Kompatibilita motoru v6
Re: Kompatibilita motoru v6
Je to už dvanáct let, jak se řešila klika si nepamatuju, jestli se přehazovala taky nebo dovažovala... spíš dovažovala, ten 3.0 byl kleklej právě na spodek. Převodovka je původní 2.5. nejede to rychleji, ale jede to rychleji rychleji
Re: Kompatibilita motoru v6
Celá ta akce je nesmysl. Klika 3.0 a 2.5 je jiná. Busso má všude stejné ojnice a rozdílného zdvihu se dosahuje právě tou klikou.
2.5: 88 mm × 68.3 mm
3.0: 93 mm × 72.6 mm
Tedy pokud někdo použil 2.5kovou kliku ve 3.0 tak máš spíš tak něco mezi 2.7 a 2.8 V6. Toto se dělá za účelem přeplňování (na to je třeba nižší kompresní poměr). Dál pak vidím i problém v použití 2.5 bloku na 3.0 přestavbu... ono tam bude dozajista jiný průměr vložek a tím pádem by se blok musel převrtávat pro větší vložky... celá ta akce se mi nezdá Dávalo by smysl spíš prostě vzít celej 3.0 motor a přerazit mu číslo než dělat takto masivní úpravy a přehazovat komplet vnitřnosti. Jo co se udělat dá je přehodit do 3.0 bloku vložky, písty a kliku z 3.2. To se tak dělá například u starých 116 sérií protože mají lepší pumpu hnanou z rozvodů a ne řetízkem z kliky. Na tu pak nelze nasadit starou vanu a nevleze se to tam rozumně.
2.5: 88 mm × 68.3 mm
3.0: 93 mm × 72.6 mm
Tedy pokud někdo použil 2.5kovou kliku ve 3.0 tak máš spíš tak něco mezi 2.7 a 2.8 V6. Toto se dělá za účelem přeplňování (na to je třeba nižší kompresní poměr). Dál pak vidím i problém v použití 2.5 bloku na 3.0 přestavbu... ono tam bude dozajista jiný průměr vložek a tím pádem by se blok musel převrtávat pro větší vložky... celá ta akce se mi nezdá Dávalo by smysl spíš prostě vzít celej 3.0 motor a přerazit mu číslo než dělat takto masivní úpravy a přehazovat komplet vnitřnosti. Jo co se udělat dá je přehodit do 3.0 bloku vložky, písty a kliku z 3.2. To se tak dělá například u starých 116 sérií protože mají lepší pumpu hnanou z rozvodů a ne řetízkem z kliky. Na tu pak nelze nasadit starou vanu a nevleze se to tam rozumně.
Re: Kompatibilita motoru v6
Jó kamaráde, jak jsem psal, co je všechno měněnýho si nepamatuju. Dělali to kluci v Ostravě na motoru který uvařil Goes, chvíli pak jezdil v Markově Žluťáku , než ho rozflákal...
Jinak kliku z 2.5 a válce z 3.0 mělo malosériové Busso 2.8 Gleich.
Jinak kliku z 2.5 a válce z 3.0 mělo malosériové Busso 2.8 Gleich.
Re: Kompatibilita motoru v6
To není pravda. Gleich vzniknul v době, kdy v Alfě ještě ani neměli tušení, že nějakej třílitr kdy budou dělat. Konkrétně někdy tuším přelom 81/82 pro GTV6ku. Ofiko třílitr se na trhu neobjevil před uvedením 164 v roce 1987 a to konkrétně pro 164 a 75, později pak pro SZ/RZ...
Ale ano, vrtání Gleichu je shodné s vrtáním sériového třílitru. Liší se však dosti významně písty, které jsou v Gleichu více kompresní než ty, co má standartní 3.0 Jinak by u toho nedosáhli nárustu kompresního poměru na nějakých 10.5 přičemž původní třílitry měly asi 9 a QV motory 9.5
Ale ano, vrtání Gleichu je shodné s vrtáním sériového třílitru. Liší se však dosti významně písty, které jsou v Gleichu více kompresní než ty, co má standartní 3.0 Jinak by u toho nedosáhli nárustu kompresního poměru na nějakých 10.5 přičemž původní třílitry měly asi 9 a QV motory 9.5
Re: Kompatibilita motoru v6
Jj. Zmátl mě stejný objem (a stejné vrtání válců) jak u sériového 3.0
2,5 vrtání zdvih 88 mm × 68.3 mm
3,0 vrtání zdvih 93 mm × 72.6 mm
415,41×6 2492,46 cm3 - st. 2.5
463,96×6 2783,76 cm3 - zdvih 2.5 válce 3.0
493,17×6 2959,02 cm3 - st. 3.0
2,5 vrtání zdvih 88 mm × 68.3 mm
3,0 vrtání zdvih 93 mm × 72.6 mm
415,41×6 2492,46 cm3 - st. 2.5
463,96×6 2783,76 cm3 - zdvih 2.5 válce 3.0
493,17×6 2959,02 cm3 - st. 3.0
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Re: Kompatibilita motoru v6
otazka jsou stejne vstriky u motoru 2.5V6 140KW a 2.5V6 141kw ??
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6
Alfa Romeo 156 2.5V6
Re: Kompatibilita motoru v6
asi nie, majú iné výrobné číslo, tvar, aj inú farbu, CF2 sú žlté a majú hrubšie telo CF3 čierne, ale možno že by fungovali (Okrúžky vyzerájú že sú rovnaké) ťažko povedať. Palivová lišta je tiež iná, CF3 má plastové rýchlospojky a CF2 závit (na hlavný prívod).Kamil Veselý píše: ↑28.7.2020, úte 22:41 otazka jsou stejne vstriky u motoru 2.5V6 140KW a 2.5V6 141kw ??
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
Re: Kompatibilita motoru v6
Nejsou stejné, CF2 má jednobodové vstřiky a CF3 od roku 2001 má 4 bodový vstřiky + liší se ještě tím co vypsal Duso
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
Re: Kompatibilita motoru v6
156 s 3.0 jsem jel, s tou krátkou převodovkou to byla dobrá šílenost
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
- Ježura
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompatibilita motoru v6
Zdravím vespolek Potřebuju poradit ohledně potenciálních zdrojů náhradních dílů na 164 V6 TB - dost hrozivě mlátej ventily na zadní hlavě, která má za sebou poměrně divokou historii (pokud mě pamět neklame, aktuálně je tam na zakázku dělaná vačková hřídel a kdoví co se tam ještě měnilo za co). Na optimistickou variantu seřízení vůlí moc nevěřím, realistická varianta je vačka případně celá hlava na výměnu, katastrofická varianta že to není jenom nahoře a nepřijemný překvapení čeká i někde mimo hlavu...
Že je V6 turbo ve 166 dost jinej motor vím, jak je to s V6 turbo v 916 GTV/Spideru už nevím, každopádně je u V6 turbo z těhlech modelů aspoň nějaká dílčí zaměnitelnost co se týče vršku? Nebo jediná rozumná šance je jít shánět celej zdravej motor ze 164?
Že je V6 turbo ve 166 dost jinej motor vím, jak je to s V6 turbo v 916 GTV/Spideru už nevím, každopádně je u V6 turbo z těhlech modelů aspoň nějaká dílčí zaměnitelnost co se týče vršku? Nebo jediná rozumná šance je jít shánět celej zdravej motor ze 164?
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)
Re: Kompatibilita motoru v6
kdyby nikdo neporadil napiš uživateli MikeC - užil si se swapováním V6T svoje tak snad bude vědět. držím palce
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Ježura
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompatibilita motoru v6
Díky, tak trochu doufám, že by se moh ozvat Riprex a poskytnout svou expertizu
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8934
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kompatibilita motoru v6
Jestli je řeč o té Petrově, co se na ní zkoušely všemožné opičí kapky, tak bych rovnou sháněl jiný motor. Tam může být vylágrovaný kde co
S kompatibilitou moc neporadím, i u atmo V6 bylo u 164 vše* jinak než jinde a u fénu se neorientuju už vůbec.
S kompatibilitou moc neporadím, i u atmo V6 bylo u 164 vše* jinak než jinde a u fénu se neorientuju už vůbec.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Ježura
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompatibilita motoru v6
Jo, to je přesně ona. Možná je to naivní, ale navzdory všem těm proběhlejm haluzím nemám moc důvodů si myslet, že kromě tý hlavy/hlav by tam muselo bejt něco katastroficky špatně. Celej novej motor (ať už turbo nebo 3l swap) je varianta, ale pokud by se ukázalo, že to fakt není celý zle, volil bych zachování původního. Ale na to je potřeba přesně vědět, co je tam všechno za překvápka, takže musím někde splašit motoráře, kterej přesně ví co dělá a bude ochotnej to rozhodit... takže zatím jenom opatrně sonduju, jaký by případně byly možnosti.
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8934
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kompatibilita motoru v6
Zkus kontaktovat Martina Linharta. Je s ním taková svérázná domluva, ale asi by to uměl minimálně diagnostikovat.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1580
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Kompatibilita motoru v6
Motory mezi 164 a 916 jsou defacto stejné, hlavy etc. by měly být zaměnitelné. U 166 už je to jinak, i když hlavně spodek (dvojhmota, olejové čerpadlo hnané řetězem pokud se nepletu, etc.) a motor management. Když si třeba pohledáš vačky, tak jsou v ePeru psané jak shodné pro 164, GTV i 166.
Pokud by byl problém jen s vačkami, tak tuším se dají nechat udělat nové - aspoň teda Riprexovi pro 3.0V12 Ajusa udělala nové, tak možná pro TB by to udělali taky (jako aftermarket byly dostupné). Pravá (zadní) je dokonce i ještě psaná jak dostupná v různých obchodech, np https://www.autodoc.co.uk/ajusa/7190835
Pokud by byl problém jen s vačkami, tak tuším se dají nechat udělat nové - aspoň teda Riprexovi pro 3.0V12 Ajusa udělala nové, tak možná pro TB by to udělali taky (jako aftermarket byly dostupné). Pravá (zadní) je dokonce i ještě psaná jak dostupná v různých obchodech, np https://www.autodoc.co.uk/ajusa/7190835
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
- Tornado156
- Pozorovatel
- Příspěvky: 261
- Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
Re: Kompatibilita motoru v6
keď riešiť výmenu vačiek tak by som pozeral tu: https://www.cb-cams.com/en/alfa-romeo-camshafts/. Bolo by to aj s vykonvým upgradom.
Sam som dával pri repase môjho NORDa výkonnejšie AR.SM2
Sam som dával pri repase môjho NORDa výkonnejšie AR.SM2
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Alfa Romeo Stelvio 2.0T VELOCE 2020
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200
Alfa Romeo Stelvio 2.0T VELOCE 2020
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200
- Ježura
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompatibilita motoru v6
Díky za info. Že na to jde něco sehnat jsem nečekal a dodalo mi to trochu optimismu!
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)
Re: Kompatibilita motoru v6
na 12v busso bych věděl o člověku kousek od Prahy... v neratovicích..ten by mohl pomoci
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů