Giulia - běžné verze (pokec...)

Odpovědět
Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4915
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Kůrkyn » 10.10.2024, čtv 11:09

Kdo chce, si pomůže, za mě je to takhle dobře.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4915
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Kůrkyn » 10.10.2024, čtv 11:14

Martin52 píše: 14.9.2024, sob 12:04 Nedá sa mi správne nastaviť geometria vpredu, podľa servisu bude potrebné vymeniť ramená. Pred viac ako rokom som riešil obdobný problém s geometriou vzadu, menili sa excentre a problém sa vyriešil. Popravde je to sklamanie, lebo auto je ročník 2018, čo nie je staré auto, neviem síce ako ho používal pôvodný majiteľ, ale u mňa je dva roky o neho až prehnaná starostlivosť, jamám sa vyslovene vyhýbam. A pred rokom vpredu problém nebol. Nerozumiem tomu.

Geometria sa nastavuje rovnako na všetkých bežných osobných autách v civilnej premávke, alebo pri športovejších podvozkoch sa počíta s miernymi náklonmi smerom von (širší rozchod kolies)?
Spodní ramena se dají podložit, když chceš mít odklony perfektní, viz moje odpovědi v tématu QV - neklidný podvozek

Pokud nejsou někde vůle, žádné díly nevyměňuj, protože kvalitní náhrada je pouze origo díl.

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 294
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Ales159 » 26.10.2024, sob 21:34

Omladil jsem svojí Giulii za novou a měl bych k tomu dotaz, jestli má někdo podobnou zkušenost. Je to stejná motorizace, ale auto se chová úplně jinak než původní. Je možné, že by byla na první km nějak omezená? To auto je oproti staré o dost línější, zcela jinak řadí, prostě to není ono. V N klidně řadí při 1400 otáčkách, v D u staré bylo cca 3000 otáček, tady, když dám D, tak se otáčky zvýší na 2000. Prostě se to auto chová úplně jinak. Mám najeto cca 800km teprve, zatím ji šetřím, ale i tak je to jiné. V D se chová, jako v N u původní a v N se chová jako v A u původní. Má někdo podobnou zkušenost?
Navíc oproti Veloce je o cca 1 cm vyšší, což už také vypadá blbě…
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

VN0v
Pozorovatel

Příspěvky: 329
Registrován: 16.10.2012, úte 15:10

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od VN0v » 26.10.2024, sob 22:06

moja skusenost pri prvych par tisic km ... ten automat sa "uci" a treba ho rozjazdit. Tiez ako novy radil takto sialene. Ked sme ale v Ciernej Hore stretli pekny kopec kde som radil manualne tak o par dni na ceste spat uz aj automat radil pri vyssich otackach. Dalsiu vec ktoru som si vsimol bolo podradzovanie pri predbiehani na dialnici. Manualne podradenie a vystartovanie. Zo zaciatku preradil automat vyssie skor ako bolo treba radit. Teraz hitnem cervene pole ak neradim aj hore. Neviem ako to je presne spravene, ale taketo je moje pozorvanie.
Alfa Romeo 159, 2.2JTS, 2008 (po FL)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8926
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Hampice » 27.10.2024, ned 05:43

Syrový motor je vždycky trochu tupější, taky je třeba ho po záběhu rozjezdit. Ale tak dobře, jako stará nepojede nikdy, protože GPF a jiná norma.
A já žil v tom, že naopak Veloce byly vyšší než Superky 🤔
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 294
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Ales159 » 27.10.2024, ned 06:28

Hampice píše: 27.10.2024, ned 05:43 Syrový motor je vždycky trochu tupější, taky je třeba ho po záběhu rozjezdit. Ale tak dobře, jako stará nepojede nikdy, protože GPF a jiná norma.
A já žil v tom, že naopak Veloce byly vyšší než Superky 🤔
Veloce byla vyšší než Superka, já mám nyní Tributo a to je ještě vyšší než Veloce a nevypadá to nejlépe
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18785
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Kubas » 27.10.2024, ned 12:06

Ales159 píše: 26.10.2024, sob 21:34 Omladil jsem svojí Giulii za novou a měl bych k tomu dotaz, jestli má někdo podobnou zkušenost. Je to stejná motorizace, ale auto se chová úplně jinak než původní. Je možné, že by byla na první km nějak omezená? To auto je oproti staré o dost línější, zcela jinak řadí, prostě to není ono. V N klidně řadí při 1400 otáčkách, v D u staré bylo cca 3000 otáček, tady, když dám D, tak se otáčky zvýší na 2000. Prostě se to auto chová úplně jinak. Mám najeto cca 800km teprve, zatím ji šetřím, ale i tak je to jiné. V D se chová, jako v N u původní a v N se chová jako v A u původní. Má někdo podobnou zkušenost?
Navíc oproti Veloce je o cca 1 cm vyšší, což už také vypadá blbě…
Muzu jen rict ze nejake podobne pocity mi rikal jeden majitel Giu QV kdyz porovnal rok 2017 a 2021... nejvic ho stval podtacejici automat (+ nejake litry spotreby navic....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8926
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Hampice » 27.10.2024, ned 13:58

Ales159 píše: 27.10.2024, ned 06:28 ... já mám nyní Tributo a to je ještě vyšší než Veloce a nevypadá to nejlépe
Proboha proč to??? :shock:
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1896
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Rasputin » 28.10.2024, pon 03:01

Skusim este tu(vedla v miestnosti stelvio) sa nikto nevyjadril. Ide o geometriu na stelviu(ten podvozok nebude snad nejak moc rozdielny). Nevedli nastavit odklony zadnej napravy(ide moc do Acka), ked sa aspon trocha priblizil s odklonom podla dat z geometrie, tak zesa uplne rozsypala zbiehavost. Otazka, to Acko je vlastnost(potom ale nerozumiem preco by data ukazovali ze je to mimo rozsah), alebo bude/moze byt nakopnute niektore ramena na naprave?
Přílohy
teslvio geo.png
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7091
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 28.10.2024, pon 23:37

Ales159 píše: 27.10.2024, ned 06:28
Hampice píše: 27.10.2024, ned 05:43 A já žil v tom, že naopak Veloce byly vyšší než Superky 🤔
Veloce byla vyšší než Superka, já mám nyní Tributo a to je ještě vyšší než Veloce a nevypadá to nejlépe
Tributo je jen přejmenované Veloce a to mělo vždycky podvozek vyšší než zadokolková Superka.
Moc to nechápu, asi měli pocit, že díky pohonu Q4 si to budou kupovat myslivci aby zajížděli do lesů.
Ten samý “problém” se řešil i u Giulie Q, kde ročníky 2015-16 byly krásně připláclý k zemi, od 2017 už byly jak nakopnutá koza.
Vím, že na zahraničních fórech to někdo řešil tak, že koupil origo pružiny na Superku (pro verzi bez panoramatický střechy) a vrzli to na Veloce.
Ono se ty pružiny mohou měnit, např. začne je dodávat někdo jiný protože dal lepší cenu atd.
Ještě je možné koupit pružiny aftermarket (eibach, ST) jenže co to tak sleduju, tak auta jsou nízká na můj vkus až moc a bere to tomu dost uživatelskýho pohodlí řekl bych.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 294
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Ales159 » 30.10.2024, stř 18:19

speedy píše: 28.10.2024, pon 23:37
Ales159 píše: 27.10.2024, ned 06:28
Hampice píše: 27.10.2024, ned 05:43 A já žil v tom, že naopak Veloce byly vyšší než Superky 🤔
Veloce byla vyšší než Superka, já mám nyní Tributo a to je ještě vyšší než Veloce a nevypadá to nejlépe
Tributo je jen přejmenované Veloce a to mělo vždycky podvozek vyšší než zadokolková Superka.
Moc to nechápu, asi měli pocit, že díky pohonu Q4 si to budou kupovat myslivci aby zajížděli do lesů.
Ten samý “problém” se řešil i u Giulie Q, kde ročníky 2015-16 byly krásně připláclý k zemi, od 2017 už byly jak nakopnutá koza.
Vím, že na zahraničních fórech to někdo řešil tak, že koupil origo pružiny na Superku (pro verzi bez panoramatický střechy) a vrzli to na Veloce.
Ono se ty pružiny mohou měnit, např. začne je dodávat někdo jiný protože dal lepší cenu atd.
Ještě je možné koupit pružiny aftermarket (eibach, ST) jenže co to tak sleduju, tak auta jsou nízká na můj vkus až moc a bere to tomu dost uživatelskýho pohodlí řekl bych.
Právě proto, že je to převlečená Veloce, tak to nechápu, vzal jsem metr a oproti Veloce je o 3 cm vyšší, to právě nechápu. Veloce jsem snižovat nechtěl, nevadilo mě to, ale tohle působí už hodně divně :smt021
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7091
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 30.10.2024, stř 19:41

Tak ještě si to malinko sedne po čase, ale i tak no. Asi tady už budeš muset jít do pružin a nebo hodit do kufru hák od jeřábu :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18785
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Kubas » 31.10.2024, čtv 06:06

Tvl. o 3cm vyssi nez Veloce???? to je s nejakym paketem pro albanske silnice? dyt to je strasne moc.... Nechapu a taky nechapu ze tohle neni uvedeno v nejakych marketingovych materialech.... s takovym podvozkem je to o dost jine auto nez by clovek cekal....

Tributo znamena "vzdat hold" ale tady spis nez vzdavani holdu Italii probiha vzdavani holdu tem pitomcum, co Alfu posledni roky vedou....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8926
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Hampice » 31.10.2024, čtv 08:56

A taky asi plným skladům všeho možnýho, čeho je třeba se zbavit....
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7091
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 31.10.2024, čtv 11:31

Pamatuju, když jsem měl z Imofy půjčený benzínový Veloce, který bylo klasicky vyšší než moje naftová Superka a vím, že se mi moc dobře neřídilo, protože v zatáčkách se to tak prapodivně kejvalo na všechny strany a to tam byly nazutý 19” zimáky renomovaný značky, takže žádnej póvl. V mojí Superce jsem si pak připadal fakt jako ve formuli, když jsem si ji vyzvedl a navíc se tomu neklepsla kapota na dálnici jako u již zmíněnýho veloce :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18785
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Kubas » 31.10.2024, čtv 11:53

Hampice píše: 31.10.2024, čtv 08:56 A taky asi plným skladům všeho možnýho, čeho je třeba se zbavit....
treba tam davaji pruziny ze Stelvia.... :smt100
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 294
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Ales159 » 2.11.2024, sob 06:14

Kubas píše: 31.10.2024, čtv 11:53
Hampice píše: 31.10.2024, čtv 08:56 A taky asi plným skladům všeho možnýho, čeho je třeba se zbavit....
treba tam davaji pruziny ze Stelvia.... :smt100
No mě to tak připadá, že to někdo popletl, musím kouknout na jiné Tributo :D
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 294
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Ales159 » 2.11.2024, sob 06:19

Jinak jsem koukal na rozměr v návodu a je tam výška 1411/1438, což jsem úplně nepochopil. Koukal jsem na pružiny a je u některých snížení o 25 mm, ale z čeho počítají? Z normální Veloce? To by pak bylo snížení už veliké, jak psal David, toho se bojím, tak to asi bude chtít originál, napadlo mě vzít VIN původní Veloce a pružiny použít nebo ze Superky, jak psal. Tam by člověk věděl, kam se tím dostane. Je v eperu vidět i rozměr pružin? Přidávám foto, kde je to hezky vidět :smt021
Přílohy
IMG_3242.jpeg
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7091
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 2.11.2024, sob 07:57

V eperu rozměr pružin neuvidíš, jen pro jaký auto jsou určený a pro jakou variantu.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Shikaree

Příspěvky: 2
Registrován: 4.11.2024, pon 05:34

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Shikaree » 4.11.2024, pon 06:06

Ahoj všem nadšencům do AR a obzvlášť do Giulií, která se mi osobně velice líbí.

Byl jsem se v pátek na jeden kousek podívat, projet a byl jsem z jízdy nadšen. Bylo to mé první osobní seznámení s tímto krásným autem.

Byl by někdo ochotný ze zdejších znalců se na ni jít se mnou podívat, projet, zkontrolovat a posoudit stav?

Základním věcem rozumím, ale s autem jako takovým nemám zkušenosti, co se týká pohonu...atd.

Za mě auto fungovalo hezky, ale názor člověka, co auto má a ví jak má fungovat, je k nezaplacení.

Auto se nachází poblíž Hranic na Moravě a je to 2.0t 206kw.

Více bych prosím řešil přes SZ včetně odkazu na inzerát a dalších detailů.

Děkuji moc.

Shikaree

Příspěvky: 2
Registrován: 4.11.2024, pon 05:34

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Shikaree » 4.11.2024, pon 20:29

Velký dík uživateli czemarecek za dnešní ochotu, rady a veškerou pomoc!!!

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18785
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Kubas » 5.11.2024, úte 06:51

super ze nekdo z komunity pomohl, jak to dopadlo? :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

czemarecek
Pozorovatel

Příspěvky: 261
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od czemarecek » 5.11.2024, úte 07:12

Rádo se stalo🇮🇹🤌
Přílohy
IMG_3219.jpeg
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8926
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Hampice » 5.11.2024, úte 07:16

Takže už je prodaná? :(
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Pete Biggy » 5.11.2024, úte 10:29

To je ten dovoz z Holandska se 160 na tacho?

Jinak je vskutku fajn, že někdo z fóra byl takhle rychle ochotný pomoct :smt023
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Hampice a 0 hostů