Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
Pro majitele Spidera 939 možná užitečná rada....
V létě jsem si pořídil Spidera 939 s tím, že se mi střecha při stahování a natahování zadrhávala o bezpečnostní oblouk za sedačkou. Musel sem vždy nadzvednout a podržet zevnitř zadní okno, aby se cyklus dokončil. Říkal jsem si, že je to tak složitý mechanismus, že si objednám na zimu opravu v servisu. Zkusil sem dva servisy telefonicky (nebudu jmenovat, ale jsou to oficiální servisy Alfy u nás) a vzhledem k tomu, že už si ani nepamatuji na to, kdy jsem měl s nějakým servisem pozitivní zkušenost, jsem se rozhodl opravit si střechu sám. Pročítal jsem nějaká fóra a zjistil, že závada je nejspíše na plynových vzpěrách. Co je potřeba:
1. krok - objednejte si plynové vzpěry. Nejdou sehnat jinak než si je nechat vyrobit. Vyrobili mi je u firmy Moliton. Potřebujete dvě - délka 155mm, zdvih 40mm, zatížení 0100N (Stabilus 2607NR) a dvě - Délka 155mm, zdvih 40mm, zatížení 0200N (Stabilus 2609NH). Výroba trvá cca 20 dní a cena cca 3 tis Kč i s dopravou. 2. krok - nastavte střechu do této pozice: 3. krok - odvrtejte nýtek na držení pásky od vnitřního krytu střechy. Na obrázku je i jedna ze vzpěr a to ta silnější 4. krok - zevnitř auta odšroubujte dva šrouby (4 imbus) které drží vnitřní kryt střechy 5. krok - tím, že ste si odkryli vnitřní krytí mechanismu střechy tak uvidíte obě vzpěry. Horní je 100N a spodní je 200N. Vyndat jdou snadno - tenkým šroubovákem odjistěte pružinu a je to. Když jsem je vyndal, tak šly obě zatlačit malíčkem - byly obě úplně v háji. 6. krok - nandejte vzpěry nové. Chce to trochu víc síly, protože je musíte stlačit. Zvláště ta 200N je oříšek...byl sem v garáži sám, tak jsem nadával nahlas a hnusně...
7. krok - vnitřní obložení namontujte zpět a místo odvrtaného nýtku dejte šroubek
8. krok - výměna oleje v motoru střechy - vyndejte dekl prostoru pro střechu. Je zajištěn jen dvěma otočnými "závlačkami" 9. krok - odšroubujte tři matky - 10 gola - které drží motor hydrauliky. Motor přizvedněte a podepřete tak aby nádržka s olejem byla nakloněná vypouštěcím šroubem směrem nahoru, a vypouštěcí šroub vyjměte - 4 imbus 10. krok - za pomoci stříkačky a hadičky vysajte starý olej a doplňte nový Tutela GI/R. Je ho tam 70ml.
Je možné ještě z motoru hydrauliky vyndat solenoidy a vyčistit - odpojíte kontakty a povolíte vždy dva "4" imbusy a vyperete v odmašťovadle - já používám perchloretylen.
No a po těchto opravách střecha funguje jak nová a díky výměně oleje je i o dost rychlejší co se týká otevírání a zavírání.
Snad to někomu pomůže, i když těch spiderů tady asi moc nebude...
V létě jsem si pořídil Spidera 939 s tím, že se mi střecha při stahování a natahování zadrhávala o bezpečnostní oblouk za sedačkou. Musel sem vždy nadzvednout a podržet zevnitř zadní okno, aby se cyklus dokončil. Říkal jsem si, že je to tak složitý mechanismus, že si objednám na zimu opravu v servisu. Zkusil sem dva servisy telefonicky (nebudu jmenovat, ale jsou to oficiální servisy Alfy u nás) a vzhledem k tomu, že už si ani nepamatuji na to, kdy jsem měl s nějakým servisem pozitivní zkušenost, jsem se rozhodl opravit si střechu sám. Pročítal jsem nějaká fóra a zjistil, že závada je nejspíše na plynových vzpěrách. Co je potřeba:
1. krok - objednejte si plynové vzpěry. Nejdou sehnat jinak než si je nechat vyrobit. Vyrobili mi je u firmy Moliton. Potřebujete dvě - délka 155mm, zdvih 40mm, zatížení 0100N (Stabilus 2607NR) a dvě - Délka 155mm, zdvih 40mm, zatížení 0200N (Stabilus 2609NH). Výroba trvá cca 20 dní a cena cca 3 tis Kč i s dopravou. 2. krok - nastavte střechu do této pozice: 3. krok - odvrtejte nýtek na držení pásky od vnitřního krytu střechy. Na obrázku je i jedna ze vzpěr a to ta silnější 4. krok - zevnitř auta odšroubujte dva šrouby (4 imbus) které drží vnitřní kryt střechy 5. krok - tím, že ste si odkryli vnitřní krytí mechanismu střechy tak uvidíte obě vzpěry. Horní je 100N a spodní je 200N. Vyndat jdou snadno - tenkým šroubovákem odjistěte pružinu a je to. Když jsem je vyndal, tak šly obě zatlačit malíčkem - byly obě úplně v háji. 6. krok - nandejte vzpěry nové. Chce to trochu víc síly, protože je musíte stlačit. Zvláště ta 200N je oříšek...byl sem v garáži sám, tak jsem nadával nahlas a hnusně...
7. krok - vnitřní obložení namontujte zpět a místo odvrtaného nýtku dejte šroubek
8. krok - výměna oleje v motoru střechy - vyndejte dekl prostoru pro střechu. Je zajištěn jen dvěma otočnými "závlačkami" 9. krok - odšroubujte tři matky - 10 gola - které drží motor hydrauliky. Motor přizvedněte a podepřete tak aby nádržka s olejem byla nakloněná vypouštěcím šroubem směrem nahoru, a vypouštěcí šroub vyjměte - 4 imbus 10. krok - za pomoci stříkačky a hadičky vysajte starý olej a doplňte nový Tutela GI/R. Je ho tam 70ml.
Je možné ještě z motoru hydrauliky vyndat solenoidy a vyčistit - odpojíte kontakty a povolíte vždy dva "4" imbusy a vyperete v odmašťovadle - já používám perchloretylen.
No a po těchto opravách střecha funguje jak nová a díky výměně oleje je i o dost rychlejší co se týká otevírání a zavírání.
Snad to někomu pomůže, i když těch spiderů tady asi moc nebude...
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
I když ji nemám,tak ti musím pogratulovat k perfektnímu návodu.Super práce.
AR 159 JTS 2,2
Lancia Lybra 1,9 JTD ex
a
řada jiných ex
Lancia Lybra 1,9 JTD ex
a
řada jiných ex
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
BOREC BOREC BOREC!!!!!
Timto problemem trpi vsechny Spidery... dokonce byl s "urazenym" krytem ochranneho oblouku vystaveny v Arese, limitka MilleMiglia. Nekde mam fotku.
Tohle je uplne super navod, vubec by me nenapadlo, ze to muze byt ve vzperach.
Fakt super prace!!!
Timto problemem trpi vsechny Spidery... dokonce byl s "urazenym" krytem ochranneho oblouku vystaveny v Arese, limitka MilleMiglia. Nekde mam fotku.
Tohle je uplne super navod, vubec by me nenapadlo, ze to muze byt ve vzperach.
Fakt super prace!!!
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
Tady ten Spider Mille Miglia
Trochu ostuda tohle vystavit v muzeu...
... ale jen to potvrzuje, ze je to bolest Spideru 939.
Trochu ostuda tohle vystavit v muzeu...
... ale jen to potvrzuje, ze je to bolest Spideru 939.
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
A přitom stačilo 3 hodinky práce a to jsem u toho kouřil a pil pivo a odpovídal mojí starý na smsky co jako celý dopoledne zase dělám v garáži...
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
-
Černá vdova
- Příspěvky: 1
- Registrován: 4.5.2022, stř 20:08
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
Skvělý návod. Vzpěry jsem měnil loni a pomohlo to.
Budu měnit olej, je ho tam málo. Tak jsem zvědavý, jak střecha bude makat.
Petr Fridrich
Budu měnit olej, je ho tam málo. Tak jsem zvědavý, jak střecha bude makat.
Petr Fridrich
-
Spider 939
- Příspěvky: 1
- Registrován: 5.5.2022, čtv 12:14
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
Mám dotaz,
ještě předtím, také jsem hodně a hnusně nadával při výměně vzpěr.
Jak jste dostal všechn olej ven stříkačkou, vždyt musel zůstat v hydraulice pístnic.
603547256
ještě předtím, také jsem hodně a hnusně nadával při výměně vzpěr.
Jak jste dostal všechn olej ven stříkačkou, vždyt musel zůstat v hydraulice pístnic.
603547256
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
Ďakujem Enzovi. Absolútne perfektný popis, ako vymeniť plynové vzpruhy 100kn a 200kn.Daju sa kúpiť na ebay. Cena za 4ks cca220 eur. Popis je aj v nemčine ale nie taký perfektný. Diky ENZO
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
Ahoj, popis a fotky jsou prima... Já kupoval 2 vzpěry 200 Nm na Ebay od kolegů ze SRN s doručením do tří dnů a s celkovou cenou 1.200,- Kč. Nasazení na střechu je jednodušší, když se střecha dá do pozice, kdy není vzpěra stlačená. Výměna mi zabrala cca 10min.. Jinak jsem řešil i občasné zastavení otevírání/zavírání střechy. Samozřejmě za většinou těchto situací je problém s klapkovými motory. Oba jsem otevřel a hlavně vyčistil místa pocentiometru. Nějaký čas bylo vše ok, ale problém se opět občas ukázal. Následně jsem po dalším čištění jednoduše motorek secvaknul a zatáhl do silnější elektrikářské pásky, aby obě poloviny plastového obalu mechanismu motorku k sobě těsněji doléhaly. Od té doby mám pokoj...
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
Možná někomu někdy pomůže další rada ohledně střechy na spidera 939:
Problematické klapky, resp. motůrky klapek víka střechy jednoho dne odejdou. Nové motůrky se dají sehnat jen na Ebay a jeden za cenu okolo 6 tis Kč. No to se mi dát nechtělo, tak jsem začal pátrat. Na motůrkách není klasický znak (vytlačený znak alfy, lancie a fiatu), že je to originál výrobek, takže mi bylo jasné, že to bude i v nějakém jiném autě, že to nejspíše použil výrobce střech pro spidera, což by měl být údajně VW... a taky, že jo, nejdřív sem to našel v Ibize (ovládá topení) no a když to je v Ibize, tak to bude i ve Fábii... Takže jeden motůrek z Fábie mě vyšel na 250,- Kč, akorát doporučuji vyměnit oba, protože mají trochu jiný převod.
Problematické klapky, resp. motůrky klapek víka střechy jednoho dne odejdou. Nové motůrky se dají sehnat jen na Ebay a jeden za cenu okolo 6 tis Kč. No to se mi dát nechtělo, tak jsem začal pátrat. Na motůrkách není klasický znak (vytlačený znak alfy, lancie a fiatu), že je to originál výrobek, takže mi bylo jasné, že to bude i v nějakém jiném autě, že to nejspíše použil výrobce střech pro spidera, což by měl být údajně VW... a taky, že jo, nejdřív sem to našel v Ibize (ovládá topení) no a když to je v Ibize, tak to bude i ve Fábii... Takže jeden motůrek z Fábie mě vyšel na 250,- Kč, akorát doporučuji vyměnit oba, protože mají trochu jiný převod.
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
- alfantastisch
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
- Bydliště: Teplice
Re: Spider 939 - Rada jak na problém se střechou
Zdravím kluci, ke své bílé 916 jsem si pořídil i bílou 939 2009. Ale mám problém se střechou. Nechce se vůbec hnout. Byla by tady dobrá duše, která by mi s diag FES řekla základní nastavení koncových spínačů střechy? Němci se v tom tři roky hrabali a na nic nepřišli ale já to dám. Díky. Jsem ze severu, Teplice. 606048232
Alfa Romeo Spider 2,4 jtdm 09' 210cv Bianco
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů