ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
Už je tomu cca 1,5 roka, čo som si obstaral Giuliu s motorom 2.2 JTD. Za mňa v čase rozhodovania ideálna voľba, Giuliou som si splnil šoférsky sen, hoci som vždy skôr preferoval zážihové motory, napokon ten diesel bol racionálnou voľbou, pretože dochádzam do práce 50 km. S odstupom času prišla do úvahy možnosť zmeniť miesto výkonu zamestania, tú istú robotu by som mohol robiť bližšie k bydlisku. Plánujem riešiť bývanie, prakticky by som dochádzal buď 40 km do súčasnej práce alebo 9,6 km, ak by som zmenil miesto výkonu zamestnania. Mňa však dosť odrádza, že ak by som súčasnú Giuliu s naftovým motorom používal na krátke jazdy (9,6 km), zrejme by som ju rýchlo zničil. Veľmi nerád by som ju predával a vymieňal za iný typ auta. Nehovoriac o tom, že dnes už ani benzínové motory nie sú poväčšinou vhodné na krátke jazdy, snáď s výnimkou Japoncov (najmä Toyota, Suzuki). Uvažoval som nad elektrickým pohonom, ale Alfa Romeo nič v ponuke nemá a najskôr príde elektrická Giulia v roku 2026 a ktovie aká bude cena (dosť možné, že bude stať to, čo byt v Bratislave ). Ak by som mal vybrať elektrické auto, ktoré za niečo stojí, ale zase cenovkou nie je totálne uletené, asi by som uvažoval nad Renaultom Mégane E-TECH, možno KIA EV6. Ale stoja tak či tak dosť veľa a nenadchli by ma tak ako Giulia. Neoplatí sa mi však na auto pozerať v garáži a vytiahnuť ho párkrát do roka na dovolenku, takže buď s ním budem jazdiť aj tieto kratšie jazdy do práce, alebo uvažovať nad výmenou. Pripadne prispôsobiť rozhodovanie tejto okolnosti, lebo to čo ušetrím na palive pri dochádzaní, stratím na servise. Časový faktor nie je rozhodujúci, 30 minút vs 10-15 minút. Má podľa Vás väčšiu racionalitu si Giuliu ponechať a jazdiť na tie kratšie cesty do práce alebo skôr uvažovať nad elektromobilom? Prípadne celkom ináč?
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 532
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
Mám(e) síce iba 1.9JTD a bez DPF no roky jazdíme väčšinu jázd do 3-4 km.
Kamarát (náš automechanik) AR 159 už s parádami typu DPF a tiež jazdí denne (7 dní v týždni) z domu do dielne a nazad 9 kilometrov. Neviem nakoľko je Giulia odlišná no nemal by s tým byť problém podľa mňa.
Kamarát (náš automechanik) AR 159 už s parádami typu DPF a tiež jazdí denne (7 dní v týždni) z domu do dielne a nazad 9 kilometrov. Neviem nakoľko je Giulia odlišná no nemal by s tým byť problém podľa mňa.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7101
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
Už se to tu řešilo jinde, pokud to párkrát do měsíce někde proženeš tak 10 km trasu bych neviděl jako problém.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
mám to do práce 2km a 6 let v kuse jsem to jezdil naftovým Mondeem.... Pak jsem s ním jel na oběd (zase ty dva kiláky zpátky) a večer domů.... Samozřejmě to auto aspoň jednou za týden jelo delší cestu. Po 180tkm jsem ho bez jediného problému prodal. Dnes je v rodině, má najeto 300 a furt mu nic není ;-)
Takže nic neřeš a jezdi, jen měň každoročně olej bez ohledu na nájezd a jednou za týden to někde 100km protáhni a trošku prožeň.
Jinak na tohle bych si teda koupil Tonale PHEV. Sám mám na podobný styl PHEV Superba a je to fakt pecka :-) To Tonale jezdí až překvapivě dobře.
Takže nic neřeš a jezdi, jen měň každoročně olej bez ohledu na nájezd a jednou za týden to někde 100km protáhni a trošku prožeň.
Jinak na tohle bych si teda koupil Tonale PHEV. Sám mám na podobný styl PHEV Superba a je to fakt pecka :-) To Tonale jezdí až překvapivě dobře.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
V jednom vlákne som riešil či má zmysel mať dve autá, jedno staršie na kratšie vzdialenosti a auto s naftovým motorom na dlhšie, alebo tie občasné kratšie jazdy naftový motor bez problémov zvládne. Išlo teda skôr o opačnú situáciu, kde kratšie jazdy boli skôr ojedinelé. Ale v tomto prípade by tvorili väčšiu časť prevádzky. Ale ako tak čítam, tak ak to raz za týždeň niekam preženiem, nie je to taký problém.
Inak, na tieto kratšie jazdy dávajú asi naozaj zmysel hybridné pohony. Nech počítam ako počítam, elektromobily majú slabú návratnosť a ktovie ako na tom bude životnosť, keď sa vyššia nákupná cena splatí. To asi nie je vhodná alternatíva. Tie obstojné elektromobily idú od 40 tisíc eur vyššie. To si radšej dám v prípade potreby opraviť Giuliu, aspoň to auto má charakter a je bez kompromisov
Re: ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
Napokon som sa rozhodol prijať ponuku na vyššiu pracovnú pozíciu na tom istom mieste, síce zostanú náklady na cestovanie, ale budem mat aj vyšší plat a považujem to za kariérny rast.
Keď som ale porovnával náklady na prevádzku EV, domáce nabíjanie vychádza na 0,16 €/kwH. Náklady na 100 km teda vychádzajú iba 2,88 €. Pri nájazde 2000 km/mesiac =57,6 €, pri naftovom motore cca 260 €. Ročne teda EV vyjde pri takomto nájazde na 691,20 € a ICE na 3120 €. Čím vyšší nájazd, tým lepšie čísla. Pri ICE trikrát servis (výmena oleja, filtrov…), EV je podstatne menej náročný na servis. Vyššia obstarávacia cena sa tak za pár rokov splatí, otázna je kategória životnosť batérie a elektromotora vs spaľovacieho motora. Pretože na jednej strane sa hovorí o jednoduchosti elektromotora, na strane druhej práve tie občas potrápia. No a neviem kto by to v prípade potreby ak vedel opraviť, autorizované servisy s tým asi tiež nemajú veľa skúseností.
Keď som ale porovnával náklady na prevádzku EV, domáce nabíjanie vychádza na 0,16 €/kwH. Náklady na 100 km teda vychádzajú iba 2,88 €. Pri nájazde 2000 km/mesiac =57,6 €, pri naftovom motore cca 260 €. Ročne teda EV vyjde pri takomto nájazde na 691,20 € a ICE na 3120 €. Čím vyšší nájazd, tým lepšie čísla. Pri ICE trikrát servis (výmena oleja, filtrov…), EV je podstatne menej náročný na servis. Vyššia obstarávacia cena sa tak za pár rokov splatí, otázna je kategória životnosť batérie a elektromotora vs spaľovacieho motora. Pretože na jednej strane sa hovorí o jednoduchosti elektromotora, na strane druhej práve tie občas potrápia. No a neviem kto by to v prípade potreby ak vedel opraviť, autorizované servisy s tým asi tiež nemajú veľa skúseností.
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7101
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
Ber to zas tak, že ikdyž ti to elektroauto klekne, jsou povini ti v průběhu záruční opravy poskytnout náhradní vozidlo, takže ty furt budeš mobilní a dealer ať si mezitím řeší problém.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
Záručnú dobu riešia automobilky rôzne. U niekoho sú to 3 roky, u niekoho 5. Najhoršie, čo sa môže stať, keď nastanú problémy po záručnej dobe. Potom ostáva už iba obrátiť sa na importéra a požiadať o kulanciu.
Re: ICE vs EV alebo 2.2 JTD vs elektrický pohon
urcite jsou zarucni opravy EV vetsi problem nez u ICE. Holt je t nove.... u meho PHEV Superba se taky vzdycky technici krizuji kdyz neco chci. Ale jak psal Speedy - to je jejich problem, ne tvuj. Na baterky uz jsou zaruky dlouhe, kdyz koupis neco kde je zaruka 7 let i na auto (nebo jde aspon dokoupit), tak bych v tom nevidel problem. At se s tim prca ten, kdo to vyrobil ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů