Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18785
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od Kubas » 14.10.2024, pon 07:50

speedy píše: 13.10.2024, ned 09:22 Nějaké novinky:
Udělal jsem výměnu oleje zhruba uprostřed intervalu, vč. proplachu. Olej byl měněn začátkem června v autorizáku (po 15tis. km)
a nyní měl 8tis km.
No vytekl z toho docela slušnej černej humus a to vím, že ten olej byl opravdu vyměněn, protože jsem si to onehdá hned před autorizákem zkontroloval a olej nebyl skoro na tý měrce vidět jak byl čistej.
Takže jestli někdo nechává olej v autě 30tis km a nebo dva roky tak potěš koště :D

Jenže co se nestalo potom,
Když jsem sedl do auta abych si sjel z nájezdů tak zasvítilo všechno možný a konečná, takže jsem to připojil na nabíječku a baterie totál ve smrti.
No vysvětluju si to tak, že baterka byla načnutá nebo auto zajelo do garáže v momentě, kdy inteligentní dobíjení zrovna nedobíjelo, a jak jsem se skoro 2 hodiny pohyboval s klíčkem v kapse u odemčeného auta, tak prostě to baterku vyfluslo nadoraz.
No nic, do rána jsem baterii nabil, ale jak se musí odpojit mínus pól tak samozřejmě všechny asistenty zkrátka mimo hru a bylo potřeba je opět nakalibrovat.
Domluvil jsem termín v autorizáku a říkal jsem si že to holt chvíli budu muset vydržet, ale auto jezdilo a o několik dnů později jsem vysazoval dcerku u našich, auto bylo asi 4 min odemčené, skočím dovnitř a zase mrtvo. No auto jsem nabil aby bylo schopný dojet aspoň na podvál a odjelo do autorizáku kde konstatovali smrt baterie a na záruku dali novou plus provedli další svolávací akci, která se týkala úpravy SW pro páté dveře.

Takže auto zase šlape jak švýcary :)

Co jsem koukal na diskusní fóra, tak vybitá baterie není u tohoto auta nijak neobvyklá věc, jestli se nepovedla nějaká výrobní dávka při náběhu výroby, to nevim, ale vím, že někteří zmiňovali třeba i to, že 15min. se po zamknutí auta rozsvítilo podsvícení vnějších klik dveří a to ani klíček nebyl v dosahu. Bohužel vybíjení baterií není neobvyklý ani u jiných značek a dost lidí s tím u nových aut bojuje.

Takže co z toho plyne?
Měňte olej, dostává fakt zabrat a baterie rovněž :-D


IMG_0049.JPG
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18785
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od Kubas » 14.10.2024, pon 07:52

speedy píše: 13.10.2024, ned 21:47
Kubas píše: 13.10.2024, ned 20:06 Giulie je holt proti tomuhle jezdicimu pocitaci primitivni kalkulacka ;-) ale tak verim ze to nejak softwarove poladi a bude to no....
Máš recht.
Jinak to co u Giulie po opětovném zapojení baterie funguje, tzn. že zakroutíš s volantem na obě strany a je vystaráno, tak to u Tonale vůbec neplatí.
U něj když ti klekne baterka a podaří se ti to nahodit, tak bys měl okamžitě zamířit do autorizáku aby ti to naladili a není jiný způsob.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18785
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od Kubas » 14.10.2024, pon 07:53

jen aby to nezapadlo ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18785
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od Kubas » 14.10.2024, pon 10:01

teď jsem se díval do návodu Škody Superb Plug-in-hybrid kterou mám ve firmě a akumulátor se tam normálně nabíjí připojený k autu, prostě žádné odpojování baterky před jejím nabíjením.... tak nevím co to zas ve Stellantisu vymysleli....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8926
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od Hampice » 14.10.2024, pon 10:09

Imho není u žádnýho auta nutný to odpojovat. Taky všechno dobíjím připojené...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7091
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od speedy » 14.10.2024, pon 10:14

Tak v návodu to tak je, takže jsem to respektoval.
Jinak jsem taky přemýšlel, že až pojedu na garančku tak si nechám připojit konektory k nabíječce abych to mě kdykoliv připravený.
IMG_0050.jpeg
IMG_0051.jpeg
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8926
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od Hampice » 14.10.2024, pon 10:18

Já to chápu tak, že máš odpojit jen ten IBS senzor, ne celou svorku.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7091
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od speedy » 14.10.2024, pon 12:10

Tak jsem to taky udělal, samozřejmě jsem to celý neodpojoval. Psal jsem mínus pól, ale mám namysli jen ten snímač, tak se omlouvám za mystifikaci. Každopádně, když ten IBS sensor odpojíš, tak je z auta absolutní mrtvola.

A jak jsem už zmiňoval výše, co fungovalo u Giulie, tak to u Tonale prostě neplatí :smt102
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2249
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od mcernoch » 16.10.2024, stř 07:59

aaa.jpg
Tohle je nejelegantnější řešení, které mám na Stelviu.
Mám ten káblík vlevo připojený na svorkách a přes ten to i nabíjím.
Když potřebuji vyměnit baterii, tak jen připojím a zapnu program na nabíječce a vyměním.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7091
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od speedy » 16.10.2024, stř 09:55

Tuhle nabíječku mám taky a je fakt super.
No a ty kablíky tam nechám připojit resp. se zeptám mekániků při garančce, protože jestli je tam při nabíjení nutné odpojit ten IBS sensor tak je to stejně marný.
No uvidíme
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8926
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od Hampice » 16.10.2024, stř 10:48

Je to ale divný, protože při nabíjení by ten IBS senzor měl být právě připojený, aby ecu nabíjení věděla, že se baterie dobila a uzpůsobila tomu další nabíjení. Třeba Giu třeba právě nabíjet přes ten senzor.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7091
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vybitým akumulátorem (1.5 hybrid)

Příspěvek od speedy » 17.10.2024, čtv 10:17

Loni když jsem se coural v Imofě po salonu, tak měli jedno Tonale připojený na nabíječku a taky si myslim, že to mělo neodpojený senzor. Dokonce jsem si to tenkrát i vyfotil, ale při změně telefonu se mi ta fotka neuchovala sakriš. No nic, holt konzultace bude nevyhnutelná 😎
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Odpovědět

Zpět na „Tonale“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů