Kompatibilita motoru v6

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od petrAR156 » 8.3.2020, ned 23:08

Je to už dvanáct let, jak se řešila klika si nepamatuju, jestli se přehazovala taky nebo dovažovala... spíš dovažovala, ten 3.0 byl kleklej právě na spodek. Převodovka je původní 2.5. nejede to rychleji, ale jede to rychleji rychleji :-D

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od riprex » 20.3.2020, pát 18:34

Celá ta akce je nesmysl. Klika 3.0 a 2.5 je jiná. Busso má všude stejné ojnice a rozdílného zdvihu se dosahuje právě tou klikou.
2.5: 88 mm × 68.3 mm
3.0: 93 mm × 72.6 mm
Tedy pokud někdo použil 2.5kovou kliku ve 3.0 tak máš spíš tak něco mezi 2.7 a 2.8 V6. Toto se dělá za účelem přeplňování (na to je třeba nižší kompresní poměr). Dál pak vidím i problém v použití 2.5 bloku na 3.0 přestavbu... ono tam bude dozajista jiný průměr vložek a tím pádem by se blok musel převrtávat pro větší vložky... celá ta akce se mi nezdá :smt102 Dávalo by smysl spíš prostě vzít celej 3.0 motor a přerazit mu číslo než dělat takto masivní úpravy a přehazovat komplet vnitřnosti. Jo co se udělat dá je přehodit do 3.0 bloku vložky, písty a kliku z 3.2. To se tak dělá například u starých 116 sérií protože mají lepší pumpu hnanou z rozvodů a ne řetízkem z kliky. Na tu pak nelze nasadit starou vanu a nevleze se to tam rozumně.

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od petrAR156 » 20.3.2020, pát 19:07

Jó kamaráde, jak jsem psal, co je všechno měněnýho si nepamatuju. Dělali to kluci v Ostravě na motoru který uvařil Goes, chvíli pak jezdil v Markově Žluťáku , než ho rozflákal...
Jinak kliku z 2.5 a válce z 3.0 mělo malosériové Busso 2.8 Gleich.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od riprex » 20.3.2020, pát 19:47

To není pravda. Gleich vzniknul v době, kdy v Alfě ještě ani neměli tušení, že nějakej třílitr kdy budou dělat. Konkrétně někdy tuším přelom 81/82 pro GTV6ku. Ofiko třílitr se na trhu neobjevil před uvedením 164 v roce 1987 a to konkrétně pro 164 a 75, později pak pro SZ/RZ...
Ale ano, vrtání Gleichu je shodné s vrtáním sériového třílitru. Liší se však dosti významně písty, které jsou v Gleichu více kompresní než ty, co má standartní 3.0 Jinak by u toho nedosáhli nárustu kompresního poměru na nějakých 10.5 přičemž původní třílitry měly asi 9 a QV motory 9.5 :wink:

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od petrAR156 » 20.3.2020, pát 20:21

Jj. Zmátl mě stejný objem (a stejné vrtání válců) jak u sériového 3.0

2,5 vrtání zdvih 88 mm × 68.3 mm
3,0 vrtání zdvih 93 mm × 72.6 mm

415,41×6 2492,46 cm3 - st. 2.5
463,96×6 2783,76 cm3 - zdvih 2.5 válce 3.0
493,17×6 2959,02 cm3 - st. 3.0

Kamil Veselý
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Kamil Veselý » 28.7.2020, úte 22:41

otazka jsou stejne vstriky u motoru 2.5V6 140KW a 2.5V6 141kw ??
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 425
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Duso » 29.7.2020, stř 21:23

Kamil Veselý píše: 28.7.2020, úte 22:41 otazka jsou stejne vstriky u motoru 2.5V6 140KW a 2.5V6 141kw ??
asi nie, majú iné výrobné číslo, tvar, aj inú farbu, CF2 sú žlté a majú hrubšie telo CF3 čierne, ale možno že by fungovali (Okrúžky vyzerájú že sú rovnaké) ťažko povedať. Palivová lišta je tiež iná, CF3 má plastové rýchlospojky a CF2 závit (na hlavný prívod).
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od razorcz91 » 30.7.2020, čtv 13:46

Nejsou stejné, CF2 má jednobodové vstřiky a CF3 od roku 2001 má 4 bodový vstřiky + liší se ještě tím co vypsal Duso
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od WhySoSad » 30.7.2020, čtv 14:51

156 s 3.0 jsem jel, s tou krátkou převodovkou to byla dobrá šílenost :D
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

Kamil Veselý
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Kamil Veselý » 31.7.2020, pát 16:32

dobře díky borci
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6

Ježura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Ježura » 22.4.2024, pon 12:01

Zdravím vespolek Potřebuju poradit ohledně potenciálních zdrojů náhradních dílů na 164 V6 TB - dost hrozivě mlátej ventily na zadní hlavě, která má za sebou poměrně divokou historii (pokud mě pamět neklame, aktuálně je tam na zakázku dělaná vačková hřídel a kdoví co se tam ještě měnilo za co). Na optimistickou variantu seřízení vůlí moc nevěřím, realistická varianta je vačka případně celá hlava na výměnu, katastrofická varianta že to není jenom nahoře a nepřijemný překvapení čeká i někde mimo hlavu...

Že je V6 turbo ve 166 dost jinej motor vím, jak je to s V6 turbo v 916 GTV/Spideru už nevím, každopádně je u V6 turbo z těhlech modelů aspoň nějaká dílčí zaměnitelnost co se týče vršku? Nebo jediná rozumná šance je jít shánět celej zdravej motor ze 164?
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18624
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Kubas » 22.4.2024, pon 12:34

kdyby nikdo neporadil napiš uživateli MikeC - užil si se swapováním V6T svoje tak snad bude vědět. držím palce
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ježura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Ježura » 22.4.2024, pon 12:51

Díky, tak trochu doufám, že by se moh ozvat Riprex a poskytnout svou expertizu
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8788
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Hampice » 22.4.2024, pon 19:21

Jestli je řeč o té Petrově, co se na ní zkoušely všemožné opičí kapky, tak bych rovnou sháněl jiný motor. Tam může být vylágrovaný kde co 🙄
S kompatibilitou moc neporadím, i u atmo V6 bylo u 164 vše* jinak než jinde a u fénu se neorientuju už vůbec.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ježura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Ježura » 23.4.2024, úte 09:55

Jo, to je přesně ona. Možná je to naivní, ale navzdory všem těm proběhlejm haluzím nemám moc důvodů si myslet, že kromě tý hlavy/hlav by tam muselo bejt něco katastroficky špatně. Celej novej motor (ať už turbo nebo 3l swap) je varianta, ale pokud by se ukázalo, že to fakt není celý zle, volil bych zachování původního. Ale na to je potřeba přesně vědět, co je tam všechno za překvápka, takže musím někde splašit motoráře, kterej přesně ví co dělá a bude ochotnej to rozhodit... takže zatím jenom opatrně sonduju, jaký by případně byly možnosti.
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8788
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Hampice » 24.4.2024, stř 07:45

Zkus kontaktovat Martina Linharta. Je s ním taková svérázná domluva, ale asi by to uměl minimálně diagnostikovat.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1577
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od MikeC » 24.4.2024, stř 11:27

Motory mezi 164 a 916 jsou defacto stejné, hlavy etc. by měly být zaměnitelné. U 166 už je to jinak, i když hlavně spodek (dvojhmota, olejové čerpadlo hnané řetězem pokud se nepletu, etc.) a motor management. Když si třeba pohledáš vačky, tak jsou v ePeru psané jak shodné pro 164, GTV i 166.

Pokud by byl problém jen s vačkami, tak tuším se dají nechat udělat nové - aspoň teda Riprexovi pro 3.0V12 Ajusa udělala nové, tak možná pro TB by to udělali taky (jako aftermarket byly dostupné). Pravá (zadní) je dokonce i ještě psaná jak dostupná v různých obchodech, np https://www.autodoc.co.uk/ajusa/7190835
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 245
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Tornado156 » 24.4.2024, stř 15:26

keď riešiť výmenu vačiek tak by som pozeral tu: https://www.cb-cams.com/en/alfa-romeo-camshafts/. Bolo by to aj s vykonvým upgradom.
Sam som dával pri repase môjho NORDa výkonnejšie AR.SM2
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Alfa Romeo Stelvio 2.0T VELOCE 2020
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Ježura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od Ježura » 25.4.2024, čtv 09:58

Díky za info. Že na to jde něco sehnat jsem nečekal a dodalo mi to trochu optimismu!
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 913
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Kompatibilita motoru v6

Příspěvek od hno3 » 29.4.2024, pon 10:17

na 12v busso bych věděl o člověku kousek od Prahy... v neratovicích..ten by mohl pomoci
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů