v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18624
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 23.3.2017, čtv 21:27

jako že ty reálné údaje bývají vyšší se tak nějak ví, ale u té Alfy je to fakt hodně velký rozdíl....
v té tvé tabulce má nejvyšší odchylku myslím to první Audi a to 10%.
230PS vs 200 PS je odchylka 15%
310PS vs. 280PS je odchylka 11%
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Petr147 » 23.3.2017, čtv 21:39

No je to docela změna, když u JTS se řešil přesně opačný problém... :) Ale jako jo, proč by ne... jen to jsou pak testy, když se vedle sebe dají tabulkově podobná auta... :D

... propad u naftových aut v tabulce se dá klidně hodit na tu parodii na naftu, která se tu prodává, hlavně u té 550d

Tibalt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 261
Registrován: 19.2.2010, pát 13:17
Bydliště: Blava/Bonn

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Tibalt » 27.3.2017, pon 14:41

mna to vobec neprekvapuje ze to je rovnaky motor a iba upraveny sw. Optimalizacia ECU je uplne idealne riesenie pre niekoho, kto nechce awd a premiu Veloce, ale chce viac ako 200konikov.
Inak aj mazdacky 2l benzin co ma 3 vykonove verze je v podstate len jeden a pol verzie. 120ps meraju na brzde okolo 140ps, a 165ps verzie meravaju okolo 155

cena za upravu 600e je realna.
Ex 147 1,9jtd 88kw

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8497
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Harous » 27.3.2017, pon 20:39

Otázka jak je to se zárukou. Ono 80 koní navíc zní lákavě, ztráta záruky už tolik ne...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18624
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 5.4.2017, stř 20:38

nějaké novinky, toto napsal majitel tuningové firmy http://autolusso.co.uk/giulia.html

"The first 2.0 t 200bhp are coming through built to 280 spec. Currently on your engine the egr, intake lambda probe and heat exchanger for the heating function on the intercooler are present but not used by the eco, they are mapped out. Also the pistons are weight classified, again only a thing that will be on the 280 version. So the only difference on your engine is purely a map! They will be changing the 200bhp in due course when the new plant is up and running!"

a tady pozdější příspěvek od jiného uživatele:
Just got some info back from the dutch tuner who did the Veloce map.

He states: My info is different and nothing is mentioned about pistons being changed during production on the 200HP version.
He said that the upcoming 350 HP version will indeed have different hardware; that is confirmed allready by Alfa.


celá diskuse je tady: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... 280cv.html

těžko říct jak to bude doopravdy.... možná dělali první série dvoulitrů identické protože prostě v malých počtech nedávalo smysl odlišovat ty výkonové verze.... ale teď, když se rozjedou prodeje v USA a Číně tak možná objem produkce bude už takový, že se vyplatí dávat do slabšího dvoulitru jiné díly....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od honziss » 6.4.2017, čtv 10:06

Kubas píše: 23.3.2017, čtv 20:45 Ladin: tak to bych si založil tuning firmu, kde bych auto na den zavřel do garáže a pak ho tak jak je vzal na brzdu.... za reálný graf s 310 koňma vyfakturoval 10.000 Kč a pohoda.... :smt033

ale jinak to nějak nechápu..... v době leštěných prdů Alfa sama sobě snižuje papírové parametry? :smt102
To stejny Leon Cupra, na papire 280k, v realu (desitky aut zmerenych na brzde) vetsinou 300-310k. HW motoru cisla jednotlivych dilu naprosto shodny s Golfem R, ktery ma na papire 300k.

V praxi to funguje tak, ze u vyladenych turbo benzinu, kde jsou vysoke tlaky je vysledny vykon castecne ovlivnen tim jak se podari motor slozit. Vyrobce poladi sw tak, aby tam bylo radsi trochu vic a i "hur" slozene motory dosahovaly predepsaneho vykonu. Vysledkem jsou motory s max vykonem v rozmezi klidne 20k. V realu na silnici nikdo nic nepozna, protoze dalsi rozdil 20k klidne udela kvalita paliva.

Jedna vec je podstatna, vyrabet ten stejny motor v 290-300-310k verzi se nevyplati, proste se dela jeden.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18624
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 6.4.2017, čtv 10:29

jasný, chápu... akorát že u Alfy je ten rozdíl mezi papírem a měřením fakt brutální.... 30 koní u 200PS verze je 15%....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4040
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Adamsquare » 22.6.2024, sob 18:06

Zkusim po 7 letech aktualizovat téma.
Jsou nějaké 100% informace, jak to s těmi motory je? Zda jsou vnitřnosti a příslušenství identické, a jak se situace "odemčení" výkonu změnila s postupnými normami 6d, DPF apod.?
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8788
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Hampice » 23.6.2024, ned 09:12

Hardware je 100% stejný, dokonce mám ten dojem, že včetně turba. Rozdíl je opravdu jen mapách ECU. Přítomnost GPF v oficiálních materiálech nepřináší žádnou změnu ve výkonech (u 200k ani 280k), ale co vím od lidí, tak zejména ty 200k jeho instalací výrazně otupěly.
Jinak za mě, mám osobní srovnání 200k zadek a 280k 4x4 obojí bez GPF a v běžném použití v tom není skoro rozdíl. Ten silnější bude mít asi dost navrh při vysokých rychlostech, ale zase má maxima výkonu i krouťáku o cca 1000 otáček výš, takže právě na takové to pružné předjetí nebo odjetí z křižovatky je ta 200k verze skoro lepší.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4040
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Adamsquare » 23.6.2024, ned 10:29

Projel jsem Alfaowners apod., a i když je i tam téma trošku zaprášené, tak shoda zcela není.
Někde dokonce uvádí, že motory jsou stejné jen první roky, pak že jednotky po roce 2020 nejdou upravit. Rozdíly v turbech, egrech atd.. Nikde žádná jistota.
Po těch letech by člověk řekl, že už jich jsou rozebrány stovky na atomy a vše se ví 🤷🏿‍♂️
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8788
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Hampice » 23.6.2024, ned 12:56

No ono je to spíš tak, že buď to prostě funguje a nikdo do toho nešpárá, nebo to lehlo a vyměnilo se to v záruce kus za kus. Já svoje info nabyl od kluka, co ty motory servisuje a případně i právě v rámci záruky mění a ten tvrdí, že železo je stejné.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „2.0T Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů