Ono to ani u toho AMG nebude tak bleskový, jako PHEV to bude mít baterii někde kolem 15kWh. A to taky nepůjde rekuperací nějak extra rychle.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od Harous » 3.3.2023, pát 00:40

Kubas píše: 2.3.2023, čtv 10:04 mě třeba přijde úplně irelevantní jestli auto dělá stovku za 3,5 nebo 6 sekund, byť je to rozdíl třídy.... U auta pro denní ježdění by mi stačilo bohatě i těch 6 sekund, i to je na poměry provozu raketové zrychlení.... a tam, kde by mě zajímaly ty 3,5s, čili u auta pro zábavu, mi zas furt vadí ta elektrika.... jak jsem psal výše :-)

ale obecně mi EV auta tak principielně nevadí jak jiným lidem tady.... klidně bych vrámci portfolia do firmy jedno EV koupil. Problém je že i třeba blbý e-Berlingo teď stojí milion a to je prostě fakt nesmysl....
Zrovna tu EV6 GT bych mohl i pro zábavu, to je hodně zábavný auto. Jen ten dojezd u těch EV a doba nabíjení. To bych snad radši aby to mělo stovku klidně za 10, ale ujelo to na nabití 1500km. Pak by se s tím žít dalo... :wink:

Abych se vrátil k AR. Škoda přechodu na plnou EV, jak už psal Adamsquare. V Tonale mají PHEV, v Jeepu mají Alfáckou 2.0T s PHEV...Možnost by určitě byla.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od kenjiro » 3.3.2023, pát 07:00

Je pravda, ze ta Kia EV6 GT vystupuju z sedi a nudy ostatnich EV, ale preci jen to ma 2,2 tuny a stoji 1,8 mega. Ze by to bylo auto, ve kterym by chtel nekdo vymetat okresky si nemyslim. Ale nedovedu si predstavit, co chce nabidnout AR. Muj odhad je, ze budou mit nejakou EV 8C za 10 mega a pak neco jako EV Tonale, ktery bude za 1,5 mega. Pokud by chteli delat EV Giuliu nebo Stelvio, tak to bude stat kolem 2 mega, vazit o 400 kilo vic nez ted a nikdo to nebude kupovat, protoze s tim nikam nedojede a do mesta do nedava smysl.Vzdyt i Fiat 500e zacina na 800k.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od MikeC » 3.3.2023, pát 07:56

Harous píše: 3.3.2023, pát 00:18 Rekuperací se ty baterie samozřejmě dobíjejí i u těch EV, ale je to prostá fyzika. U EV jsou baterie kolem 80kWh, to rekuperací jen tak nenabiješ. Ono to ani u toho AMG nebude tak bleskový, jako PHEV to bude mít baterii někde kolem 15kWh. A to taky nepůjde rekuperací nějak extra rychle.
Jasně, ta baterka tam je tuším nějak 15kW, jak píšeš. Ale podle dokumentace je to v maximálním rekuperačním módu schopno nahánět až 90kW:
Level 3: Highest energy recovery of up to 90 kW possible via one-pedal driving as in an all-electric car. This takes some getting used to and can potentially be less desirable during fast laps on the race track
https://www.greencarcongress.com/2021/0 ... 1-amg.html
Což když vemeš, že třeba Fiat 500e má výkon 87kw, tak už to defacto pokrývá 100% jeho výkonu :)
Ale je mi jasné, že to bude mít hodně proměnných...
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od Kubas » 3.3.2023, pát 08:23

Adamsquare píše: 2.3.2023, čtv 11:02 Měli jít cestou hybridů. Kromě jednoho novinkového motoru v Tonale skáčou po hlavě z ropy přímo do elektriky, a to je problém.

Sám jsem pokukoval a stále mě to zcela nepustilo třeba Volvo V60 D6, kde se mi to jeví jako perfektní kombinace užitečnosti.
Na skákání kolem komína bohatě stačí těch cca 70koní elektromotoru, na dálky naskočí 220HP z pětiválce s dojezdem okolo 1000km, a v kombinaci když zásuvka a vítr dá si můžu užít skoro 300koní systémového výkonu. A kupodivu to ani nemusí vážit 3 tuny... :smt102 :smt023
Sám mám na ježdění do práce Superba iV (PHEV) a je to vlastně geniální auto, který jsem navíc před třemi lety koupil za cenu 2.0TDi.... elektricky 40-50km mi stačí na všechny pojížďky a fosil jezdí za 5-8 litrů podle zatížení....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Koncepty AR (budoucnost)

Příspěvek od Hampice » 3.3.2023, pát 15:36

MikeC píše: 3.3.2023, pát 07:56 Jasně, ta baterka tam je tuším nějak 15kW, jak píšeš. Ale podle dokumentace je to v maximálním rekuperačním módu schopno nahánět až 90kW:
Což když vemeš, že třeba Fiat 500e má výkon 87kw, tak už to defacto pokrývá 100% jeho výkonu :)
Ale je mi jasné, že to bude mít hodně proměnných...
No problém je ale právě zase ta fyzika :) Když bys rekuperací chtěl dodávat 90kW, tak to auto zastaví na 5 metrech :) Buď dobíjíš málo a dlouho, nebo hodně a krátce :) Efektivnější je ta první varianta, i proto se u F/PHEV a EV tak dbá na plynulost jízdy.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Koncepty a budoucí modely...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti